رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

معرفی Oppo Watch 3 و Oppo Watch 3 Pro - اولین ساعت‌های هوشمند با پردازنده Snapdragon W5 Gen 1

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4456_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

در حالی‌که شرکت سامسونگ در روز چهارشنبه 10 آگوست 2022 همزمان با معرفی گوشی‌های Z Fold4 و Z Flip4 از ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch5 و Galaxy Watch5 Pro نیز رونمایی کرد، شرکت اوپو در همان روز دو اسمارت واچ دیگر به نام‌های Oppo Watch 3 و Oppo Watch 3 Pro را به‌نمایش گذاشت که در یک مورد توجه بیش‌تری را حتی نسبت به ساعت‌های پیشرفته سامسونگ به خود جلب می‌‌کنند؛ این دو ساعت هوشمند اولین نمونه‌های بازار مجهز به پروسسور Snapdragon W5 Gen 1‌ هستند که کوالکام چندی پیش در ماه جولای معرفی کرده بود و از همان ابتدا نیز به اوپو به‌عنوان اولین سازنده‌ای که از این چیپ در ساختار Watch 3 ‌بهره می‌برد اشاره شده بود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4456/introducing-oppo-watch-3-and-oppo-watch-3-pro_01.jpg

نسل جدید ساعت‌های هوشمند اوپو، سومین تجربه این شرکت در این کلاس پس از Oppo Watch و Oppo Watch 2 است که‌ به‌ترتیب در اوائل 2020 و تابستان 2021 به بازار عرضه شدند. ساعت‌های جدید اوپو مثل قبل از مشخصات پیشرفته‌ای بهره می‌برند و حساب آن‌ها را باید از نمونه‌های ارزان‌قیمت این کلاس جدا کرد. Watch 3 و Watch 3 Pro در شکل ظاهری، ابعاد و فرم صفحه‌نمایش و توان باتری با هم تفاوت داشته و در یک نگاه می‌توان آن‌ها را از دکمه چرخان و صفحه‌نمایش خمیده نسخه پرو و پنل تخت و تک دکمه سمت راست Watch 3 تشخیص داد. با گذر از این تفاوت‌ها در عمل از امکانات مشترک فراوانی در آن‌ها استفاده شده و از این رو بهتر است معرفی آن‌ها را به‌صورت همزمان انجام دهیم و در جای خود به تفاوت‌های مابین این دو مدل اشاره کنیم.

طراحی و شکل ظاهری

در حالی‌که Watch 3 Pro به‌کل از طراحی جدیدی در بین دیگر ساعت‌های هوشمند اوپو بهره می‌برد، طراحی Watch 3 عادی نیز از مدل‌های پیشین، اندکی فاصله گرفته و خمیدگی کم‌تر صفحه‌نمایش و برجستگی بیش‌تر نوار پیرامونی فرم تازه‌ای را به‌نمایش می‌گذارد. در دو مدل قبلی از دو دکمه در کناره سمت راست ساعت استفاده شده بود حال آن‌که Watch 3 تنها از یک دکمه در این بخش بهره می‌برد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4456/introducing-oppo-watch-3-and-oppo-watch-3-pro_02.jpg

Watch 3 Pro داستان متفاوتی را روایت می‌کند جایی‌که نه‌تنها در کناره سمت راست آن یک دکمه چرخان (crown) فولادی با ویبره هنگام حرکت در نظر گرفته شده بلکه فرم صفحه‌نمایش نیز تغییر کرده و در امتداد بند آن حالتی خمیده به‌خود گرفته است. فریم میانی هر دوی این ساعت‌ها از جنس آلیاژ آلومینیوم است و با دو بند لاستیکی یا چرمی ارائه می‌شوند. هردوی این ساعت‌ها همچنین در برابر نفوذ آب تا فشار 5 اتمسفر یا عمق 50 متری آب مقاوم بوده و بدین‌ترتیب مشکلی در استفاده از آن‌ها در زیر آب وجود ندارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4456/introducing-oppo-watch-3-and-oppo-watch-3-pro_03.jpg

ابعاد و وزن

Watch 3 از طول و عرض 37×43 میلی‌متری برخوردار بوده و بدون در نظر گرفتن برآمدگی سنسور ضربان قلب، 11.65 میلی‌متر ضخامت دارد. این ساعت بدین‌ترتیب اندکی ضخامت بیش‌تری نسبت به هر دو نسل قبلی این ساعت دارد اما به‌لطف صفحه‌نمایش کوچک‌تر، طول و عرض آن کم‌تر شده است. وزن دستگاه بدون بند 31.9 گرم اعلام شده که با توجه به اندازه پنل و ظرفیت باتری، رضایت‌بخش به‌نظر می‌رسد.

Watch 3 Pro طبیعتا دیوایس بزرگ‌تر و سنگین‌تری‌ست که از طول و عرض به‌ترتیب 50.4 و 38.5 میلی‌متری برخوردار است و ضخامت آن بدون احتساب برآمدگی سنسور ضربان قلب، 12.75 میلی‌متر است. وزن این ساعت اما با وجود صفحه‌نمایش بزرگ و باتری حجیم آن چندان افزایش پیدا نکرده و بدون بند به 37.5 گرم می‌رسد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4456/introducing-oppo-watch-3-and-oppo-watch-3-pro_04.jpg

صفحه‌نمایش

هر دو صفحه‌نمایش حاضر در Watch 3 و Watch 3 Pro مثل قبل مستطیلی بوده و با فناوری AMOLED ساخته شده‌اند هرچند این تنها شباهت‌های این دو صفحه‌نمایش به هم بوده و در عمل هم ظاهر و هم مشخصات متفاوتی را عرضه می‌کنند. صفحه‌نمایش Watch 3 یک نمونه تخت با لبه‌های نیم‌دایره‌ای در چپ و راست با ابعاد 1.75 اینچ است که از وضوح 372×430 پیکسلی و فشردگی 326 پیکسل در هر اینچ برخوردار است.

در Watch 3 Pro به صفحه‌نمایش جالب توجه‌ای بر می‌خوریم که در امتداد بندهای ساعت اندکی خمیده‌ شده و ارگونومی بالاتری را هنگام بسته‌شدن روی مچ دست ارائه می‌کند. لبه‌های چپ و راست این صفحه‌نمایش البته دیگر خمیده نیست و اندکی از حاشیه دورتادور ساعت بالاتر قرار گرفته است. این صفحه‌نمایش 1.91 اینچی از وضوح 378×496 پیکسلی برخوردار شده که تراکم 326ppi مد نظر طراحان اوپو را برآورده می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4456/introducing-oppo-watch-3-and-oppo-watch-3-pro_05.jpg

نکته بسیار جالب در مورد این صفحه‌نمایش که به‌گفته اوپو برای اولین بار در یک ساعت هوشمند دیده می‌شود، فناوری LTPO این پنل است که مثل یک ساعت هوشمند پیشرفته امکان روشن بودن دائم پنل بدون مصرف بالای باتری و دسترسی به اطلاعاتی مثل مشاهده زمان، چک کردن اطلاعات ورزشی و اعلان برنامه‌ها را بدون نیاز به روشن کردن کامل صفحه‌نمایش فراهم می‌کند.

پردازنده - حافظه

همانطور که اشاره شد Watch 3 و Watch 3 Pro هر دو اولین ساعت‌های هوشمند بازار هستند که با پروسسور جدید Snapdragon W5 Gen 1 عرضه می‌شوند. این چیپ‌ست که نزدیک به سه هفته پیش همراه با چیپ W5+ Gen 1‌ معرفی شد یک نمونه بسیار کم‌مصرف 4 نانومتری‌ست که نسبت به نسل قبلی پردازنده‌های کوالکام در این رده یعنی Snapdragon Wear 4100 و نسخه پلاس آن با لیتوگرافی 12 نانومتری شرایط بسیار بهتری را در زمینه مصرف انرژی ارائه می‌کند. هسته‌های چهارگانه این چیپ‌ست البته از نوع قدیمی Arm Cortex-A53 انتخاب شده‌اند و یک هسته Cortex-M55 نیز انجام امور یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را بر عهده دارد. اوپو در این دو ساعت همچنین یک پردازنده کمکی یا coprocessor دیگر به نام Appolo 4 Plus (که از سوی خود این شرکت توسعه پیدا کرده) را نیز در مواقعی که به قدرت پردازشی اندکی نیاز است به‌کار می‌گیرد که در مصرف انرژی تأثیر مثبتی برجای می‌گذارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4456/introducing-oppo-watch-3-and-oppo-watch-3-pro_06.jpg

هردوی این مدل‌ها به 1 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهزند.

قابلیت‌های پزشکی ورزشی

همانطور که از یک ساعت هوشمند انتظار می‌رود Watch 3‌ و Watch 3 Pro علاوه بر اتصال به گوشی برای نمایش اعلان برنامه‌ها امکانات پزشکی،‌ ورزشی متعددی را نیز ارائه می‌کنند. از جمله این موارد باید به سنسور ضربان قلب اشاره کرد که جدا از وظیفه اصلی خود امکان دنبال کردن ضربان قلب در طول زمان و اعلام تپش‌های سریع‌تر و کندتر از حالت عادی را نیز دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4456/introducing-oppo-watch-3-and-oppo-watch-3-pro_07.jpg

یک فاکتور دیگر در این زمینه امکان رصد کردن میزان الاستیسیته و قابلیت ارتجاعی رگ‌های خونی‌ست که با یک تست 30 ثانیه‌ای انجام می‌شود. سنجش میزان اکسیژن خون، دنبال کردن وضعیت خواب و امکان مشاهده وضعیت سلامتی دیگر افراد خانواده از راه دور برخی دیگر از امکانات پزشکی این ساعت هوشمند را تشکیل می‌دهند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4456/introducing-oppo-watch-3-and-oppo-watch-3-pro_08.jpg

این دو مدل در زمینه دنبال کردن فعالیت‌های فیزیکی با ارائه 100 حالت ورزشی و برنامه جداگانه برای ورزش‌های تنیس و دویدن موفق ظاهر شده و با مقاومت 5 اتمسفری، می‌توان از آن‌ها برای دنبال کردن ورزش‌های آبی نیز سود جست.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4456/introducing-oppo-watch-3-and-oppo-watch-3-pro_09.jpg

گزینه‌های ارتباطی

برجسته‌ترین گزینه ارتباطی هردوی این ساعت‌ها، پشتیبانی آن‌ها از سیم‌کارت الکترونیکی یا eSIM است که امکان فعالیت مستقل و بدون نیاز از گوشی را (البته به‌شرط پشتیبانی شدن از این قابلیت در شبکه ارتباطی کشور) فراهم می‌کند. بلوتوث 5 و NFC دو مورد قابل اشاره دیگر در این زمینه را تشکیل می‌دهند و دسترسی به ماهواره‌های QZSS ،GLONASS ،Galileo ،GPS و BeiDou نیز مسیریابی مستقل از گوشی را به واقعیت بدل می‌کند.

باتری و شارژر

Watch 3 با یک باتری 400 میلی آمپر ساعتی ارائه می‌شود که به‌گفته شرکت سازنده در یک سناریوی استفاده سبک روزانه می‌تواند تا 10 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین کند. این زمان در یک استفاده شدید به 4 روز کاهش پیدا کرده و در صورت استفاده از شبکه ارتباطی LTE به 3 روز و در شدیدترین حالت به 1.5 روز می‌رسد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4456/introducing-oppo-watch-3-and-oppo-watch-3-pro_10.jpg

در Watch 3 Pro از یک باتری حجیم‌تر 550 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که در همان سناریوی سبک روزانه تا 15 روز قادر به تأمین انرژی دستگاه است و دوام آن با وارد کردن LTE و سنگین‌ترین حالت استفاده به‌ترتیب به 4 و 2.5 روز کاهش می‌یابد. هردوی این ساعت‌ها از شارژر سریع VOOC برخوردارند که 10 دقیقه اتصال آن به ساعت به‌گفته اوپو برای استفاده از دستگاه برای یک روز کامل کافی خواهد بود. شارژ کامل Watch 3 به‌گفته شرکت سازنده نزدیک به 60 دقیقه و Watch 3 Pro در حدود 65 دقیقه به‌طول می‌انجامد.

قیمت - زمان حضور در بازار

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4456/introducing-oppo-watch-3-and-oppo-watch-3-pro_11.jpg

Oppo Watch 3 با قیمت پایه 1,499 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 222 دلار آمریکا) و Watch 3 Pro با قیمت پایه 1,899 یوان (282 دلار) از روز رونمایی برای پیش‌سفارش در چین در دسترس بوده و حضور نهایی آن‌ها در بازار نیز به 19 آگوست (28 مرداد 1401) موکول شده است. نسخه‌های ارائه شده این ساعت در چین ظاهرا با سیستم‌عامل داخلی و پوسته اختصاصی اوپو عرضه می‌شوند و هنوز مشخص نیست که در صورت ارائه این مدل‌ها به دیگر بازارها، از پلتفرم Wear OS‌ گوگل (مثل دو مدل قبلی) در این سری استفاده خواهد شد یا خیر.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.