رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

معرفی ISOCELL Vizion 63D و ISOCELL Vizion 931 – حسگرهای تصویری جدید سامسونگ در کلاس AR/VR

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

5207_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

کمپانی کره‌ای سامسونگ در روز سه‌شنبه 19 دسامبر 2023 (28 آذر 1402) از افزودن دو حسگر تصویری جدید با نام‌های ISOCELL Vizion 63D و ISOCELL Vizion 931 به مجموعه ISOCELL Vizion خبر داده است. یکی از این دو سنسور یعنی ISOCELL Vizion 63D حسگر سه‌بعدی عمق میدان یا زمان پرواز (TOF کوتاه‌شده Time of Flight) است که میزان فاصله تا اشیای گوناگون را اندازه‌گیری می‌کند و دیگری نیز حسگری از نوع موسوم به global shutter است و می‌تواند در فرایندهایی همچون تشخیص عنبیه، ردیابی چشم و همچنین تشخیص چهره مورد استفاده قرار گیرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5207/introducing-samsung-isocell-vizion-63d-and-vizion-931-sensors_01.jpg

ISOCELL Vizion 63D

سنسور ISOCELL Vizion 63D سامسونگ یک حسگر سه‌بعدی عمق میدان است که می‌تواند عمق و فاصله را با دقت و وضوح بالا اندازه‌گیری کند. این سنسور نخستین حسگری به شمار می‌رود که از پردازشگر سیگنال تصویر یا ISP یکپارچه برای تشخیص عمق بهره می‌برد و قادر است به جای تکیه بر تراشه‌ای دیگر، اطلاعات مربوط به عمق و پردازش آن را بدون نیاز به تراشه‌ای جداگانه به انجام رساند. به این ترتیب مصرف انرژی سیستم در مقایسه با سنسور پیشین یعنی ISOCELL Vizion 33D تا 40 درصد کاهش خواهد یافت.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5207/introducing-samsung-isocell-vizion-63d-and-vizion-931-sensors_02.jpg

مطابق اعلام غول کره‌ای، 63D می‌تواند تصاویری با وضوح QVGA معادل 320x240 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه ثبت کند. سنسور تازه سامسونگ که از ابعاد 1/6.4 اینچ و پیکسل‌های 3.5 میکرونی برخوردار است، همچنین قادر به ثبت ویدئوهای VGA یا 640x480 پیکسل است. در واقع، این سنسور یک حسگر غیرمستقیم ToF به شمار می‌رود و از همین رو با سنجش میزان تغییر فاز نور منتشرشده و دریافتی، دقت اندازه‌گیری را بالاتر می‌برد.

63D از هر دو حالت تابش نور موجی (flood) و نقطه‌ای (spot) پشتیبانی می‌کند که اولی وضوح بالا را در برد کوتاه 5 متری (16 فوتی) ارائه می‌دهد و دیگری با کاستن از رزولوشن، حداکثر برد را به 10 متر (معادل حدود 33 فوت) افزایش می‌دهد. گفتنی است که این سنسور با فناوری Backside Scattering یا BST ساخته شده که آن را نسبت به نور مادون قرمز مورد استفاده در فرایند حساس‌تر کرده است.

سنسور ISOCELL Vizion 63D قرار است در ربات‌های خدماتی و صنعتی، دستگاه‌های واقعیت تعمیم‌یافته (Extended Reality) و همچنین در گوشی‌های هوشمند برای تشخیص چهره مورد استفاده قرار گیرد. البته حوزه واقعیت تعمیم‌یافته (شامل AR و VR) علاوه بر این حسگر، برای دیگر سنسور تازه سامسونگ نیز اهمیت اساسی دارد.

ISOCELL Vizion 931

ISOCELL Vizion 931 یک سنسور تصویر از نوع موسوم به global shutter محسوب می‌شود. رویه معمول در سنسورهای تصویری این است که اجزاء آن به صورت ردیف به ردیف خوانده و ثبت می‌شود. اما حرکت سریع سوژه یا دوربین سبب اختلال در فرایند ثبت پیکسل‌ها می‌شود. به این ترتیب فرایند پردازش و تشخیص تصویر سخت‌تر شده و نرم‌افزار باید تصویر تحریف‌شده را تا حد امکان اصلاح کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5207/introducing-samsung-isocell-vizion-63d-and-vizion-931-sensors_03.jpg

اما همان طور که اشاره شد، حسگر Vizion 931 یک سنسور global shutter به شمار می‌رود که در آن همه پیکسل‌ها به یکباره ثبت می‌شود و هیچ اعوجاجی در تصویر به وجود نمی‌آید. این سنسور با وضوح 640x640 پیکسل عمل می‌کند و می‌تواند در فرایندهایی همچون تشخیص عنبیه (iris recognition)، ردیابی چشم و همچنین تشخیص چهره و حرکت در سربندهایی مانند هدست‌های واقعیت تعمیم‌یافته به کار گرفته شود. چنین دستگاه‌هایی احتمالاً به بیش از یک سنسور نیاز خواهند داشت، از این رو، سامسونگ با تکنیکی موسوم به multi-drop این امکان را فراهم آورده تا چهار سنسور Vizion 931 از طریق یک سیم به هم متصل شوند و به این ترتیب ضمن کاهش پیچیدگی مدار، از فضا استفاده بهینه خواهد شد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5207/introducing-samsung-isocell-vizion-63d-and-vizion-931-sensors_04.jpg

این حسگر از بالاترین سطح کارایی کوانتومی برخوردار است و کارایی 60 درصدی را در طول موج کوتاه 850 نانومتری مادون قرمز ارائه می‌دهد. مجهز بودن به فناوری جداسازی موسوم بهFront Deep Trench Isolation برای تفکیک پیکسل‌ها از دیگر ویژگی‌های این سنسور به حساب می‌آید و از این نظر به حسگرهای ISOCELL سامسونگ شباهت دارد که در گوشی‌های هوشمند به کار می‌روند.

حسگرهای ISOCELL Vizion 63D و ISOCELL Vizion 931 در حال حاضر در حال تست از سوی شرکت‌های سازنده هستند و احتمال می‌رود خود سامسونگ الکترونیکس یکی از کاربران احتمالی آنها باشد. چرا که به تازگی شنیده‌هایی مبنی بر بازگشت این شرکت به رقابت واقعیت افزوده/مجازی و همکاری با گوگل و کوالکام به گوش می‌رسد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.