رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

آشنایی با Dimensity 6300 – تراشه 6 نانومتری مدیاتک برای دیوایس‌های میان‌رده اقتصادی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

5366_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

شرکت مدیاتک روز جمعه 19 آوریل 2024 (31 فروردین 1403) از یک تراشه میان‌رده جدید در سری Dimensity 6000 پرده برداشت. این چیپ‌ست جدید Dimensity 6300 نام داشته و می‌توان آن را جایگزینی برای +Dimensity 6100 تلقی کرد که اوایل جولای سال گذشته معرفی شده بود. درست مثل +Dimensity 6100، تراشه جدید Dimensity 6300 نیز بر مبنای لیتوگرافی 6 نانومتری ساخته شده و معماری هسته‌های آن نسبت به +Dimensity 6100 تغییری نکرده، جز اینکه فرکانس هسته‌های قوی‌تر آن با 0.2 گیگاهرتز افزایش به 2.4 گیگاهرتز اورکلاک شده است. در ادامه، مشخصات Dimensity 6300 را با جزییات بیشتری مورد بررسی قرار می‌دهیم.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5366/introducing-mediatek-dimensity-6300-soc_01.jpg

همان طور که گفته شد، Dimensity 6300 – طبق انتظار از یک تراشه میان‌رده – با لیتوگرافی 6 نانومتری TSMC ساخته شده است. این چیپ‌ست از 8 هسته تشکیل شده که در دو کلاستر 2 و 6 هسته‌ای به این ترتیب توزیع شده‌اند: دو هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A76 و شش هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55. با توجه به افزایش سرعت کلاک هسته‌های قوی‌تر، مدیاتک بهبود 10 درصدی در سرعت CPU (نسبت به +Dimensity 6100) را نوید داده است. واحد پردازش گرافیکی تراشه نیز همان Mali-G57 MC2 است که طبق ادعای مدیاتک، عملکرد آن تا بیش از 50 درصد نسبت به پلتفرم‌های مشابه رقیب بالاتر است.

ظاهرا مدیاتک در طراحی این چیپ‌ست توجه خاصی به مقوله گیمینگ داشته است. این شرکت تایوانی در معرفی Dimensity 6300، با اشاره به تکنولوژی گیمینگی موسوم به MediaTek HyperEngine، یادآور شده که دیوایس‌های مجهز به این تراشه در زمینه گیم‌پلی تا 11 درصد بازدهی انرژی بالاتری داشته و در صحنه‌های سنگین بازی تا 13 درصد FPS (فریم در ثانیه) بیشتری را ارائه می‌کند. علاوه بر این موارد، پیش‌بینی هوشمند اتصال بین 5G و وای-فای و همچنین همزمانی تماس و داده از جمله ویژگی‌هایی هستند که اتصال همیشگی کاربر به اینترنت (جهت اجرای بهتر بازی‌ها) را تضمین می‌کنند.

طبق گفته مدیاتک، تراشه Dimensity 6300 دارای یک مودم نسل پنجمی‌ست که از استاندارد 3GPP R16 پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های این مودم می‌توان به تجمیع اپراتور دوگانه یا 2CC 5G Carrier Aggregation با حداکثر فرکانس 140 مگاهرتز اشاره کرد که به گفته مدیاتک منجر به افزایش 40 درصدی سرعت دانلود در محیط‌های شهری (30 درصدی در حومه) خواهد شد. همچنین به لطف تکنولوژی دیگر این مودم (موسوم به +MediaTek UltraSave 3.0) شاهد صرفه‌جویی 13 تا 30 درصدی در مصرف و در نتیجه افزایش عمر باتری خواهیم بود. از دیگر گزینه‌های ارتباطی این مودم می‌توان به وای-فای 5، بلوتوث 5.2 و حداکثر سرعت دانلود 3.3 گیگابیت بر ثانیه اشاره کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5366/introducing-mediatek-dimensity-6300-soc_02.jpg

دیوایس‌های مجهز به Dimensity 6300 می‌توانند نمایشگرهای امولد 10 بیتی با حداکثر رزولوشن +FHD (معادل 1080×2520 پیکسل) و حداکثر نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی داشته باشند. سایر مشخصات تراشه Dimensity 6300 عبارتند از پشتیبانی از رم LPDDR4X با حداکثر سرعت 2,133 مگاهرتز، حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 و دوربینی با حداکثر وضوح 108 مگاپیکسل.

در پایان گفتنی‌ست، با وجود اینکه Dimensity 6300 یک تراشه میان‌رده محسوب می‌شود، اما ظاهرا مدیاتک این چیپ‌ست را برای به کارگیری در دیوایس‌های مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی در نظر گرفته است. گفته می‌شود گوشی هوشمند Realme C65 5G (که اواخر آوریل وارد بازار می‌شود) نخستین دیوایسی‌ست که در ساخت آن از Dimensity 6300 استفاده شده است.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.