رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

۱۳ درصد پولشویی بیت کوین در کیف پول‌های حریم ‌خصوصی محور اتفاق افتاده است

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

داده‌های تازه نشان می‌دهد که ۱۳ درصد از پول‌شویی‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال با استفاده از کیف پول‌های حریم‌خصوصی‌محور که قابلیت‌هایی مانند CoinJoin دارند، انجام می‌گیرد.

به گزارش کریپتوپوتیتو، داده‌های تازه شرکت تحلیلی الیپتیک (Elliptic) نشان می‌دهد که استفاده مجرمان از کیف پول‌هایی که با محوریت حریم خصوصی فعالیت می‌کنند، بیشتر شده است. طبق این داده‌ها، سهم استفاده از این کیف پول‌ها توسط مجرمان از سال ۲۰۱۹ تا به حال، با رشدی شدید به ۱۳ درصد رسیده است.

طبق اعلام الیپتیک، رویه پول‌شویی از طریق بیت کوین متفاوت با سال‌های قبل است. این شرکت همچنین عنوان می‌کند که پیش‌تر استفاده از روش میکسینگ (Mixing)، محبوب‌ترین گزینه برای پول‌شویی بوده است. میکسینگ روشی است که در آن با استفاده از ابزارهایی به نام میکسر (Mixer)، تلاش می‌شود که رد ارزهای مورد استفاده تا حد ممکن گم باشد. با استفاده میکسر، پیدا کردن کیف پول مبدأ بسیار دشوار می‌شود.

از آنجایی که استفاده از میکسر هم خطراتی به همراه دارد، در حال حاضر بسیاری از مجرمان به‌سمت استفاده از کیف پول‌های حریم‌خصوصی‌محور رفته‌اند. از جمله این خطرات می‌توان به موفقیت دولت‌ها و نهادهای قانونی برای ره‌گیری مبدأ تراکنش‌ها اشاره کرد.

این کیف پول‌ها این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند تا با استفاده از روش‌هایی نظیر شبکه ناشناس تور (Tor) یا تکنیک‌هایی نظیر کوین جوین (CoinJoin)، مبدأ تراکنش خود را مخفی کند. این روش بیشتر توسط کاربران عادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کوین جوین روشی است که در آن تراکنش‌هایی با چندین طرف دیگر ایجاد می‌شود. با استفاده از کوین جوین تقریبا نمی‌توان فهمید که بیت کوین از کدام مبدأ ارسال شده است. این روش از سال گذشته تاکنون، با استقبال بسیاری همراه شده است و بسیاری از مجرمان به‌سمت استفاده از آنها رفته‌اند. همان طور که در نمودار زیر می‌توان مشاهده، کرد در حال حاضر حدود ۱۳ درصد از تراکنش‌های مرتبط با مجرمان، از طریق کیف پول‌های حریم خصوصی محور یا پرایوسی والت‌ها صورت گرفته می‌گیرد.

پول‌شویی از طریق پرایوسی والت‌ها

تا به اینجا سال ۲۰۲۰، شاهد چندین هک گسترده و کلاهبردرای بزرگ در حوزه ارزهای دیجیتال بودیم. طبق آمارهای الیپتیک، مجرمان برای پول‌شویی سرمایه‌های سرقتی از این کیف پول‌ها بهره گرفته‌اند. هک اخیر توییتر از جمله این هک‌هاست. هک صرافی کوکوین (KuCoin) هم مثالی دیگر از این نوع حملات است. شایان ذکر است که کوکوین کمی بعد اعلام کرد که ۲۳۵ میلیون دلار، معادل ۸۴ درصد از ۲۸۰ میلیون دلار سرقتی، بازیابی شده است.

صد البته هنوز مشخص نیست که چه میزان از سرمایه‌های سرقتی از طریق پرایوسی والت‌ها پول‌شویی شده‌اند.

The post ۱۳ درصد پولشویی بیت کوین در کیف پول‌های حریم ‌خصوصی محور اتفاق افتاده است appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.