رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

هاوینگ ۲۰۲۴؛ آیا اصلاح قیمت پیش از هاوینگ بیت کوین به پایان رسیده است؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

bitcoin-correction-before-index.jpg

قیمت بیت کوین از پایین‌ترین سطح قیمتی خود در شنبه شب و ساعات نخستین بامداد یکشنبه تا حدودی بهبود یافته است، اما همچنان عملکرد آن در مقیاس هفتگی نشان‌دهنده افت این ارز دیجیتال است.

بازار ارزهای دیجیتال در روزهای شنبه و یکشنبه که آخر هفته بازارهای جهانی و زمان تعطیلی هفتگی آنهاست، شاهد یک اصلاح بزرگ بود که با افت اولیه روز جمعه آغاز شد و حمام خون شنبه شب آن را تکمیل کرد.

در حالی که دلایل این افت دو روزه همچنان مورد بحث است، آن چه قطعی به‌نظر می‌رسد این است که عوامل خارج از بازار باعث این سقوط بازار شدند و نمی‌توان علت شرایط اخیر بازار را چندان به صنعت ارزهای دیجیتال و دینامیک عمومی بازار آن مرتبط دانست. اما به هر حال واقعیت اینجاست که در ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در یک مقطع در شنبه شب بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت که رقم چشمگیری است.

هاوینگ بیت کوین همواره به‌عنوان رویدادی در نظر گرفته می‌شود که کاتالیزوری برای افزایش قیمت بیت کوین در آینده است. حالا با هاوینگ بیت کوین پیش‌رو که کمتر از یک هفته به آن مانده است، این سوال مطرح کی‌شود که آیا اصلاح روزهای گذشته آخرین اصلاح قیمت اساسی قبل از کاهش ۵۰ درصدی تولید بلاک‌های جدید بیت کوین بوده است یا خیر؟

آیا اصلاح اخیر بیت کوین طبیعی بود؟

همان‌طور که می‌دانید در روزهای پایانی هفته گذشته قیمت بیت کوین تا ۷۱,۰۰۰ دلار پیش‌روی کرده بود، اما در روز جمعه تا حدود ۶۵,۰۰۰ دلار سقوط کرد و پس از آن به کف قیمتی چند هفته اخیر خود رسید و تا ۶۱,۰۰۰ دلاری عقب نشینی کرد.

کاهش اولی که در روز جمعه رخ داده بود، به موضع‌گیری فدرال رزرو ایالات متحده در خصوص سیاست نرخ بهره این نهاد ارتباط داشت. اما کاهش دوم که عمیق‌تر بود، به دلیل حمله ایران به اسرائیل رخ داد.

اما دلایل افت بازار هر چیزی که باشند، واقعیت این است که بیت کوین در مقیاس زمانی در حدود ۴۸ ساعت، تقریباً ۱۰ هزار دلار سقوط کرد. آلت کوین‌ها و میم کوین‌های بزرگ بازار مانند اتریوم، بی‌ان‌بی، سولانا، کاردانو، آوالانچ، دوج کوین و شیبا اینو بازنده‌های اصلی بازار بودند و بسیاری از آنها تنها در ۲۴ ساعت افت ۲ رقمی را تجربه کردند و روزهای بسیار بدی پشت سر گذاشتند.

برای درک بهتر سقوط بازار، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از صبح روز جمعه تا بامداد یکشنبه حدود ۴۶۰ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد. با این حال در زمان تنظیم این گزارش بهای بیت کوین تا حد زیادی نسبت به اصلاح روزهای گذشته بهبود یافته و خرید بیت کوین برای سرمایه‌گذاران هزینه‌ای در محدوده ۶۶,۴۰۰ دلاری به همراه دارد.

چارت قیمتی بیت کوین در یک هفته اخیرچارت قیمتی بیت کوین در یک هفته اخیر

نگاهی به تاریخچه قیمت بیت کوین، نشان می‌دهد که در گذشته نیز در دوره پیش از هاوینگ بیت کوین اصلاحاتی در بازار رخ داده و برخی از تحلیلگران چنین اصلاحی پیش از رویداد هاوینگ بیت کوین را عادی می‌دانند. برای مثال، آرتور هیز، بنیان‌گذار بیت‌مکس (BitMEX) از قبل تصور چنین شرایطی در بازار را داشته است.

بهبود در راه است؟

این اصلاح اخیر بیت کوین، در میانه تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی بین‌المللی بی‌سابقه نیست. به یاد بیاوریم که بیش از ۲ سال پیش و هنگامی که روسیه حمله خود به اوکراین را آغاز کرد، قیمت بیت کوین به شدت کاهش یافت.

ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر معروف بلاک چین و ارزهای دیجیتال یادآوری کرده است که در آن زمان تقریباً تمام زیان‌های بیت کوین در عرض چند روز جبران شدند. او با انتشار پستی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس به کاهش فوری ۱۰ درصدی قیمت بیت کوین با شروع حملات ایران به اسرائیل اشاره کرد و تصویر چارتی قدیمی مربوط به زمان آغاز جنگ اوکراین و روسیه را نیز در پست خود آورد که نشان می‌دهد بهبود قیمت بیت کوین در آن زمان تنها چند روز طول کشیده است.

عملکرد بیت کوین و شاخص S&P500 در زمان حمله روسیه به اوکراینعملکرد بیت کوین و شاخص S&P500 در زمان حمله روسیه به اوکراین

الکس کروگر (Alex Kruger)، اقتصاددان معروف و تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال معتقد است که در این مرحله تغییرات قیمت بیت کوین تنها به شدت اقدامات ایران و اسرائیل مرتبط خواهد بود. او هشدار داد که در صورت تشدید حملات در روزهای آینده باید منتظر قیمت‌های بسیار پایین‌تری برای بیت کوین باشیم. با این حال کروگر معتقد است که در صورت ادامه نیافتن و توقف درگیری‌ها، بیت کوین می‌تواند به‌سرعت بهبود یابد. او در پست خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

ایران به اسرائیل حمله کرد. دوباره نوسانات شدید شده‌اند. این دیگر به چارت‌ها و فاندامنتال‌ها مربوط نیست. این مسئله تیتر اخبار و مدیریت هوشمندانه ریسک است. اگر درگیری تشدید شود، ما بسیار پایین‌تر می‌رویم. اگر اسرائیل هیچ اقدام متقابلی نکند، تمام افت قیمتی بیت کوین جبران می‌شود. تصور عدم ادامه پیدا کردن این درگیری سخت است، اما کسی نمی‌داند واقعاً چه می‌شود.

نگاهی به آینده و هاوینگ بیت کوین

این اصلاح قیمت اساسی به سرمایه‌گذاران باهوش این فرصت را داده تا ذخایر دارایی بیت کوین خود را تقویت کنند. داده‌های لوک آن‌چین (Lookonchain) نشان می‌دهد که نهنگ‌ها به‌طور مشخص فعال بوده‌اند و یکی از آنها حدود ۴۰ میلیون دلار بیت کوین برداشت کرده است. آنها در ماه گذشته کاملاً فعال بوده‌اند، شاید قبل از هاوینگ آینده بارگذاری شوند.

برداشت‌های نهنگ مورد اشاره لوک آن‌چین از صرافی بایننسبرداشت‌های نهنگ مورد اشاره لوک آن‌چین از صرافی بایننس

لوک آن‌چین در پست شبکه اجتماعی ایکس خود با انتشار آدرس یک نهنگ و جزئیات تراکنش‌های اخیر آن نوشته است:

این نهنگ پس از افت مجدد بازار دوباره ۵۹۸ بیت کوین به ارزش ۳۷.۷۸ میلیون دلار از صرافی بایننس خارج کرد. از زمانی که قیمت بیت کوین از اوج خود در ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) کاهش یافت، این نهنگ ۱۰,۱۵۸ بیت کوین با ارزش ۶۸۰.۸۳ میلیون دلار از بایننس با قیمت متوسط ۶۷,۰۲۶ دلار برداشت کرده است.

رویداد هاوینگ پس از تولید هر ۲۱۰ هزار بلاک که تقریباً معادل هر ۴ سال یک بار است انجام می‌شود و نرخ تولید بلاک را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. هاوینگ پیش رو، شاهد کاهش پاداش استخراج هر بلاک به ۳.۱۲۵ بیت کوین خواهد بود.

هنگامی که نرخ تولید یک دارایی خاص کاهش می‌یابد، اگر تقاضا برای آن ثابت بماند یا افزایش یابد، قیمت آن نیز باید رشد کند. شاید به همین دلیل است که بیت کوین پس از هر یک از هاوینگ‌های قبلی افزایش قیمت داشته است و به همین دلیل است که جامعه ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌کند که رالی‌های افزایشی قیمت بیت کوین در آینده و پس از هاوینگ وجود داشته باشد.

بیشتر پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تحلیلگران معتقدند بیت کوین در یک سال آینده به قیمتی بین ۱۵۰,۰۰۰ دلار تا ۲۰۰,۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

با این وجود، بدانیم که عملکرد تاریخی یک ارز، نمی‌تواند نشانه واقعی از عملکرد آن در آینده باشد. چیزی که ما به‌طور قطع می‌دانیم، این است که بیت کوین تنها ۵ روز قبل از هاوینگ ۱۰ هزار دلار کاهش یافت. چیزی که باید دید این است که آیا این یک فرصت خرید در افت بازار است یا فقط شروع یک اصلاح بزرگ‌تر است.

The post هاوینگ ۲۰۲۴؛ آیا اصلاح قیمت پیش از هاوینگ بیت کوین به پایان رسیده است؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.