رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

هاوینگ ۲۰۲۴ ؛ احتمال روی آوردن ماینرها به هوش مصنوعی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

بیت کوین و هوش مصنوعی

براساس گزارش اخیر کوین‌شیرز (CoinShares)، به دنبال رویداد اخیر هاوینگ بیت کوین، شاهد تغییر قابل توجهی در عرصه استخراج ارزهای دیجیتال هستیم.

از آنجایی که هاوینگ بیت کوین، سرعت رشد عرضه این ارز دیجیتال را به میزان ۵۰ درصد کاهش می‌دهد، ماینرها با افزایش قابل توجه هزینه‌های عملیاتی مواجه هستند و همین امر برخی از آن‌ها را به سمت بررسی منابع درآمد جایگزین مانند هوش مصنوعی (AI) سوق داده است.

افزایش جهشی هزینه‌ها پس از هاوینگ

بی این کریپتو (Beincrypto) به نقل از گزارش کوین شیرز اذعان داشت که هزینه‌های استخراج تقریباً دو برابر شده است و پیش‌بینی می‌شود میانگین هزینه نقدی تولید از ۲۹,۵۰۰ دلار به حدود ۵۳,۰۰۰ دلار برای هر بیت کوین افزایش یابد. به‌طور مشابه، انتظار می‌رود هزینه‌های برق از ۱۶,۳۰۰ دلار در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ به ۳۴,۹۰۰ دلار به ازای هر بیت کوین استخراج‌شده پس از هاوینگ، افزایش یابد. این افزایش هزینه‌ها، شرکت‌های استخراج را به سمت بررسی گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر سوق می‌دهد.

شرکت‌هایی مانند بیت‌دیجیتال (BitDigital)، هایو (Hive) و هات ایت (Hut ۸) با استفاده از قابلیت‌های محاسباتی خود فراتر از استخراج ارز دیجیتال، هم‌اکنون شروع به کسب درآمد از فناوری‌های هوش مصنوعی کرده‌اند. کوین‌شیرز اشاره می‌کند که ترافولف (TeraWulf) و کور ساینتیفیک (Core Scientific) نه تنها در این بخش فعال هستند، بلکه قصد دارند عملیات هوش مصنوعی خود را گسترش دهند.

این گزارش بیان می‌کند که شرکت‌هایی مانند ترافولف و بیت‌دیر (Bitdeer) به‌طور فعال ظرفیت‌های خود را افزایش می‌دهند. برای مثال، کور ساینتیفیک براساس یک قرارداد چند ساله، میزبان کورویو (Coreweave) است. در همین حال، بیت‌دیجیتال قصد دارد ظرفیت خود را دو برابر کند تا به نرخ اجرای سالانه حدود ۱۰۰ میلیون دلار برسد.

ماینرها با هاوینگ سازگار می‌شوند

جیمز باترفیل (James Butterfill)، نویسنده اصلی گزارش کوین‌شیرز پیشنهاد می‌کند که عملیات استخراج بیت کوین ممکن است به سمت مکان‌هایی با منابع انرژی سرگردان گرایش پیدا کند. در عین حال، سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی می‌تواند در محیط‌های باثبات‌تر گسترش یابد.

این تغییر استراتژی می‌تواند به کاهش فشار مالی ناشی از هاوینگ بیت کوین کمک کند، زیرا استخراج‌کنندگان به دنبال بهینه‌سازی هزینه‌های انرژی، بهبود کارآمدی استخراج و سرمایه‌گذاری روی سخت‌افزارهای به‌صرفه هستند.

نوسانات هش‌ریت پیچیدگی بیشتری به عرصه استخراج اضافه می‌کند. پیش‌بینی‌های پس از هاوینگ، حاکی از آن است که هش‌ریت در نهایت تا سال ۲۰۲۵ به ۷۰۰ اگزاهش خواهد رسید، اگرچه انتظار می‌رود که با تعطیل‌شدن عملیات‌های استخراج کم‌سودتر، یک کاهش ۱۰ درصدی فوری در هش‌ریت رخ دهد.

هم‌زمان، پیش‌بینی می‌کنیم قیمت هش (HashPrice) که نشان‌دهنده درآمد به ازای هر واحد هش‌ریت است، کاهش خواهد یافت.

پیش‌بینی منحنی هش‌ریت بیت کوین

دوره گذر از هاوینگ بیت کوین، با تطبیق‌های راهبردی بازیگران این عرصه مشخص می‌شود. با ادغام هوش مصنوعی، شرکت‌های استخراج نه تنها فعالیت‌های خود را متنوع‌سازی می‌کنند، بلکه در برابر ماهیت چرخه‌ای بازار ارزهای دیجیتال نیز انعطاف‌پذیری بیشتری پیدا می‌کنند.

The post هاوینگ ۲۰۲۴ ؛ احتمال روی آوردن ماینرها به هوش مصنوعی appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.