رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

تحلیل آنچین: ۱۶هزار دلار احتمالاً کف بعدی بیت کوین خواهد بود

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

برخی تحلیلگران از نقش بالقوه نهنگ‌ها در تعیین کف قیمت در بازار برای تشخیص روند احتمالی قیمت بیت کوین استفاده می‌کنند. بررسی داده‌های آن‌چین از قیمت پرداختی نهنگ‌ها نشان می‌دهد که کف قیمت بعدی بیت کوین احتمالاً جایی در محدودهٔ ۱۶٬۰۰۰ دلار خواهد بود.

به گزارش کوین تلگراف، گلس‌نود در آخرین شماره از خبرنامه هفتگی آن‌چین خود، شاخص هزینه مبنای نهنگ‌ها (Whale Cost Basis) را با نگرش جدیدی مورد بررسی قرار داده است.

رسیدن قیمت تجمیعی پرداختی نهنگ‌ها به خط مقاومت

در هفته‌های اخیر، روند قیمت بیت کوین برخلاف معمول به‌طور قابل‌توجهی پایدار بوده و ما شاهد یکی از کم‌نوسان‌ترین دوره‌های آن بوده‌ایم.

در حالی که بسیاری از تحلیلگران خود را برای شروع روند صعودی بزرگ بیت کوین آماده می‌کنند؛ گلس‌نود در حال بررسی این است که کف قیمت تا کجا ممکن است ادامه پیدا کند.

به گفته گلس‌نود، بررسی رفتار خرید و فروش نهنگ‌ها نشان داد که به دنبال رسیدن قیمت بیت کوین به کف تاریخی ۱۷٬۶۰۰ دلاری در ماه ژوئن (خرداد) شاهد ریسک‌زدایی (De-Risking) در بازار بوده‌ایم.

پدیده‌ای که در طول بازار نزولی سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) نیز رخ داد. اگر تاریخ دوباره تکرار شود، اکنون باید منتظر یک دوره تعادل (Equilibrium) برای نهنگ‌هایی باشیم که از فروشنده به خریدار تبدیل می‌شوند.

گلس‌نود توضیح داد:

علاوه بر وجود بازار نسبتاً خنثی میان سرمایه‌گذاران کوچک تا متوسط، شاخص امتیاز روند انباشت برای نهنگ‌هایی که ۱٬۰۰۰ تا ۱۰٬۰۰۰ بیت کوین دارند، نشان‌دهنده انباشت شدید از اواخر سپتامبر (اوایل مهر) است.

امتیاز روند انباشت (Accumulation Trend Score) یک شاخص آن‌چین برای تعیین این است که آیا سرمایه‌گذاران به‌طور فعال در حال انباشت هستند یا نه.

در ماه‌های اخیر، نهنگ‌هایی با دارایی بیش از ۱۰٬۰۰۰ بیت کوین، تمایلی کمی به توزیع (فروش) دارایی‌های خود داشته‌اند.

در شرایط فعلی، قیمت تجمیعی که نهنگ‌ها برای بیت کوین خود پرداخت کرده‌اند ۱۵٬۸۰۰ دلار است. به این ترتیب، اگر بازار به روند نزولی خود ادامه دهد، این قیمت می‌تواند یک سطح حمایت قوی باشد.

گلس‌نود اضافه کرد:

با تعیین قیمت حجم واریز و برداشت نهنگ‌ها (آدرس‌هایی با بیش از ۱٬۰۰۰ بیت کوین) از صرافی‌ها، می‌توانیم میانگین قیمت واریز‌ و برداشت نهنگ‌ها را از ژانویه ۲۰۱۷ (دی ۱۳۹۵) تخمین بزنیم. در حال حاضر، هزینه مبنای نهنگ‌ها در حدود ۱۵٬۸۰۰ دلار است.

نمودارهای مشروح فعالیت نهنگ بیت کوین

هزینه مبنا، روند قیمت را تعیین می‌کند

تحلیلگران دیگری نیز چگونه شکل‌دادن عملکرد قیمت (پراکس اکشن) بیت را توسط سرمایه‌گذاران بزرگ مورد بررسی قرار داده‌اند.

پلتفرم تحلیلی وال‌مپ، بر اساس داده‌های میزان خرید نهنگ‌ها نشان داد که ۱۹٬۰۰۰ دلار اکنون یک منطقه حمایت کلیدی برای بیت کوین است؛ محدوده‌ای که تاکنون حفظ شده است. 

همچنین، خط مقاومت ۲۰٬۳۸۰ دلاری نیز حد صعودی روزانه قیمت را به بیت کوین دیکته کرده است.

از سوی دیگر، آرک اینوِستمِنتس نیز در خبرنامه ماهانه خود، «دِ بیت کوین مانسلی» نیز هزینه مبنای سرمایه‌گذاری بیت را ۱۹٬۰۰۰ دلار اعلام کرده است.

با وجود شرایط حاکم، همچنان انتظار برای ورود به فاز تسلیم‌ بازار ادامه دارد تا بیت کوین زودتر به کف قیمت جدید خود برسد.

در پایان گلس‌نود نتیجه گرفت که از بسیاری جهات، بسیاری از معیارهای ‌آن‌چین، بررسی ساختار بازار و الگوهای رفتار سرمایه‌گذاران شبیه توجه زیاد به جزئیات برای پیداکردن کف قیمت در بازار نزولی است.

طی‌شدن زمان یکی قطعات فراموش شده اصلی است. در چنین حالتی، تاریخ نشان خواهد داد بهبود کامل بازار به چندین ماه زمان نیاز دارد.

The post تحلیل آنچین: ۱۶هزار دلار احتمالاً کف بعدی بیت کوین خواهد بود appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.