رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

گزارش مالی TSMC از سه‌ماهه سوم 2023 – بزرگ‌ترین افت سودآوری در حوالی پنج سال اخیر

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

5135_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

کمپانی TSMC – که عنوان بزرگ‌ترین سازنده چیپ‌ست به صورت قراردادی را یدک می‌کشد – اخیرا گزارش مالی خود را از سه‌ماهه سوم سال 2023 منتشر کرد. طبق این گزارش، درآمد TSMC در فصل اخیر 546.73 میلیارد دلار جدید تایوان گزارش شده که با نرخ تبدیل ارز در زمان انتشار این گزارش، تقریبا برابر است با 17.28میلیارد دلار آمریکا. گفتنی‌ست، از رقم ذکر شده 211 میلیارد دلار جدید تایوان (6.5 میلیارد دلار) سود خالص TSMC بوده است. درآمد این شرکت تایوانی در سه‌ماهه سوم 2023 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10.8 درصد کاهش داشته و سود خالص نیز با افت سالانه 24.9 درصدی همراه بوده است. ظاهرا ادامه روند تقاضای ضعیف برای خرید محصولات الکترونیکی، علت اصلی این افت‌هاست.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5135/tsmc-q3-2023-financial-results_01.jpg

با وجود اینکه این بزرگ‌ترین افت سود TSMC پس از سه‌ماهه نخست 2019 محسوب می‌شود، درآمد و سود این شرکت در فصل اخیر بالاتر از برآورد تحلیلگران بوده است. همچنین، درآمد فصل اخیر نسبت به سه‌ماهه دوم 13.7 درصد رشد داشته است. به گفته وندل هوانگ (Wendell Huang)، معاون و مدیر ارشد مالی TSMC، مهم‌ترین نقاط قوت کسب‌وکار شرکت در فصل اخیر عبارتند از رشد قدرتمند تکنولوژی 3 نانومتری در کنار تقاضای بالاتر برای تکنولوژی‌های 5 نانومتری. البته تأثیر منفیِ تنظیم موجودی از سوی مشتریان تا حد زیادی موفقیت‌های یادشده را خنثی کرد.

پس از پایان دوران کرونا، شاهد افت قابل‌توجهی در تقاضا برای محصولات الکترونیکی (از قبیل اسمارت‌فون و لپ‌تاپ) بودیم. از این رو، کمپانی TSMC در پایان سه‌ماهه دوم 2023 از افت فصلی در سود خبر داد که برای اولین بار در چهار سال اخیر اتفاق می‌افتاد. البته، طبق پیش‌بینی تحلیلگران، موجودی تراشه در کمپانی‌های ساخت اسمارت‌فون و لپ‌تاپ رو به اتمام بوده و انتظار می‌رود تمایل کمپانی‌ها برای شارژ انبار خود، بتواند مجددا افزایش تقاضا برای تراشه را در پی داشته باشد. ناگفته نماند، رشد پدیده هوش مصنوعی نیز می‌تواند تقاضا برای تراشه‌های پیشرفته را بالا ببرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5135/tsmc-q3-2023-financial-results_02.jpg

به گفته سی.سی. وی (C.C. Wei)، مدیرعامل TSMC، افزایش چشمگیر تقاضای مرتبط با هوش مصنوعی مهر تأییدی‌ست بر باور همیشگی TSMC مبتنی بر شتاب گرفتن تقاضا برای رایانش با بازدهی بالا در آینده. وی در ادامه با اشاره به اشتیاق فراوان مشتریان شرکت برای تکنولوژی 2 نانومتری، آن را پیشرفته‌ترین تکنولوژی TSMC با بالاترین میزان بازدهی نامید.

سی.سی. وی ضمن پیش‌بینی رشدی قدرتمند برای سال 2024، ابراز امیدواری کرد که عملکرد TSMC در سال آینده از سطح کلی صنعت تراشه بالاتر باشد. البته، به گفته سی.سی. وی، با توجه به ماندگاری شرایط نامناسب اقتصاد کلان و روند کند بهبود تقاضا در چین، مشتریان نسبت به کنترل موجودی خود همچنان محتاط عمل کرده و تقاضای پایین برای تراشه از سوی کمپانی‌های سازنده – حداقل تا پایان سه‌ماهه چهارم – ادامه خواهد داشت.

همزمان با توسعه تکنولوژی‌های پیشرفته از سوی TSMC، سی.سی. وی بزرگ‌ترین چالش پیش روی این شرکت را هزینه‌ها دانست، چرا که تورم موجب بالا رفتن قیمت ابزارآلات ساخت تراشه می‌شود. وی می‌گوید: «من می‌خواهم هزینه را کاهش دهم تا مشتریان بیشتری توانایی خرید داشته باشند.» لازم به ذکر است، با توجه به ادامه بلاتکلیفی‌های صنعت تراشه، TSMC از کاهش هزینه‌های سرمایه‌ای خود برای سال 2023 خبر داد و رقم آن را حدود 32 میلیارد دلار اعلام کرد. گفتنی‌ست، هزینه‌های سرمایه‌ای برای سه‌ماهه منتهی به سپتامبر 2023 نیز با افت 13 درصدی نسبت به سه‌ماهه قبل از آن، بالغ بر 7.1 میلیارد دلار بوده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5135/tsmc-q3-2023-financial-results_03.jpg

در پایان بد نیست بدانید، درآمد TSMC از بخش رایانش با عملکرد بالا – که تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته را نیز شامل می‌شود – چیزی حدود 42 درصد از مجموع فروش این شرکت در سه‌ماهه سوم 2023 را تشکیل می‌دهد. این میزان در سه‌ماهه دوم 44 درصد و در مدت مشابه سال گذشته 39 درصد گزارش شده بود. گفتنی‌ست، TSMC در صنعت خودرو نیز فعالیت دارد، اما کسب‌وکار خودرویی این شرکت – که در سه‌ماهه دوم 8 درصد از مجموع فروش را تشکیل می‌داد – در سه‌ماهه سوم 2023 به 5 درصد کاهش یافت. TSMC این افت را به کاهش تقاضا به دلیل تنظیم موجودی از سوی کمپانی‌های خودروساز (پس از سه سال تقاضای قدرتمند) نسبت داده و ابراز امیدواری کرده که با ورود خودروهای برقی بیشتر به بازار، فروش محصولات خودرویی TSMC نیز در سال آینده افزایش یابد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.