رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

باز شدن آیفون روی فروشگاه‌های اپلیکیشن خارج از اپ استور - اپل از یک سوءتفاهم بزرگ می‌گوید

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

5169_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

بر اساس گزارش اخیر روزنامه آنلاین The Independent، کمپانی آمریکایی اپل برنامه‌های مفصلی را برای بررسی دستگاه‌های آیفون به اجرا درآورده تا حفره‌های احتمالی گوشی‌های خود را شناسایی و برطرف کند. به گفته ایوان کرستیچ (Ivan Krstić)، رئیس بخش مهندسی و معماری امنیت اپل، این شرکت به دلیل شرایط پیشِ روی خود، به شدت نیازمند توجه ویژه و بیش از پیش به مقوله امنیت دستگاه‌هاست. او با اشاره به احتمال باز شدن آیفون روی نصب مستقیم برنامه‌ها یا فروشگاه‌های اپلیکیشن غیر اپلی یا در اصطلاح sideloading که در اثر فشار اتحادیه اروپا ناگزیر به نظر می‌رسد، آثار امنیتی ناشی از این اقدام را نیز به طور جدی ارزیابی کرده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5169/apple-head-of-security-speaks-out-against-iphone-app-sideloading_01.jpg

اصطلاح sideloading به دانلود و نصب اپلیکیشن خارج از فروشگاه‌ رسمی اپل موسوم به اپ استور اشاره دارد. یکی از رایج‌ترین استدلال‌ها در حمایت از این روش آن است که در صورت آزاد شدن sideloading اکثریت قریب به اتفاق کاربران آیفون همچنان از اپ ‌استور استفاده خواهند کرد و این شیوه تنها یک حق انتخاب برای کسانی خواهد بود که مایل به این کار نیستند. اما کرستیچ معتقد است که این استدلال مبتنی بر نوعی سوء تفاهم بزرگ است؛ چرا که کاربر نهایی ناچار خواهد بود در بسیاری موارد از برنامه‌های غیر اپلی استفاده کند و این ممکن است به بهای مخاطره امنیتی برای او تمام شود. او در ادامه افزوده است که آن چه الزامات جدید ایجاد می‌کند آن است که نرم‌افزارهای مورد استفاده کاربران اروپایی، اعم از تجاری، شخصی یا شبکه‌های اجتماعی، ممکن است فقط در خارج از فروشگاه رسمی اپل در دسترس باشد و به این ترتیب شیوه جدید نه تنها حق انتخاب کاربران را گسترش نمی‌دهد، بلکه به نوعی آن را محدود به پلتفرم‌هایی می‌کند که احتمال ناامن بودن آن‌ها وجود دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5169/apple-head-of-security-speaks-out-against-iphone-app-sideloading_02.jpg

کریگ فدریگی (Craig Federighi)، معاون ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار اپل، نیز به شدت با sideloading مخالف است چنان که در سخنرانی دو سال پیش خود، sideloading را «بهترین دوست مجرمان سایبری» خوانده بود. البته او در گفت‌وگویی تازه‌تر در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC در سال جاری میلادی، از ناگزیر بودن ابرشرکت آمریکایی به تبعیت از مقررات اتحادیه اروپا در این زمینه و فروشگاه‌های غیر اپلی سخن گفته است.

کرستیچ در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با The Independent، توضیحاتی بیشتری درباره اقدامات اپل و دیگر فعالان بازار، شیوه رویارویی با نشت داده، تأمین امنیت و رمزگذاری ارائه داده است. به عنوان مثال، او از شیوه اپل برای حفاظت از داده‌های کاربری در برابر دولت‌ها سخن گفته و با وجود اشاره به این که اپل «خود را در مقابل دولت‌ها نمی‌داند»، تاکید کرده است که «خودمان را موظف می‌دانیم تا از کاربرانمان در برابر تهدیدات دفاع کنیم.»

سال گذشته، کمیسیون اروپا قانون بازارهای دیجیتال (Digital Markets Act) را تصویب کرد که مطابق آن، شرکت‌های مسلط بازار، مانند اپل، باید فروشگاه‌های اپلیکیشن و روش‌های پرداخت جایگزینی را در پلتفرم خود طراحی کنند. این قانون از دوم می 2023 به طور کامل اجرایی شد و بر اساس اسناد مالی، انتظار می‌رود تا مارس 2024 از سوی اپل نیز به اجرا درآید. کمیسیون اروپا بر این باور است که این امر منجر به رقابت عادلانه خواهد شد، اما همان طور که اشاره شد، اپل و کرستیچ به شدت با این دیدگاه مخالفند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5169/apple-head-of-security-speaks-out-against-iphone-app-sideloading_03.jpg

اپل حدود دو سال و نیم پیش نیز طی گزارشی به دلایل خود برای کنار گذاشتن امکان نصب مستقیم اپ‌های غیر رسمی و تأییدنشده در آیفون سخن گفته و اعلام کرده بود که استفاده از این برنامه‌ها، سبب از بین رفتن امنیت و اطمینان کاربران خواهد شد. چندی بعد کمیته قضایی سنا قانون «بازار باز اپلیکیشن» یا Open App Markets Act را به بحث گذاشته و به تصویب رساند؛ لایحه‌ای که بر اساس آن با تکیه بر قوانین ضد انحصار به کاربران اپل اجازه داده شده تا اپلیکیشن‌های مورد نظر را از طریق شبکه وب یا فروشگاه‌هایی به جز اپ ‌استور هم روی دستگاه خود نصب کنند. پس از آن اپل از سنای آمریکا درخواست کرد که این لایحه را به خاطر احتمال گسترش بدافزارها، پلتفرم‌های کلاه‌برداری و سوء استفاده از داده‌های کاربران و تهدید حریم خصوصی آنان رد کنند.

این تنها تغییری نیست که اپل در آینده متحمل خواهد شد؛ چرا که به تازگی اعلام کرده است که استاندارد پیام‌رسانی RCS نیز از سال 2024 به اپ iMessage افزوده می‌شود و به این ترتیب گوشی‌های آیفون از سال آینده میلادی از این استاندارد پیام‌رسانی پشتیبانی خواهند کرد. اقدامی که احتمالا واکنشی به پرونده بررسی ضرورت اِعمال قانون جدید به نرم‌افزار پیام‌رسان اپل توسط اتحادیه اروپا بوده است.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.