رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

معرفی Gemma – مدل هوش مصنوعی متن ‌باز گوگل برای ساخت ابزارهای AI مسئولیت‌پذیر

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

5297_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

کمپانی گوگل که در دسامبر 2023 از Gemini به عنوان بزرگ‌ترین و توانمندترین مدل هوش مصنوعی خود در سه نسخه Pro ،Nano و Ultra رونمایی کرده بود، در روز چهارشنبه 21 فوریه 2024 (2 اسفند 1402) نسل جدید مدل هوش مصنوعی متن‌ باز خود را با نام Gemma معرفی کرده است. این مدل جدید با استفاده از همان فناوری و مسیر تحقیقاتی توسعه یافته که پیش از این به ساخت مدل هوش مصنوعی Gemini انجامیده بود. به گفته شرکت آمریکایی، Gemma در واقع برای یاری رساندن به جامعه باز طراحی شده و مطابق استانداردهای گوگل، به توسعه‌دهندگان برای ساخت ابزارهای هوش مصنوعی مسئولانه کمک می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5297/intriducing-google-gemma-open-ai-model_01.jpg

ابرشرکت آمریکایی در کنار Gemma جعبه ابزار یا toolkit هوش مصنوعی زایشی مسئولیت‌پذیر (Responsible Generative AI Toolkit) خود را نیز معرفی کرده که ابزاری برای اشکال‌یابی و راهنمایی به منظور استفاده از تجربیات برتر در فرایند توسعه هوش مصنوعی را بر اساس تجارب گوگل در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

گوگل خانواده هوش مصنوعی تازه خود را در دو مدل Gemma 2B و Gemma 7B توسعه داده که در اولی هوش مصنوعی با 2 میلیارد پارامتر و در دیگری با 7 میلیارد پارامتر آموزش دیده است. هر دو مدل‌ از قبل آموزش دیده‌اند و به اندازه کافی سبک و سریع هستند که توسعه‌دهندگان می‌توانند آن‌ها را به طور مستقیم روی لپ‌تاپ یا رایانه شخصی خود مورد استفاده قرار دهند. گوگل بر این نکته تاکید دارد که هر دو مدل متن باز Gemma با وجود سبکی و کوچکی در مقایسه با مدل‌های بزرگ‌تر، در زمینه معیارهای کلیدی عملکرد بهتری دارند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5297/intriducing-google-gemma-open-ai-model_02.jpg

هر دو مدل Gemma علاوه بر توانمندی بالا، برای عملکرد ایمن نیز آموزش دیده‌‌اند. گوگل تکنیک‌های خودکار را برای حذف اطلاعات شخصی از داده‌هایی که برای آموزش این مدل‌ها استفاده کرده به کار گرفته است و با بهره‌گیری از یادگیری تقویتی بر اساس بازخورد انسانی، می‌کوشد از عملکرد بهینه پلتفرم بر اساس دستورالعمل‌های رفتار مسئولانه اطمینان حاصل سازد. به این ترتیب، شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان مستقل می‌توانند از Gemma برای تولید اپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند؛ به ویژه اگر هیچ یک از مدل‌های متن باز موجود برای اهداف آن‌ها به اندازه کافی توانمند نباشند.

کمپانی آمریکایی قصد دارد در آینده نسخه‌های بیشتری از خانواده Gemma را برای به‌کارگیری در طیف وسیع‌تری از کارکردها معرفی کند. کسانی که به دنبال آغاز کار با این مدل‌ها هستند، می‌توانند از طریق پلتفرم Kaggle، ابزار Colab گوگل یا Google Cloud به این مدل هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند. این مدل هوش مصنوعی همچنین با ابزارهای شناخته‌شده‌ای همچون MaxText ،NVIDIA NeMo ،Hugging Face و TensorRT-LLM نیز یکپارچه شده است. گفتنی است که علاقمندان می‌توانند از طریق پیوند ai.google.dey/gemma به این پلتفرم دسترسی داشته باشند.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.