رفتن به مطلب

Featured Replies

ارسال شده در
comment_238136

با استفاده از این سیستم شما می توانید یک قسمت مالی برای فروش محصولات خود راه اندازی کنید و یا اینکه با دروازه های پرداخت موجود کاربر را مجاز به پرداخت آنلاین و یا مدیریت حساب خود کنید. و این سیستم قابلیت معلق کردن سفارش را پس از اتمام قرارداد و یا حذف آن پس از زمان مشخص شده توسط مدیریت و … را دارا می باشد.

 

آموزش های بیشتر در آدرس زیر موجود است:

Documentation Home - WHMCS Documentation

 

آموزش نصب اسکریپت :

ابتدا اسکریپت whmcs را از بخش زیر دانلود کنید که دائما بروزرسانی می شود.

 

نسخه دانلود شده را در هاست خود آپلود و اکسترکت کنید و محتویات آن را دقت کنید که در پوشه اصلی مد نظر شما اکسترکت شده باشد که اگر نشده است آن ها را به آن پوشه منتقل کنید.

برای آموزش پوشه clients را در نظر می گیریم. فایل configoration.php.new را به configoration.php تغییر نام دهید.


حال به آدرس زیر برای شروع نصب بروید:

Domain.com/clients/install/install.php

(در صورتی که ارور ioncube مشاهده کردید باید به ادمین سرور خود برای نصب این برنامه اطلاع دهید)

 

* مرحله اول End User License Agreement :

توافق نامه whmcs می باشد و بر روی I AGREE کلیک کنید

 

* مرحله دوم System Requirements Checks :

بررسی پیش نیاز های نصب whmcs می باشد که باید آن ها را تامین کنید .

یکی از موارد که مربوط به فایل کانفیگ می باشد که به صورت زیر تامین می شود:

در پوشه clients فایل configuration.php.new را به configuration.php تغییر نام دهید.

اگر هم موارد حق دسترسی فایل قرمز رنگ بود پوشه و فایل های مورد نظر را طبق دسترسی گفته شده تغییر پرمیشن بدهید.

بر روی Recheck Requirements کلیک کنید تا تمام موارد سبز رنگ و در مقابل آن Passed نوشته شود.

حال بر روی Continue که فعال شده کلیک کنید.

 

* مرحله سوم License Key :

کد لایسنس خود را وارد کنید و در قسمت بعدی آن اطلاعات دیتابیس که ساخته شده را وارد کنید و روی Continue کلیک کنید تا ایمپورت دیتابیس پیش فرض آغاز شود.

 

* مرحله چهارم Setup Administrator Account :

اطلاعات خود را برای ادمین سایت وارد نمایید و بر روی Complete Setup کلیک کنید تا سیستم برای اولین استفاده آماده بشود

Setting Up System for First Use… Please Wait…

(اگر ارور تایم اوت دیدید باید به ادمین سرور خود اطلاع دهید که تایم اوت را روی 300 ثانیه قرار دهد و مجدد نصب را از اول شروع کنید)

 

* مرحله پنجم و آخر Installation Complete :

به فایل منیجر رفته و در پوشه clients پوشه install را حذف نمایید.

بقیه موارد که آورده شده است را در قسمت های بعدی اعمال می کنیم.

Whmcs شما نصب شده است و قابل استفاده می باشد.

* لطفا از ما حمایت کنید تا بهترین خدمات رو براتون ارائه بدیم *

m3vay27br3f44q7zg.jpg?size_id=4

**************************************************************************

قوانین و اساسنامه سایت    -    تبلیغات در سایت    -    فروشگاه سایت

* بخش های متنوع در منوی اصلی سایت موجود می باشد *

  • پاسخ 9
  • بازدید 183
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

Most Popular Posts

  • تنظیمات اولیه در مدیریت whmcs :   وارد مدیریت سایت شوید از طریق آدرس زیر: Domain.com/clients/admin آشنایی با مدیریت: الان صفحه ای شلوغ و گیج کننده را می بینید که طی چند بار فعالیت درون

تصاویر ارسال شده

ارسال شده در
  • سازنده
comment_238145

تنظیمات و اعمال موارد امنیتی اولیه در فایل‌های whmcs :

 

انتقال پوشه های قابل نوشته به خارج از public_html :

برای این کار به پوشه محل نصب یعنی همان clients بروید و سه پوشه attachments و downloads و templates_c را به پوشه قبل از public_html انتقال دهید.

توضیح بیشتر:

با فرض این که یوزر هاست شما domain می باشد الان در مسیر زیر هستید

/home/domain/public_html/clients


پس سه پوشه بالا را انتخاب کنید و بر روی move از منو بار بالای فایل منیجر در سی پنل کلیک کنید

در کادر باز شده نوشته شده است :

/public_html/clients

که آن را حذف کنید و روی Move File (s) کلیک کنید.

وارد فایل منیجر شده و فایل configuration.php که در پوشه اصلی whmcs یعنی همان clients مثال ما شوید و آن را انتخاب و ویرایش کنید.

در خط یکی مانده به آخر نوشته شده است:

$mysql_charset = 'utf8';

که باید آن را حذف کنید.

حال خط زیر را پیدا کرده و به مقدار زیر تغییر دهید:

$templates_compiledir = "/home/domain/templates_c/";

توجه داشته باشید که بجای domain در خط بالا یوزر هاست خود را وارد کنید با مسیر صحیح نصب.

حال دو خط زیر را هم به آن پس از مورد بالا اضافه کنید

$downloads_dir = "/home/domain/downloads/";
$attachments_dir = "/home/domain/attachments/";

باز هم بجای domain همان یوزر هاست خود را وارد کنید با مسیر صحیح نصب.

حال فایل کانفیگ را ذخیره کنید و از آن خارج شوید.

دسترسی فایل کانفیگ را بر روی 600 قرار دهید و اگر براتون مقدور هست آن را کد کنید.

 

از لینک زیر و یا هر جای دیگه ای که دوست دارید فایل فارسی ساز زبان را دریافت کنید و آن را در پوشه lang آپلود کنید و سپس اکسترکت کنید.

 

 

پس از اکسترکت اگر نام فایل زبان با حرف بزرگ شروع شده بود تغییر دهید با حروف کوچک.

مثلا Farsi.php را به farsi.php تغییر دهید و زبان های اضافی بجز انگلیسی را حذف نمایید.

یک قالب راست چین دانلود کنید و در پوشه templates آپلود نمایید.

* لطفا از ما حمایت کنید تا بهترین خدمات رو براتون ارائه بدیم *

m3vay27br3f44q7zg.jpg?size_id=4

**************************************************************************

قوانین و اساسنامه سایت    -    تبلیغات در سایت    -    فروشگاه سایت

* بخش های متنوع در منوی اصلی سایت موجود می باشد *

ارسال شده در
  • سازنده
comment_238147

تنظیمات اولیه در مدیریت whmcs :

 

وارد مدیریت سایت شوید از طریق آدرس زیر:

Domain.com/clients/admin

آشنایی با مدیریت: الان صفحه ای شلوغ و گیج کننده را می بینید که طی چند بار فعالیت درون آن کامل با آن آشنا می شوید.

 

9 منو باز شونده در بالا میبینید که به ترتیب شامل:

Client مربوط بخش کاربران هست از قبیل لیست محصولات و لیست کاربران و ایمیل به کاربران و موارد مرتبط به کاربران.

Orders مربوط به سفارشات هست

Billing مربوط به صورتحساب ها می باشد

Support مربوط به بخش پشتیبانی کاربران و اخبار و مرکز آموزش می باشد

Report مربوط به بخش گزارگیری و گزارش ها هست

Utilities مروبط به ابزار های whmcs هست

Addons مربوط به ادون ها و پلاگین هایی که نصب می کنید و برای مدیریت به این قسمت اضافه می شود

Setup منو بسیار مهم تنظیمات هست که برای راه اندازی زیاد با آن سر و کار داریم.

و منو آخر Help که آموزش این سیستم هست.

 

تنظیمات اولیه:

حال از منو Setup بر روی General Settings کلیک کنید.

این قسمت دارای 12 تب می باشد که به مرور با آن آشنا می شویم.

در تب اول یعنی General وارد می شویم

در قسمت Company Name نام شرکت و یا سایت را می نویسیم

Email Address آدرس ایمیل ادمین سایت را وارد می کنیم

Domain دامنه اصلی سایت را وارد می کنیم طبق فرمت موجود در باکس

Logo URL لوگو مربوط به شرکت و یا سایت خود را لینک می کنید.

Pay To Text آدرس شرکت و یا دفتر و یا تلفن خود را وارد کنید. این قسمت در فاکتور ها نمایش پیدا می کند.

WHMCS System URL محل دقیق نصب طبق فرمت را وارد می کنید

WHMCS SSL System URL اگر از ssl استفاده می کنید لینک آن را بگذارید.

Template نام قالب راست چین خود را که وارد کرده اید را انتخاب کنید.

بقیه موارد اهمیتی ندارند و روی Save Changes کلیک کنید.

 

به تب بعدی یعنی Localisation میرویم

Client Date Format فرمت تاریخ را به سلیقه خود انتخاب کنید

Default Country کشور ایران را انتخاب کنید

Default Language زبان فارسی که نام آن همان نام فایلی است که در پوشه lang با حروف کوچک آپلود کرده اید را انتخاب کنید. اگر نام فایل با حرف بزرگ شروع شود فایل فارسی عمل نخواهد کرد.

گزینه Enable Language Menu هم به کاربر اجازه می دهد زبان را خود انتخاب کند.

روی Save Changes کلیک کنید.

 

به تب بعدی یعنی Ordering بروید

Default Order Form Template یکی از تمپلیت های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

Enable TOS Acceptance این گزینه کاربر را مجبور به پذیرش قوانین در هنگام سفارش می نماید.

Terms of Service URL لینک قوانین خود را وارد کنید که بعدا می توانید از قسمت آموزش به راحتی بسازید و در اینجا وارد کنید

Auto Redirect on Checkout را هم اگر از پرداخت آنلاین استفاده می کنید بر روی Automatically take the user to the invoice قرار دهید

موارد زیر را تیک بزنید:

Tick this box to show a field on the order form where the customer can enter additional info for staff
Tick this box to prevent orders being placed for domains already in your system
Tick this box to not send an invoice due notice when new orders are placed

بقیه موارد هم مهم نیستند.

روی Save Changes کلیک کنید.

 

با تب بعدی یعنی Domains فعلا کاری نداریم

 

به تب بعدی آن یعنی mail میرویم

Mail Type را بر روی PHP Mail() قرار دهید

SMTP Port پورت SMTP می باشد که معمولا 25 هست اگر از SMTP می خواهید استفاده کنید

SMTP Host که معمولا mail.domain.com هست

SMTP Username یوزر نیم ایمیل

SMTP Password رمز ایمیل

Global Email Signature این گزینه در ایمیل هایی که ارسال می کنید یک پانوشت یا همان امضا قرار می دهد که می توانید متن خود را بنویسید

Global Email CSS Styling که استیل ایمیل هست که دست نزنید

Global Email Header Content باز استیل ایمیل هست که دست نزنید

Global Email Footer Content کاری با این نداریم

System Emails From Name نام ارسال کننده ایمل از سایت هست که بهتر است نام شرکت را وارد کنید

System Emails From Email ایمیل ارسال کننده است که یوزر می بینید

روی Save Changes کلیک کنید.

 

به تب Credit بروید

Enable/Disable این قسمت به کاربر اجازه می دهد که قبل از خرید حساب کاربری خود را شارژ نماید برای خریدی که در آینده انجام می دهد و یا برای تمدیدهایی که در آینده قرار است انجام دهد.(اختیاری هست)

Minimum Deposit کمترین مقدار شارژ

Maximum Deposit بیشترین مقدار شارژ

Maximum Balance حداکثر موجودی که کاربر می تواند داشته باشد برای افزایش اعتبار

Require Active Order نیاز به داشتن یک سفارش فعال برای افزایش اعتبار هست (اختیاری هست)

روی Save Changes کلیک کنید.

 

به تب Security بروید

Captcha Form Protection را بر روی Always Off قرار دهید

روی Save Changes کلیک کنید. (چون اگر فعال باشد دائم کد امنیتی از کاربر می خواهد که با حوصله خریدار همخوانی ندارد)

 

تنظیمات اولیه whmcs به پایان رسیده است.

* لطفا از ما حمایت کنید تا بهترین خدمات رو براتون ارائه بدیم *

m3vay27br3f44q7zg.jpg?size_id=4

**************************************************************************

قوانین و اساسنامه سایت    -    تبلیغات در سایت    -    فروشگاه سایت

* بخش های متنوع در منوی اصلی سایت موجود می باشد *

ارسال شده در
  • سازنده
comment_238148

اتوماسیون و واحد پولی در مدیریت whmcs :

 

تنظیمات اتوماسیون:

از منو setting بر روی Automation Settings کلیک کنید

در باکس اول دو خط کد نوشته شده است که اولی شبیه به این هست:

php -q /home/domain/public_html/whmcs/admin/cron.php

کد فوق این قابلیت را به شما می دهد که سیستم بصورت خودکار اقدام به ایجاد فاکتور و بستن تیکت ها و مسدود کردن سفارش های پرداخت نشده و … را بکند.

برای اضافه کردن این قابلیت به سی پنل رفته و از قسمت Advanced بر روی Cron jobs کلیک کنید

از قسمت Cron Email ایمیل خود را وارد کنید که گزارش ها برای آن ارسال شود

حال در قسمت Add New Cron Job رفته و منو باز شونده مربوط به Common Settings را بر روی Once a day قرار دهید و کدی که در قسمت اتوماسیون مدیریت whmcs بود را در قسمت Command کپی کنید و بر روی Add New Cron Jobs کلیک کنید.

 

به مدیریت whmcs باز گردید

در همان قسمت Automation Settings تنظیمات دیگری برای فاکتور سازی و … وجود دارد که سلیقه ای هست و نیازی به تغییر آن نیست.

 

توضیحات کلی گزینه های این قسمت:

* در قسمت اول آدرس Cron Job ها موجود می باشد برای ساخت فاکتور ها و ….

* قسمت بعدی Automatic Module Functions:

Enable Suspension : برای فعال کردن ساسپند اتوماتیک تیک بزنید
Suspend Days : تعداد روزی که بعد از اتمام تاریخ سررسید منتظر هستید تا حساب ساسپند شود
Enable Unsuspension : فعال کردن برداشتن ساسپند اتوماتیک بعد از پرداخت تیک بزنید
Enable Termination : برای فعال کردن حذف اتوماتیک این قسمت را تیک بزنید
Termination Days : تعداد روزی که می خواهید بعد از اتمام تاریخ سررسید منتظر بمانید تا حساب کاربر حذف شود

* قسمت بعدی Billing Settings:

Invoice Generation: تعداد روزی که می خواهید قبل از تاریخ سررسید پرداخت فاکتورها ایجاد شوند
Payment Reminder Emails: برای فعال کردن ارسال اطلاعیه ها و یادآوری های پرداخت فاکتور تیک بزنید
Invoice Unpaid Reminder: تعداد روزی که می خواهید قبل از تاریخ سررسید فاکتور یادآوری ارسال شود
First Overdue Reminder: تعداد روزی که می خواهید بعد از تاریخ سررسید فاکتور، اولین یادآوری ارسال شود
Second Overdue Reminder: تعداد روزی که می خواهید بعد از تاریخ سررسید فاکتور، دومین یادآوری ارسال شود
Third Overdue Reminder: تعداد روزی که می خواهید بعد از تاریخ سررسید فاکتور، سومین یادآوری (آخرین) ارسال شود
Add Late Fee Days: تعداد روزی که می خواهید بعد از تاریخ سررسید پرداخت مبلغ دیرکرد اضافه شود

* قسمت بعدی Domain Reminder Settings:

First Renewal Notice: تعداد روزی که می خواهید قبل از تاریخ تمدید، اولین یادآوری ارسال شود
Second Renewal Notice : تعداد روزی که می خواهید قبل از تاریخ تمدید، دومین یادآوری ارسال شود
Third Renewal Notice : تعداد روزی که می خواهید قبل از تاریخ تمدید، سومین یادآوری ارسال شود
Fourth Renewal Notice: تعداد روزی که می خواهید قبل از تاریخ تمدید، چهارمین یادآوری ارسال شود
Fifth Renewal Notice: تعداد روزی که می خواهید قبل از تاریخ تمدید، پنجمین یادآوری ارسال شود

* قسمت بعدی Support Ticket Settings:

Close Inactive Tickets : مقدار زمانی که می خواهید یک تیکت غیرفعال بسته شود را (به ساعت) وارد کنید

* قسمت بعدی Miscellaneous :

Cancellation Requests : برای حذف کردن خودکار حساب ها با درخواست لغو تایید شده تیک بزنید
Update Usage Statistics : برای به روز رسانی اتوماتیک تیک بزنید

 

تنظیمات مالی

از منو Setting زیر منو Payments را باز کنید و بر روی Currencies کلیک کنید.

اگر میخواهید سایت شما تک واحد باشد و بر حسب ریال و یا تومان مقابل ردیف USD آیکون آبی رنگ را که همان ویرایش هست را کلیک کنید

در مقابل Currency Code بنویسید ” ریال “.

در مقابل Prefix علامت ” $ ” را حذف نمایید.

در مقابل Suffix ابتدا دو بار اسپیس روی کیبورد را بزنید و بنویسید ” ریال “.

در مقابل Format منو باز شونده را باز کنید و آخرین مورد یعنی 1,234 را انتخاب کنید.

در آخر هم بر روی Save Changes کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود و سپس به صفحه قبل باز میگردد.

اگر واحد پولی بصورت ????? شده بود معنی آن این هست که $mysql_charset = ‘utf8’; را از فایل کانفیگ حذف نکرده اید و باید ابتدا آن را حذف کنید و سپس این قسمت را آپدیت کنید.

اگر میخواهید در کنار USD واحد پولی ایران را هم داشته باشید طبق آیتم های بالا قسمت Add Additional Currency را تکمیل نمایید.

 

از منو Setting زیر منو Payments را باز کنید که سه آیتم دیگر وجود دارد که توضیحات مختصری راجع به آن عرض میکنم

* گزینه دوم این منو Payment Gateways هست که برای فعال سازی آن احتیاج به درگاه پرداخت آنلاین دارید که با فرض این که آن را تهیه کرده اید و در هاست خود در پوشه clients آپلود کرده اید و سپس اکسترکت کرده اید و در قسمت های مربوطه کپی شده باشند و فایل کانفیگ ماژول پرداخت آنلاین را مطابق با درگاه خود تنظیم کرده باشید (یعنی پوشه modules/gateways)

زمانی که بر روی Payment Gateways کلیک می کنید از منو باز شونده آن قسمت نام درگاه خود را می توانید فعال کنید.

* گزینه سوم زیر منو Payments نوشته شده Tax Rules که مربوط به وضع قوانین مالیاتی می باشد.

* گزینه آخر مربوط به Promotions/Coupons هست که فعلا با آن کاری نداریم تا پس از ساخت محصولات آن را توضیح دهیم.

* لطفا از ما حمایت کنید تا بهترین خدمات رو براتون ارائه بدیم *

m3vay27br3f44q7zg.jpg?size_id=4

**************************************************************************

قوانین و اساسنامه سایت    -    تبلیغات در سایت    -    فروشگاه سایت

* بخش های متنوع در منوی اصلی سایت موجود می باشد *

ارسال شده در
  • سازنده
comment_238150

اتصال سرور و ساخت محصولات در مدیریت whmcs :

 

اتصال سرور برای تحویل آنلاین هاست

از منو Setting زیر منو Products/Services را باز کنید و بر روی Servers کلیک کنید.

حال از قسمت Options که در ابتدای صفحه هست بر روی Add New Server کلیک کنید.

در صفحه باز شده موارد زیر را تکمیل کنید

از قسمت Add Server موارد زیر:

Name : نام سرور مورد نظر خود را بنویسید. برای مثال server

Hostname : نام دامنه اصلی خود را بنویسید. برای مثال domain.com

IP Address : آی پی سرور را وارد کنید. برای مثال 176.9.58.240

Assigned IP Addresses : اگر آی پی های دیگری هم دارید وارد کنید. توجه کنید در هر خط فقط یک آی پی که توسط دکمه اینتر کیبورد از هم جدا شوند.

بقیه موارد مهم نیستند

حال از قسمت Nameservers دی ان اس های اختصاصی خود را وارد می کنید و در جلوی آن آی پی هر دی ان اس را وارد کنید

در قسمت Server Details موارد زیر را ست نمایید:

در مقابل Type گزینه cPanel را انتخاب کنید.

Username : نام کاربری WHM که نمایندگی روی آن ست شده است.

Password : رمز عبور WHM را وارد کنید.

Access Hash (Instead of password for cPanel servers) : برای مقدار دهی به این قسمت وارد WHM خود بشوید و بر روی Setup Remote Access Key کلیک کنید.

در این صفحه می توانید با کلیک بر روی Generate New Key کد جدید را دریافت کنید که طولانی هست و از ترکیب حروف و اعداد هست. این کد را کپی کنید و به مدیریت WHMCS باز گردید و در قسمت Access Hash کپی کنید.

تیک Secure هم اختیاری هست و الان بر روی Save Changes کلیک کنید تا تنظمات سرور اضافه شود.

 

الان وارد whm شوید و Logout را بزنید و به مدیریت WHMCS باز گردید و الان نام سرور خود را می بینید و جلوی آن یک دکمه هست با نام WHM که اگر تنظیمات صحیح اعمال شده باشد با کلیک بر روی آن بدون لوگین کردن وارد WHM می شوید.

حال اگر سرور های بیشتری دارید میتوانید از این قسمت اضافه کنید.

 

ساخت محصول برای تحویل آنلاین

از منو Setting زیر منو Products/Services را باز کنید و بر روی Products/Services کلیک کنید.

حال از قسمت Options که در ابتدای صفحه هست بر روی Create a New Group کلیک کنید.

نام گروه محصول خود را وارد کنید و روی Create Group کلیک کنید. برای مثال : هاست لینوکس

الان گزینه Create a New Product فعال شده است که روی آن کلیک می کنیم

از قسمت Add New Product موارد زیر را تعیین می کنیم:

Product Type : نوع محصول هست که در منو کاملا گویا هست

Product Group : دسته بندی محصول که شما ساخته اید.

Product Name : نام محصول هست. برای مثال : پلان برنزی

بر روی Continue کلیک کنید تا به قسمت بعدی منتقل شوید.

در صفحه باز شده تب هایی وجو دارد که به ترتیب در زیر توضیح می دهیم

* تب Details :

Product Description : که توضیحات محصول هست که در کنار کادر آن نحوه اعمال آن مثال زده شده برای آرایش متن

Welcome Email : که ایمیل خوش آمدگویی محصول هست که متناسب با آن محصول انتخاب می شود.

Require Domain : برای برخی محصول هایی که احتیاج به دامنه ندارند نباید تیک بزنید ولی برای هاست باید تیک زده باشید.

Apply Tax : اگر تیک بزنید قوانین مالیاتی برای این محصول اعمال می شود.

* تب Pricing :

در ردیف اول Payment Type نوشته شده که سه گزینه رادیویی دارد که به شرح زیر هست:

Free : اگر این گزینه انتخاب باشد محصول شما رایگان تلقی می شود.

One Time : اگر این گزینه انتخاب باشد هزینه سرویس بصورت یکبار دریافت می شود و فاکتور سازی برای آن برای تمدید ایجاد نمی شوید. این گزینه برای مواردی شبیه به خدماتی هست که نیاز به تمدید ندارند

Recurring : اگر این گزینه انتخاب باشد محصول شما دوره ای هست و پس از اتمام دوره آن توسط کرون جابز سایت برای آن فاکتور سازی می شود.

در قسمت بعدی جدولی وجود دارد که دارای دو ردیف Setup Fee که هزینه راه اندازی هست و Price که بهای سرویس هست وجود دارد که ستون هایی به ترتیب از سمت چپ، یک ماهه / سه ماهه / شش ماهه – یکساله / دوساله / سه ساله دارد که بهای آن را طبق واحد پولی خود درج می نمایید.

برای غیر فعال کردن دو ساله و سه ساله از مقدار -1.00 باید استفاده کنید

تنظیمات پایین صفحه هم اختیاری هست.

* تب Module Settings :

نوع کنترل پنل هاست خود را انتخاب کنید و مقادیر آن را مطابق با مقادیری که در Pakages هایی که در WHM ساخته اید تکمیل کنید

چند گزینه مربوط به ریسلری هست که اگر محصول شما هاست هست نیاز به پر کردن آن نیست.

در پایین صفحه اگر از پرداخت آنلاین استفاده می کنید گزینه زیر را انتخاب کنید تا پس از پرداخت آنلاین بلافاصله محصول ساخته شود و مشخصات آن برای کاربر ارسال شود.

 

کد:

Automatically setup the product as soon as the first payment is received

بقیه تب ها هم مشخص هست و نیازی به توضیح ندارد و فقط در تب آخر لینک محصول موجود هست که می خواهید در جایی درج کنید کاربرد دارد.

روی Save Changes کلیک کنید تا محصول شما ساخته شود.

به این ترتیب بقیه پلان ها و محصولات خود را نیز اعمال کنید.

* لطفا از ما حمایت کنید تا بهترین خدمات رو براتون ارائه بدیم *

m3vay27br3f44q7zg.jpg?size_id=4

**************************************************************************

قوانین و اساسنامه سایت    -    تبلیغات در سایت    -    فروشگاه سایت

* بخش های متنوع در منوی اصلی سایت موجود می باشد *

ارسال شده در
  • سازنده
comment_238151

اتصال پنل ثبت دامنه و همچنین تعریف پسوندها ی دامنه در مدیریت whmcs :

 

توجه داشته باشید شما برای تحویل آنلاین دامنه ها احتیاج به یک کنترل پنل اصلی در ثبت کننده های دامنه به همراه اعتبار اولیه دارید.

برای مثال من کنترل پنل مربوط به ریسلر کلاب را توضیح می دهیم.

 

اتصال پنل ریسلر کلاب

برای شروع یک کنترل پنل نمایندگی از ریسلر کلاب و یا از نمایندگان آن تهیه نمایید.

پس از ساخته شدن کنترل پنل نمایندگی یک ایمیل با عنوان :

Your Reseller Account with companyname  is ACTIVATED

این ایمیل را باز کنید و ریسلر آی دی خود را از درون آن یادداشت نمایید.

وارد کنترل پنل نمایندگی ریسلر کلاب شوید

از منو Setting بر روی API کلیک کنید.

در قسمت Accessing the API آی پی های سرور خود را وارد نمایید و سپس بر روی Allow API Access کلیک کنید(معمولا 30 دقیقه زمان خواهد برد تا دسترسی اکتیو شود)

به مدیریت WHMCS باز می گردیم و از منو Setting به زیر منو Products/Services رفته و سپس بر روی Domain Registrars کلیک می کنید

از منو باز شونده میان صفحه آیتم Resellerclub را انتخاب می نماییم

در مقابل فیلد ResellerID ریسلر آی دی خود را که از ایمیلتان یادداشت کرده اید را وارد می کنید

در مقابل فیلد Password ، رمز عبور پنل ریسلر کلاب که در هنگام عضویت وارد نموده اید را وارد می کنید و روی Save Changes کلیک می کنید

در پایین صفحه یک دستور Domain Syncronisation Cron موجود هست شبیه به کد زیر:

/home/domain/public_html/clients/modules/registrars/resellerclub/resellerclubsync.php

که آن را کپی می کنید و به سی پنل رفته و از قسمت Advanced بر روی Cron Jobs کلیک می کنید

حال در قسمت Add New Cron Job رفته و منو باز شونده مربوط به Common Settings را بر روی Once a day قرار دهید و کدی که در قسمت فوق گفته شد را در قسمت Command کپی کنید و بر روی Add New Cron Jobs کلیک کنید.

به مدیریت whmcs باز گردید و روی Other Settings در همان قسمت قبلی کلیک کنید.

در قسمت Default Nameservers دی ان اس های خود را وارد کنید.

در قسمت Default Billing/Admin/Tech Contact Details مورد زیر را تیک بزنید.

Tick this box to use clients details for the Billing/Admin/Tech contacts

 

توجه: زمانی تحویل آنلاین دامنه کار می کند که کاربر شما زمانی که در سایت ثبت نام می کند کلیه اطلاعات خود را به زبان انگلیسی وارد کرده باشد و بصورت صحیح( فیلدهایی که باید عدد باشد در آن حروفی نباشد)

هم اکنون پنل نمایندگی دامنه خود را به WHMCS متصل کرده اید.

 

تعریف پسوندها به همراه قیمت آن

از منو Setting بر روی زیر منو Products/Services رفته و بر روی Domain Pricing کلیک کنید.

از قسمت Domains/TLDS در ردیف موجود پسوند مورد نظر برای مثال .com را وارد کنید از انتهای ردیف از منو باز شونده Resellerclub را انتخاب می کنیم و در انتها بر روی Save Changes کلیک کنید تا این پسوند ذخیره شود.

الان در همان ردیف پسوند ساخته شده اضافه شده است و یک قسمت در جلوی پسوند به آن اضافه شده با نام Open Pricing که بر روی آن کلیک می کنیم.

در پنجره باز شده هزینه ثبت، تمدید، انتقال آن را وارد می کنیم و همچنین قیمت ثبت و تمدید های بالای یکسال و در آخر بر روی Save Changes کلیک کنید و پنجره را ببندید.

مابقی پسوند های مورد نظر را وارد نمایید و همچنین تعریف قیمت آن ها را انجام می دهید.

 

نکته: دامنه های آی آر شامل ثبت آنلاین توسط ریسلر کلاب نیستند پس ثبت کننده آن را بر روی None قرار دهید.

* لطفا از ما حمایت کنید تا بهترین خدمات رو براتون ارائه بدیم *

m3vay27br3f44q7zg.jpg?size_id=4

**************************************************************************

قوانین و اساسنامه سایت    -    تبلیغات در سایت    -    فروشگاه سایت

* بخش های متنوع در منوی اصلی سایت موجود می باشد *

ارسال شده در
  • سازنده
comment_238152

راه اندازی بخش پشتیبانی و آموزش و اخبار و دانلود :

 

برای راه اندازی بخش پشتیبانی در ابتدا باید دپارتمان های مورد نظر را ایجاد نمایید.

برای این کار از منو Setting زیر منو Support را باز نمایید و سپس بر روی Support Departments کلیک نمایید.

از صفحه باز شده بر روی Add New Department کلیک کنید.

در صفحه باز شده فیلد ها و تیک را طبق نیاز خود پر و تیک بزنید و نیاز به توضیحی ندارد.

برای راه اندازی و درج خبر در بخش اخبار سایت از منو Support بر روی Announcements کلیک کنید و سپس بر روی Add New Announcement کلیک کنید.

در قسمت Title عنوان خبر و در قسمت Announcement متن خبر را بنویسید و برای انتشار آن پس از نوشتن متن خبر در پایین آن تیک گزینه Published? را بزنید و سپس بر روی Save Changes کلیک کنید تا خبر منتشر شود.

 

برای راه اندازی بخش آموزش سایت از منو Support بر روی Knowledgebase کلیک کنید

در صفحه باز شده ابتدا باید یک دسته بندی برای آن ایجاد نمایید و سپس متن آموزش را ایجاد نمایید

 

برای راه اندازی بخش دانلود از منو Support روی گزینه Downloads کلیک نمایید و ابتدا دسته بندی آن را تعریف نمایید و سپس متن توضیحی درباره فایل و اضافه کردن فایل را انجام دهید.

 

تنظیمات Email Piping:

Email Piping در کنترل پنل های سی پنل و دایرکت ادمین مورد استفاده می باشد

برای مثال کنترل پنل سی پنل

 | php -q /home/username/public_html/whmcs/pipe/pipe.php

برای شروع تنظیم می بایست وارد سی پنل شده و بر روی Forwarders کلیک نمایید در پایین صفحه باز شده بر روی :

Hint:
If you wish to set your default address, or "catch-all," please click here to be taken to the Default Address page.

کلیک کنید و سپس:

Advanced Options »

و همانند تصویر کانفیگ نمایید

Forwarder_config.png.7a473d123f5a61deec79a30f1c8fee36.png

 

تنظیم whmcs

1. Navigate to Setup > Support Departments > Edit and enter your pop email access details in for each department.
2. Then setup a cron job to run the pop.php file using the “Ticket Importing using POP3 Import” command given on the Support Departments page to run every few minutes (every 5 minutes is recommended).

 

آموزش اصلی :

Email Piping - WHMCS Documentation

* لطفا از ما حمایت کنید تا بهترین خدمات رو براتون ارائه بدیم *

m3vay27br3f44q7zg.jpg?size_id=4

**************************************************************************

قوانین و اساسنامه سایت    -    تبلیغات در سایت    -    فروشگاه سایت

* بخش های متنوع در منوی اصلی سایت موجود می باشد *

ارسال شده در
  • سازنده
comment_238153

تنظیم امنیتی :

 

WHMCS دارای ویژگی هایی هست که می توانید برای حفظ اطلاعات خود از آن بهره ببرید که چند مورد ساده را در زیر آموزش خواهیم داد

 

تغییر نام پوشه admin‌ در سیستم WHMCS:

گاها پیش می آید که کاربرانی با وارد شدن به این قسمت و حدس رمز شما می توانند به این پوشه دسترسی پیدا کنند.

برای امنیت در برابر چنین اقدامی می توانید نام پوشه مدیریت را به نام دلخواه خود تغییر نام دهید که با اضافه کردن یک خط ساده به فایل کانفیگ این عمل میسر می شود.

برای این کار فایل configuration.php را ویرایش کنید و کد زیر را به آن اضافه کنید که من برای مثال می خواهم نام پوشه مدیریت را modir بگذارم پس این خط را بصورت زیر در فایل کانفیگ اضافه می کنم:

کد:
 

$customadminpath = "modir";

 

رمز گذاشتن بر روی پوشه مدیریت:

برای انجام چنین کاری ابتدا وارد فایل منیجر سی پنل هاست خود شوید و بر روی پوشه مدیریت کلیک راست کنید و گزینه Password Protect را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده گزینه اول :

Password protect this directory را تیک بزنید. این تیک به آن معناست که شما مایلید برای این پوشه شناسه و رمز‌ عبور تخصیص دهید.

در کادر بعدی Name the protected directory می توانید برای این پوشه نامی تعیین کنید که در حال حاضر می توانید نامی انتخاب نکنید و از آن رد شوید.

حال زمان آنست که شناسه‌ها و رمز عبورها را ایجاد کنید.

در قسمت پایین صفحه کادر مربوط به نام کاربری و رمز عبور را تکمیل کنید و سپس بر روی سپس برروی کلید Add/modify authorized user کلیک کنید تا شناسه ایجاد گردد.

حال از این پس برای دسترسی به فرم ورود به مدیریت WHMCS باید ابتدا رمز مربوط به این پوشه را وارد کنید تا بتوانید به صفحه لوگین دسترسی پیدا کنید

 

انتقال attachments, downloads & templates_c

این سه احتیاج به دسترسی 777 دارند که در موقع نصب چنین دسترسی برای آن ایجاد شده است، بدون شک بزرگترین معضل استفاده کنندگان از این سیستم هست که می توان به راحتی آنها را به خارج از پوشه Public_html منتقل کرد. (قبلا یکبار این قسمت توضیح داده شده است)

برای این کار سه پوشه نام برده شده را به پوشه قبل از public_html با استفاده از گزینه move منتقل نمایید.

فایل configuration.php را ویرایش کنید و سه خط زیر را به آن اضافه کنید

$templates_compiledir = "/home/username/templates_c/";
$attachments_dir = "/home/username/attachments/";
$downloads_dir = "/home/username/downloads/";

منظور از username در سه خط فوق همان نام کاربری هاست شما می باشد.

حال فایل configuration.php را ذخیره کنید و ناحیه کاربری سایت خود را بررسی کنید که به درستی کار می کند.

گاها اروری مبنی بر دسترسی 777 نمایش داده می شود که به دو دلیل هست.

خطوط فوق را به درستی ایجاد نکرده اید و مسیر فایل وجود ندارد (ممکن هست که علامت های PHP به درستی رعایت نشده است) و یا دسترسی فایل به 755 تقلیل یافته است. این مورد در اکثر سرورها با توجه به کانفیگ آن بطور اتوماتیک رفع می شود و نیازی به اخذ دسترسی برای پوشه مورد نظر نیست).

 

اجازه دسترسی به پوشه ادمین برای آی پی های خاص:

برای تخصیص چنین قابلیتی به پوشه مدیریت سایت بروید و فایل .htaccess را ویرایش نمایید و کدهای زیر را اضافه کنید و ذخیره کنید.

order deny,allow
allow from 12.34.5.67
allow from 98.76.54.32
deny from all

قابلیت فوق فقط به آی پی های تعریف شده اجازه دسترسی به این پوشه را می دهد.

* لطفا از ما حمایت کنید تا بهترین خدمات رو براتون ارائه بدیم *

m3vay27br3f44q7zg.jpg?size_id=4

**************************************************************************

قوانین و اساسنامه سایت    -    تبلیغات در سایت    -    فروشگاه سایت

* بخش های متنوع در منوی اصلی سایت موجود می باشد *

ارسال شده در
  • سازنده
comment_238154

تنظیم ساعت WHMCS :

 

با توجه به عدم تطابق ساعت سرورها با ساعت ایران مشکلاتی جزئی در این سیستم با توجه به تفاوت زمانی ایران با ساعت سرور وجود دارد که برای رفع این مشکل دو راه حل وجود دارد:

1- در پوشه public_html و درون htaccess کد زیر را قرار دهید (معمولا در وب سرورهای آپاچی جواب می دهد):

SetEnv TZ Asia/Tehran

2- در پوشه ای که WHMCS را نصب نموده اید فایل configuration.php را ویرایش نمایید و کد زیر را بعد از

کد:

<span style="color: #000000;">
&lt;?php 
</span>

به آن اضافه کنید:

date_default_timezone_set('Asia/Tehran');

مورد دوم در اکثر سرور ها به درستی عمل خواهد کرد

* لطفا از ما حمایت کنید تا بهترین خدمات رو براتون ارائه بدیم *

m3vay27br3f44q7zg.jpg?size_id=4

**************************************************************************

قوانین و اساسنامه سایت    -    تبلیغات در سایت    -    فروشگاه سایت

* بخش های متنوع در منوی اصلی سایت موجود می باشد *

ارسال شده در
  • سازنده
comment_238155

منو Clients :

 

این منو از 8 آیتم اصلی تشکیل شده است که به ترتیب :

1 – View/Search Clients : با زدن این گزینه لیست تمام کاربران را به همراه تعداد سرویس ها و …. را مشاهده می کنید.

2 – Add New Client : این گزینه همانند گزینه عضویت در ناحیه کاربری عمل می کند و جهت عضویت از طریق ادمین عمل می کند.

3 – Products/Services : شامل کلیه سرویس ها می باشد که دارای زیر منو با دسته بندی نوع سرویس است که با کلیک بر روی خود Products/Services کلیه سرویس ها را مشاهده می کند و یا از طریق زیر منو آن، نوع سرویس خاص مثلا هاستینگ را مشاهده خواهید کرد

4 – Service Addons : این گزینه لیست تمامی ادون هایی که کاربران در هنگام سفارش، درخواست داده اند را مشاهده می کنید.

5 – Domain Registrations : این گزینه کلیه دامنه های ثبتی توسط کاربران در سیستم شما را همراه با جزئیات نشان خواهد داد.

6 – Cancellation Requests : این گزینه به شما این امکان را می دهد تا درخواستهای کنسل سرویس، که توسط کاربران ارسال شده است را مشاهده نمایید تا بر اساس توضیح کاربر درباره آن تصمیم و اقدام نمایید.

7 – Manage Affiliates : این گزینه، لیست کاربرانی که قسمت بازاریابی اکانت خود را از ناحیه کاربری فعال نموده اند را به همراه جزئیات (بالانس بازاریابی و …)‌نمایش می دهد

8- Mass Mail Tools : با استفاده از این گزینه می توانید به کلیه کاربران خود و یا نوع خاص از کاربران که از سرویس خاصی استفاه می کنند و همچنین خرید های پرداخت نشده و یا فعال ایمیل ارسال کنید

 

 

 

آموزش های بیشتر در آدرس زیر:

Documentation Home - WHMCS Documentation

* لطفا از ما حمایت کنید تا بهترین خدمات رو براتون ارائه بدیم *

m3vay27br3f44q7zg.jpg?size_id=4

**************************************************************************

قوانین و اساسنامه سایت    -    تبلیغات در سایت    -    فروشگاه سایت

* بخش های متنوع در منوی اصلی سایت موجود می باشد *

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
[[Template core/front/global/sidebar is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.

[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]