رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

TechInsights: پیشی گرفتن HarmonyOS هواوی از iOS اپل در سال 2024 میلادی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

5226_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

مطابق آخرین آمارها و برآوردهای منتشرشده، سیستم‌عامل اختصاصی هواوی موسوم به HarmonyOS در سال جدید میلادی از iOS اپل به عنوان دومین سیستم عامل برتر چین پیشی خواهد گرفت. به علاوه، کمپانی چینی با معرفی HarmonyOS Next گام بلند دیگری در مسیر استقلال از سایر پلتفرم‌ها بر می‌دارد و ظاهراً پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی را متوقف خواهد کرد؛ امری که نشانه بلوغ بیشتر این سیستم‌عامل است. همچنین هواوی امیدوار است نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان HarmonyOS Next را در سه‌ماهه نخست سال 2024 میلادی منتشر کند و برنامه همکاری با توسعه‌دهندگان مهم چینی برای توسعه اپلیکیشن‌های این سیستم‌عامل را نیز به خوبی پیش ببرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5226/huawei-s-harmonyos-reportedly-to-beat-apple-s-ios-operating-system-in-china-in-2024_01.jpg

همان طور که می‌دانید هواوی از سال 2019 مورد تحریم دولت آمریکا قرار گرفت و شرکت‌های برتر جهان از ارائه سیستم‌عامل، نرم‌افزار، تراشه و دیگر فناوری‌های با منشاء ایالات متحده به این کمپانی منع شدند. توسعه یک سیستم‌عامل اختصاصی از همان حوالی زمانی در دستور کار هواوی قرار گرفت و این پلتفرم در طول سال‌های اخیر به تدریج بالغ‌‌تر شد و نقایص خود را تا حدی برطرف کرد. حالا به گزارش موسسه پژوهشی کانادایی TechInsights، با آن که اندروید گوگل و iOS اپل همچنان بر حوزه سیستم‌‌عامل گوشی‌های هوشمند در سطح جهانی مسلط خواهند ماند، HarmonyOS هواوی هم با رشد سریع خود دست کم در چین به رقیبی جدی بدل شده است.

از نگاه TechInsights، افزایش پذیرش سیستم‌عامل اختصاصی هواوی بیش از همه به بازگشت این شرکت به تولید اسمارت‌های نسل پنجمی مرتبط است؛ روندی که از اواخر آگوست 2023 میلادی و با عرضه غیرمنتظره Mate 60 Pro آغاز شد؛ گوشی هوشمندی که با تراشه 5G بومی خود، با وجود تحریم‌های ایالات متحده، توانایی‌های غول چینی را به رخ کشید. نکته جالب در این میان آن که Mate 60 Pro در زمان عرضه موجی از شور و شوق میهن‌پرستانه را در میان مصرف‌کنندگان چینی برانگیخت؛ تا جایی که هواوی در تأمین تقاضای بازار با دشواری مواجه شد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5226/huawei-s-harmonyos-reportedly-to-beat-apple-s-ios-operating-system-in-china-in-2024_02.jpg

مطابق گزارش TechInsights به نظر می‌رسد هواوی در سال تازه میلادی بهبود مناسبی را تجربه کند. کارشناسان این موسسه پژوهشی انتظار دارند چالش تأمین چیپ‌ست‌های Kirin 9000s که پیش از این کمپانی چینی را با دشواری مواجه ساخته بود، ظرف چند ماه آینده کاهش یابد. گفتنی است که سبد محصولات هواوی هفته گذشته با عرضه مدل‌های جدید سری Nova 12 در سری میانی پیشرفته متنوع‌تر شده است.

ریچارد یو چنگ‌دونگ (Richard Yu Chengdong)، مدیر عامل گروه کسب‌وکار مصرف‌کنندگان هواوی در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان این شرکت در آگوست 2023، با اشاره به تجهیز 700 میلیون دستگاه با HarmonyOS از فعالیت بیش از 2.2 میلیون توسعه‌دهنده برای تولید اپ‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل خبر داده بود.

در همین راستا، Ant Group شرکت فناوری مالی چینی زیرمجموعه هلدینگ علی‌بابا نیز ماه گذشته از تولید نسخه جدید اپلیکیشن پرداخت موبایلی Alipay بر اساس HarmonyOS پس از توسعه نسخه تازه DingTalk (اپ همکاری در محل کار) بر پایه همین سیستم‌عامل از سوی علی‌بابا خبر داده بود. دیگر شرکت‌های اینترنتی بزرگ چین، از جمله شرکت تجارت الکترونیک JD.com، غول بازی‌های ویدیویی NetEase و Meituan شرکت چینی پیشرو در زمینه تحویل غذا نیز از نوامبر 2023 فرایند جذب توسعه‌دهندگان به منظور ساخت برنامه‌های بومی برای HarmonyOS را آغاز کرده‌اند. مک دونالد چین هم با شبکه‌ای متشکل از 5,500 رستوران و بیش از دویست هزار کارمند که هر سال به بیش از 1 میلیارد مشتری خدمات ارائه می‌کند، نام خود را به عنوان یکی از اولین شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی چندملیتی در چین مطرح کرده که از سیستم‌عامل HarmonyOS Next استفاده خواهد کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5226/huawei-s-harmonyos-reportedly-to-beat-apple-s-ios-operating-system-in-china-in-2024_03.jpg

حال باید دید تلاش‌های هواوی چه تأثیری بر دیگر سازندگان گوشی هوشمند خواهد داشت و آیا HarmonyOS نه تنها در گوشی‌های هوشمند بلکه در لپ‌تاپ‌ها و خودروهای چینی نیز به عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض حضور خواهد داشت؟

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.