رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

آیا قیمت کاردانو در آستانه انفجار است؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

cardano.jpg

اقدام نهنگ‌ها برای انباشت گسترده کاردانو در دوره افت اخیر این ارز دیجیتال، منجر به تثبیت قابل توجه قیمت ارز دیجیتال ADA در هفته گذشته شد. این دوره انباشت با کاهش تعداد معامله‌گران کوتاه مدت کاردانو همراه شد که نوید کاهش بالقوه در نوسان قیمت این دارایی را می‌دهد.

در همین حال، خطوط میانگین متحرک نمایی برای قیمت کاردانو نشانگر یک الگوی تثبیت قیمت است که به تعادل بازار اشاره می‌کند. با این وجود، پیش‌بینی تشکیل یک الگوی تقاطع طلایی در آینده نزدیک وجود دارد که اغلب سیگنالی از روند صعودی قیمت به حساب می‌آید. چنین شرایطی می‌تواند نویدبخش چرخشی مثبت برای قیمت کاردانو باشد و نشان می‌دهد که تثبیت فعلی ممکن است نشانه‌ای از یک حرکت صعودی در آینده باشد.

نهنگ‌ها در افت بازار دست به خرید زدند

قیمت کاردانو از روز ۱۱ ماه مارس (۲۱ اسفند) تا ۲۰ مارس (۱ فروردین) شاهد افت قابل توجهی بود و از ۰.۷۱ دلار به ۰.۵۱ دلار رسید. مطابق داده‌های ارائه‌شده توسط سنتیمنت (Santiment) در این بازه زمانی، تعداد آدرس‌هایی که بیش از ۱۰ میلیون کوین ADA در کیف پول خود نگهداری می‌کنند، شاهد افزایش اندکی بود و از ۳۹۷ آدرس به ۴۰۳ آدرس رسید. این تغییر نشان می‌دهد که نهنگ‌ها از این کاهش قیمت برای خرید کاردانو استفاده کرده‌اند.

آمار آدرس‌های کاردانوتعداد آدرس‌های دارای حداقل ۱۰ میلیون کوین کاردانو

با این حال، پس از رسیدن کاردانو به محدوده ۰.۵۷ دلار در روز ۲۰ مارس (۱ فروردین) این روند انباشت متوقف شد و تعداد آدرس‌های دارای حداقل ۱۰ میلیون کاردانو بدون تغییر باقی ماند. هر چند که با وجود این توقف در انباشت، طی هفته بعد نشانه‌های امیدوارکننده‌ای در بازار ظاهر شد.

در فاصله روزهای ۲۰ مارس (۱ فروردین) تا ۲۵ مارس (۶ فروردین)، بهای کاردانو تا ۰.۶۶ دلار پیشروی کرد و یک حاشیه سود بالقوه برای آن دسته از نهنگ‌هایی که در افت بازار دست به خرید زده بودند، ایجاد کرد. در واقع، توقف انباشت نهنگ‌ها ممکن است نشانه‌ای از یک توقف استراتژیک توسط آدرس‌های بزرگ کاردانو باشد؛ زیرا آنها احتمالاً در حال حاضر پویایی بازار را از نزدیک زیر نظر دارند و منتظر نوسانات قیمت بیشتر در راستای تصمیم‌گیری برای حرکت‌های بعدی خود هستند.

افت تعداد معامله‌گران کوتاه مدت کاردانو

تعداد معامله‌گران کوتاه مدت کاردانو از ابتدای فوریه تا اواسط ماه مارس افزایش قابل توجهی داشته است. تعداد معامله‌گران کوتاه‌مدت درواقع آدرس‌هایی هستند که این دارایی را برای مدت کمتر از یک ماه نگه می‌دارند. براساس داده‌های IntoTheBlock، تعداد این معامله‌گران از ۲۴۴ هزار آدرس در روز ۱ فوریه (۱۲ بهمن) به ۳۰۳ هزار آدرس در روز ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) افزایش یافته است که در همین بازه زمانی بهای کوین ADA نیز از ۰.۴۹ دلار به ۰.۶۹ دلار رسیده است.

با توجه به تمایل این معامله‌گران به مشارکت در خرید و فروش‌های مکرر، این افزایش در تعداد دارندگان کوتاه مدت یک ارز دیجیتال، معمولاً با افزایش نوسانات دارایی ارتباط مستقیمی دارد.

با این حال، از روز ۱۹ مارس (۲۹ اسفند) به این سو، تغییر قابل توجهی رخ داد و تعداد این دسته از معامله‌گران شروع به کاهش کرد. از آن تاریخ به بعد، تعداد آدرس‌های حاوی ADA که به‌عنوان معامله‌گران کوتاه‌مدت طبقه‌بندی می‌شوند، به شکل مداومی در حال کاهش بوده است. در واقع، تعداد آنها از اوج ۳۰۳ هزاری مشاهده شده در هفته گذشته به ۲۹۹ هزار آدرس رسیده است. هر چند این کاهش ممکن است جزئی به نظر برسد، اما به اندازه کافی قابل توجه است تا بتواند روندهای بالقوه در رفتار بازار در آینده را به ما نشان دهد.

آیا قیمت کاردانو در آستانه انفجار است؟آمار آدرس‌های کاردانو بر اساس مدت زمان نگهداری

به طور مشخص، کاهش تعداد معامله‌گران کوتاه مدت می‌تواند نشانه‌ای از حرکت به سوی کاهش نوسانات قیمتی برای کاردانو باشد. این تغییر همچنین می‌تواند نمایانگر یک محیط بازار تثبیت شده‌تر باشد؛ زیرا معامله‌گران کوتاه‌مدت کمتری در معاملات مشارکت می‌کنند و همین امر ممکن است منجر به کاهش نوسانات و قابل پیش‌بینی‌تر شدن روند قیمتی ارز دیجیتال ADA شود.

اندیکاتورهای تکنیکال چه می‌گویند؟

قیمت کوین کاردانو در ۶ روز گذشته ۱۴.۲۴ درصد رشد کرده است. با این حال، سوال بزرگ اینجاست که آیا این روند صعودی ادامه خواهد داشت؟

با تجزیه و تحلیل نمودار ۴ ساعته قیمت، می‌بینیم که خط قیمت در حال حاضر بالاتر از تمام خطوط میانگین متحرک نمایی (EMA) قرار دارد که یک سیگنال صعودی است. هنگامی که میانگین متحرک نمایی کوتاه مدت از میانگین متحرک نمایی بلند مدت عبور می‌کند، این اتفاق اغلب به‌عنوان یک سیگنال صعودی تفسیر می‌شود. این تقاطع میانگین متحرک‌ها در چارت کنونی قیمت کاردانو مشاهده می‌شود.

این نشان می‌دهد که شتاب اخیر قیمت از روند بلند‌مدت پیشی گرفته و می‌تواند منجر به حرکت صعودی قیمت شود.

تحلیل تکنیکال کاردانوچارت قیمتی ۴ ساعته کاردانو و خطوط میانگین متحرک نمایی

این نوع از تقاطع میانگین متحرک‌ها تحت‌عنوان «تقاطع طلایی» (Golden Cross) شناخته می‌شود و یک شاخص معروف است که نشان‌دهنده یک شکست صعودی بالقوه بلند‌مدت است.

خطوط میانگین متحرک نمایی ابزارهایی در تحلیل تکنیکال هستند که برای تحلیل داده‌های قیمت و روند بازار در دوره‌های مشخص زمانی استفاده می‌شوند و دید واضح‌تری از روند قیمت ارائه می‌دهند. برخلاف میانگین‌های متحرک ساده (Simple Moving Average)، میانگین‌های متحرک نمایی تأکید بیشتری بر قیمت‌های جدید دارند و وزن کندل‌های قیمتی اخیر در این اندیکاتور بیشتر است.

این امر باعث می‌شود که آنها نسبت به تغییرات در بازار واکنش بیشتری نشان دهند و برای شناسایی مسیر روندها و نقاط برگشت بالقوه قیمت ارزشمندتر باشند.

از این رو، اگر روند صعودی کنونی ادامه یابد، قیمت کاردانو می‌تواند امکان شکستن سطح مقاومتی ۰.۸۲ دلار را آزمایش کند. با این حال، اگر الگوی تقاطع طلایی پایدار نباشد و یک روند نزولی آغاز شود، بهای کوین ADA می‌تواند تا محدوده ۰.۵۶ دلار کاهش پیدا کند.

اگر به‌دنبال تحلیل‌های بیشتر برای ارز دیجیتال کاردانو هستید می‌توانید به بخش «تحلیل ارزهای دیجیتال» در وب‌سایت ارز دیجیتال مراجعه کنید. در این بخش، تحلیلگران مختلف به‌طور مستمر آخرین روندها، الگوها و نقاط کلیدی را برای این ارز دیجیتال بررسی کرده و به اشتراک می‌گذارند.

The post آیا قیمت کاردانو در آستانه انفجار است؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.