رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

رویترز: سرمایه‌گذاری 11 میلیارد دلاری کاخ سفید برای تحقیق و توسعه در زمینه نیمه‌رساناها

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

5280_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

خبرگزاری رویترز در روز جمعه 9 فوریه سال جاری میلادی (20 بهمن 1402) از برنامه دولت ایالات متحده به منظور سرمایه‌گذاری 11 میلیارد دلاری در زمینه تحقیق و توسعه محصولات نیمه‌رسانا خبر داده است. این برنامه ظاهرا بخشی از قانون موسوم به تراشه‌ و علم (Chips and Science) است که در آگوست سال 2022 میلادی توسط کنگره آمریکا تصویب شد و گام مهمی در جهت تضمین نوآوری در صنعت نیمه‌رسانا و پیشرفت این کشور در این حوزه به شمار می‌رود. قانون تراشه و علم متن حقوقی جامعی است که بر اساس آن در مجموع 52.7 میلیارد دلار برای توسعه و طرح‌‌های نیمه‌رسانا اختصاص خواهد یافت.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5280/the-us-government-invests-11-billion-in-semiconductor-related-research-development-reuters-reports_01.jpg

سرمایه‌گذاری عظیم دولت ایالات متحده حاصل نگرش قانون‌گذاران این کشور به اهمیت تولید داخلی محصولات نیمه‌رسانا و تاثیر آن بر امنیت ملی و ثبات اقتصادی حاصل است. مطابق گزارش رویترز، حدود 39 میلیارد دلار از این مبلغ صرف ارائه یارانه برای تولید نیمه‌رسانا و 11 میلیارد دلار در زمینه تحقیق و توسعه هزینه خواهد شد.

بر این اساس قرار است نهادی با نام مرکز ملی فناوری نیمه‌رسانا یا NSTC (کوتاه‌شده National Semiconductor Technology Center) تأسیس شود و با تکیه بر سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری، محوریت برنامه تحقیق و توسعه را در دست گیرد. این مرکز که در قالب ترکیبی از مشارکت عمومی و خصوصی عمل می‌کند، فعالیت‌های تحقیقاتی و ساخت نمونه‌های محصولات نیمه‌رسانا را هدایت خواهد کرد. امری که با مشارکت مجموعه‌ای از همکاری‌ها میان دولت، صنعت، دانشگاه و سرمایه‌گذاران صورت خواهد گرفت.

در همین راستا، جنیفر گرنهولم (Jennifer Granholm)، وزیر انرژی آمریکا، نیز بر اهمیت استراتژیک تحقیق و توسعه در افزایش رقابت‌پذیری و انعطاف‌پذیری ملی تاکید کرده است. رویکرد مرکز ملی فناوری نیمه‌رسانا چند وجهی است و اقداماتی از جمله ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری برای حمایت از شرکت‌های نوظهور در حوزه نیمه‌رسانا و کمک به رشد آنها در کنار تسهیل تجاری‌سازی فناوری‌های تازه را در بر می‌گیرد.

استراتژی دولت آمریکا در زمینه نیمه‌رسانا، حفاظت از مشاغل آمریکایی، جلوگیری از برون‌سپاری و تقویت قابلیت‌های تولیدی این کشور است. بر این اساس برنامه تولید نیمه‌رسانا می‌کوشد با ارائه یارانه برای تولید تراشه و سرمایه‌گذاری در زنجیره تأمین، راه‌اندازی کارخانه‌ها و افزایش ظرفیت تولید این محصولات را تسهیل کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5280/the-us-government-invests-11-billion-in-semiconductor-related-research-development-reuters-reports_02.jpg

از میان اهداف کلیدی این برنامه می‌توان به مواردی همچون شتاب‌بخشی به تولید فناوری نیمه‌رسانای پیشرفته در ایالات متحده و ساده‌سازی مسیر میان طراحی تا تجاری‌سازی و پرورش نیروی کار ماهر، از تکنسین تا مهندس، اشاره کرد. مهم‌ترین عامل موفقیت این طرح نیز همکاری ذی‌نفعان، از طراحان تراشه گرفته تا اتحادیه‌های کارگری، خواهد بود.

در واقع پس از اختلالات ایجاد‌شده در زنجیره تأمین که در پی بحران همه‌گیری کرونا و به تبع آن قرنطینه روی داد، نگرانی‌ها درباره وابستگی آمریکا به منابع خارجی، به ویژه در تایوان، سبب واکنش قانون‌گذاران و تصویب قانون تراشه‌ و علم شد. حال با این سرمایه‌گذاری‌های گسترده و تلاش همه‌جانبه، ایالات متحده آماده است تا بار دیگر موقعیت خود را در خط مقدم نوآوری در صنعت نیمه‌رسانا تحکیم کند.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.