رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

معرفی Snapdragon XR2 Gen 2 – تراشه جدید کوالکام برای ساخت هدست‌های VR و MR پیشرفته

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

5104_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

وقتی صحبت از واقعیت مجازی می‌شود، متا همچنان با فاصله زیادی از دیگر رقبا جلوتر است، به ویژه از نظر قیمت و به صرفه بودن. متا با معرفی هدست Quest 3 قصد دارد سیطره خود بر این صنعت را حفظ کند. این هدست – که در ماه ژوئن معرفی شد و قرار است تا چند روز دیگر وارد بازار شود – در واقع یک هدست واقعیت ترکیبی بوده و به گفته مارک زاکربرگ، نخستین هدست واقعیت ترکیبی همگانی (mainstream) به حساب می‌آید. تولید این هدست به کمک تراشه جدید کوالکام انجام خواهد شد. این تراشه Snapdragon XR2 Gen 2 نام داشته و محصول مشترک کوالکام و متا به شمار می‌رود. همزمان با این تراشه، کوالکام از چیپ‌ست Snapdragon AR1 Gen 1 – که در ساخت عینک جدید ری‌بن به کار گرفته شده – نیز پرده برداشت.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5104/introducing-qualcomm-snapdragon-xr2-gen-2-and-ar1-gen-1-platforms_01.jpg

Snapdragon XR2 Gen 2

طبق ادعای کوالکام، عملکرد هوش مصنوعی به ازای هر وات در Snapdragon XR2 Gen 2 نسبت به XR2 Gen 1 تا 8 برابر افزایش یافته و قدرت GPU آن نیز 2.5 برابر بیشتر شده است. از لحاظ قابلیت‌ها، Snapdragon XR2 Gen 2 شباهت زیادی به چیپ‌ست Snapdragon 8 Gen 2 دارد. پشتیبانی از وای-فای 7، رزولوشن 3K برای هر چشم و بهبود قابلیت‌های هوش مصنوعی، این تراشه را به طور کامل از XR2 Gen 1 (که مبتنی بر Snapdragon 865 بود) متمایز می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5104/introducing-qualcomm-snapdragon-xr2-gen-2-and-ar1-gen-1-platforms_03.jpg

برای هدست‌هایی که می‌توانند بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده جابه‌جا شوند، Snapdragon XR2 Gen 2 امکان گذر تصویر (passthrough) و نمایش تمام-رنگی با میانگین تأخیر 12 میلی‌ثانیه را جهت تلفیق دنیای دیجیتال و دنیای واقعی فراهم می‌کند. برای درک بهتر این ویژگی، کوالکام مدعی شده که می‌توان از این هدست برای بازی پینگ-پونگ استفاده کرد. پشتیبانی از دیوایس‌های دارای حداکثر 10 دوربین، از دیگر امکانات این تراشه است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5104/introducing-qualcomm-snapdragon-xr2-gen-2-and-ar1-gen-1-platforms_02.jpg

بازدهی انرژی در واحد پردازش گرافیکی Snapdragon XR2 Gen 2 تا 50 درصد بیشتر شده بوده و طبق ادعای کوالکام، کاربر از باتری خارجی بی‌نیاز خواهد بود. به این ترتیب، بعید نیست Quest 2 (و یا هر هدستی که در آینده به این تراشه مجهز شود) از لحاظ عمر باتری نسبت به Apple Vision Pro وضعیت بهتری داشته باشد. البته به گفته اندرو باس‌ورث (Andrew Bosworth)، مدیر ارشد فنی متا، عمر باتری Quest 3 نسبت به Quest 2 تغییر محسوسی نخواهد داشت.

قدرت بالای این تراشه در ردیابی محیط و تشخیص سطح (به کمک هوش مصنوعی)، سرعت این تراشه را به مراتب نسبت به XR2 Gen 1 (در دیوایس‌هایی مثل Quest 2) بالاتر می‌برد. همچنین، به لطف پشتیبانی از وای-فای 7 و وای-فای 6E، کاربران از توان عملیاتی بالاتر و تأخیر پایین‌تری بهره‌مند خواهند شد. این امر به‌ویژه هنگام استفاده از تکنولوژی‌هایی نظیر Quest Air Link جهت استریم بازی به هدست، کارایی خود را نشان می‌دهد.

Snapdragon AR1 Gen 1

همان طور که گفته شد، کوالکام به‌تازگی از یک تراشه دیگر با نام Snapdragon AR1 Gen 1 نیز رونمایی کرد که عمدتا برای استفاده در عینک‌های هوشمند مناسب است. پردازش هوش مصنوعی روی خود دیوایس، پشتیبانی از نمایشگر به وضوح 1280×1280 پیکسل برای هر چشم، وای-فای 7، حذف نویز و اکوی بهتر و پشتیبانی از ISPهای دوگانه به منظور تصاویر باکیفیت‌تر از جمله امکانات این تراشه به شمار می‌روند. گفتنی‌ست، این تراشه جدید می‌تواند در ساختار دیوایس‌هایی مجهز به دوربین‌های حداکثر 12 مگاپیکسلی (6 مگاپیکسل برای ویدئو) که نهایتا 8 میکروفن با صدای فضایی دارند، به کار گرفته شود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5104/introducing-qualcomm-snapdragon-xr2-gen-2-and-ar1-gen-1-platforms_04.jpg

از دیگر امکانات Snapdragon AR1 Gen 1 می‌توان به پشتیبانی از مسیریابی قدم-به-قدم، ترجمه بلادرنگ، دستیارهای صوتی و جست‌وجوی بدون نیاز به استفاده از دست اشاره کرد. همان طور که در مقدمه هم اشاره شد، تراشه Snapdragon AR1 Gen 1 قرار است برای اولین بار در ساخت جدیدترین عینک ری-بن استفاده شود. این عینک از فرمان‌های صوتی، دوربین با توان برداشت عکس‌های 12 مگاپیکسلی و ضبط ویدئوی 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند، ولی فاقد نمایشگر است. ناگفته نماند، با یک بار شارژ می‌توان بین 4 تا 6 ساعت از این عینک استفاده کرد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.