رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

معرفی استاندارد جدید شارژ بی‌سیم - Qi2 هدیه اپل برای ارتقاء شارژ وایرلس

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4676_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

با وجود گذشت سال‌ها از معرفی و تجاری‌سازی فناوری شارژ بی‌سیم در گوشی‌های موبایل این گزینه هنوز در اکثر موارد تنها در گوشی‌های گران‌قیمت پرچمدار و برخی استثناهای رده میانی حضور داشته و نشانی از آن در گوشی‌های ارزان‌قیمت دیده نمی‌شود. استاندارد Qi (با تلفظ چی) متداول‌ترین گونه شارژ بی‌سیم است که شارژرهای متنوع آن را در طرح‌ها و فرم‌های گوناگون می‌توان در بازار سراغ گرفت این استاندارد اما در طی سالیان متمادی تقریبا بدون تغییر مانده و سرعت پایینی را ارائه می‌کند. WPC یا کنسرسیوم توان بی‌سیم حالا همزمان با رویداد CES 2023 گونه تازه‌ای از این فناوری را با نام Qi2 معرفی کرده که سرعت و کیفیت شارژ را ارتقاء می‌دهد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4676/introducing-wpc-qi2-standard-for-wireless-devices_01.jpg

رویکرد برخی از شرکت‌ها همچون سامسونگ به پدیده شارژ باتری در هر دو بخش سیمی و بی‌سیم در طی سال‌های گذشته با تغییر انقلابی بزرگی روبرو نشده و در حالی‌که حتی در زمینه شارژ سیمی بالاترین رده پرچمداران این شرکت نیز رخوت و سکوت سوال‌برانگیزی دیده می‌شود طبیعتا انتظاری برای ایجاد تغییرات بزرگ در رده بی‌سیم و وایرلس نیز وجود ندارد. داستان دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه به‌خصوص برندهای چینی مثل شیائومی و اوپو کاملا متفاوت بوده و در طی یکی دو سال گذشته توان شارژ بی‌سیم گوشی‌های پیشرفته این شرکت‌ها با رشد چشمگیر به رقم قابل توجه 50 وات در عمل و 80 تا 125 وات در محیط‌های آزمایشگاهی نیز افزایش پیدا کرده است. جایگاه اپل نیز در این رده شایسته توجه است؛ جایی‌که با معرفی فناوری MagSafe در خانواده iPhone 12 و اتصال مغناطیسی شارژر به گوشی، کیفیت شارژ بالاتری ارائه شد و استفاده از این ایده پس از آن در آیفون‌های بعدی این شرکت نیز ادامه پیدا کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4676/introducing-wpc-qi2-standard-for-wireless-devices_02.jpg

استاندارد جدید کنسرسیوم WPC نیز براساس همکاری با اپل به‌عنوان یکی از اعضای این اتحاد شکل گرفته و برای توسعه Qi2 (با تلفظ چی 2) از همین فناوری MagSafe اپل استفاده شده است. Qi2 بدین‌ترتیب یک پروفایل انتقال توان مغناطیسی‌ست که از هم‌راستا بودن ایده‌آل گوشی (یا دیگر دیوایس‌های پرتابل مجهز به باتری) با دستگاه شارژ اطمینان حاصل می‌کند. بدین‌ترتیب با هم‌راستا بودن کامل این دو دیوایس، بالاترین کیفیت و کارایی در فرایند شارژ حاصل می‌شود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4676/introducing-wpc-qi2-standard-for-wireless-devices_03.jpg

کنسرسیوم WPC از گسترش سریع Qi2 در آینده نزدیک سخن می‌گوید؛ جایی‌که چیزی نزدیک به یک میلیارد دستگاه منطبق با این فناوری (هم در سمت فرستنده و هم در سمت گیرنده) در سال 2023 به‌فروش خواهد رسید. توسعه تجاری این محصول از نگاه این کنسرسیوم راه را برای ارائه شارژ بی‌سیم در لوازم جانبی جدیدی باز می‌کند که با سیستم فعلی شارژ Qi هم‌خوانی ندارند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4676/introducing-wpc-qi2-standard-for-wireless-devices_04.jpg

تغییرات در این سیستم ظاهرا در این مرحله تنها به اتصال مغناطیسی محدود شده و حداقل هنوز خبری مبنی بر ارتقاء توان شارژ از سوی WPC اعلام نشده است. پل استروساکر (Paul Struhsaker) مدیر اجرایی کنسرسیوم WPC ضمن ابراز اطمینان در رابطه با امنیت، کارایی و قابلیت همکاری این گونه جدید شارژ بی‌سیم، از Qi2 به‌عنوان استاندارد جهانی این حوزه یاد می‌کند. مدیر اجرایی WPC می‌افزاید: «پایداری و بهره‌وری انرژی این روزها در ذهن همه افراد است [در این راستا] هم‌ترازی کامل Qi2 با کاهش اتلاف انرژی که به‌دلیل تراز نبودن شارژر یا گوشی رخ می‌دهد بهره‌وری انرژی را ارتقاء می‌بخشد. به همان درجه از اهمیت، Qi2 ضایعات مرتبط با دفن زباله را به‌دلیل تعویض شارژر سیمی ناشی از خراب شدن پریز و استرس روی سیم‌ها به‌علت قطع وصل شدن‌های دائمی روزانه به‌مقدار زیادی کاهش می‌دهد.»

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4676/introducing-wpc-qi2-standard-for-wireless-devices_05.jpg

هنوز زمان عرضه نهایی این فناوری به بازار مشخص نشده اما ظاهرا نخستین دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از Qi2 در اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهند شد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.