رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

MWC 2024 - معرفی مودم Snapdragon X80 و پلتفرم ارتباطی FastConnect 7900

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

5301_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

کمپانی آمریکایی کوالکام در روز یک‌شنبه 25 فوریه سال جاری میلادی (6 اسفند 1402) در کنگره جهانی موبایل امسال (MWC 2024) مودم نسل پنجمی X80، نسل جدید پلتفرم ارتباطی FastConnect 7900 و راهکار هوش مصنوعی AI-Hub را به نمایش گذاشته است. ناظران بازار در توصیف تازه‌ترین مودم پرچم‌دار کوالکام بیش از هر چیز به هم‌نوا ساختن سرعت‌های بسیار بالای 5G با هوش مصنوعی و گسترش امکانات مرتبط با پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای اشاره کرده‌اند. سیستم اتصال FastConnect 7900 نیز یک تراشه 6 نانومتری است که وای‌فای 7، بلوتوث 5.4 و استاندارد ارتباط بی‌سیم UWB را به طور یکپارچه روی یک تراشه ارائه می‌دهد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5301/introducing-qualcomm-snapdragon-x80-5g-modem-and-fastconnect-7900_01.jpg

مودم Snapdragon X80

تازه‌ترین مودم پرچم‌دار کوالکام به یک پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی 5G مجهز شده است که در عین کاهش تأخیر، سرعت انتقال، پوشش و کارایی انرژی دستگاه را افزایش می دهد. این مودم هفتمین نسل از مودم‌های 5G ابرشرکت آمریکایی برای گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های واقعیت تعمیم‌یافته (Extended Reality)، رایانه‌های شخصی، وسایل نقلیه و دستگاه‌های صنعتی اینترنت اشیاء به شمار می‌رود. به گفته کوالکام، نسل سوم مجموعه هوش مصنوعی نسل پنجمی (5G AI Suite Gen 3) روی مودم تازه کوالکام، با تکیه بر قابلیت‌های هوش مصنوعی، گستره پوشش و دقت مکانی را بهبود می‌بخشد. به این ترتیب آن گونه که شرکت آمریکایی اعلام کرده است این مودم در صورت اتصال به شبکه موج میلی‌متری یا mmWave می‌تواند تا 10 درصد مصرف انرژی کمتر و 30 درصد بهبود در دقت مکانی را برای کاربران به ارمغان آورد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5301/introducing-qualcomm-snapdragon-x80-5g-modem-and-fastconnect-7900_02.jpg

مودم Snapdragon X80 نخستین مودم نسل پنجم به شمار می‌رود که فناوری باند باریک (NB کوتاه‌شده NarrowBand) را با ارتباطات ماهواره‌ای شبکه‌های غیرزمینی (NTN مخففnon-terrestrial networks) یکپارچه می‌سازد. به این ترتیب احتمالا تا پایان سال جاری میلادی شاهد عرضه گوشی‌های هوشمند پرچمدار بیشتری با پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای خواهیم بود.

مودم تازه کوالکام از هر دو طیف موج میلی‌متری و زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و به لحاظ نظری می‌تواند به حداکثر سرعت دانلود 10 گیگابیت در ثانیه و حداکثر سرعت آپلود 3.5 گیگابیت در ثانیه دست پیدا کند. این مودم برای ارتقاء پهنای باند در طیف موج میلی‌متری، 10 اپراتور و در فرکانس زیر 6 گیگاهرتز، 5 اپراتور را با یکدیگر تجمیع می‌کند. X80 همچنین از معماری 6 آنتن گیرنده برای گوشی‌های هوشمند برخوردار است و نخستین مودم نسل پنجمی به شمار می‌رود که به تجمیع اپراتور شش‌گانه و گسترش دامنه mmWave مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز شده است. این مودم نیز از همان ماژول آنتن موج میلی‌متری QTM565 حاضر در Snapdragon X75 استفاده می‌کند.

کوالکام در حال حاضر نمونه‌هایی از مودم X80 5G را برای ارائه به تولیدکنندگان دستگاه‌های مصرفی عرضه کرده و انتظار می‌رود در نیمه دوم سال 2024 محصولات مجهز به این مودم روانه بازار شوند.

پلتفرم ارتباطی FastConnect 7900

کوالکام در کنار مودم جدید، از پلتفرم ارتباط موبایلی FastConnect 7900 نیز رونمایی کرده است که برای نخستین بار، وای‌فای، بلوتوث و اتصال باند فوق وسیع (Ultra Wideband) را در یک تراشه 6 نانومتری ترکیب می‌کند. استاندارد ارتباط بی‌سیم UWB می‌تواند با توجه به دقت مکانی برای یافتن دستگاه‌های گم‌شده، پرداخت‌های موبایلی، کلیدهای دیجیتال خودرو، جهت‌یابی داخلی و کنترل‌های مورد استفاده در خانه‌های هوشمند به کار گرفته شود. این پلتفرم از جدیدترین استاندارد وای‌فای موسوم به وای‌فای 7 با حداکثر سرعت 5.8 گیگابیت بر ثانیه و همچنین استاندارد بلوتوث 5.4 در کنار صدای فضایی و +ANT پشتیبانی می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5301/introducing-qualcomm-snapdragon-x80-5g-modem-and-fastconnect-7900_03.jpg

FastConnect 7900 همچنین با تکیه بر امکانات هوش مصنوعی برای تطبیق با موارد و محیط‌های خاص، زمان تأخیر و مصرف انرژی بهینه‌ای را در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌دهد؛ چنان که کوالکام مدعی است که نمونه جدید در مقایسه با ماژول 14 نانومتری FastConnect 7800 تا 40 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

کوالکام همچنین قابلیت‌های مرتبط با آگاهی مجاورتی را با محدوده وای‌فای و صدای کانال بلوتوث به عنوان ویژگی‌های جدید FastConnect 7900 مطرح ساخته است و از پشتیبانی پلتفرم ارتباطی تازه از فناوری شبکه شخصی گسترش‌یافته (Expanded Personal Area Network) و Snapdragon Seamless برای اتصال چندین دستگاه با سیستم‌عامل‌های مختلف در کنار سوئیچینگ صوتی هوشمند و شناسایی دستگاه‌های مجاور خبر داده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5301/introducing-qualcomm-snapdragon-x80-5g-modem-and-fastconnect-7900_04.jpg

تراشه Wi-Fi حاضر در این ماژول از استاندارد High Band Simultaneous برای اتصال فوری دستگاه‌ها و لوازم جانبی با تأخیر کم پشتیبانی می‌کند. انتظار می‌رود این پلتفرم در تراشه‌های پیشرفته موبایلی و پرچم‌دار بعدی کوالکام با نام احتمالی Snapdragon 8 Gen 4 به کار گرفته شود و کاربران بتوانند از نمونه تجاری این محصول در نیمه دوم سال جاری میلادی در دستگاه‌های جدید استفاده کنند.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.