رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

کمیسیون اروپا اعلام کرد: محدودیت‌های قانون بازارهای دیجیتال شامل iMessage اپل نمی‌شود

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

5282_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

در سال 2022 اتحادیه اروپا قانونی را تحت عنوان «قانون بازارهای دیجیتال» یا DMA به تصویب رساند. به موجب این قانون، آن دسته از سرویس‌های کلیدی (که از آنها با عنوان gatekeeper یاد می‌شود) با محدودیت‌هایی مواجه خواهند شد. پیش از این، 22 سرویس از جمله برخی از مهم‌ترین سیستم‌عامل‌ها، فروشگاه‌های اپلیکیشن، مرورگرها و شبکه‌های اجتماعی از سوی اتحادیه اروپا به عنوان سرویس‌های gatekeeper شناخته شده بود. اخیرا اتحادیه اروپا با انتشار گزارشی اعلام کرده که iMessage اپل، موتور جست‌وجوی بینگ، مرورگر اج و کسب‌وکار تبلیغات آنلاین مایکروسافت شرایط لازم برای قرار گرفتن در ردیف سرویس‌های gatekeeper را احراز نمی‌کنند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5282/apple-wont-be-forced-to-open-up-imessage-to-rivals-in-the-european-union_01.jpg

در بیانیه مطبوعاتی اتحادیه اروپا آمده است: «به دنبال ارزیابی جامع تمام استدلال‌ها، با در نظر گرفتن نظرات ذینفعان مرتبط با موضوع و پس از شنیدن [صحبت‌های اعضای] کمیته مشورتی Digital Markets، کمیسیون اروپا به این نتیجه رسید که iMessage [اپل]، Bing، Edge و تبلیغات مایکروسافت به عنوان سرویس‌های gatekeeper شناخته نمی‌شوند.» گفتنی‌ست هر دو شرکت اپل و مایکروسافت از تصمیم اخیر اتحادیه اروپا استقبال کردند.

این تصمیم حاصل یک پروسه بازرسی پنج‌ماهه است؛ پروسه‌ای که کمیسون اروپا سپتامبر سال گذشته، پس از انتشار فهرستی از 22 سرویس gatekeeper آغاز کرد. با وجود اینکه در همان ابتدا برخی از مهم‌ترین سرویس‌های اپل از جمله App Store، مرورگر Safari و سیستم‌عامل iOS در لیست 22تایی کمیسیون اروپا جای گرفته بودند، اعضای کمیسیون تصمیم نهایی خود برای قرار دادن پلتفرم پیام iMessage اپل در این لیست را به بعد از کامل شدن پروسه بازرسی موکول کردند. گفتنی‌ست، پروسه بازرسی مشابهی برای بررسی وضعیت سیستم‌عامل iPadOS در جریان است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5282/apple-wont-be-forced-to-open-up-imessage-to-rivals-in-the-european-union_02.jpg

در این میان، دو مورد از پلتفرم‌های متا یعنی واتس‌اپ و مسنجر فیس‌بوک از سوی کمیسیون اروپا به عنوان سرویس gatekeeper شناخته شده و به موجب محدودیت‌های قانون DMA باید با سرویس‌های مشابه دیگر برهم‌کنش‌پذیر باشند. در همین راستا، اخیرا متا با انتشار گزارشی به تشریح چگونگی برهم‌کنش‌پذیری واتس‌اپ پرداخت. در این گزارش، به نحوه پیوستن کاربران برای دریافت پیام از پیام‌رسان‌های دیگر اشاره شده و جالب است که این پیام‌ها در واتس‌اپ درون یک این‌باکس جداگانه به نمایش درمی‌آیند. ناگفته نماند، کمپانی‌هایی که قصد برهم‌کنش‌پذیری با واتس‌اپ را دارند، باید با امضای تفاهم‌نامه‌ای با متا، شروط این شرکت را بپذیرند.

در حال حاضر، با تصمیم اخیر کمیسیون اروپا، پیام‌رسان iMessage از محدودیت‌های قانون DMA معاف شده است. اما جالب است بدانید، در همان بازه زمانی که کمیسیون اروپا پروسه بازرسی نظارتی خود را دنبال می‌کرد، اپل خبر پشتیبانی از استاندارد پیام‌رسانی میان-پلتفرمی RCS در آیفون را اعلام کرد. (چیزی که گوگل مدت‌ها برای انجام آن به اپل فشار می‌آورد) بعید به نظر می‌رسد که این صرفا یک همزمانی تصادفی باشد، اما اپل این خبر را در 16 نوامبر 2023 اعلام کرد؛ دقیقا روزی که مهلت برای درخواست تجدید نظر مصوبه DMA کمیسیون اروپا به پایان می‌رسید.

ظاهرا گوگل از تصمیم اخیر کمیسیون اروپا به شدت ناراضی است. به گفته امیلی کلارک (Emily Clarke)، سخنگوی گوگل، مستثنی کردن این پلتفرم‌های پرطرفدار از قوانین DMA بدان معناست که مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها از تنوع انتخاب‌هایی که پیش از این در پلتفرم‌های بازتر ارائه شده، محروم خواهند شد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5282/apple-wont-be-forced-to-open-up-imessage-to-rivals-in-the-european-union_03.jpg

اپل به صراحت اعلام کرده که قرار نیست چیزی جایگزین سرویس پیام‌رسان iMessage شود، بلکه پشتیبانی از استاندارد میان-پلتفرمی RCS در کنار سرویس iMessage ادامه خواهد یافت. به گفته ژاکلین روی (Jacqueline Roy)، سخنگوی اپل، استاندارد RCS به موازات iMessage کار می‌کند و iMessage به عنوان بهترین و امن‌ترین تجربه پیام‌رسانی برای کاربران اپل، به حیات خود ادامه خواهد داد. گفتنی‌ست، تمایز بین حباب‌های سبز و آبی همچنان باقی‌ست، البته با این تفاوت که هم‌اکنون حباب‌های سبز نشان‌دهنده پیام‌هایی‌ست که از طریق RCS فرستاده شده‌اند، نه SMS.

لازم به ذکر است، سیستم‌عامل iOS، مرورگر Safari و فروشگاه اپلیکیشن App Store، همچنان از سوی کمیسیون اروپا به عنوان سرویس‌های gatekeeper شناخته شده و از لحظه اجرایی شدن قانون DMA در 7 مارچ 2024 (17 اسفند 1402)، محدودیت‌های سخت‌گیرانه این قانون شامل حال هر سه سرویس خواهد شد. در همین راستا، اپل اخیرا از اعمال تغییراتی برای همسویی با مقررات DMA خبر داد، از جمله اجازه به اپ‌استورهای جایگزین برای ارائه اپلیکیشن‌های iOS و موتورهای جست‌وجویی به جز WebKit در اتحادیه اروپا.

در پایان گفتنی‌ست، بسیاری از منتقدین از نحوه عملکرد اپل در قبال پیروی از قوانین DMA رضایت ندارند. به ویژه کسر کارمزد 0.5 یورویی (موسوم به Core Technology Fee) از توسعه‌دهندگان به ازای هر دانلود در هر سال، حتی زمانی که توسعه‌دهنده، اپلیکیشن خود را از طریق اپ‌استورهای متفرقه به کاربران ارائه کند. (البته یک میلیون دانلود اول از این قاعده معافند) تیم سوینی (Tim Sweeney)، مدیرعامل Epic Games، طرح‌های اپل در این زمینه را «زباله داغ» و «نمونه جدیدی از پیروی مغرضانه» نامید. اسپاتیفای نیز دریافت این کارمزد را «اخاذی» توصیف کرد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.