رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

سامسونگ Galaxy A23 5G در نگاه رسانه‌ها - نقاط ضعف و قوت از دید حرفه‌ای‌ها

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4607_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

گوشی‌های پایین‌رده سری Galaxy A سامسونگ تا همین چندی پیش مدل‌های ابتدایی و ساده‌ای بودند که در بهترین حالت تنها به‌لطف یک نمایشگر بزرگ یا یک باتری حجیم مطرح می‌شدند. این خانواده اما با هجوم برندهای چینی به این رده از چندی پیش متحول شده و گه‌گاه در پایین‌ترین سطح نیز امکانات جالب توجه‌ای در سمت پردازنده، صفحه‌نمایش و دوربین اصلی در آن‌ها دیده می‌شود. Galaxy A23 5G‌ که اواسط تابستان سال جاری معرفی شد از جمله مدل‌های جالب این رده است که برخی از امکانات آن پیش از این در گوشی‌های گران‌تر سامسونگ نیز جایی نداشتند. در مطلب پیش رو به مرور دیدگاه‌ سایت‌های معتبر فناوری در مورد نقاط ضعف و قوت Galaxy A23 5G می‌پردازیم.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4607/samsung-galaxy-a23-5g-in-medias_01.jpg

مثل قبل در ابتدا بهتر است اندکی با مشخصات و قابلیت‌های Galaxy A23 5G آشنا شویم؛ پایین‌رده خوش‌ساخت سامسونگ در بخش پشتی از طرحی مشابه گوشی‌های پیشرفته‌تر این کلاس همچون A53 و A73 برخوردار است و چهار لنز دوربین همراه با فلش LED در قسمت برآمده‌ای در کناره سمت چپ بالای این بخش جای گرفته‌اند. این گوشی که در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و متمایل به نارنجی ارائه می‌شود از ابعاد 8.4×76.9×165.4 میلی‌متر برخوردار بوده و با وزن 197 گرمی اندکی سنگین به‌نظر می‌رسد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4607/samsung-galaxy-a23-5g-in-medias_02.jpg

بخش رویی دستگاه رده قیمتی و کلاس کاری A23 5G را افشا می‌کند؛ جایی‌که علاوه بر حاشیه‌های نسبتا زیاد دورتادور صفحه‌‌نمایش یک بریدگی V شکل نیز در بالا برای قرارگیری دوربین سلفی در نظر گرفته شده است. صفحه‌نمایش 6.6 اینچی گوشی یک نمونه PLS LCD با وضوح فول اچ‌دی پلاس و نرخ رفرش 120 هرتزی‌ست که به‌خصوص انتظار مشاهده این آخری را در یک گوشی ارزان‌قیمت نمی‌توان داشت. دوربین سلفی بالای صفحه‌نمایش از وضوح 8 مگاپیکسلی برخوردار است و از گشودگی دیافراگم لنز f/2.0 بهره می‌برد.

در بخش پشتی با کنار گذاشتن دو واحد بی‌اهمیت 2 مگاپیکسلی (برای برداشت عکس از فاصله بسیار نزدیک و محو کردن پس‌زمینه در عکاسی پرتره دوربین اصلی) به دوربین اولتراواید 5 مگاپیکسلی و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بر می‌خوریم که به‌ترتیب در زیر یکدیگر در بالاترین قسمت این بخش جای دارند. دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی که لنزی با دیافراگم f/1.8 را در مقابل خود می‌بیند از قابلیت کمیاب OIS یا لرزه‌گیر اپتیکال برخوردار است که نه‌‌تنها در این کلاس بلکه در گوشی‌های گران قیمت‌تر نیز به‌سختی قابل دستیابی‌ست. این دوربین با وضوح 1080p/30fps فیلم‌برداری می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4607/samsung-galaxy-a23-5g-in-medias_03.jpg

پردازنده 6 نانومتری گوشی از نوع Snapdragon 695 5G انتخاب شده که 2 هسته A78 و 6 هسته A55 را همراه با گرافیک Adreno 619 ارائه می‌کند. رم پایه این گوشی 4 گیگابایت است و می‌توان مدل‌هایی با 6 یا حتی 8 گیگابایت رم را نیز انتخاب کرد. حافظه داخلی نیز در دو نسخه 64 یا 128 گیگابایتی (با امکان ارتقاء از طریق درگاه microSD) ارائه می‌شود. ظرفیت باتری گوشی 5 هزار میلی آمپر ساعت است و حداکثر از توان شارژر 25 واتی پشتیبانی می‌کند. بلوتوث 5.1، وای‌فای 5، جک 3.5 میلی‌متری هدست، مسیریاب‌های ماهواره‌ای تک فرکانس و NFC برخی از گزینه‌های ارتباطی این گوشی 5G را تشکیل می‌دهند.

با این آشنایی مختصر نوبت به مرور دیدگاه سایت‌های مختلف در مورد A23 5G می‌رسد.

Android Police

در عنوان بررسی Android Police از A23 5G به قلم Connor Nolan بیش از همه‌چیز به کیفیت صفحه‌نمایش و بهترین بودن آن در این رده قیمتی تأکید شده و در بخش نتیجه‌گیری نیز این‌گونه می‌‌خوانیم: «سامسونگ Galaxy A23 با صفحه مشخصات قابل توجه برای این رده قیمتی، بیشر شبیه یک دستگاه میان‌رده است تا یک گوشی اقتصادی 300 دلاری. در حالی‌که تقریبا هر دستگاه اقتصادی برای قیمت کم خود دارای برخی نقاط ضعف است، A23 اگر به مصالحه روی برخی موارد تمایل داشته باشید، صرفا براساس مشخصات، یکی از بهترین گوشی‌های مقرون به‌صرفه بازار است.» در ادامه این بخش نیز از پشتیبانی نرم‌افزاری طولاتی‌تر این گوشی نسبت به دیگر رقبا به‌عنوان نکته مثبت دیگری اشاره شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4607/samsung-galaxy-a23-5g-in-medias_04.jpg

نکات مثبت و منفی Galaxy A23 5G از نگاه Android Police شامل این موارد می‌شوند:

یک باتری حجیم و با دوام 5 هزار میلی آمپر ساعتی
صفحه‌نمایش جذاب 1080p با نرخ رفرش 120 هرتزی
حفظ اسلات کارت حافظه و جک هدفون
حس استحکام بسیار خوب برای یک گوشی پلاستیکی
چهار سال پشتیبانی نرم‌افزاری
حافظه داخلی بسیار اندک
عملکرد بسیار ضعیف در نور کم
تک عملکردی بودن دو تا از دوربین‌های 2 مگاپیکسلی
نبود درجه حفاظت IP

Android Police در بررسی دوربین اصلی A23 5G ضمن اشاره به وضوح پیش‌فرض این دوربین که با ترکیب چهارگانه پیکسل‌ها روی 12.5 مگاپیکسل تنظیم شده است می‌گوید: «این [دوربین] عکس‌های خوبی می‌گیرد هرچند تأخیر مشهودی مابین [لحظه] زدن دکمه شاتر و گرفته شدن عکس [در واقعیت] وجود دارد. این دوربین با دیافراگم f/1.8 از پس عکس‌های با نور خوب بر می‌آید اما از یک قهرمان [گرفتن عکس در] نور کم فاصله زیادی دارد.» نویسنده این مطلب در مورد دوربین سلفی گوشی می‌گوید: عکس‌های این دوربین چیز خارق‌العاده‌ای نیستند اما در نور خوب، قابل استفاده به‌نظر می‌رسند. مشکل دانه‌دانه شدن تصویر (graininess) که به‌گفته نویسنده این بررسی در دیگر دوربین‌های این گوشی در هر وضعیت نوری رخ می‌دهد در این‌جا نیز وجود دارد. از سوی دیگر در عکس‌های این دوربین خبر چندانی از شارپ کردن مصنوعی و دیگر شیوه‌های صاف کردن چهره با کمک هوش مصنوعی نیست. دوربین اولتراواید پرفورمنس بدتری نسبت به دوربین اصلی در نور کم دارد اما برای گرفتن عکس‌های مناسب اینستاگرام و چشم‌اندازهای گسترده هنوز به‌اندازه کافی خوب است. این دوربین از برداشت شب پشتیبانی نمی‌کند.

Notebook Check

در بررسی Notebook Check از A23 5G به قلم Florian Schmitt از این مدل با عنوان یک گوشی قدرتمند میان‌رده با دوربین مجهز به OIS یاد شده و در بخش نتیجه‌گیری آمده است:‌ «سامسونگ [گوشی] مقرون به‌صرفه Galaxy A23 5G خود را در بسیاری از زمینه‌ها بهبود بخشیده است: شارژ سریع‌تر، یک نمایشگر حتی سریع‌تر، حافظه مدرن‌تر، [سیستم] تثبیت تصویر نوری برای دوربین، توان پردازشی بیش‌تر و بهبود چشمگیر قابلیت استفاده در حین سفر به‌لطف باتدهای 4G بیش‌تر.» در ادامه به قیمت بالاتر 249.99 دلاری گوشی اشاره شده که به‌گفته نویسنده این مطلب هنوز برای مدلی با امکانات A23 5G مناسب است. استحکام کم‌تر بدنه، دوربین ماکروی نچندان پر کاربرد و دوام باتری کم‌تر نسبت به نسل قبلی دستگاه برخی از نکات منفی اشاره شده در این بخش است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4607/samsung-galaxy-a23-5g-in-medias_05.jpg

نکات مثبت و منفی Galaxy A23 5G از نگاه Notebook Check شامل این موارد می‌شوند:

ارزش‌های عملکردی خوب
مموری سریع
عمر طولانی
نبود PWM
فرکانس‌های 4G متعدد
نمایشگر 120 هرتزی
OIS دوربین
توانایی‌های خوب در بازی
کم‌تر نشدن توان پردازشی زیر بار
وضوح بسیار کم دوربین ماکرو
استحکام نچندان بالای کیس
حسگر نور غیر قابل اتکا
پشتیبانی نکردن از تقریبا هیچ کدک بلوتوث aptX
تعداد زیاد اپلیکیشن‌های اضافی از پیش نصب شده
نور کم صفحه‌نمایش
رنگ‌های غیر دقیق نمایشگر

نویسنده مطلب Notebook Check ضمن اشاره به این نکته که سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی A23 5G از طرف شرکت Hynix تأمین شده در مورد کیفیت عکس‌های این دوربین می‌گوید: «در نگاه اول عکس‌ها[ی گرفته شده] کاملا خوب به‌نظر می‌رسند اما جزییات [آن‌ها] اندکی محو و تار (blurry) بوده و شفافیت کم‌تری نسبت به دوربین‌های با کیفیت‌تر دارند. در [محیط‌های] کم‌نور و پر کنتراست، کیفیت روشنایی متوسط بوده و در محیط‌های تاریک معمولا هیچ‌چیز قابل تشخیص نیست. شارپ‌نس در محیط‌های روشن، قابل‌قبول است.» عملکرد «کاملا خوب» تنظیم روشنایی در حین فیلم‌برداری فول اچ‌دی و مناسب بودن کیفیت تصویر در نور نسبتا خوب محیط، نکات مثبت بخش فیلم‌برداری به‌حساب می‌آیند اما از سوی دیگر فوکوس خودکار اندکی کند ارزیابی شده است.

Android Authority

Ryan Haines نویسنده بررسی Android Authority در ابتدای مطلب خود این سوال را مطرح کرده است: «این [مدل] به Galaxy A53 5G شباهت دارد اما نزدیک به Galaxy A13 5G قیمت‌گذاری شده است بنابراین Galaxy A23 5G حقیقا در کجا فرود می‌آید؟» در بخش نتیجه‌گیری این مطلب اشاره کوتاهی به رده قیمتی 300 دلاری شده است که در آن به طیف متنوعی از دستگاه‌ها بر می‌خوریم که هریک در یک زمینه مثلا دوربین‌های توانمند، باتری‌های حجیم و طرح‌های مقاوم در برابر ضربه توانمند ظاهر می‌شوند؛ A23 5G اما مدلی در میانه این قسمت است که تکه‌ای از هر آن‌چه سایرین دارند را در یک گوشی ناقص مقرون به‌صرفه گردآوری کرده است. در ادامه این بخش از کیفیت صفحه‌نمایش، پوشش گوریلا گلس 5، سیم‌کارت دوگانه و درگاه microSD و جک هدفون این گوشی به نیکی یاد شده و نبود ثبات مابین دوربین‌ها در بین نکات منفی جای گرفته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4607/samsung-galaxy-a23-5g-in-medias_06.jpg

نکات مثبت و منفی Galaxy A23 5G از نگاه Andrioid Authority شامل این موارد می‌شوند:

طراحی محکم
نمایشگر بزرگ و شارپ
باتری با دوام بالا
کارایی و پرفورمنس مستحکم
تعهد به‌روزرسانی عالی
حسگر اثر انگشت کوچک که به‌سختی پیدا می‌شود
دوربین‌های ناامیدکننده و ویدئوی ضعیف
نداشتن درجه IP
حاشیه‌های ضخیم بالا و پایین نمایشگر
اسپیکر مونوی ضعیف

نویسنده Android Authority در مورد کیفیت دوربین اصلی می‌گوید: دوربین 50 مگاپیکسلی واید که در حالت پیش‌فرض عکس‌های 12.5 مگاپیکسلی را برداشت می‌کند در اکثر شرایط نوری نتایج خوبی را ارائه می‌دهد. عکس‌های استاندارد، تمیز، با جزییات و سایه‌های خوب برداشت می‌شوند اما به‌محض انتخاب حالت پرتره، این‌گونه به‌نظر می‌رسد که در مورد پروفایل رنگی وارد یک قمار می‌شوید. به‌گفته نویسنده این مطلب در حالت پرتره دوربین اصلی در برخی موارد رنگ‌ها کاملا غیر طبیعی ثبت شده و افکت عمق میدان نیز به‌اجبار وارد عمل می‌شود.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.