رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

ترون اسکن چیست؟ آموزش کاربردها و استفاده از اکسپلورر Tronscan

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

Tronscan.png

در کنار غول‌های زیرساختی دنیای ارزهای دیجیتال مانند اتریوم یا سولانا، شاید شما هم با ما هم عقیده باشید که ترون (Tron) نیز خود را به عنوان یک پلتفرم شایسته اثبات کرده است. میلیون‌ها کاربر این حوزه به دلیل مقررات، ویژگی‌ها و نرخ‌های رقابتی به ترون روی آورده‌اند. بااین‌حال، ردیابی تراکنش‌ها و مبادلات هنوز برای بسیاری از مردم یک چالش است. این چالش خوشبختانه می‌تواند توسط ترون اسکن (Tronscan) حل شود! اما اصلاً ترون اسکن چیست؟

بررسی‌های دقیق ما با ارائه یک راهنمای واضح در مورد این که ترون اسکن چه‌ کاربردهایی دارد، به این سؤال حیاتی پاسخ خواهد داد. برای اطلاعات بیشتر شما را دعوت به مطالعه این مقاله می‌کنیم.

ترون اسکن چیست؟

ترون اسکن اولین مرورگر بلاک‌ چین مبتنی بر شبکه ترون است که به کاربران اجازه می‌دهد تراکنش‌ها را در بلاک‌چین ترون جستجو، تأیید و اعتبارسنجی کنند. این ابزار چندکاره نه‌تنها ویژگی‌های اساسی یک مرورگر بلاک‌چین، مانند جستجوی و ردیابی تراکنش‌ها، حساب‌ها، بلاک‌ها، نودها یا به‌عبارتی گره‌ها، قراردادهای هوشمند و داده‌های روی زنجیره را دارد، بلکه از ایجاد توکن، توسعه قرارداد، رأی‌گیری و مواردی مشابه نیز پشتیبانی می‌کند.

لوگوی ترون اسکن

همان‌طور که حوزهٔ بلاک‌چین به پیشرفت خود ادامه می‌دهد، کاربران، توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان به ارز دیجیتال ترون (Tron) می‌توانند از ابزارهای جامع ترون اسکن (Tronscan) در اکوسیستم ترون بهره ببرند. می‌توان اینگونه گفت که ترون اسکن چیزی بیش از یک مرورگر ساده بلاک چین بوده به عنوان یک درگاه جامع به عناصر پیچیدهٔ بلاک‌چین ترون عمل می‌کند.

جالب است که بدانید ترون اسکن، مرورگر رسمی بلاک‌چین برای شبکهٔ ترون، فراتر از مرورگرهای سنتی با ارائهٔ دسترسی لحظه‌ای به داده‌های تراکنش‌ها عمل می‌کند. ترکیب این ویژگی‌ها، ترون اسکن را به عنوان یک ابزار قدرتمند برای کاربرانی که در بلاک‌چین ترون فعالیت می‌کنند، معرفی می‌کند.

کاربردهای ترون اسکن

ردیابی تراکنش

ترون اسکن به کاربران امکان می‌دهد در تاریخچهٔ تراکنش‌های ترون به صورت لحظه‌ای کاوش کنند. این عملکرد برای نظارت بر تحرک توکن‌های TRX و انواع توکن‌های TRC در شبکه حیاتی است. ترون اسکن جزئیات جامعی در مورد این تراکنش‌ها ارائه می‌دهد و به کاربران در تأیید و درک تراکنش‌ها در شبکهٔ ترون کمک می‌کند.

مدیریت کیف پول

ترون اسکن یک قدم فراتر از سایر مرورگرها رفته و قابلیت‌های قدرتمندی در مدیریت کیف پول‌ها ارائه می‌دهد که آن را به یکی از بهترین کیف پول های ترون نیز تبدیل کرده است. کاربران می‌توانند کیف پول‌های موجود خود را وارد این ابزار کنند یا مستقیماً در پلتفرم، کیف پول‌های جدیدی ایجاد کنند. این ویژگی مدیریت امن دارایی‌ها را تضمین می‌کند و آن را به ابزاری قابل‌اعتماد برای ذخیره و مدیریت دارایی‌های دیجیتال در اکوسیستم ترون تبدیل می‌کند. ساخت کیف پول ترون اسکن بسیار ساده بوده و نیازمند صرف زمان زیادی نیست.

موجودی توکن‌ها

درک پورتفوی دارایی‌های دیجیتال شما، با ترون اسکن ساده‌تر شده است. این پلتفرم نمایی کلی از موجودی توکن‌های کیف پول شما، شامل TRX و سایر توکن‌ها با استاندارد TRC نمایش می‌دهد. این شفافیت برای مدیریت مؤثر و برنامه‌ریزی استراتژیک دارایی‌های دیجیتال شما موضوعی حیاتی است.

نمایی کلی از پلتفرم ترون اسکننمایی کلی از پلتفرم ترون اسکن

مشارکت در حاکمیت

گفتیم که ترون اسکن تنها برای مشاهدهٔ اکوسیستم ترون نیست؛ این مرورگر یا به‌عبارتی ابزار کاربران را به‌طور فعال در فرآیندهای حاکمیتی شبکه ترون درگیر می‌کند. با سهام‌گذاری توکن TRX و رأی‌دادن به نمایندگان برتر، کاربران می‌توانند تأثیر مستقیمی بر فرآیندهای تصمیم‌گیری در شبکهٔ ترون داشته باشند و محیطی دموکراتیک‌تر و با مشارکت بیشتر ایجاد کنند.

قراردادهای هوشمند

این پلتفرم همچنین اطلاعات عمیق‌تری در مورد قراردادهای هوشمندِ درحال‌ اجرا در شبکهٔ ترون ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند تراکنش‌های مربوط به قراردادهای هوشمند را دنبال کنند، به کد منبع آن‌ها دسترسی داشته باشند و اکوسیستم رو به رشد برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DApp) ترون را ارزیابی کنند. این ویژگی به‌ویژه برای توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان به جنبه‌های فنی قراردادهای هوشمند بسیار مفید است.

در‌حالی‌که دسترسی و جست‌وجو در ترون اسکن، رایگان و دردسترس همگان است، کاربران می‌توانند با ایجاد حساب کاربری، پتانسیل کامل پلتفرم را تجربه کنند. این امکان به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به‌طور کامل با تمام ویژگی‌های ارائه‌شده درگیر شوند و تجربهٔ خود را در اکوسیستم ترون بهبود ببخشند.

چگونه از ترون اسکن استفاده کنیم؟

استفاده از ترون اسکن با دنبال‌کردن چندین مرحله ساده زیر همراه است:

بررسی سوابق تراکنش

  1. جستجوی یک آدرس: با کپی‌کردن آدرسی که می‌خواهید بررسی کنید، شروع کنید. آن را در کادر جست‌وجو، که معمولاً در بالای صفحه یافت می‌شود، قرار داده و روی گزینه “Search” کلیک کنید.
  2. مشاهدهٔ اطلاعات: جزئیات مختلفی در مورد آدرس به شما ارائه می‌شود، از جمله:
    • تراکنش‌ها: تمام تراکنش‌های مرتبط با هر آدرس مانند رأی‌ها، قفل‌شدن دارایی‌ها، انتقال‌ توکن‌های TRC10 و TRX و فراخوانی‌های قرارداد هوشمند را ‌می‌توان مشاهده کرد،
    • انتقالات: تعداد و میزان کل توکن‌های TRC20 ،TRC۱۰ و TRX منتقل‌شده را می‌توان مشاهده کرد.
    • پاداش‌های برداشت‌نشده در رأی‌دهی‌ها: میزانی از سهم پاداش نمایندگان برتر بین رأی‌دهندگان توزیع می‌شود که براساس آرا و کل پاداش‌ها محاسبه شده و قابل نمایش هستند.
    • موجودی کل: مجموع ارزش تمام توکن‌ها در آدرس شما (از جمله حق رأی) قابل‌مشاهده است.
بررسی سوابق تراکنش در ترون اسکن

ارسال توکن‌

  1. دسترسی به کیف پول: وارد وب سایت ترون اسکن شوید، روی گزینهٔ “Connect Wallet” و سپس “Send” کلیک کنید.
  2. واردکردن جزئیات تراکنش: اطلاعات موردنیاز برای بررسی تراکنش را پر کنید.
  3. تأیید تراکنش: روی گزینهٔ کلیک کنید. ممکن است برای کاربران کیف پول‌های لجر (Ledger) یا ترون‌لینک (TronLink) مراحلی اضافی لازم‌الاجرا باشد.
  4. تأیید تراکنش: سیستم در این مرحله وضعیت تراکنش‌ها را از جمله تراکنش‌های موفقیت‌آمیز به شما اطلاع می‌دهد.
ارسال توکن‌ در ترون اسکنکیف پول‌های لجر و ترون لینک را می‌توانید به ترون اسکن متصل کنید

دریافت توکن‌

  1. دسترسی به گزینهٔ دریافت: در وب سایت، گزینه‌های “Wallet” و سپس “Receive” را انتخاب کنید.
  2. دریافت کد QR یا آدرس: کد QR خود را ذخیره کنید یا آدرس را کپی کنی.، سپس آن را با فرستنده به اشتراک بگذارید.
  3. دریافت اعلان: سیستم با رسیدن توکن‌ها به شما هشدار می‌دهد. در صورت تأخیر، مجدداً با فرستنده وضعیت را بررسی کنید.
دریافت توکن‌ در ترون اسکن

رأی دادن به نمایندگان برتر

  1. دسترسی به بخش رأی‌گیری: وارد وب سایت شوید، روی گزینه “Governance” و سپس “Votes” کلیک کنید تا به صفحه رأی‌گیری هدایت شوید.
  2. صفحهٔ رأی‌گیری: این صفحه، اطلاعات رأی‌گیری فعلی، از جمله کل آرا، تاریخ دور بعدی رأی‌گیری و تیم‌های برتر را نمایش می‌دهد. برای شروع به “Click for Voting” بروید.
  3. رأی دادن به یک نمایندهٔ برتر: یک نمایندهٔ برتر را انتخاب کنید و از دکمهٔ «+» برای افزودن آرا یا دکمهٔ «-» برای حذف آن‌ها استفاده کنید.
  4. ثبت آرا: پس از انتخاب آرای خود، روی”Submit votes” کلیک کنید. ترون اسکن ثبت موفقیت‌آمیز آرای شما را تأیید خواهد کرد.
رأی دادن به نمایندگان برتر در ترون اسکن

با دنبال‌کردن این مراحل، کاربران می‌توانند از ویژگی‌های ترون اسکن برای مدیریت تراکنش، انتقال توکن و مشارکت فعال در حاکمیت شبکهٔ ترون استفاده کنند.

سؤالات متداول

آیا باید حتماً در ترون اسکن حساب کاربری ایجاد کنم؟

خیر، این ابزار هرگز کاربران را مجبور به ایجاد حساب کاربری نکرده و بیشتر ویژگی‌ها بدون نیاز به ورود به کیف پول یا حساب کاربری و به صورت رایگان قابل‌دسترسی هستند.

ترون اسکن چقدر امن است؟

ترون اسکن یک محیط امن برای مدیریت دارایی‌های ترون و کاوش در بلاک‌چین ترون فراهم می‌کند. با‌این‌حال، همان‌طور که در مورد هر پلتفرم آنلاین دیگری خطراتی وجود دارد، برخی ملاحظات امنیتی را باید حتما رعایت کرد.

آیا می‌توانم یک کیف پول ترون اسکن گم‌شده را بازیابی کنم؟

بازیابی یک کیف پول ترون اسکن گم‌شده می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما باید بداند که تنها در صورتی امکان‌پذیر است که هنگام ایجاد حساب، اقدامات احتیاطی انجام داده باشید.

جمع‌بندی

ترون اسکن Tronscan مجموعه‌ای جامع از کاربردها از ردیابی تراکنش‌ها گرفته تا مدیریت کیف پول، موجودی توکن‌ها، مشارکت در حاکمیت و بررسی قراردادهای هوشمند را به فعالان شبکه ترون ارائه می‌دهد، با توجه به موارد استفاده‌ی فراوان ترون‌ اسکن، ضروری است که کاربران امنیت را برای مدیریت دارایی‌های ترون خود در اولویت در نظر بگیرند.

The post ترون اسکن چیست؟ آموزش کاربردها و استفاده از اکسپلورر Tronscan appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.