رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

A17 Pro در برابر A16 Bionic – مصرف کمتر، حافظه بیشتر، گرافیک بالاتر

امتیاز دادن به این موضوع:


Soccer_Boy

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

5092_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

آیفون‌های جدید اپل در مدل‌های 15 پرو و 15 پرو مکس به جدیدترین و قدرتمندترین تراشه موبایلی این شرکت یعنی A17 Pro مجهز شده‌اند. به گفته اپل، چیپ‌ست A17 Pro نخستین تراشه موبایلی 3 نانومتری در صنعت نیمه‌رسانا بوده و از بسیاری جهات نسبت به تراشه A16 Bionic – که در آیفون 15 و آیفون 15 پلاس به کار گرفته شده – برتری دارد. این برتری، علاوه بر لیتوگرافی، در سایر حیطه‌ها از جمله سرعت CPU و GPU، قابلیت‌های هوش مصنوعی، حافظه و امکانات ارتباطی نیز خود را نشان می‌دهد. برای درک بهتر از تفاوت‌های A17 Pro و A16 Bionic، در ادامه مقایسه کاملی بین این دو تراشه ارائه شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5092/apple-a17-pro-vs-a16-bionic-comparison_01.jpg

پیش از پرداختن به این مقایسه، لازم به ذکر است تراشه جدید A17 Pro فقط در ساخت آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به کار گرفته شده و دو آیفون دیگر در این سری – یعنی آیفون 15 و آیفون 15 پلاس – مثل آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس همچنان با تراشه A16 Bionic به تولید می‌رسند.

لیتوگرافی

به طور کلی هرچه گره‌های فرآیند یا در اصطلاح process nodes کمتر باشد، عملکرد تراشه بالاتر و مصرف آن پایین‌تر خواهد بود، زیرا لیتوگرافی پایین‌تر کار گذاشتن ترانزیستورهای بیشتری را در تراشه امکان‌پذیر می‌کند. همان طور که گفته شد، تراشه A17 Pro با لیتوگرافی 3 نانومتری ساخته شده و 19 میلیارد ترانزیستور را در خود جای داده است. در مقابل، A16 Bionic دارای لیتوگرافی 4 نانومتری بوده و شامل 16 میلیارد ترانزیستور می‌شود. در نتیجه، آیفون‌های مجهز به A17 Pro قدرتمندتر بوده و عمر باتری طولانی‌تری دارند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5092/apple-a17-pro-vs-a16-bionic-comparison_04.jpg

CPU

اپل در ساختار سی‌پی‌یو A17 Pro تغییری ایجاد نکرده و این تراشه هم مثل A16 Bionic از سی‌پی‌یو 6 هسته‌ای بهره می‌برد که دو هسته قدرتمند (performance core) و چهار هسته کم‌مصرف (efficiency core) را شامل می‌شود. اما به گفته اپل، عملکرد هسته‌های قدرتمند سی‌پی‌یو در A17 Pro تا 10 درصد سریع‌تر از A16 Bionic است. این سریع‌تر بودن در دنیای واقعی و طبق نتایج به‌دست آمده از تست Geekbench در عملکرد تک‌هسته‌ای حدود 16 درصد و در عملکرد چندهسته‌ای تا 13 درصد اعلام شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5092/apple-a17-pro-vs-a16-bionic-comparison_02.jpg

GPU

واحد پردازش گرافیکی یا GPU در A17 Pro دارای 6 هسته است، در صورتی که در A16 Bionic یک واحد 5 هسته‌ای را شاهد بودیم. همین امر موجب افزایش 20 درصدی سرعت GPU در A17 Pro شده است. اپل تغییر بزرگ دیگر در A17 Pro را افزایش 4 برابری در سرعت «رهگیری نور» یا ray tracing اعلام کرده که در نرخ فریم‌های بالاتر، گرافیک روان‌تری را امکان‌پذیر می‌کند اما این در حالی‌ست که پروسسور A16 Bionic این شرکت عملاً فاقد گزینه ray tracing سخت‌افزاری بوده و A17 Pro اولین نمونه رسمی در این زمینه به‌حساب می‌آید. جالب است بدانید توسعه‌دهندگانی نظیر CAPCOM مدعی شده‌اند که به لطف GPU قدرتمند A17 Pro، به زودی امکان اجرای بازی‌های با کیفیت کنسولی – مثل Resident Evil 4 یا Resident Evil Village – در آیفون‌های مجهز به این تراشه فراهم خواهد شد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5092/apple-a17-pro-vs-a16-bionic-comparison_03.jpg

حافظه

آیفون‌های مجهز به A16 Bionic می‌توانند حداکثر 6 گیگابایت رم داشته باشند. اما A17 Pro از 8 گیگابایت رم LPDDR5 پشتیبانی می‌کند. بدون شک این افزایش 2 گیگابایتی در بهبود مالتی‌تسکینگ، بالا آمدن اپلیکیشن‌ها و همچنین جابه‌جایی بین آنها بی‌تأثیر نخواهد بود. گفتنی‌ست، با وجود اینکه حافظه RAM عمدتا در گوشی‌های اندرویدی بالاتر است، آیفون در اکثر موارد عملکرد روان‌تری را به نمایش می‌گذارد زیرا اپل سخت‌افزار آیفون را در بهینه‌ترین حالت با نرم‌افزار iOS هماهنگ می‌کند.

پشتیبانی از USB 3

در کنار حذف پورت Lightning و به کارگیری USB-C در آیفون‌های سری 15، پشتیبانی از استاندارد USB 3 در A17 Pro نیز یکی دیگر از خبرهای خوش اپل در سپتامبر امسال بود. به لطف این پشتیبانی، سرعت انتقال داده از طریق پورت USB-C در آیفون‌های 15 پرو و 15 پرو مکس روی کاغذ به 10 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد که در مقایسه با سرعت 480 مگابیت بر ثانیه در آیفون 15 و آیفون 15 پلاس (مجهز به A16 Bionic) تا 20 برابر سریع‌تر است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5092/apple-a17-pro-vs-a16-bionic-comparison_05.jpg

موتور عصبی (Neural Engine)

بدیهی‌ست که هوش مصنوعی نقشی کلیدی در اسمارت‌فون‌های مدرن ایفا می‌کند. در حالی که هر دو تراشه A17 Pro و A16 Bionic دارای موتور عصبی 16 هسته‌ای هستند، اپل مدعی شده که موتور عصبی در A17 Pro با قدرت اجرای 35 تریلیون عملیات در ثانیه، در مقایسه با موتور عصبی A16 Bionic با قدرت اجرای 17 تریلیون عملیات در ثانیه، تا 2 برابر سریع‌تر است. این سرعت، موجب بهبود عملکرد تسک‌های هوش مصنوعی و همچنین بهینه‌سازی عکس و ویدئو در آیفون‌های مجهز به A17 Pro خواهد شد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5092/apple-a17-pro-vs-a16-bionic-comparison_06.jpg

کلام آخر

شاید در نگاه اول، بهبودهای A17 Pro نسبت به A16 Bionic چندان چشمگیر به نظر نرسد، اما وقتی تمام موارد ذکر شده را با هم در نظر بگیریم، قدرتمندتر بودن و بازدهی بالاتر A17 Pro کاملا مشهود است، به ویژه در زمینه گرافیک و عملکرد هوش مصنوعی. اینکه آیا بیشتر کاربران به قدرتمندترین تراشه موبایلی جهان نیاز دارند یا خیر، سؤال دیگری‌ست، اما برای آنها که دنبال بهترین‌ها هستند، بی‌تردید تراشه A17 Pro ایده‌آل‌ترین گزینه خواهد بود.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.