رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

آشنایی با Oppo A18 – پایین‌رده‌ نسل چهارمی اوپو با تراشه Helio G85

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

5102_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

کمپانی اوپو روز چهارشنبه 27 سپتامبر 2023 (5 مهر 1402) از جدیدترین اسمارت‌فون خود در سری A رونمایی کرد. این محصول Oppo A18 نام داشته و به رده پایین بازار تعلق دارد. نمایشگر اچ‌دی پلاس 6.56 اینچی، تراشه Helio G85، دوربین 8 مگاپیکسلی، باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی و ارتباطات 4G از جمله مهم‌ترین مشخصات این اسمارت‌فون ذکر شده‌‌اند. گفتنی‌ست، Oppo A18 تا حد زیادی به Oppo A38 (که حدود یک ماه قبل معرفی شده بود) شباهت داشته و به غیر از دوربین اصلی، سایر مشخصات سخت‌افزاری آنها یکسان است. لازم به ذکر است، Oppo A18 در اولین گام راهی بازار امارات متحده عربی خواهد شد. در ادامه با معرفی کامل این دیوایس با ما همراه باشید.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5102/introducing-oppo-a18_01.jpg

علاوه بر مشخصات سخت‌افزاری، Oppo A18 از لحاظ طراحی ظاهری نیز کاملا به Oppo A38 شباهت دارد. در قسمت جلویی نمایشگری با چانه بزرگ در پایین و یک ناچ قطره آب در بالا را شاهد هستیم. طراحی قسمت پشتی نیز تقریبا در اکثر دیوایس‌های سری A مشترک بوده و شامل یک ماژول دوربین قرصی‌شکل و نواری براق است که در امتداد ماژول روی بدنه کشیده شده است. ناگفته نماند، Oppo A18 در اندازه‌های 8.16×75.03×163.74 میلی‌متر طراحی شده، حدود 188 گرم وزن داشته و در دو رنگ مشکی و آبی وارد بازار خواهد شد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5102/introducing-oppo-a18_02.jpg

نمایشگر 6.56 اینچی گوشی از پنل LCD تشکیل شده و با رزولوشن +HD (معادل 720×1612 پیکسل)، وضوح چندان چشمگیری ندارد. البته طبق ادعای شرکت سازنده، این نمایشگر تا 16.7 درصد روشن‌تر شده و میزان مصرف آن تا 14.3 درصد کمتر شده است. (البته مرجع این مقایسه مشخص نیست) این نمایشگر 89.8 درصد از سطح رویی بدنه را پوشش داده و حداکثر روشنایی نقطه‌ای آن زیر نور مستقیم آفتاب به 720 نیت می‌رسد. گفتنی‌ست، نرخ تازه‌سازی نمایشگر بین دو گزینه 60 و 90 هرتز متغیر بوده و نرخ نمونه‌برداری تاچ آن 90 هرتز است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5102/introducing-oppo-a18_03.jpg

Helio G85 (محصول مدیاتک) نام تراشه‌ای‌ست که اوپو برای این گوشی در نظر گرفته است. این چیپ‌ست – که با لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده – شامل دو هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A75 و شش هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و گرافیک آن Mali-G52 MC2 (با فرکانس 1000 مگاهرتز) است. حافظه رم گوشی یک نمونه 4 گیگابایتی از نوع LPDDR4x است که می‌توان آن را به شکل مجازی تا 4 گیگابایت دیگر نیز ارتقاء داد. برای حافظه داخلی نیز 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع EMMC 5.1 در نظر گرفته شده که تا 1 ترابایت دیگر از طریق میکرو اس‌دی قابل ارتقاء خواهد بود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5102/introducing-oppo-a18_04.jpg

همان طور که گفته شد، تنها تفاوت Oppo A18 نسبت به Oppo A38 به مجموعه دوربین آن مربوط می‌شود. برخلاف دوربین 50 مگاپیکسلی در A38، در پشت A18 (با یک افت محسوس) شاهد به کارگیری دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی هستیم. این دوربین در پشت لنزی 4 مرحله‌ای به گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته و خوشبختانه به فوکوس خودکار مجهز است. حالت شب، عکاسی تایم-لپس، حالت پرتره، پانوراما، حالت حرفه‌ای، استیکر و پشتیبانی از Google Lens از دیگر امکانات این دوربین بر شمرده شده‌اند. یک دوربین عمق 2 مگاپیکسلی (f/2.4) در پشت و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی (f/2.2) در جلو، مجموعه اپتیک A18 را کامل می‌کنند. بد نیست اضافه کنیم که هر دو دوربین اصلی و سلفی می‌توانند ویدئوی 1080p را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5102/introducing-oppo-a18_05.jpg

یک باتری به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت Oppo A18 را تغذیه می‌کند. با ذخیره 100 درصدی باتری می‌توان 32 ساعت مکالمه کرد و یا 7 ساعت مشغول بازی بود. همچنین، تنها با 5 درصد ذخیره باتری می‌توانید تا 1.6 ساعت به مکالمه تلفنی خود ادامه دهید. متأسفانه شرکت سازنده به توان شارژر گوشی اشاره‌ای نکرده است. گفتنی‌ست، حسگر اثر انگشت گوشی روی دکمه پاور تعبیه شده و قفل‌گشایی از طریق تشخیص چهره نیز امکان‌پذیر است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5102/introducing-oppo-a18_06.jpg

به گفته شرکت سازنده، با قرار دادن گوشی روی حالت Ultra-Volume Mode، افزایشی 300 درصدی در بلندی صدای اسپیکر را خواهیم داشت. البته اوپو مشخص نکرده که این مقایسه با کدام مدل انجام شده است. گفتنی‌ست، طبق ادعای شرکت سازنده، Oppo A18 تست‌های متعددی را با موفقیت پشت سر گذاشته که از دوام بالای این محصول حکایت می‌کنند، از جمله تست فشردن دکمه پاور تا 500 هزار بار، تست فشردن دکمه تنظیم صدا تا 150 هزار بار و تست درآوردن و جا زدن کابل USB تا 20 هزار بار. ناگفته نماند، Oppo A18 با احراز درجه حفاظت IP54 تا حدی در برابر آب و گردوخاک مقاوم است.

سیستم‌عامل گوشی اندروید 13 بوده و منوی داخلی آن بر مبنای رابط کاربری اختصاصی ColorOS 13.1 توسعه یافته است. Oppo A18 دو سیم‌کارت از نوع نانو می‌پذیرد، اما با توجه به محدودیت‌هایت‌های تراشه Helio G85، فاقد ارتباطات نسل پنجم بوده و یک گوشی 4G محسوب می‌شود. وای-فای 5، بلوتوث 5.3، پورت USB-C و جک هدفون از دیگر گزینه‌های ارتباطی این دیوایس به شمار می‌روند. لازم به ذکر است، علاوه بر موقعیت‌یابی ماهواره‌ای، موقعیت‌یابی از طریق دکل‌های مخابراتی یا در اصطلاح A-GPS نیز در این گوشی فعال است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5102/introducing-oppo-a18_07.jpg

همان طور که پیش از این گفته شد، گوشی هوشمند Oppo A18 برای عرضه در بازار امارات متحده عربی تدارک دیده شده، اما قیمت و زمان عرضه هنوز از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.