رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

پماد هیدروکورتیزون موضعی برای

مزی، تورم، خارش و ناراحتی و مشکلات مختلف پوست استفاده می شود. هیدروکورتیزون در دسته ای از داروها به نام کورتیکواستروئیدها قرار دارد. این ماده با فعال کردن مواد طبیعی در پوست به کاهش تورم، قرمزی و خارش کمک می کند. هیدروکورتیزون به صورت پماد، کرم، محلول (مایع)، اسپری یا لوسیون برای استفاده روی پوست عرضه می شود. هیدروکورتیزون موضعی معمولا یک تا چهار بار در روز برای درمان مشکلات پوستی استفاده می شود.

پماد هیدروکورتیزون چیست؟
داروی هیدروکورتیزون با نام تجاری  Locoid Westcort و یا Anusol HC به فروش می رسد. این دارو در دسته داروهای کورتیکواستروئید قرار دارد، که با سرکوب سیستم ایمنی بدن عمل میکند. کاربرد این دارو درمان التهابات داخلی و خارجی است. این دارو توسط سازمان غذا و دارو (FDA) مورد تایید است.

این دارو در انواع اشکال ژل، پماد، قرص و داروی تزریقی تولید می شود. برای تهیه این دارو می توان بدون نسخه نیز اقدام نمود، اما نوعی از آن که با نسخه در دسترس است، قوی تر است.

پماد هیدروکورتیزون برای چیست؟
همان طور که اشاره کردیم داروی هیدروکورتیزون می تواند التهابات ایجاد شده را درمان نماید. نوع خوراکی این درمان به درمان بیماری ها مانند اختلالات پوستی، اختلالات خون، آسم، اختلالات کلیوی، مشکلات تیروئید، بیماری های خودایمنی کاربرد دارد. همچنین نوع موضعی این دارو در رفع اختلالاتی مانند درمان زخم های جزئی پوست، آلرژی پوستی، اگزما، نیش حشرات، زخم دهان، سم، هموروئید و .. . کاربرد دارد.

درمان هموروئید با هیدروکورتیزون
یکی از مهمترین کاربرد های داروی هیدروکورتیزون، درمان بواسیر یا هموروئید است. بواسیر یا هموروئید نوعی از بیماری های مقعدی یا نشیمنگاهی است. این بیماری در اثر آسیب بالشتک های هموروئیدی ایجاد می شود. تورم و گشاد شدن عروق در ناحیه مقعد موجب این بیماری دردناک می شود. استفاده از پماد هیدروکورتیزون می تواند به درمان بواسیر های درجه یک و دو کمک نماید.

مصرف این پماد می تواند درد، سوزش، خارش، قرمزی و التهاب که به جهت بیماری بواسیر ایجاد شده است، را درمان نماید. برای مصرف این دارو برای بواسیر های نوع داخلی (بواسیری که عروق داخل مقعد  را درگیر می کند.) از اپلیکاتور استفاده نمایید و پس از مصرف آن را دور بیاند ازید. برای بواسیر خارجی مقداری از آن را بر روی ناحیه مقعدی استعمال نمایید. تعداد مصرف این دارو ۲ الی ۴ بار در روز است. بهترین زمان مصرف این دارو بعد از اجابت مزاج است.

درمان شقاق با پماد هیدروکورتیزون
بیماری شقاق به ترک، زخم یا بریدگی عمیق در دیواره خارجی کانال مقعد گفته میشود. این زخم به دلیل فشار شدید داخل عضله ایجاد شده و درد بسیار شدیدی را ایجاد میکند.

بارداری، زایمان، رابطه مقعدی و یبوست از اصلی ترین علل این بیماری به شمار می روند. درد، خونریزی و خارش و سوزش از علائم این عارضه هستند.

مصرف پماد هیدروکورتیزون می تواند در رفع علائم این عارضه مثل درد، خارش و سوزش موثر باشد، اما در بیشتر شقاق به این روش درمان نمیشود. معمولاً وقتی به پزشک مراجعه میکنید، خط اول درمان مصرف پماد است. اما اگر در طی ۲ هفته با مصرف دارو زخم شقاق درمان نشد، باید برای انجام جراحی به پزشک مراجعه کنید.

https://jarah.clinic/بواسیر/درمان/هیدروکورتیزون/

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.