رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

مزایا و معایب استفاده از تیتانیوم در ساختار آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

5109_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

اپل در همایش امسال خود که روز 12 سپتامبر (21 شهریور) برگزار شد، علاوه بر معرفی گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس و ساعت‌های اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2، محصولات پرچم‌دار آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس را نیز به نمایش گذاشت. مهم‌ترین تغییر این چهار گوشی به حذف درگاه لایتنینگ و جایگزین شدن پورت USB-C مطابق الزام اتحادیه اروپا باز می‌گردد. به علاوه، طراحی بدنه و جنس آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس دستخوش تغییر شده و برای نخستین بار به جای فولاد ضد زنگ شاهد استفاده از آلیاژ تیتانیوم در ساختار فریم کناری این دو مدل هستیم. امری که در کنار درگاه USB-C، بخشی از برنامه بازاریابی اپل برای جلب نظر بخش بیشتری از مشتریان محسوب می‌شود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5109/the-pros-and-cons-of-the-titanium-used-in-iphone-15-pro_01.jpg

تیتانیوم عنصری شیمیایی با عدد اتمی 22 در جدول تناوبی است که در گروه چهارم قرار دارد و فلز خاکستری-نقره‌ای رنگ جذابی به شمار می‌رود که در عین سبکی، مستحکم و در برابر خوردگی مقاوم است. دلیل قیمت بالای تیتانیوم واکنش‌پذیری زیاد و دشواری استخراج آن است که به چندین مرحله و دمای بالا نیاز دارد. به علاوه کار با تیتانیوم به دلیل سختی بالای این فلز چندان آسان نیست.

بسته به عناصر مختلف موجود در آلیاژ، 38 درجه از ترکیبات تیتانیومی وجود دارد. درجه 1 تا 4 این آلیاژها، به عنوان تیتانیوم خالص در نظر گرفته می‌شود که تنها متغیر حاضر در آن اکسیژن است. درجه 5 که متداول‌ترین و پرکاربردترین آلیاژ تیتانیوم محسوب می‌شود (و در شاسی خانواده آیفون 15 پرو نیز به‌کار گرفته شده) از ترکیب این فلز با 6 درصد آلومینیوم، 4 درصد وانادیوم، 0.25 درصد آهن و 0.2 درصد اکسیژن تشکیل شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5109/the-pros-and-cons-of-the-titanium-used-in-iphone-15-pro_02.jpg

درجات 6 تا 38 آلیاژ تیتانیوم نیز همگی دارای عناصر شیمیایی متفاوتی هستند که به آنها خواص ویژه‌ای می‌دهد و آن‌ها را برای کاربردهای خاص مناسب می‌سازد. به عنوان مثال، گرید 23، شامل 6 درصد آلومینیوم، 4 درصد وانادیوم و 0.13 درصد اکسیژن، به دلیل سازگاری زیستی عالی، رایج‌ترین آلیاژ مورد استفاده برای ایمپلنت‌های پزشکی است.

در واقع آنچه تیتانیوم را به یک انتخاب مناسب تبدیل می‌کند چگالی، مقاومت در برابر خوردگی، حرارت کم و رسانایی الکتریکی آن در کنار برهم‌کنش ضعیف این فلز با میدان‌های مغناطیسی است. در نتیجه یک گوشی ساخته شده از تیتانیوم به طور طبیعی سبک‌تر، مستحکم‌تر، و در برابر گرما مقاوم‌تر است و به پوشش خاصی برای حفاظت در برابر خوردگی نیاز ندارد. به علاوه، ویژگی برهم‌کنش مغناطیسی پایین تیتانیوم آن را به گزینه قابل توجهی برای استفاده در بخش پشتی اسمارت‌فون به سبب امکان استفاده از شارژ بی‌سیم بدل می‌سازد. چنان که اکنون ایمپلنت‌های پزشکی مختلفی که از تیتانیوم ساخته شده‌اند، اکثراً به‌صورت بی‌سیم شارژ می‌شوند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5109/the-pros-and-cons-of-the-titanium-used-in-iphone-15-pro_03.jpgنمونه پیچ و صفحه پزشکی ساخته شده با تیتانیوم

در وب‌سایت اپل با بنر تبلیغاتی «تیتانیوم، بسیار مستحکم، بسیار سبک، پس حرفه‌ای (Pro)» روبه‌رو می‌شویم که به وضوح دو مزیت اصلی فریم بدنه جدید را در مقایسه با قاب‌های فولادی و ضد زنگ حاضر در مدل‌های پرو پیشین برجسته می‌سازد. اما پرسش مهم این است که پوشش تازه دو مدل آیفون 15 پرو در مقایسه با نسل قبلی، چه میزان مستحکم‌تر و سبک‌تر است و آیا این تغییر برای خریداران ملموس خواهد بود؟

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5109/the-pros-and-cons-of-the-titanium-used-in-iphone-15-pro_04.jpg

تا آنجا که می‌دانیم، مدعای اپل در مورد مزایای وزنی و سبکی استفاده از آلیاژ تیتانیوم امری ثابت‌شده است. آیفون 15 پرو با وزن 187 گرمی، حدود 19 گرم از آیفون 14 پرو با 206 گرم وزن سبک‌تر است. به همین ترتیب، آیفون 15 پرو مکس 221 گرمی نیز 19 گرم کمتر از آیفون 14 پرو مکس وزن دارد. برای درک بهتر این تفاوت می‌توان 19 گرم را به طور تقریبی معادل وزن چهار کارت اعتباری در نظر گرفت که روی هم قرار دارند و هرچند زیاد به نظر نمی رسد، اما به هر حال تغییری ملموس محسوب می‌شود.

به گفته برخی کارشناسان از جمله لنس اولانوف (Lance Ulanoff)، سردبیر TechRadar در ایالات متحده، «آیفون 15 پرو مکس در دستان من، به طور قابل توجهی سبک‌تر از آیفون 14 پرو مکس بود» مسئله‌ای که حتما در مورد آیفون 15 پرو نیز صدق می‌کند. البته ممکن است برخی وزن سنگین‌تر آیفون 14 پرو مکس 240 گرمی را ترجیح دهند و حس روان‌شناختی قدرت و کیفیت ساخت را از آن دریافت کنند. اما به هر حال نمی‌توان انکار کرد که وزن 221 گرمی آیفون 15 پرو مکس، کاربری آن را بهتر و آسان‌تر می‌سازد.

در خصوص بحث دوام نیز اپل از کاربرد تیتانیوم گرید 5 در فریم بدنه آیفون‌های جدید پرو سخن گفته است؛ «همان آلیاژی که فضاپیماها برای مأموریت‌های مریخ از آن استفاده می‌کنند». با این اشاره کمپانی آمریکایی کوشیده استحکام محصولات تازه خود را در برابر سقوط و ضربه به رخ بکشد. در واقع، استفاده از تیتانیوم در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از نظر فنی این گوشی‌ها را نسبت به مدل‌های قبلی بادوام‌تر می‌کند. اما نکته اینجاست که این استحکام تنها در کناره‌های گوشی به چشم می‌خورد و سایر بخش‌های بدنه مشابه‌ نمونه‌های قبلی آیفون است. به گفته اپل، همراه با این «نوار تیتانیومی قوی»، گوشی‌های پرو جدید دارای «سخت‌ترین شیشه پشتی در میان گوشی‌های هوشمند» و محافظ سرامیکی در جلوی دستگاه هستند که «از شیشه [به‌کاررفته] در هر گوشی هوشمند نیز مقاوم‌تر است.» این ویژگی‌ها بدون تردید عالی هستند و اپل به درستی از آن‌ها سخن گفته است، اما صرف نظر از نوار تیتانیومی، تمام ویژگی‌های بادوام بدنه آیفون در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس نیز به کار رفته‌اند و ابرشرکت آمریکایی شیشه محافظ و کاور بخش پشتی دو مدل جدید خود را ارتقاء نداده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5109/the-pros-and-cons-of-the-titanium-used-in-iphone-15-pro_05.jpg

مارکیز براونلی (Marques Brownlee) یوتیوبر شناخته‌شده دنیای فناوری در ویدیویی با اشاره به همین امر می‌گوید که با وجود مقاومت بالای ریل‌های فولادی و ضدزنگ آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس در برابر سقوط، آسیب واقعی معمولاً زمانی رخ می دهد که شیشه گوشی با یک سطح سخت برخورد کند و این آسیب‌پذیری برای آیفون 15 پرو نیز همچنان وجود دارد. بنابراین با وجود استحکام بالای گوشی‌های پرو جدید، با در نظر گرفتن شیوه معمول آسیب به گوشی‌های هوشمند، نمی‌توان سری جدید را در مقایسه با محصولات قبلی غول کوپرتینویی، چندان بادوام‌تر دانست.

البته استفاده از تیتانیوم از نظر ظاهری بسیار جذاب به نظر می‌رسد. به گفته اپل در تولید این دو مدل که در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و تیتانیوم طبیعی تولید می‌شوند، از «ماشین‌کاری دقیق، سنباده‌زنی، برس‌زنی و blasting» برای دستیابی به بدنه یک‌دست و برس‌‌خورده استفاده شده است. اما از آنجا که اکثر کاربران برای جلوگیری از آسیب یا خط و خش گوشی آیفون 15 پرو یا آیفون 15 خود را درون یک قاب محافظ نگهداری می‌کنند، زیبایی بصری این بدنه تا حدودی اهمیت خود را از دست می‌دهد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5109/the-pros-and-cons-of-the-titanium-used-in-iphone-15-pro_06.jpg

از این رو می‌توان در مجموع تفاوت ملموس بدنه سری جدید پروی اپل را کاهش وزن دانست. بهبودی که ارزش زیادی دارد و باید اپل را به سبب گرد آوردن این سطح از فناوری هوشمند در بدنه‌ای سبک‌تر و جذاب‌تر، ستایش کرد. با این حال نباید از یاد برد که کاربرد تیتانیوم در این گوشی‌ها تغییری انقلابی، دست کم در حدی تبلیغات اپل، نخواهد بود. در عین حال، بزرگ‌ترین مشکل ساخت قاب‌های داخلی و خارجی گوشی‌های هوشمند با استفاده از تیتانیوم هزینه آن است. چرا که تولید یک فریم کوچک تیتانیومی با ضخامت 1 میلی‌متر در اطراف آیفون 15 پرو مکس به افزایش 100 دلاری قیمت آن می‌انجامد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.