رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

سویینگ تریدینگ یا ترید شناور چیست؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

Swing-trading.png

اگر یک سرمایه‌گذار بلندمدت هستید، تمرکز شما بر تصویری بزرگ‌تر متمرکز است؛ چشم‌اندازهایی مانند روندها و چرخه‌های بزرگ در بازار مانند بازارهای گاوی و خرسی. اما در درون این جریان‌های بزرگ‌تر، نوسانات قیمتی جزئی و متعددی وجود دارد. برخی از معامله‌گران کوتاه مدت سعی می‌کنند از این نوسانات کوچک نیز کسب سود کنند. اصطلاح سویینگ تریدینگ (Swing Trading) یا ترید شناور نشان‌دهنده این سبک خاص از ترید در بازار است.

ترید یا معاملات ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر تبدیل به شغلی پردرآمد برای معامله‌گران حرفه‌ای و تحلیلگران تکنیکال شده است. تریدکردن همان خریدو‌فروش ارزهای دیجیتال در بهترین زمان ممکن است و هدف از آن به‌دست‌آوردن سود از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال است. در ادامه با جزئیات کامل توضیح می‌دهیم که استراتژی سویینگ تریدینگ چیست و چگونه کار می‌کند و چگونه از آن استفاده کنیم.

سوئینگ تریدینگ چیست؟

سویینگ تریدینگ (Swing Trading) یا ترید شناور نوعی ترید است که در آن معامله گران از نوسانات قیمت برای کسب سود استفاده می‌کنند. سوئینگ تریدینگ به‌طور ویژه در دنیای کریپتو کاربرد دارد؛ چراکه نوسان قیمت ارزهای دیجیتال زیاد است و فرصت زیادی برای نوسان گیری فراهم می‌کند. بااین‌حال آن را در سایر بازارهای مالی هم می‌توان به کار برد.

برای توضیح سویینگ تریدینگ یا ترید شناور از یک مثال ساده استفاده می‌کنیم؛ تصور کنید اخیراً نمودار یک ارز دیجیتال را زیر نظر داشتید و در طی چند هفته گذشته، بین دو سطح قیمتی، ۵۰ تا ۷۰ دلار در نوسان بوده است. هدف یک سوئینگ تریدر (Swing Trader) این است که از این نوسانات قیمت تقریباً قابل‌پیش‌بینی استفاده کرده و سود به‌دست آورد.

سویینگ تریدینگ یا ترید شناور چیست؟

سویینگ تریدر در حوالی کف این محدوده نوسانی خرید کرده و زمانی‌که قیمت به حد بالایی نزدیک شد، آن را می‌فروشد. فرض کنید یک دارایی را با قیمت ۵۵ دلار خرید می‌کنید و به قیمت ۶۵ دلار آنرا می‌فروشید؛ در این صورت با سویینگ تریدینگ از نوسانات قیمت استفاده کرده و سود ۱۰ دلاری به‌دست آورده‌اید.

موفقیت استراتژی سویینگ تریدینگ به حرکات گذشتهٔ قیمت، الگوهای نمودار آن ارز دیجیتال و تفسیرها از اندیکاتورهای مبتنی بر تکنیکال بستگی دارد. سویینگ تریدرها استراتژی خود را با تجزیه‌و‌تحلیل دقیق نوسانات قیمت، ارزیابی سطوح حمایت و مقاومت و میانگین‌های متحرک ترکیب می‌کنند. این تجزیه‌و‌تحلیل به تعیین نقاط ورود و خروج از معامله، به حداقل‌رساندن خطرات و به حداکثر‌رساندن سود کمک می‌کند.

سویینگ تریدینگ چگونه کار می‌کند؟

سوئینگ تریدینگ با سرمایه‌گذاری در نوسانات کوتاه‌مدت یا میان‌مدت قیمت ارزهای دیجیتال، بهره‌گیری از تحلیل بازار و تصمیم‌گیری استراتژیک برای ورودوخروج از موقعیت‌ها در یک بازهٔ زمانی مشخص کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: نوسان ‌گیری ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟

در عکس زیر می‌توانید سطوح حمایت (Support) و مقاومت (Resistance) در نمودار قیمت یک ارز دیجیتال را ببینید. سویینگ تریدرها با در نظرگرفتن این نوسانات مشهود، سعی می‌کنند ارز دیجیتال را در قیمت‌های پایین خریده و در قیمت‌های بالا بفروشند.

نمودار حمایت و مقاومت

شاید متوجه شده باشید که استراتژی سویینگ تریدینگ بسیار شبیه به استراتژی معاملات روزانه (Day Trading) است. تفاوت اصلی آنها، همانطور که در شکل زیر می‌بینید، در این است که تریدرهای روزانه خریدو‌فروش‌های خود را در طول یک روز به انجام می‌رسانند، اما معامله سوئینگ تریدرها می‌توانند روزها، هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد.

تفاوت ترید روزانه با سویینگ تریدینگ

معمولاً سویینگ تریدرها یک موقعیت معاملاتی لانگ یا شورت را برای مدت زمانی بیش از یک سشن (Session) معاملاتی نگه‌ می‌دارند، که اغلب بیش از چند هفته یا چند ماه نیست. البته این بازه به‌عنوان یک چارچوب زمانی کلی در نظر گرفته شده و مشاهده نتیجهٔ سویینگ تریدینگ می‌تواند بیش از چند ماه طول کشیده یا حتی در یک روز تمام شود.

بیشتر بخوانید: موقعیت Short و Long چیست؟ با کاهش قیمت سود کنید!

برای درک و اجرای موفقیت‌آمیز سویینگ تریدینگ، ابتدا باید با سه مفهوم مهم زیر آشنا شده و به آنها دقت کنید؛ این موارد عبارت‌اند از تحلیل فاندامنتال پروژه یا ارز دیجیتال، تحلیل تکنیکال و زمان‌بندی درست.

تحلیل فاندامنتال پروژه

درک مبانی و زیرساخت اولیه یک پروژه یا همان تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال، قبل از شروع به سوئینگ تریدینگ بسیار مهم است. تحلیل فاندامنتال به عواملی مانند استحکام پایه‌های پروژه، چشم‌انداز بلندمدت آن، اعتبار بنیان‌گذاران آن، وضوح هدف و عادلانه‌بودن توکنومیک آن اشاره دارد. بدون بررسی فاندامنتال یک ارز دیجیتال ممکن است سویینگ تریدینگ در بازارهای آن، بیهوده و حتی خطرناک باشد.

بیشتر بخوانید: تحلیل فاندامنتال چیست؟ همه‌چیز درباره تحلیل بنیادی یا fundamental

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال جنبه‌ای حیاتی در سویینگ تریدینگ ارزهای دیجیتال است. این تحلیل شامل مطالعه نمودارهای تاریخی قیمت برای پیش‌بینی حرکات آتی آن بر اساس الگوها و روانشناسی بازار است. تسلط بر تحلیل تکنیکال تا هر حدودی می‌تواند مزیت قابل‌توجهی برای معامله‌گران باشد. یادگیری تحلیل تکنیکال مستلزم ترکیبی از منابع آموزشی معتبر، تجربیات شخصی و تمرین است.

زمان‌بندی درست

انتخاب زمان‌بندی درست برای ورودوخروج در معاملاتِ سوئینگ تریدینگ نقش مهمی دارد. البته زمان‌بندی چیزی نیست که بتوان با منابع آموزشی یاد گرفت، اما تریدرها می‌توانند با درک عوامل پویای بازار ارزهای دیجیتال از جمله اخبار، رویدادها و به‌روز‌رسانی‌های مهم، عناصر مهم در زمان‌بندی درست خود را پیدا کنند.

در‌حالی‌که زمان‌بندیِ کاملاً درست برای هر معامله‌ای عملی نیست، داشتن درک قوی از عوامل فاندامنتالی و تکنیکالی بازار می‌تواند به آن کمک کند. همچنین توجه داشته باشید که تجربهٔ فعالیت بیشتر در بازار، به شما درک بهتری از مفهوم زمان‌بندی درست می‌دهد.

انواع سبک‌های ترید در بازار ارزهای دیجیتال

در معاملات ارزهای دیجیتال، سبک‌ها و استراتژی‌های مختلفی برای ترید وجود دارد که بسته به دانش، زمان و موقعیت شخصی، باید استراتژی مناسب خود را پیدا کنید. برخی از مهم‌ترین استراتژی‌های معاملاتی شامل سویینگ تریدینگ، ترید روزانه و هولد‌کردن (HODL) ارزهای دیجیتال است.

این سه استراتژی شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند، اما در بطن خود کاملاً با هم فرق دارند؛ چراکه هرکدام برای بازه‌های زمانی متفاوتی کاربردی هستند. برای این که بدانید کدام‌ یک برای شرایط شما مناسب است، تفاوت‌های آن‌ها را در اینجا با هم بررسی می‌کنیم.

تفاوت سویینگ تریدینگ با ترید روزانه و هولدکردن

هولدکردن ارزهای دیجیتال همان سرمایه‌گذاری بلندمدت است؛ مانند زمانی‌که سپرده‌های خود را به طلا تبدیل می‌کنید و تنها در زمان نیاز آن را می‌فروشید. از طرف دیگر برخلاف معاملات روزانه که شامل معاملات سریع در طول یک روز معاملاتی می‌شوند، سوئینگ تریدینگ سرعت کمتری در معاملات دارد و درواقع نتیجهٔ آن دیرتر مشخص می‌شود.

بنابراین سویینگ تریدرها می‌توانند بدون استرسِ نظارت مداوم، در معاملات بازار ارزهای دیجیتال شرکت کنند و آن را به انتخابی مطلوب برای کسانی که ترید شغل دوم آن‌ها است، تبدیل می‌کند. توجه به این نکته نیز خالی از لطف نیست که سوئینگ تریدینگ به صبر، انضباط و درک جامعی از تحلیل تکنیکال نیاز دارد.

 سویینگ تریدینگترید روزانههولدکردن
بازه زمانیچندروزه یا چند هفته‌ای (میان‌مدت)یک‌روزه (کوتاه‌مدت)چندماهه یا چندساله (بلند‌مدت)
تعداد معاملاتمعاملات کمتر (ملزم نظارت کمتری بر بازار)معاملات بالا (ملزم نظارت بالا بر بازار)معاملات بسیار کم (تنها در زمان خریدوفروش)
انعطاف‌پذیری در وقتبالاپایینبالا
میزان استرسمتوسطبالاکم
مدیریت ریسکامکان مدیریت ریسک و تصمیم‌گیری راحت‌ترنیاز به مدیریت ریسک سریع و تصمیم‌گیری فوریمدیریت ریسک بسیار آسان
پیچیدگی استراتژیشامل استراتژی‌های پیچیده‌تر برای تحلیل روندهای بازارتمرکز بر نوسانات کوتاه‌مدت و استفاده از استراتژی‌های ساده‌تر و فوریبدون پیچیدگی خاص
پتانسیل سودپتانسیل بالاتر برای سود به‌دلیل استفاده از نوسانات بزرگ قیمتمحدود، اما سود انباشته‌شده می‌تواند با معاملات متعدد زیاد شود.بسته به نوسانات بالای بازار ارزهای دیجیتال در بلندمدت، متفاوت است.
تحلیل بازارنیاز به تجزیه‌و‌تحلیل بازار و روندهای گسترده‌‌تر آن برای تصمیم‌گیری آگاهانه داردتمرکز بر حرکات روزانه بازار و پرایس اکشننیاز به تحلیل بازار ندارد
هزینه‌های کارمزدپایینبالاناچیز

مزایا و معایب سوئینگ تریدینگ

همانند دیگر استراتژی‌های معاملاتی مانند هولدکردن یا ترید روزانه ارزهای دیجیتال، سویینگ تریدینگ هم نکات مثبت و منفی خود را دارد.

مزایای سویینگ تریدینگ

  • پتانسیل بیشتر برای کسب سود؛ می‌توان از نوسانات قابل‌توجه قیمت در یک محدودهٔ تعریف‌شده استفاده کرد که منجر به کسب سودی مناسب می‌شود.
  • تعهد زمانی پایین؛ نیاز به نظارت مداوم بر بازار ندارد.
  • تأکید بر مدیریت ریسک؛ نقاط ورودی و خروجیِ واضح، ارزیابی و مدیریت ریسک را بهبود می‌بخشد.
  • فرصت برای استراتژی‌های متنوع؛ امکان ترکیب اندیکاتورها و استراتژی‌های مختلف برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه را فراهم می‌کند.
  • مناسب برای مبتدیان؛ گزینه‌ای با استرس کمتر برای تازه‌واردان است. این امر به دلیل سرعت قابل‌کنترل و امکان یادگیری تحلیل بازار حین کسب تجربه است.
  • انعطاف‌پذیری در شرایط بازار؛ می‌تواند برای در مختلف بازار، هم صعودی و هم نزولی، اعمال شود.
  • بازه‌های زمانی قابل‌تنظیم؛ فرصت‌های معاملاتی در بازه‌های زمانی مختلف، با امکان اعمال استراتژی‌های متنوع وجود دارند.

معایب سویینگ تریدینگ

  • نیاز به صبر و حوصله دارد؛ ممکن است معاملات سویینگ تریدینگ روزها یا هفته‌ها طول بکشد، که برای کسانی‌که به‌دنبال بازدهی سریع هستند ایده‌آل نیست.
  • ریسک نوسانات؛ نوسانات ناگهانی بازار می‌تواند منجر به زیان‌هایی غیرمنتظره شود.
  • فرصت‌های از دست‌رفته؛ انتظار برای پیداکردن نقاط ورود بهینه می‌تواند منجر به از دست‌رفتن فرصت‌های معاملات سودآور شود.
  • چالش‌های روانی؛ برای پایبندی به برنامه معاملاتی و مقاومت در برابر تصمیمات احساسی نیاز به نظم‌ دارید.
  • کاهش پتانسیل سوددهی؛ هنگامی‌که قیمت‌ها در یک محدودهٔ بسیار باریک و به‌صورت افقی در نوسان هستند، پتانسیل سود سرمایه شما کاهش می‌یابد.
  • پیش‌بینی‌های نادرست؛ حتی با تجزیه‌وتحلیل دقیق، حرکات بازار می‌تواند غیرقابل‌پیش‌بینی باشد و گاهی حتی برخلاف پیش‌بینی‌ها عمل کند.
  • هزینه کارمزد معاملات؛ معاملات مکرر منجر به پرداخت کارمزد بیشتر می‌شود و بر سود کلی شما تأثیر می‌گذارد.

چگونه از سویینگ تریدینگ کسب درآمد کنیم؟

استفاده از استراتژی‌های ترکیبی موثر، کلید موفقیت در سویینگ تریدینگ است. در این بخش به روش‌های اثبات‌شده مختلفی می‌پردازیم که برای افزایش قدرت سویینگ تریدینگ در ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند و باعث تصمیمات بهتر و نتایجی سودآورتر می‌شوند.

تقاطع میانگین‌های متحرک: این استراتژی شامل تجزیه‌و‌تحلیل تقاطع میانگین‌های متحرک مختلف برای شناسایی روندهای معکوس یا ادامه روند کنونی است. معامله‌گران اغلب از ترکیباتی مانند میانگین متحرک‌های ۵۰ و ۲۰۰ روزه برای تشخیص نقاط ورودوخروج استفاده می‌کنند.

در شکل زیر می‌توانید دو نمونه از تقاطع میانگین‌های متحرک را ببینید که اولی تقاطع طلایی (Goldern Cross) و دومی تقاطع مرگ (Death Cross) نام دارد.

تقاطع طلایی و تقاطع مرگ

سطوح حمایت و مقاومت: سویینگ تریدرها حرکات قیمت‌ را در جایی که در گذشته، سطوح حمایت یا مقاومت به‌حساب می‌آمدند، تماشا می‌کنند. خرید نزدیک به سطوح حمایت و فروش نزدیک به سطوح مقاومت می‌تواند مبنایی برای تصمیمات این افراد با استراتژی سویینگ تریدینگ باشد. در شکل زیر می‌توانید نمونه‌ای از سطوح حمایت (Support) و مقاومت (Resistance) را ببینید.

سویینگ تریدینگ یا ترید شناور چیست؟

بریک اوت: بریک اوت (Breakout) زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت یک ارز دیجیتال، سطح مقاومت یا حمایت تاریخی خود را بشکند و از آن عبور کند. بریک اوت نزولی زمانی است که قیمت به زیر سطح حمایت خود افت کند و بریک اوت صعودی زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت به بالاتر از سطح مقاومت خود می‌رود. در معاملات بریک اوت، تریدرها از افت یا افزایش قیمت‌ها بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: آموزش ترید با استفاده از نقاط شکست یا برک اوت (Breakout)

سوئینگ تریدرها به دنبال بریک اوت‌هایی می‌گردند که نشان‌دهندهٔ تغییر احتمالی روند است. معامله‌گران طی یک بریک اوت وارد یک موقعیت معاملات شده و از نوسان بعد از آن سود می‌برند. در شکل زیر می‌توانید یک بریک اوت صعودی را ببینید که از سطح مقاومت عبور می‌کند.

بریک اوت‌ها در سویینگ تریدینگ

فیبوناچی اصلاحی: فیبوناچی اصلاحی (Fibonacci Retracement) یک ابزار مبتنی بر تحلیل تکنیکال است که برای شناسایی سطوح بالقوهٔ حمایت و مقاومت استفاده می‌شود. بر اساس نسبت‌های فیبوناچی، معامله‌گران پس از حرکت قیمت، سطوح بالقوهٔ برگشتی یا ادامه روند را شناسایی می‌کنند. این سطوح اصلاحی اغلب به عنوان نقاط مناسبی برای ورود یا خروج از موقعیت‌ها محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: آموزش ترید با استفاده از فیبوناتچی اصلاحی و فیبوناتچی گسترشی

باندهای بولینگر: باندهای بولینگر (Bollinger Bonds) اندیکاتوری است که از سه نمودار خطی بر روی نمودار قیمت تشکیل شده‌ است؛: باند میانی، باند بالایی و باند پایین. این باندها معمولاً میانگین‌های متحرک ساده (SMA) بر روی قیمت هستند.

با استفاده از باندهای بولینگر، سویینگ تریدرها می‌توانند دوره‌هایی از نوسانات پایین (انقباض) و به دنبال آن نوسانات بالا (انبساط) را برای ورود به موقعیت‌ها شناسایی کنند. در شکل زیر می‌توانید ساختار باندهای بولینگر را در نمودارهای قیمت ببینید.

سویینگ تریدینگ یا ترید شناور چیست؟

خط روند: معامله‌گران خطوط روند را روی نمودارها ترسیم می‌کنند تا جهت روند غالب را شناسایی کنند. خرید یک دارایی نزدیک به یک خط روند صعودی یا فروش نزدیک به یک خط روند نزولی، از استراتژی‌های رایج و ساده در سویینگ تریدینگ هستند.

بیشتر بخوانید: ترندلاین (Trend Line) چیست؟ آموزش خط روند صعودی و نزولی

بهترین ارزهای دیجیتال برای سویینگ تریدینگ

انتخاب ارزهای دیجیتال مناسب سویینگ تریدینگ، مستلزم تحلیل و درک کامل بازار و توجه دقیق به فرصت‌های بالقوه است. در اینجا مراحلی برای انتخاب بهترین ارزها برای سویینگ تریدینگ را آورده‌ایم:

  • تحقیق در مورد نوسانات بازار؛ ارزهایی با نوسانات قیمتی مناسب برای سویینگ را شناسایی کنید. نوسانات بالا، پتانسیل کسب سود را افزایش می‌دهد و فرصت‌های بهتری به همراه می‌آورد.
  • بررسی عملکرد تاریخی؛ داده‌های گذشته قیمت یک کوین را تجزیه‌وتحلیل کرده، عملکرد آن را در شرایط مختلف بازار بررسی کنید و به‌دنبال الگوهایی باشید که نوسانات احتمالی در آینده را نشان می‌دهد.
  • تحلیل بنیادی یا فاندامنتال؛ فاندامنتال یک ارز دیجیتال، از جمله هدف، فناوری، تیم و پشتیبانی جامعه آنرا ارزیابی کنید. زیرساخت بنیادی قوی اغلب نوسانات قیمت باثبات‌تری با خود به همراه می‌آورند.
  • تحلیل تکنیکال؛ از اندیکاتورهای تکنیکال مانند میانگین‌های متحرک، شاخص RSI و باندهای بولینگر برای شناسایی نقاط ورودوخروج مناسب استفاده کنید. این ابزارها به ارزیابی روند قیمت یک ارز کمک می‌کنند.
  • سرمایه بازار و نقدینگی؛ کوین‌هایی با ارزش بازار بالاتر و حجم معاملات مناسب را برای سویینگ تریدینگ در نظر بگیرید. نقدینگی بالاتر باعث می‌شود مقدار لغزش (Slippage) کاهش یافته و ورودوخروج از معاملات آسان‌تر شود.
  • اخبار و احساسات بازار؛ اخبار و رسانه‌های اجتماعی را روزانه چک کنید و در جریان تحولات و احساسات پیرامون کوین‌های مدنظر خود باشید. اخبار و احساسات مثبت یا منفی بر حرکت قیمت تاثیر می‌گذارند.
  • تنوع‌بخشی؛ برای کاهش سطح ریسک، به سبد ارزهای دیجیتال خود تنوع ببخشید. برای مثال در سبد خود، کوین‌های پرخطر با پاداش بالا را در نظر بگیرید و همچنین کوین‌های باثبات‌تر را برای محافظت در برابر نوسانات انتخاب کنید.
  • به‌روز بمانید؛ استراتژی انتخاب دارایی مناسب خود را بر اساس تغییر شرایط بازار، اخبار و روندهای در حال‌تحول به‌طور مستمر تطبیق دهید.

چگونه بفهمیم استراتژی سویینگ تریدینگ درست کار می‌کند؟

شما می‌توانید اثربخشی استراتژی سویینگ تریدینگ خود را با موارد زیر ارزیابی کنید:

  • سودآوری ثابت؛ موفقیت استراتژی را می‌توان با ارزیابی میزان سود و ثبات آن در یک دورهٔ مشخص اندازه‌گیری کرد. بااین‌تفاسیر نسبت ضرربه‌سود و برآیند سود خود را در یک بازهٔ زمانی تحت نظر بگیرید.
  • مدیریت ریسک؛ نسبت ریسک به پاداش خود را تجزیه‌و‌تحلیل کنید تا مطمئن شوید که زیان‌های شما کنترل می‌شوند. یک استراتژی با عملکرد خوب، ضرر را به حداقل و سود را به حداکثر می‌رساند.
  • پایبندی به برنامه؛ ارزیابی کنید که آیا معاملات شما با استراتژی‌های شما مطابقت دارد یا خیر. انحرافات از برنامه‌ای که دارید می‌توانند بر عملکرد کلی تأثیر بگذارند.
  • شرایط بازار؛ عملکرد استراتژی خود را در شرایط مختلف بازار، از جمله بازارهای صعودی، نزولی یا عرضی (رِنج) ارزیابی کنید.
  • تعدیل و بهینه‌سازی؛ یک استراتژی موفق به مرور تکامل یافته و بهبود پیدا می‌کند. به‌طور منظم رویکرد خود را بر اساس بازخورد و نتایج بازار بررسی و بهینه کنید.

بهترین زمان برای سویینگ تریدینگ چه زمانی است؟

انتخاب بهترین زمان برای سویینگ تریدینگ وابسته به بررسی موارد زیر است:

بهترین زمان برای سویینگ تریدینگ چه زمانی است؟
  • نوسانات؛ به‌دنبال دوره‌های افزایش نوسان باشید، زیرا این نوسانات، قیمت‌های شگفت‌انگیز و فرصت‌های سودمند زیادی را برای شما به‌همراه می‌آورند.
  • نقدینگی؛ در زمان‌هایی که حجم معاملات بیشتر است، سویینگ تریدینگ کنید تا معاملات شما روان‌تر اجرا شوند و لغزش کمتری داشته باشند.
  • بازه‌های زمانی؛ بازه‌های زمانی بهینه را بر اساس استراتژی و دارایی‌های انتخابی خود شناسایی کنید. برخی از معامله‌گران، بازه‌های زمانی کوتاه‌تری را برای معاملات پرتکرار ترجیح می‌دهند، درحالی‌که برخی دیگر با هدف دقت بیشتر در معاملات، بر روی زمان‌های طولانی‌تر تمرکز می‌کنند.
  • تقویم اقتصادی؛ رویدادهای بازار، اخبار و گزارش‌های اقتصادی بازار را همیشه درنظر داشته باشید. این عوامل می‌توانند بر نوسانات تأثیراتی جدی بگذارند. برای نتایج بهتر، معاملات خود نزدیک به این رویدادها برنامه‌ریزی کنید.
  • همپوشانی جلسات؛ در زمان‌های همپوشانی جلسات یا سشن‌های معاملاتی، مثلاً همپوشانی ساعات باز در بازارهای بزرگی مانند سشن‌های معاملاتی نیویورک و لندن، اغلب شاهد افزایش نوسانات و نقدینگی هستیم. زمان همپوشانی ساعات باز در این بازارها، برای سویینگ تریدینگ مناسب است.

جمع‌بندی

سویینگ تریدینگ یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین استراتژی‌های معاملاتی در ارزهای دیجیتال است. ترید شناور مخصوصاً برای تازه‌کارها یک سبک معاملاتی بسیار مناسب است؛ زیرا مانند معاملات روزانه نیاز به نظارت تمام‌وقت بر بازار را ندارد و معاملات شما می‌توانند روزها یا هفته‌ها باز بمانند.

افرادی که تازه تریدکردن ارزهای دیجیتال را شروع کرده‌اند، می‌توانند از این ویژگی‌های سویینگ تریدینگ بهره برده تا در زمان آزاد خود، درباره مبانی تحلیل تکنیکال و ابزارهای آن بیشتر یاد بگیرند و آن‌ها را در معاملات خود استفاده کنند. بدین‌ترتیب می‌توان به‌مرور زمان با سویینگ تریدینگ تبدیل به یک تریدر حرفه‌ای شد.

The post سویینگ تریدینگ یا ترید شناور چیست؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.