رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

آشنایی با سازوکار شبکه Find My Device و امکانات متنوع آن

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

5367_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

یکی از ترسناک‌ترین لحظات زندگی در عصر کنونی، زمانی‌ست که متوجه می‌شوید گوشی هوشمندتان در اطراف شما نیست و نمی‌توانید آن را پیدا کنید. در چنین شرایطی نمی‌توانید به‌راحتی به این قضیه پی ببرید که آیا گوشی شما گم شده یا به سرقت رفته است. البته اگر از کاربران اندروید باشید، به لطف راه‌کار جدید گوگل با خیال راحت می‌توانید اسمارت‌فون خود را به آسانی پیدا کنید. این راه‌کار جدید – موسوم به شبکه Find My Device (دیوایس من را پیدا کن) – روز دوشنبه 8 آوریل 2024 (20 فروردین 1403) روی دیوایس‌های اندرویدی فعال شده و به کمک آن می‌توان موقعیت دقیق دیوایس‌هایی اعم از گوشی هوشمند، تبلت یا ساعت هوشمند را تعیین کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5367/what-is-find-my-device-network-and-how-does-it-work_01.jpg

در سال 2013، گوگل سرویسی موسوم به Android Device Manager را جهت کمک به کاربران برای تعیین موقعیت دیوایس‌های اندرویدی گم‌شده یا به سرقت‌رفته راه‌اندازی کرد. این سرویس در سال 2017 تکامل پیدا کرد و به Find My Device تغییر نام داد. اما به‌تازگی گوگل نسخه نهایی این سرویس را تحت عنوان شبکه Find My Device در اختیار کاربران قرار داده است. با توجه به اینکه پیش از این به معرفی شبکه Find My Device پرداخته‌ایم، در این مطلب سعی داریم با تشریح بیشتر این سرویس، زوایای کمتر شناخته‌شده آن را مورد بررسی قرار دهیم.

شبکه Find My Device چیست؟

شبکه Find My Device در حقیقت به شبکه‌ای یکپارچه از میلیون‌ها دیوایس اندرویدی مجهز به بلوتوث گفته می‌شود که به شکل پیوسته با یکدیگر در ارتباطند. دیوایس‌هایی که از این سرویس پشتیبانی می‌کنند، از طریق بلوتوث با دیوایس‌های اندرویدی مجاور تعامل برقرار می‌کنند و همین امر مبنای شکل‌گیری این شبکه به حساب می‌آید. گفتنی‌ست، علاوه بر پیدا کردن موقعیت دیوایس، سرویس Find My Device امکانات دیگری مثل قفل کردن دیوایس یا حتی پاک کردن اطلاعات موجود در آن (از راه دور) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

شبکه Find My Device چگونه کار می‌کند؟

شبکه Find My Device برای تعیین موقعیت دقیق دیوایس شما به دیوایس‌های دیگر وابسته است. تصور کنید تبلت خود را روی میز یک کافی‌شاپ جا گذاشته‌اید. در چنین حالتی، تبلت شما بدون اینکه دیگران متوجه شوند، از طریق بلوتوث اقدام به برقراری ارتباط با دیوایس‌های اندرویدی مجاور می‌کند. با توجه به برقراری این ارتباط، دیوایس‌های مجاور می‌توانند به مکان تبلت شما پی ببرند. در چنین شرایطی، کافی‌ست شما اپلیکیشن Find My Device را در گوشی هوشمند خود باز کرده و اقدام به ردیابی تبلت مورد نظر کنید. در این حالت، گوگل با استفاده از داده‌های لوکیشن – که توسط دیوایس‌های مجاور به شبکه ارسال می‌شوند – می‌تواند موقعیت دقیق تبلت شما را اعلام کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5367/what-is-find-my-device-network-and-how-does-it-work_02.jpg

نکته دیگر آنکه با توجه به ماهیت بلوتوثی این شبکه، علاوه بر دیوایس‌های یادشده، می‌توان موقعیت هر وسیله دیگری را با اتصال ردیاب‌های بلوتوثی به آنها، مشخص کرد. منظور از این ردیاب‌ها، همان تگ‌هایی‌ست که به وسایل مختلف وصل می‌شوند. این تگ‌ها – که سازوکاری مشابه AirTag اپل دارند – توسط کمپانی‌هایی مثل Tile ،Chipolo و Pebblebee ساخته می‌شوند. (احتمالا تگ‌های ساخت موتورولا، Eufy و سایر کمپانی‌ها نیز تا پایان سال جاری میلادی به مرحله تولید خواهند رسید) ناگفته نماند، امکان ردیابی هدفون‌هایی مثل Pixel Buds Pro و همچنین برخی از هدفون‌های بلوتوثی شرکت‌های سونی و JBL نیز در شبکه Find My Device پیش‌بینی شده است. جالب است بدانید، اسپیکرها و نمایشگرهای هوشمند Nest نیز می‌توانند برای موقعیت‌یابی دقیق‌تر در محیط خانه، به کمک Find My Device بیایند.

اگر دیوایسی خاموش شده باشد، ردیابی آن در شبکه Find My Device امکان‌پذیر است؟

پاسخ به این سؤال کمی پیچیده است. در حال حاضر، تنها دو اسمارت‌فون Pixel 8 و Pixel 8 Pro در حالت خاموش امکان ردیابی در Find My Device را دارند. این ویژگی به دلیل قطعه سخت‌افزاری مخصوصی است که گوگل در ساخت این دو دیوایس به کار گرفته است. به گفته برخی کارشناسان، ظاهرا در ساخت این دو دیوایس از راه‌کاری به شدت کم‌مصرف برای ارسال سیگنال‌های بلوتوث استفاده شده که این فرآیند حتی در هنگام خاموش بودن گوشی نیز می‌تواند ادامه داشته باشد. البته گوگل به دنبال آن است تا با همکاری با سایر شرکت‌ها، دیوایس‌های بیشتری به این قابلیت مجهز شوند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5367/google-pixel-8-and-pixel-8-pro_03.jpgGoogle Pixel 8 و Pixel 8 Pro

در صورت به سرقت رفتن دیوایس، چگونه می‌توان از اطلاعات خود محافظت کرد؟

شماره شناسایی شخصی یا PIN، الگو و یا گذرواژه همگی راه‌کارهایی برای قفل کردن گوشی و جلوگیری از ورود سایرین به آن است. چنان‌چه برای اسمارت‌فون دزدیده شده خود PIN تنظیم نکرده باشید، می‌توانید این کار را از طریق اپلیکیشن Find My Device انجام دهید. حتی اگر سارقی بتواند به PIN گوشی دست پیدا کند، شما خیلی راحت می‌توانید از طریق اپلیکیشن Find My Device، از حساب گوگل خود خارج شده و دسترسی سارق به داده‌های شخصی خود را از غیرممکن کنید. حتی برای اطمینان خاطر بیشتر، در صورت سرقت گوشی، می‌توانید از طریق اپلیکیشن Find My Device، گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

آیا شبکه Find My Device قبلا وجود داشت؟

بله، اما نه به شکل کنونی. این پلتفرم پیش از این توسط گوگل ارائه شده بود، اما موقعیت‌یابی دیوایس گم‌شده مستلزم اتصال آن به اینترنت بود. به عبارت دیگر، گوگل تا زمانی می‌توانست محل دقیق دیوایس را به شما اعلام کند که آن دیوایس به اینترنت متصل باشد. اما در شبکه جدید Find My Device، حتی در صورت آفلاین بودن دیوایس نیز امکان ردیابی دقیق آن (از طریق ارتباط بلوتوثی با دیوایس‌های مجاور) وجود دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5367/what-is-find-my-device-network-and-how-does-it-work_04.jpg

چه دیوایس‌هایی شامل شبکه Find My Device نمی‌شوند؟

در حال حاضر، شبکه Find My Device فقط به کشورهای آمریکا و کانادا محدود بوده و انتظار می‌رود طی چند ماه آینده بریتانیا و اروپا را نیز شامل شود. شکی نیست که گوگل قصد دارد دایره این شبکه را به مناطق بیشتری گسترش دهد. نکته دیگر آنکه گوگل سعی دارد طیف گسترده‌ای از دیوایس‌های اندرویدی را در این شبکه پشتیبانی کند، اما چنان‌چه شما از یک گوشی هوشمند خیلی قدیمی استفاده می‌کنید، نباید انتظار ردیابی آن در شبکه Find My Device را داشته باشید. در رابطه با سایر دیوایس‌ها – مثل هدفون یا ساعت هوشمند – نیز باید گفت پشتیبانی شدن یا نشدن آنها تا حد زیادی به شرکت سازنده بستگی دارد. لذا هیچ تضمینی نیست که هدفون یا اسمارت‌واچ شما در این شبکه قابلیت ردیابی داشته باشند.

از کجا بفهمیم که در شبکه Find My Device هستیم یا خیر؟

حضور داشتن در شبکه Find My Device به آپدیت نرم‌افزاری خیلی مفصلی نیاز ندارد. برای قرار گرفتن در این شبکه، کافی‌ست جدیدترین نسخه از اپلیکیشن Find My Device را نصب کرده باشید. چنان‌چه قبلا این کار را انجام داده‌اید، باید برای به‌روزرسانی آن اقدام کنید. برای این منظور، می‌توان در پلتفرم Play Store اپلیکیشن Find My Device را پیدا کرد و یا از درون خود اپلیکیشن، به‌روزرسانی را انجام داد.

آیا استفاده از سرویس Find My Device هزینه دارد؟

خیر. در حال حاضر، استفاده از این سرویس رایگان است.

آیا استفاده از Find My Device خطر امنیتی به دنبال دارد؟

به نظر نمی‌رسد استفاده از این سرویس کاربر را با خطر امنیتی روبرو کند. البته بعید نیست کاربرانی باشند که بخواهند از امکانات این سرویس سوء استفاده کنند.

آیا استفاده از Find My Device مصرف باتری را افزایش می‌دهد؟

قاعدتا مصرف باتری دیوایس شما با حضور در این شبکه کمی نسبت به قبل بیشتر خواهد شد، اما مطمئنا این میزان قابل اغماض بوده و لذا استفاده از این سرویس تغییر محسوسی در الگوی مصرف باتری شما ایجاد نخواهد کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5367/what-is-find-my-device-network-and-how-does-it-work_05.jpg

آیا محدودیتی برای تعداد دیوایس‌های یک کاربر در شبکه Find My Device وجود دارد؟

از قرار معلوم محدودیتی در این زمینه وجود نداشته و هر کاربری می‌تواند به تعداد دلخواه از دیوایس‌های خود را (به شرط پشتیبانی شدن) وارد این شبکه کند.

چگونه می‌توان یک دیوایس را از شبکه Find My Device خارج کرد؟

برای خارج کردن هر دیوایسی از این شبکه، کافی‌ست از حساب گوگل خود در آن دیوایس خارج شوید.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.