رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

iFixit فاش کرد: اتصال ماهواره‌ای آیفون‌های سری 14 به لطف مودم کوالکام و یک قطعه ساخت اپل فراهم شده است

امتیاز دادن به این موضوع:


Soccer_Boy

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4524_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

کسب و کار خصوصی iFixit – که در شهر سان لوئیس اوبیسپو از ایالت کالیفرنیا واقع شده – مجموعه‌ای‌ست که با ارائه راهنمای تعمیر گجت‌ها و محصولات الکترونیکی، به صورت رایگان به شهرت رسیده است. از دیگر اقدامات جالب این مجموعه، کالبدشکافی اسمارت‌فون‌های معروف از جمله آیفون‌های اپل است. معمولا در جریان این کالبدشکافی‌ها، حقایقی کشف می‌شود که در برخی موارد حتی شرکت سازنده محصول نیز به آن اشاره نکرده است. امسال هم کمی پس از معرفی آیفون‌های سری 14، مجموعه iFixit با کالبدشکافی این دیوایس‌ها به اطلاعات جالبی دست یافت که از جمله آن می‌توان به وجود مودم کوالکام و یک قطعه سخت‌افزاری جدید اپل برای ارتباط گوشی با ماهواره اشاره کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4524/iphone-14-satellite-sos-have-qualcomm-x65-modem-and-new-apple-radio-chips-ifixit-reports_01.jpg

حدود دو هفته قبل، کمپانی اپل از خانواده آیفون 14 رونمایی کرد. یکی از قابلیت‌های کاربردی آیفون‌های جدید آن است که در صورت نبود وای-فای یا داده‌های سلولی، این گوشی‌ها می‌توانند مستقیما به ماهواره متصل شده و پیغام اضطراری ارسال کنند. طبق گزارشی که اخیرا از سوی رویترز منتشر شد، اتصال آیفون‌های جدید به ماهواره به لطف دو مورد میسر شده است: مودم Snapdragon X65 (محصول کوالکام) و همچنین یک قطعه فرکانس رادیویی که خود اپل آن را طراحی کرده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4524/iphone-14-satellite-sos-have-qualcomm-x65-modem-and-new-apple-radio-chips-ifixit-reports_02.jpg

شاید فکر کنید وظیفه مودم داخلی X65 صرفا اتصال به شبکه 5G باشد، اما حقیقت آن است که این مودم با پشتیبانی ازband n53 (باند فرکانس مورد استفاده توسط ماهواره‌های Globalstar) می‌تواند زمینه اتصال گوشی به ماهواره را نیز فراهم کند. کمپانی مخابراتی Globalstar چندی پیش از توافقی با اپل خبر داد که به موجب آن اپل 85 درصد از ظرفیت پهنای باند شبکه ماهواره‌ای Globalstar را برای قابلیت ارسال پیام اضطراری در آیفون، به خود اختصاص می‌دهد. همان طور که گفته شد، علاوه بر مودم X65، یک قطعه سخت افزاری (به همراه نرم‌افزار اختصاصی) نیز به منظور اتصال گوشی به ماهواره در آیفون‌های سری 14 به کار گرفته شده که طراحی آن توسط اپل انجام شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4524/iphone-14-satellite-sos-have-qualcomm-x65-modem-and-new-apple-radio-chips-ifixit-reports_03.jpg

ساز و کار قابلیت جدید آیفون به این شکل است: زمانی که کاربر در شرایط خاصی قرار گرفته و برای درخواست کمک اقدام به راه‌اندازی تماس اضطراری یا Emergency SOS می‌کند، اگر ناحیه‌ای که کاربر در آن به سر می‌برد فاقد پوشش سلولی یا وای-فای باشد، آیفون به طور خودکار به ماهواره متصل شده و پیام اضطراری را از این طریق ارسال می‌کند. البته از قرار معلوم این اتصال مستلزم آن است که کاربر در فضای باز بوده و با راهنمایی اپلیکیشنی اختصاصی که بدین‌منظور از سوی اپل طراحی شده، آیفون خود را با درجه و زاویه مناسب به سمت آسمان گرفته و چیزی در این میان حایل نباشد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4524/iphone-14-satellite-sos-have-qualcomm-x65-modem-and-new-apple-radio-chips-ifixit-reports_04.jpg

این سرویس جدید اپل به واسطه یک آپدیت نرم‌افزاری از نوامبر امسال در دسترس قرار خواهد گرفت. استفاده از این سرویس فقط تا دو سال اول رایگان است (البته اپل هنوز جزییات قیمت‌گذاری این سرویس در آینده را اعلام نکرده است). در حال حاضر، سرویس اتصال به ماهواره برای ارسال پیام اضطراری در مرحله تست بتا قرار داشته و به دو کشور آمریکا و کانادا محدود است. البته پوشش این سرویس در عرض جغرافیایی بالاتر از 62 درجه (مناطق شمالی کانادا و آلاسکا) ممکن است با مشکل مواجه شود.

گفته می‌شود تیم تراشه‌های اپل در حال کار کردن روی یک مودم داخلی 5G است تا بتواند آیفون‌ را به طور کلی از قطعات کوالکام بی‌نیاز کند. البته اهداف اصلی این تیم افزایش بازدهی (عمر طولانی‌تر باتری) و کاهش پرداخت حق مالکیت معنوی است تا به این وسیله حاشیه سود هر آیفونی که به فروش می‌رسد بالاتر رود. برخی شایعات حاکی از آنند که نخستین مودم اپل در سال 2024 آماده بهره‌برداری خواهد بود. هرچند که ساخت یک مودم فرآیند بسیار پیچیده‌ای داشته و بسیاری از تحلیلگران در موفقیت اپل در این زمینه (حداقل در کوتاه‌مدت) اظهار تردید کرده‌اند.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.