رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

هفته گذشته در بازار ارز دیجیتال چه خبر بود؟ از سقوط بیت کوین تا جهش تتر

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

بازار ارزهای دیجیتال در هفته گذشته شاهد اتفاقات مهمی بود که دنبال‌کردن آنها به داشتن تصویر روشن‌تری از آینده برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران کمک خواهد کرد. سقوط بیت کوین بعد از تأیید ETFهای نقدی در آمریکا، جهش تتر در بازارهای داخلی و همین طور استقبال کم‌نظیر کاربران از یکی بازی جنجالی به اسم نات کوین (Notcoin)، از مهم‌ترین اتفاقات هفته گذشته است که هر کدام را در این مطلب بررسی خواهیم کرد.

سقوط موردانتظار بیت کوین تا ۴۰هزار دلار

ETFهای نقدی بیت کوین بلأخره روز ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تأیید شدند و کار خود را از روز ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) شروع کردند. همان طور که انتظار می‌رفت، طبق قاعده مشهور «با شایعه بخر و با خبر بفروش»، رشد قیمت بعد از اعلام این خبر بسیار کم دوام آورد.

قیمت بیت کوین ابتدا در اواسط روز ۱۱ ژانویه تا ۴۸٬۹۶۹ دلار رشد کرد، ولی از آن زمان، روند بازار تا امروز عمدتاً نزولی بوده و این ارز دیجیتال بیش از ۱۵درصد از ارزش خود را از دست داده است. بیت کوین حتی شب گذشته در پایین‌ترین سطح قیمت ۴۰٬۲۸۰ دلار را تجربه کرد که کف ۳۹ روز گذشته محسوب می‌شود.

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین.

در حال حاضر برخی تحلیلگران هدف کوتاه‌مدت بیت کوین را زیر ۴۰٬۰۰۰ دلار پیش‌بینی می‌کنند. با این حال، نزدیک‌بودن رویداد هاوینگ بیت کوین در آوریل (فروردین) سبب شده است چشم‌انداز بلندمدت اغلب تحلیلگران درباره این ارز دیجیتال همچنان مثبت باشد.

همچنین بخوانید: پیش‌بینی هفت کارشناس از قیمت بیت کوین تا ۶ ماه آینده

عبور تتر از ۵۵هزار تومان

دلار هفته گذشته، مشخصاً به‌دلیل افزایش تنش در منطقه و بیشترشدن ریسک‌های سیاسی، روندی صعودی داشت. برخی تحلیلگران اقتصاد، حضور تقاضای آخر سالی در بازار را هم جزو دلایل رشد این روزهای دلار می‌دانند.

آمارهای صفحه قیمت تتر در وب‌سایت و اپلیکیشن ارزدیجیتال نشان می‌دهد نرخ تتر در بازارهای داخلی، روز جمعه در بالاترین سطح به ۵۵٬۲۱۵ تومان رسیده است. البته از صبح روز جمعه قیمت شروع به اصلاح کرده و اکنون تا سطح ۵۳٬۷۰۰ دلار پایین آمده است.

تغییرات قیمت تتر طی یک ماه گذشته.

رکوردشکنی نات کوین در جذب کاربر

یکی دیگر از اتفاقات پررنگ هفته گذشته که ارتباط مستقیمی با بازار معاملاتی ندارد، اوج‌گیری استقبال کاربران از بازی تلگرامی نات کوین است. اکنون بسیاری از افراد سرعت رشد نات کوین را با چت جی‌پی‌تی (ChatGPT)، ربات هوش مصنوعی انقلابی شرکت اوپن ای‌آی (OpenAI) مقایسه می‌کنند و می‌گویند این بازی جنجالی در مدت زمانی کوتاه‌تر از ChatGPT به یک میلیون کاربر دست پیدا کرده است.

با اینکه نات کوین آینده مشخصی ندارد و همچنان سؤالات زیادی در ذهن کاربران ایجاد کرده است که بی‌پاسخ مانده‌اند، در حال حاضر بیش از ۱۷مییون بازیکن دارد. سرعت رشد تعداد کاربران آن نیز با اینکه طی روزهای گذشته آهسته‌تر شده است، افزایش تعداد بازیکنان همچنان ادامه دارد.

همچنین بخوانید: آیا نات کوین ارز دیجیتال رایگان می‌دهد؟

آخرین آمار وضعیت کاربران نات کوین.

The post هفته گذشته در بازار ارز دیجیتال چه خبر بود؟ از سقوط بیت کوین تا جهش تتر appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.