رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

داده‌های تازه: ماینرهای بیت کوین رسماً وارد فاز «تسلیم» شده‌اند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

آخرین داده‌های موجود نشان می‌دهد روند صعودی اندیکاتور هش ریبون (Hash Ribbon) یا روبان هش در حال وارونه‌شدن است. در چرخه‌های قبلی قیمت بیت کوین، این اتفاق یک شاخص مهم برای تعیین ورود ماینرها به فاز تسلیم بوده است؛ نشانه‌ای احتمالی از نزدیک‌شدن بیت کوین به پایین‌ترین سطح روند کنونی خود.

به گزارش کریپتو پوتیتو، اندیکاتورهای روبان هش از میانگین‌های متحرک ساده روزانه برای شناسایی تغییرات روند نرخ هش استفاده می‌کنند. تحلیلگران اغلب از این اندیکاتورها به‌عنوان یک سیگنال بلندمدت برای تعیین کف روند در نمودار قیمت بیت کوین استفاده می‌کنند.

روبان هش بیت کوین (برای مشاهده شاخص در ارزویژن روی تصویر کلیک کنید).

اینکه شاخص قرمززنگ شاخص خاکستری‌رنگ را به سمت پایین قطع کند، نشانه‌ای از تشدید روند نزولی است و در این مورد، نشان‌دهنده دوره وارونگی یا کاهش هش ریتی است که همچنان فاصله زیادی از اوج خود ندارد.

ویل کلمنته (Will Clemente)، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، با بررسی این اتقاق گفته است:

به‌طور بالقوه در حال ورود به دوره تسلیم مضاعف ماینرهای بیت کوین هستیم. اندیکاتور‌های روبان هش به‌تازگی یک تقاطع نزولی را تشکیل داده‌اند، از نظر تاریخی این تقاطع نشانه‌ ورود ماینرها به فاز تسلیم بوده است.

آخرین باری که این تقاطع مرگ در اندیکاتورهای روبان هش بیت کوین رخ داد، در ژوئن (خرداد) سال جاری به دنبال شروع فاز تسلیم پس از فروپاشی لونا بود.

بر اساس گزارش گلس‌نود، اکنون میانگین متحرک ۷ روزه نرخ هش ۱۳.۷درصد از بالاترین سطح تاریخی آن کمتر است. علاوه بر این، این گزارش پیش‌بینی می‌کند که سختی استخراج در یک هفته آینده ۹درصد کاهش یابد.

نرخ هش در طول هفته گذشته نیز کاهش یافت،‌ زیرا این روزها ماینرهای بیشتری ریگ‌های استخراج خود را خاموش می‌کنند. هم‌اکنون این شاخص نسبت به بالاترین رکورد خود در اوایل ماه جاری، ۱۴درصد کاهش یافته است. طبق گزارش بلاک چین دات کام، امروز نرخ هش بیت کوین برابر با ۲۳۴ اگزاهش بر ثانیه است.

شاخص سختی استخراج که رقابت ماینرها را برای یافتن بلاک بعدی اندازه گیری می‌کند، در اوج ۳۶.۹تریلیونی قرار دارد. با این حال، سختی استخراج نیز با افت نرخ هش شبکه به‌طور خودکار کاهش خواهد یافت.

سودآوری استخراج که اغلب با نام قیمت هش (Hash Price) شناخته می‌شود، در نزدیکی پایین‌ترین سطح خود یعنی حدود ۰.۰۵۷ دلار در روز به‌ازای هر تراهش بر ثانیه قرار دارد. این شاخص در ۱۲ ماه گذشته، ۸۲.۵درصد کاهش یافته است.

ورود ماینرها به فاز تسلیم معمولاً با افزایش فشار فروش همراه است که به معنی افزایش احتمال ریزش قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت خواهد بود.

چشم‌انداز قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته کمتر از ۲درصد افزایش داشته است و در زمان نگارش این مطلب هر واحد از این ارز دیجیتال حوالی ۱۶٬۵۰۰ دلار معامله می‌شود. قیمت در معاملات اواخر یکشنبه یک پول‌بک دیگر را تجربه کرد؛ اما به‌طور کلی، قیمت بیت کوین از زمان شروع فاز تسلیم ناشی از سقوط صرافی FTX در اوایل این ماه در این محدوده تثبیت شده است.

در حال حاضر، بیت کوین در پایین‌ترین سطح قیمت خود در ۲ سال گذشته معامله می‌شود؛ در حالی که نسبت به بالاترین حد تاریخی خود در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) بیش از ۷۶درصد کاهش یافته است. شرایط کنونی بازار منعکس‌کننده وضعیت اواخر سال ۲۰۱۸ پس از تسلیم ماینرها در ماه نوامبر (آبان) در آن زمان است. در آن دوره، تا تابستان سال بعد هیچ نشانه‌ای از بهبودی وضعیت در بازار وجود نداشت.

The post داده‌های تازه: ماینرهای بیت کوین رسماً وارد فاز «تسلیم» شده‌اند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.