رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

پشتیبانی آیفون از استاندارد پیام‌رسانی RCS در سال 2024

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

5167_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

اپل در یک اقدام غافلگیرکننده اعلام کرد که استاندارد پیام‌رسانی RCS از سال 2024 در آیفون پشتیبانی خواهد شد. طبق خبری که روز پنجشنبه 16 نوامبر 2023 (25 آبان 1402) در وب‌سایت 9TO5Mac منتشر شد، این قابلیت – که از سال آینده در قالب یک آپدیت نرم‌افزاری به آیفون راه پیدا می‌کند – طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های به سبک iMessage را برای پیام‌رسانی بین کاربران آیفون و اندروید فعال خواهد کرد. این تصمیم اپل در نتیجه فشارهای نهادهای نظارتی آمریکا و همچنین کمپین‌های رقبایی نظیر گوگل و سامسونگ اتخاذ شده است. البته نباید فراموش کنیم که استاندارد RCS پیوسته در حال توسعه بوده و در گذر زمان به پلتفرم تکامل‌یافته‌تری تبدیل شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5167/apple-announces-it-will-adopt-the-rcs-messaging-standard-by-2024_01.jpg

به گفته یکی از سخنگوهای اپل، این شرکت بر این باور است که RCS برهم‌کنش‌پذیری بهتری را جهت پیام‌های میان-پلتفرمی ارائه می‌کند. وی در ادامه یادآور شد که اپل برای سال آینده پشتیبانی از پروفایل جهانی RCS (همان استانداردی که در حال حاضر از سوی انجمن سامانه جهانی ارتباطات سیار ارائه شده) را در دستور کار قرار داده است. وی می‌افزاید: «ما باور داریم که پروفایل جهانی RCS در مقایسه با SMS یا MMS، تجربه برهم‌کنش‌پذیری بهتری را ارائه خواهد کرد. البته iMessage – که بهترین و امن‌ترین راه‌کار اپل در پیام‌رسانی محسوب می‌شود – همچنان به حیات خود در کنار RCS ادامه خواهد داد.»

استاندارد RCS بسیاری از قابلیت‌های به سبک iMessage را برای پیام‌رسانی میان-پلتفرمی بین آیفون و اندروید در برخواهد داشت. از جمله تأیید خوانده شدن پیام‌ها، شاخص‌های تایپ، ارسال تصاویر و ویدئوها با کیفیت بالا و ... . لازم به ذکر است در حال حاضر، تبادل عکس و فیلم بین اندروید و آیفون از کیفیت آنها کاسته و پیام‌هایی که بین این دو رد و بدل می‌شوند نیز فاقد رمزگذاری هستند. همچنین، پیاده‌سازی RCS توسط اپل این امکان را به کاربران می‌دهد که بتوانند در رشته پیام‌های بین دو نفر، موقعیت مکانی خود را با طرف مقابل به اشتراک بگذارند. جالب است بدانید، برخلاف SMS، استاندارد RCS می‌تواند به‌خوبی بر بستر داده موبایل یا وای-فای نیز کار کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5167/apple-announces-it-will-adopt-the-rcs-messaging-standard-by-2024_02.jpg

همان طور که گفته شد، پشتیبانی از RCS به معنای از بین رفتن iMessage نیست، بلکه iMessage همچنان به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم پیام‌رسانی در بین کاربران آیفون در کنار RCS حضور خواهد داشت. به عبارت دقیق‌تر، RCS قرار است جایگزین SMS و MMS شود و به طور جداگانه در کنار iMessage در دسترس کاربران باشد. البته در صورت لزوم، SMS و MMS به عنوان گزینه ذخیره در دسترس قرار خواهند گرفت.

اپل بر این نکته تأکید دارد که امنیت و حفاظت از حریم شخصی در iMessage به مراتب بالاتر از RCS است. در تأیید این ادعا باید بگوییم که پیام‌ها در iMessage به شکل سرتاسری رمزگذاری شده‌اند و این ویژگی به لطف Advanced Data Protection برای پیام‌ها در فضای ابری iCloud، بیش از پیش ایمن شده است. در این میان، اپل سطح رمزگذاری پیام‌ها در RCS را (حداقل در مقطع کنونی) پایین‌تر از iMessage توصیف کرد.

همان طور که اشاره شد، تصمیم اپل برای به‌کارگیری RCS، نتیجه سال‌ها فشار از سوی رقبایی مثل سامسونگ و گوگل بوده است. تا همین اواخر، اپل در برابر این فشارها مقاومت می‌کرد. سال گذشته وقتی یک خبرنگار – که مادرش از گوشی اندرویدی استفاده می‌کرد – از تیم کوک پرسید که آیا اپل برای بهبود رابطه پیام‌رسانی خود با اندروید برنامه‌ای دارد یا خیر، تیم کوک در پاسخ به خبرنگار گفت: «برای مادرت یک آیفون بخر» و در ادامه اضافه کرد که کاربران آیفون درخواستی در جهت اینکه اپل به استفاده از RCS روی بیاورد ندارند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5167/apple-announces-it-will-adopt-the-rcs-messaging-standard-by-2024_03.jpg

در کنار فشارهای رقبایی مثل گوگل و سامسونگ، قاون‌گذاری اتحادیه اروپا نیز در تصمیم اخیر اپل بی‌تأثیر نبوده است. البته اپل در ابتدا نسبت به «قانون بازارهای دیجیتال» (Digital Markets Act) مصوبه اتحادیه اروپا نیز معترض بود؛ قانونی که کمپانی‌های بزرگی مثل اپل را موظف می‌کند تا سرویس‌های خود را به شکل سازگار با دیگر پلتفرم‌ها ارائه کنند. در ماه سپتامبر کمیسیون اروپا تحقیق و تفحص برای گنجاندن iMessage در بین سرویس‌های پلتفرمی هسته‌ای را آغاز کرد که با مخالفت اپل همراه شد. اپل این گونه استدلال می‌کرد که iMessage آنقدر در اروپا بزرگ و پرطرفدار نیست که به عنوان یک «سرویس دربان» (gatekeeper service) به حساب بیاید. همین هفته پیش بود که اعلام شد اپل به دنبال آن است تا نسبت به رأی اتحادیه اروپا مبنی بر گنجاندن سرویس‌های App Store و iMessage در قانون بازارهای دیجیتال، تقاضای تجدیدنظر کند.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.