رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

گزارش Canalys از میزان استفاده کاربران از قابلیت نمایش هم‌زمان محتوای گوشی در نمایشگر خودرو

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4421_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

در سال‌های اخیر سازندگان خودرو با سرمایه‌گذاری قابل توجهی در پی پیاده‌سازی راهبرد کابین دیجیتال یا digital cockpit بوده‌اند تا تجربه کاربری در داخل خودرو را بهبود بخشیده و وسایل نقلیه مبتنی بر قابلیت‌های نرم‌افزاری را توسعه دهند. کابین‌های‌ دیجیتال به مجموعه‌ای از چندین صفحه‌نمایش مبتنی بر نرم‌افزار و قابلیت‌ هدایت صوتی با امکان ارتقاء به همراه سیستم اطلاعات و سرگرمی داخل خودرو یا IVI (کوتاه‌شده in-vehicle infotainment) و کنترل آن گفته می‌شود. مطابق نتایج نظرسنجی تازه موسسه پژوهشی Canalys، رانندگان به طور معمول از اتصال تلفن هوشمند به خودرو و استفاده از برنامه‌ها و محتوای آن در وسیله نقلیه خود بهره می‌گیرند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4421/canalys-smartphone-automotive-mirroring-report_01.jpg

بر اساس این گزارش، 65 درصد پاسخ‌دهندگان در ایالات متحده و 58 درصد در اروپا، به راهکارهای ارائه‌شده در این زمینه تکیه دارند. در واقع، هدف خودروسازان و عرضه‌کنندگان فناوری کنترل تجربه کاربری راننده است. به این ترتیب، سازندگان خودرو ضمن دستیابی به عاملی تمایزبخش، جریان درآمدی جدیدی را ایجاد خواهند کرد و ارائه‌کنندگان فناوری نیز در همکاری با خودروسازان، به دنبال گسترش ضریب نفوذ و وفاداری کاربران به اکوسیستم‌های خود هستند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4421/canalys-smartphone-automotive-mirroring-report_02.jpg

سازندگان گوشی هوشمند از سال 2015 به این سو راه‌حل‌های موسوم به mirroring را برای اتصال اسمارت‌فون‌ به خودرو و نمایش هم‌زمان محتوای صفحه ‌گوشی روی نمایشگر خودرو راه‌اندازی کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به Android Auto شرکت گوگل، Apple CarPlay و CarLife محصول شرکت چینی Baidu اشاره کرد. بر اساس برآورد Canalys، در حال حاضر بیش از 170 میلیون خودرو در سراسر از قابلیت mirroring بهره می‌برند و بیش از 85 درصد خودروهای فروخته‌شده در سال 2022 این قابلیت را به مشتریان ارائه می‌دهند. همچنین مطابق این گزارش، بیش از 60 درصد از خودروهای دارای این قابلیت، در سال 2019 میلادی یا پس از آن خریداری شده‌اند. این بدان معناست که اگر عمر متوسط خودرو را 12 سال در نظر بگیریم، در طول دهه آینده شاهد حضور و استفاده از ماشین‌های مجهز به ویژگی mirroring خواهیم بود. به علاوه، می‌توان به این نتیجه رسید که میلیون‌ها راننده بیش از پنج سال است که از این راهکارها استفاده می‌کنند و آشنایی و مهارت کافی را در کاربرد آن‌ها به دست آورده‌اند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4421/canalys-smartphone-automotive-mirroring-report_03.jpg

در پژوهش Canalys که روی 2 هزار نفر از رانندگان در فرانسه، آلمان، بریتانیا و ایالات متحده صورت گرفته، از آن‌ها پرسیده شده است که چگونه تلفن‌های هوشمند خود را به خودرو متصل می‌کنند و از برنامه‌ها و دستیارهای صوتی در هنگام رانندگی بهره می‌برند. یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که اتصال به اسمارت‌فون و امکان استفاده از محتوا و برنامه‌های آن در هنگام رانندگی تا چه حد برای کاربران اهمیت دارد.

بر این اساس، 65 از رانندگان در آمریکا و 58 از آن‌ها در اروپا به طور مداوم یا در هر سفر خود قابلیت mirroring را به کار می‌گیرند. به علاوه 50 درصد از رانندگان آمریکایی حاضر در این نظرسنجی و 30 درصد از رانندگان اروپایی نیز موسیقی، پادکست یا کتاب‌های صوتی را از طریق بلندگوهای اتومبیل و از روی اسمارت‌فون پخش می‌کنند. با وجود آن که امکانات مسیریابی در زمره برترین کاربردهای کابین هوشمند خودروست، تنها 18 درصد از رانندگان در آمریکا و 26 درصد در اروپا از سامانه‌های ناوبری داخل خودرو استفاده می‌کنند. در این میان، 26 درصد از رانندگان در ایالات متحده و 28 درصد در قاره سبز، امکان نمایش هم‌زمان مسیریاب گوشی خود را روی صفحه‌نمایش خودرو فعال می‌کنند. در حالی که 42 درصد از آمریکایی‌ها و 33 درصد از اروپایی‌ها به کاربرد این برنامه‌ها روی صفحه‌نمایش اسمارت‌فون اکتفا می‌کنند. جالب آن که دارندگان گوشی آیفون در مقایسه با کاربران اندروید دارنده خودرو مجهز به Android Auto از قابلیت mirroring بیش‌تر استفاده می‌کنند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4421/canalys-smartphone-automotive-mirroring-report_04.jpg

عرضه‌کنندگان فناوری در طول سال‌های اخیر و در رقابت برای ارائه قابلیت‌های کاربردی بهتر، افزایش وفاداری به پلتفرم و حفظ تسلط بر تجربه کاربری، راهکارهای مربوط به mirroring اسمارت‌فون را بهبود بخشیده‌اند. به طور مثال، گوگل سیستم‌عامل Android Automotive را در چندین مدل از خودروها تعبیه کرده و سرویس‌های این غول فناوری در آن‌ها قابل استفاده است. اپل نیز به تازگی نسل جدید پلتفرم CarPlay را معرفی کرده است که علاوه بر امکان تنظیم و سفارشی‌سازی توسط کاربر، یکپارچگی سطح بالای اطلاعات و سرگرمی و ابزارها را روی نمایشگرهای خودرو در اختیار رانندگان قرار می‌دهد.

به گزارش Canalys، کابین دیجیتال بخشی از تغییر بزرگ‌تری محسوب می‌شود که در قالب آن فناوری‌های جدید توسط خودروسازان به کار گرفته شده و انتظار می‌رود تا سال 2025 راه‌اندازی شود. بسیاری از فعالان صنعت خودرو استراتژی‌های نرم‌افزاری و سیستم‌عامل خود را برای ایجاد وسایل نقلیه هوشمند و کابین دیجیتال توسعه داده و برای تحقق برنامه‌های خود هزاران مهندس نرم‌افزار را به استخدام درآورده‌اند. همچنین سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت برای توسعه نرم‌افزارهای مورد نیاز توسط غول‌هایی همچون فورد، جنرال موتورز و Stellantis در آینده نزدیک بالغ بر میلیاردها دلار خواهد شد و منابع درآمدی بالقوه و جدیدی، شامل خرید حق اشتراک، سرویس‌های ناوگان حمل‌ونقل، بیمه و قابلیت‌های بر اساس تقاضا یا on-demand همچون کمک‌راننده را در کنار بسته‌های پیشنهادی ایجاد خواهد کرد. به طور مثال، فروشگاه ConnectedDrive شرکت BMW خدمات و قابلیت‌های دیجیتالی را از طریق فروش حق اشتراک یا تراکنش‌های کوچک برای مواردی همچون گرمکن صندلی‌، دستیار نور بالای خودرو، کمک‌راننده و CarPlay ارائه می‌کند. Stellantis نیز درآمد 20 میلیارد دلاری از طریق سرویس‌های نرم‌افزاری را در سال 2030 به عنوان هدف خود اعلام کرده است.

البته خودروسازان باید درباره گام‌های بعدی تصمیمات دقیقی بگیرند. شرکت‌هایی که به پشتیبانی از فرایند mirroring اسمارت‌فون ادامه دهند، ارائه خدمات و رابط کاربری شناخته‌شده را برای کاربران فعلی مدنظر خواهند داشت که متضمن ادامه رابطه حسی کاربر با گوشی هوشمند و اکوسیستم مرتبط با آن است و به نظر می‌رسد بخت سازندگان خودرو را برای دستیابی به عاملی تمایزبخش و ایجاد جریان‌های درآمدی جدید کاهش می‌دهد. در مقابل، تلاش برای گشودن مسیرهای درآمدی تازه، در قالب راه‌حل‌های جدید کابین دیجیتال، می‌تواند ویژگی‌های جذاب و نوینی را پیش روی رانندگان قرار دهد. امری که در کنار امکان انتخاب میان شیوه mirroring و رابط کاربری جدید، می‌تواند موفقیت آینده این کمپانی‌ها تضمین کند. هرچند ممکن است برخی رانندگان وابستگی ذهنی شدیدی به اکوسیستم اسمارت‌فون داشته باشند و روی آوردن آن‌ها به استفاده از کابین دیجیتال نیازمند گذشت زمان باشد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.