رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

سامسونگ گلکسی S23 FE در نگاه رسانه‌ها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفه‌ای‌ها

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

5272_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

سری FE از جمله محبوب‌ترین میان‌رده‌های بالا نشین سامسونگ است که با قیمتی نسبتاً بالاتر از معادل‌های سری A در برخی موارد مثل پردازنده، دوربین اصلی و شارژ بی‌سیم به پرچمداران سری S نزدیک شده و انتخاب‌های ارزشمندی را عرضه می‌کنند. Galaxy S23 FE به‌عنوان جدیدترین مدل این کلاس با وجود شباهت کم‌تر به S23 و نزدیک‌تر بودن آن به S22 دو سال قبل هنوز انتخاب جالب‌توجه‌ای به‌نظر می‌رسد و با یک پردازنده 4 نانومتری سری 8 کوالکام یا اکزینوس، دوربین OIS، بدنه IP68 و باتری مجهز به شارژ بی‌سیم، انتخاب تازه‌ای را پیش روی خریداران قرار می‌دهد. در مطلب پیش رو به مرور دیدگاه‌ سایت‌های معتبر فناوری در مورد نقاط ضعف و قوت Galaxy S23 FE می‌پردازیم.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5272/samsung-galaxy-s23-fe-in-medias_01.jpg

طبق معمول پیش از هر چیز بهتر است کمی بیش‌تر با مشخصات S23 FE و امکانات آن آشنا شویم. S23 FE که چندی پیش در اوائل اکتبر 2023 معرفی شد جانشین گوشی همچنان پر فروش و محبوب S21 FE این شرکت شده است که از معرفی آن در ژانویه 2022 چیزی نزدیک به دو سال می‌گذرد. از جمله دلائل ادامه فروش S21 FE باید به غیبت مدلی اشاره کرد که می‌توانست S22 FE نام بگیرد اما سامسونگ در نهایت با چشم‌پوشی از این مدل به‌روزرسانی بعدی این کلاس را کاملاً دیرتر از زمان معمول و در قالب S23 FE روانه بازار کرد. S23 FE با لنزهای مجزای دوربین در بخش پشتی به سری S23 شباهت دارد و از این لحاظ از همان نگاه اول حساب خود را از S21 FE با محوطه برجسته دوربین در کناره سمت چپ جدا می‌کند. S23 FE با این طراحی به A54‌ نیز چندان بی‌شباهت نیست و یکسان بودن اندازه و نسبت صفحه‌نمایش و نزدیکی ابعاد و وزن این دو گوشی نیز این شباهت را بیش از پیش نمایان می‌کند.

S23 FE مثل همتای دو سال قبل آن به یک صفحه‌نمایش 6.4 اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح 1080×2340 پیکسل مجهز است که نرخ رفرش آن در دو پله 60 و 120 هرتز بسته به محتوا تغییر می‌کند. روی این صفحه‌نمایش با عقب‌گردی مشهود به‌جای گوریلا گلس ویکتوس حاضر در S21 FE با شیشه Gorilla Glass 5 پوشیده شده و سنسور اثر انگشت نیز درون همین پنل قرار دارد. بالای صفحه‌نمایش دوربین 10 مگاپیکسلی سلفی جای گرفته که به‌جز حذف فوکوس خودکار تفاوت بزرگی با S23 اصلی ندارد و این بار نیز امکان برداشت ویدئوی 4K/60fps را ارائه می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5272/samsung-galaxy-s23-fe-in-medias_02.jpg

دوربین اصلی گوشی به 50 مگاپیکسل ارتقاء پیدا کرده و ظاهراً با سنسور بزرگ‌تری نیز در آن روبرو می‌شویم. لنز f/1.8 مجهز به OIS‌ این دوربین البته تغییری نداشته اما حداکثر وضوح فیلم‌برداری آن به 8K/24fps ارتقاء یافته است. دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید و 8 مگاپیکسلی تله‌فتو ظاهراً همان واحدهای حاضر در S21 FE‌ هستند و به تفاوت خاصی در این میان نمی‌توان اشاره کرد. دوربین اولتراواید هنوز فاقد فوکوس خودکار است که این به معنای ناتوانی S23 FE در برداشت عکس‌های ماکروست و عکس‌های دوربین تله‌فتو نیز با وجود 8 مگاپیکسلی بودن سنسور به 12 مگاپیکسل upscale می‌شوند. پردازنده گوشی در دو نسخه SD 8 Gen 1 یا Exynos 2200 ارائه می‌شود که این دومی برای اکثر بازارها از جمله بازار ایران در نظر گرفته شده است. رم LPDDR5 ثابت گوشی 8 گیگابایت است و 128 یا 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 بدون امکان ارتقاء دارد. ظرفیت باتری گوشی همان 4,500mAh پیشین است که در شارژ سیمی و بی‌سیم به‌ترتیب حداکثر از توان 25 و 15 وات پشتیبانی می‌کند. هیچ نوع شارژری البته در جعبه این گوشی ارائه نشده است.

پس از این آشنایی مختصر نوبت به مرور دیدگاه سایت‌های مختلف در رابطه با Galaxy S23 FE فرا می‌رسد.

GSMArena

در بررسی تیم GSMArena از Galaxy S23 FE در بخش نتیجه‌گیری می‌خوانیم: نام سامسونگ گلکسی S23 FE چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد اما این گوشی با پایین آمدن قیمت شانس بالایی برای یافتن جایگاه خود دارد. این S22 FE دیر عرضه شده، به یک طراحی شیشه دوگانه، یک نمایشگر OLED عالی، سخت‌افزار توانمند، دوربین‌های به‌یک‌اندازه خوب، اسپیکرهای بسیار خوب و نرم‌افزار پرچمدار مجهز شده است. GSMArena‌ در ادامه با ابراز رضایت از طراحی شیشه‌ای گوشی و رنگ‌های جدید آن از حاشیه‌های ضخیم و وزن بیش‌تر گله کرده و +S22 را به‌عنوان نمونه‌ای برای مقایسه معرفی کرده که با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر هنوز کوچک‌تر و سبک‌تر است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5272/samsung-galaxy-s23-fe-in-medias_03.jpg

نکات مثبت و منفی Galaxy S23 FE از نگاه GSMArena شامل این موارد می‌شوند:

طراحی کلاسیک زیبا با شیشه دوگانه و استاندارد IP68
نمایشگر OLED سریع با روشنایی خوب، دقت رنگ عالی و +HDR10
اسپیکرهای استریوی بسیار خوب
پرفورمنسی در حد پرچمداران
کیفیت دوربین قابل اتکا در کل مجموعه دوربین‌ها
One UI با پشتیبانی از DeX و 4 آپدیت اندروید
نزدیک‌تر بودن به سری S22‌ تا S23 و تأخیر 18 ماهه نسبت به سری S22
وزن بالا و حاشیه‌های ضخیم دورتادور صفحه‌نمایش
عمر باتری نچندان فوق‌العاده
گلوگاه شدن شدید گرافیک
پردازنده‌های متفاوت‌ برای مناطق جغرافیایی مختلف
قیمت غیر منطقی در رونمایی

GSMArena‌ در مورد کیفیت عکس‌های روز دوربین اصلی با وضوح پیش‌فرض می‌گوید: «دوربین اصلی عکس‌های پر جزییاتی را با رنگ‌های زنده و محدوده دینامیکی وسیع ذخیره می‌کند. این عکس‌ها در مدل اسنپ‌دراگون کمی شارپ‌تر هستند که البته لزوما به‌معنای جزییات بیش‌تر نیست.» عکس‌های 50 مگاپیکسلی این دوربین به‌گفته این منبع «خوب، با جزییات و شارپ با نویز قابل تحمل، با اندکی توناژ پایین‌ترِ رنگ‌ها و محدوده دینامیکی بسیار وسیع» بوده و می‌توان از آن‌ها برای به‌دست آوردن جزییات بالاتر استفاده کرد. این منبع همچنین از عکس‌های اتوماتیک شب دوربین اصلی گوشی نیز با صفت عالی یاد کرده و «بالا بودن جزییات، نورگیری روشن، رندر واقعیت‌گرایانه رنگ‌ها، کنتراست بالا و طیف دینامیکی وسیع» در تصاویر شب این دوربین را به‌عنوان دلائل این توصیف برشمرده است. نسخه اسنپ‌دراگون این گوشی به‌گفته GSMArena عملکرد بهتری در زمینه حذف نویز در شب دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5272/samsung-galaxy-s23-fe-in-medias_04.jpg

upscale‌ شدن عکس‌های 8 مگاپیکسلی دوربین تله‌فتو و تبدیل آن‌ها به عکس‌های 12 مگاپیکسل به‌گفته GSMArena جلوه «سافت‌تری» به آن‌ها داده و جزییات به‌ازای هر پیکسل در این تصاویر نیز با افت روبرو شده است. این عکس‌ها البته همچنان با کیفیت و solid معرفی شده‌اند و با این‌که دست بالاتر در زمینه کاهش نویز هنوز در اختیار ورژن اسنپ‌دراگون این گوشی است اما ورژن اکزینوس دستگاه نیز نیز از نگاه نویسندگان GSMArena جزییات بالاتری را ارائه می‌کند. گوشی در یک نمای زوم شده در شب به‌گفته این منبع در اغلب موارد به‌جای استفاده از دوربین تله‌فتو از 3 برابر زوم دیجیتال دوربین اصلی استفاده می‌کند که حاصل آن عکس‌هایی با جزییات بسیار کم است. در معدود موارد استفاده از دوربین تله‌فتو در شب می‌توان از نتیجه کار در زمینه رنگ، نورگیری و طیف دینامیکی رضایت داشت هرچند جزییات در حد متوسط باقی مانده و نویز بالایی نیز در مجموعه وجود دارد.

دوربین اولتراواید گوشی در عمل از یک سنسور 13 مگاپیکسلی استفاده می‌کند اما عکس‌های آن با وضوح 12 مگاپیکسلی ذخیره می‌شوند. سافت شدن و تقلیل جزییات در کناره عکس‌های این دوربین به‌گفته GSMArena اندک بوده و فرم موسوم به لنز چشم-ماهی را به‌نمایش نمی‌گذارند. بار دیگر عکس‌های نسخه اسنپ‌دراگون این دوربین شارپ‌تر ذخیره می‌شوند اما نسخه اکزینوس عکس‌های طبیعی‌تر (حتی به قیمت سافت‌تر شدن) را ارائه می‌دهد. عکس‌های حالت شب دوربین اولتراواید به عکس‌های دوربین اصلی نزدیکند و نورگیری بالا، اشباع رنگ عالی و جزییات کافی و قابل‌قبولی را به‌نمایش می‌گذارند. بدون حالت شب عکس‌های این دوربین طبیعی‌ترند یعنی تاریک‌تر بوده و نویز بالایی در آن‌ها دیده می‌شود که آن‌ها را تقریباً بلااستفاده می‌کند.

GSMArena از عکس‌های پرتره دوربین سلفی نیز به نیکی یاد کرده و دلائل این توصیف را «جداسازی ماهرانه سوژه، نور خوب سوژه، تاری (blur) دوست‌داشتنی و طیف دینامیکی وسیع» برشمرده است.

The Verge

Allison Johnson نویسنده مطلب بررسی S23 FE‌ در سایت The Verge در توصیف ابتدایی این گوشی آن را به‌جای نمونه‌ای برای طرفداران (اشاره به پسوند FE یا Fan Edition گوشی) مجموعه‌ای از قطعات عالی اما بدون الهام و تخیل (uninspired) توصیف می‌کند. جانسون در ادامه به قیمت بالای نسل قبلی این گوشی یعنی S21 FE اشاره می‌کند که در زمان رونمایی با قیمتی نزدیک به S21 اصلی ارائه شده بود و رقیب آن یعنی پیکسل 6 با قیمتی مشابه ارزش بالاتری را ارائه می‌کرد؛ سامسونگ اما در S23 FE قصد «برطرف کردن این اشتباه» را دارد. با کنار گذاشتن این موضوع اما از نگاه نویسنده Verge گلکسی S23 FE تمامی تیک‌های درست را در بخش مشخصات ارائه می‌کند که شامل یک پروسسور توانمند با رم 8 گیگابایتی، یک نمایشگر بزرگ، یک لنز تله‌فتوی اختصاصی، استاندارد کامل مقاومت IP68 در برابر آب و گرد و خاک، شارژ وایرلس و یک سیاست پشتیبانی نرم‌افزار 5 ساله می‌شوند. این مجموعه از نگاه این مطلب یک پکیج رقابتی برای 600 دلار به‌حساب می‌آید.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5272/samsung-galaxy-s23-fe-in-medias_05.jpg

نکات مثبت و منفی Galaxy S23 FE از نگاه Verge شامل این موارد می‌شوند:

نمایشگر بزرگ و عالی
انتخاب‌های فان در زمینه رنگ بدنه
چهار سال آپدیت سیستم‌عامل
پنج سال به‌روزرسانی امنیتی
دوربین سطح پایین تله‌فتو
حالت پرتره کند
قیمت بالاتر در صورت تهیه به‌صورت آنلاک

نویسنده Verge دوربین اصلی گوشی را «خوب و حتی عالی» توصیف کرده اما دوربین تله‌فتو از نگاه وی عقب‌تر بوده و کند بودن لنز 2.4 آن نیز دلیلی برای سوییچ گوشی روی زوم دیجیتال دوربین اصلی است که مکانیزم حذف نویز در آن به کاهش جزییات و سافت‌ شدن تصویر می‌انجامد. دیگر نکته منفی بخش دوربین در این مطلب به کندی در برداشت پرتره اختصاص دارد که حتی در نور کامل نیز مشکلانی را ایجاد می‌کند.

CNET

Mike Sorrentino نویسنده بررسی S23 FE در وب‌سایت CNET از این مدل به‌عنوان «یک گوشی عالی که به‌شما امکان دسترسی به ویژگی‌های سطح بالاتر سامسونگ بدون قیمت بالاتر را می‌دهد» یاد می‌کند. از نگاه نویسنده این مطلب FE در اسم دستگاه به‌جای Fan Edition می‌تواند به Flagship Essentials یا ملرومات پرچمداران تعبیر شود چرا که این گوشی بسیاری از ویژگی‌هایی که سامسونگ تنها در گوشی‌های Galaxy S23 ارائه کرده است را در بر دارد و در عوض برای کاهش 200 دلاری قیمت نسبت به پرچمداران این شرکت در بعضی بخش‌ها عقب‌گرد کرده است. این گوشی از نگاه CNET شکاف مابین گوشی 450 دلار گلکسی A54 و گوشی 800 دلاری S23 را به‌خوبی پر می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5272/samsung-galaxy-s23-fe-in-medias_06.jpg

نکات مثبت و منفی Galaxy S23 FE از نگاه CNET شامل این موارد می‌شوند:

پرفورمنس سریع
قیمت کم‌تر برای ویژگی‌های پیشرفته‌تر
عکاسی در نور کم
عمر باتری
شباهت به گلکسی S22 چه مثبت و چه منفی

نویسنده CNET ضمن اشاره به «عملکرد خوب» دوربین‌های S23 در آن‌چه «انواع تنظیمات روز و شب» خوانده شده، دوربین 8 مگاپیکسلی تله‌فتو را در مقایسه با همتای 10 مگاپیکسلی آن در سری S23 اصلی ضعیف‌تر توصیف می‌کند. این دوربین البته مطابق این مطلب جزییات بالایی را در زوم 3 برابری ارائه می‌دهد. این زوم می‌تواند تا 30 برابر نیز ادامه پیدا کند اما در این زوم جزییات به میزان زیادی افت می‌کند. کیفیت عکس‌های دوربین اصلی در شب به‌گفته CNET در مقایسه با Pixel 7a کاملاً بالاتر بوده و نویز کم‌تری را در بر دارد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.