رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

آیا بنیان‌گذار بایننس به زندان می‌رود؟ چه بلایی بر سر این صرافی می‌آید؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao) ملقب به CZ، بنیان‌گذار بایننس (Binance)

با افزایش فشارهای حقوقی و نظارتی در ایالات متحده بر صنعت ارزهای دیجیتال که منجر به شکایت علیه تعدادی از بازیگران بزرگ این حوزه شده است، وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) خواستار ۳ سال زندان برای چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao) ملقب به CZ، بنیان‌گذار صرافی بایننس (Binance) شده است.

به گزارش فین‌بولد (Finboldچانگ‌پنگ ژائو در نوامبر سال گذشته به‌عنوان بخشی از توافقنامه ۴.۳ میلیارد دلاری، به نقض قوانین ضد پولشویی آمریکا اعتراف و از سمت مدیرعاملی صرافی بایننس کناره‌گیری کرد. براساس یادداشت حکم صادره در تاریخ ۲۴ آوریل، وی ممکن است به دلیل این جرم با ۳۶ ماه زندان مواجه شود.

دادستان‌های ایالات متحده با وجود اینکه دستورالعمل‌های فدرال برای چنین جرایمی، حداکثر ۱۸ ماه زندان در نظر گرفته و خود CZ نیز با محکومیتی کمتر از این مدت مخالفت نکرده است، این حکم را به دادگاه حوزه غربی واشنگتن پیشنهاد دادند.

چرا حکم زندان CZ طولانی تر از حد معمول در نظر گرفته شده است؟

دادستان‌ها برای چنین حکمی استدلال می‌کنند که جرائم ادعایی CZ، که به گفته آن‌ها شامل گزارش نکردن بیش از ۱۰۰،۰۰۰ تراکنش مشکوک با گروه‌های تروریستی از جمله القاعده و داعش و همچنین فروش مواد مخدر و معاملات باج‌افزار می‌شود، چنین حکمی را توجیه می‌کند. آن‌ها می‌گویند:

مجازات حبس ۳۶ ماهه نشان‌دهنده‌ جدیت جرم، ترویج احترام به قانون، ایجاد بازدارندگی کافی و مجازاتی کافی اما نه بیشتر از حد لازم برای دستیابی به اهداف مجازات است. با توجه به وسعت نقض عمدی چانگ‌پنگ ژائو نسبت به قوانین ایالات متحده و عواقب آن، یک حکم بالاتر از دستورالعمل‌های دادگاه به مدت ۳۶ ماه استحقاق دارد.

بایننس به جای حبس، تقاضای حکم تعلیقی می‌کند

اندکی پس از اینکه وزارت دادگستری آمریکا لایحه خود را ارائه کرد، تیم حقوقی CZ نیز یادداشت حکم خود را ارائه دادند. در این یادداشت استدلال شده است که چنین حکم زندانی برای پرونده مشابهی تحت قانون رازداری بانک (BSA) بی‌سابقه خواهد بود و به جای آن، حکم تعلیقی ترجیح داده می‌شود. همانطور که آن‌ها توضیح دادند:

در هیچ پرونده مشابهی تحت قانون رازداری بانک تاکنون فردی به حبس محکوم نشده است. آقای ژائو نباید اولین نفر باشد. با توجه به نیاز به اجتناب از نابرابری‌های غیرقابل توجیه در احکام، پذیرش فوق‌العاده مسئولیت توسط آقای ژائو، سابقه طولانی او در امور خیر و خدمات اجتماعی، بیش از ۵ ماه دوری او از خانواده از زمان اعتراف به جرم و عواقب جانبی محکومیت او، آقای ژائو با احترام درخواست می‌کند که دادگاه او را به حکم تعلیقی محکوم کند.

عذرخواهی CZ و قبول اشتباهات

چانگ‌پنگ ژائو در نامه‌ای که روز سه‌شنبه به قاضی ناظر بر پرونده‌اش ارسال کرد، بابت تصمیم‌گیری ضعیف خود عذرخواهی کرد و پذیرش کامل مسئولیت اقداماتش را بر عهده گرفت. ژائو در این نامه که خطاب به قاضی ریچارد جونز (Richard Jones) از ناحیه غربی واشنگتن نوشته شده، گفت که هیچ‌گونه عذری برای کوتاهی او در ایجاد کنترل‌های تطبیق‌پذیری لازم در بایننس وجود ندارد و اطمینان داده است که این تنها برخورد او با سیستم قضایی کیفری خواهد بود.

او در ادامه نامه، از تمایل خود برای حمایت از استارتاپ‌های حوزه زیست‌فناوری و جوانان سخن گفت. در کنار نامه‌ی ژائو، ۱۶۱ نامه حمایتی دیگر نیز به دادگاه ارائه شد که درخواست ملایمت در حکم را داشتند. این نامه‌ها از سوی اعضای خانواده، دوستان و سایر آشنایان او نوشته شده بود.

خواهر ژائو، جسیکا ژائو (Jessica Zhao)، مدیر ارشد سابق مورگان استنلی (Morgan Stanley)، در نامه خود اذعان داشت که برادرش اشتباهاتی مرتکب شده است، اما همواره برای کمک به دیگران تلاش می‌کند. او به‌عنوان مثال به سقوط صرافی اف‌تی‌اکس (FTX) اشاره کرد و گفت که ژائو اطمینان حاصل کرده است بایننس هرگز از وجوه مشتریان سوءاستفاده نکند.

هی یی (He Yi)، یکی دیگر از بنیان‌گذاران بایننس نیز در نامه خود نوشت:

اگر صنعت ارز دیجیتال را به غرب وحشی تشبیه کنیم ،CZ نگهبان این سرزمین بی‌قانون است. حتی ایالات متحده هم هنوز نحوه تنظیم مقررات و تعریف این صنعت را مشخص نکرده است. طبیعی است که او به‌عنوان یک بنیان‌گذار که هرگز شرکتی به این بزرگی را مدیریت نکرده است، با نقاط کوری مواجه شود.

همسر چانگپنگ ژائو، یانگ ویچینگ (Yang Weiqing) به‌عنوان نمونه‌ای از کارهای خیرخواهانه‌ی ژائو به این نکته اشاره کرد که بایننس در سال ۲۰۱۸، با وجود اینکه چند ماه قبل از بازار ژاپن خارج شده بود، ده‌ها میلیون ین به مناطق زلزله‌زده این کشور کمک مالی کرد. فرزندان ژائو، ریچل (Rachel) و رایان (Ryan)، که هر دو دانشجوی دانشگاه‌های آمریکا هستند، با تعریف خاطراتی از یک پدر حمایت‌گر، از قاضی خواستند تا شخصیت ژائو را تنها بر اساس این یک اتفاق قضاوت نکند.

ابتدای سال جاری، ایالت‌های فلوریدا و آلاسکا تحت فشارهای نظارتی اعمال شده بر شعبه آمریکایی صرافی بایننس، تسلیم شدند. همان‌طور که فین‌بولد در ۲۶ ژانویه گزارش داد، این فشارها منجر به تعلیق مجوز فعالیت شعبه آمریکای بایننس در این ایالت‌ها و توقف ارائه خدمات آن به ساکنان این مناطق شد.

آیا بنیان‌گذار بایننس به زندان می‌رود؟ چه بلایی بر سر این صرافی می‌آید؟

در همین حال، تحولات اخیر تأثیر قابل توجهی بر قیمت بی‌ان‌بی (BNB)، ارز دیجیتال بومی اکوسیستم بایننس، نداشته است. این ارز دیجیتال در حال حاضر با قیمت ۶۰۶.۴ دلار معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته تقریباً خنثی بوده است. همچنین در طول هفته گذشته ۱۲.۴ درصد و در ماه گذشته ۴.۴۲ درصد رشد داشته است.

The post آیا بنیان‌گذار بایننس به زندان می‌رود؟ چه بلایی بر سر این صرافی می‌آید؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.