رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

گزارش مالی متا از سه‌ماهه نخست 2024 – افزایش درآمد تبلیغات مهم‌ترین عامل رشد دو برابری سود خالص

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

5380_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

مجموعه Meta Platforms شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام هم‌گام با دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری، به تازگی گزارش مالی خود را از سه‌ماهه نخست 2024 منتشر کرده و از افزایش قابل توجه سود خود در این بازه زمانی خبر داده است. افزایش سودی که مهم‌ترین عامل آن، رشد درآمد شرکت از تبلیغات در کنار افزایش 6 درصدی متوسط قیمت تبلیغات در پلتفرم‌های متا عنوان شده است. بر اساس این گزارش، درآمد متا در اولین فصل سال جاری میلادی با 27 درصد رشد سالانه به 36.46 میلیارد دلار رسیده و کمی بیشتر از برآورد 36.16 میلیارد دلاری تحلیل‌گران LSEG بوده است. عایدی یا EPS هر سهم نیز 4.71 دلار گزارش شده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، بیش از دو برابر افزایش یافته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5380/meta-q1-2024-financial-results_01.jpg

مجموعه متا با بهبود عملکرد مالی خود در سه‌ماهه اخیر، انتظارات سرمایه‌گذاران را نیز افزایش داده است و در آینده، دایره محدودی برای شکست و زیان خواهد داشت. سهام کمپانی امسال و پس از افزایش حدود سه برابری در سال گذشته، تا پایان معاملات روز ارائه این گزارش مالی، حدود 40 درصد افزایش یافته است. روندی که مدیر عامل متا در فوریه 2023، آن را آغازگر این رالی قیمتی دانسته بود. در آن زمان، زاکربرگ از عملکرد مناسب شرکت برای حذف پروژه‌های غیرضروری و کنترل گسترش بی‌رویه دامنه کاری خبر داده بود که به متا در توسعه «سازمانی قوی‌تر و چابک‌تر» یاری می‌رساند. بر همین اساس، مدیر عامل متا در نیمه نخست 2023 حدود 21 هزار شغل را کاهش داد و در فوریه سال جاری نیز روند استخدام 2024 را در مقایسه با عملکرد معمول سالیان گذشته بسیار محدود ارزیابی کرد؛ چنان که تعداد کارمندان شرکت در فصل اول امسال نسبت به دوره مشابه قبلی با کاهش 10 درصدی به 69,329 نفر رسیده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5380/meta-q1-2024-financial-results_02.jpg

بر اساس گزارش منتشرشده، درآمد متا در سه‌ماهه‌ اخیر با 27 درصد رشد از 28.65 میلیارد دلار در نخستین فصل 2023 به 36.46 میلیارد دلار در دوره زمانی ژانویه تا مارس 2024 رسیده است که سریع‌ترین نرخ رشد درآمد این کمپانی از سال 2021 میلادی تاکنون به شمار می‌رود. سود خالص شرکت نیز با افزایش بیش از دو برابری نسبت به فصل اول 2023 به 12.37 میلیارد دلار یا 4.71 دلار به ازای هر سهم رسیده است، که نه تنها به سبب رشد درآمد حاصل از تبلیغات محقق شده، بلکه حاصل کاهش 16 درصدی هزینه‌های فروش و بازاریابی متا نسبت به دوره مشابه سال پیش بوده است. البته با وجود این سودآوری، سهام متا در معاملات پس از ساعات اداری و بعد از انتشار این گزارش و پیش‌بینی ضعیف شرکت از فصل بعدی که نتایج بهتر از انتظار سه‌ماهه نخست امسال را تحت تأثیر قرار داد، با سقوطی 16 درصدی مواجه شد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5380/meta-q1-2024-financial-results_03.jpg

آمار منتشرشده در این گزارش نشان می‌دهد که درآمد حاصل از تبلیغات که بخش عمده ای از کسب‌وکار متا را تشکیل می دهد، در سه‌ماهه اول 2024 با 27 درصد افزایش به 35.64 میلیارد دلار رسیده است. شرکت آمریکایی همچون سه‌ماهه پیش از ثبات اقتصادی و همچنین آن دسته از شرکت‌های خرده‌فروشی چینی مانند Temu و Shein بهره برده که مبالغ زیادی را برای تبلیغات در فیس‌بوک و اینستاگرام هزینه کرده‌اند تا به طیف گسترده‌تری از کاربران دسترسی پیدا کنند. البته برخی تحلیل‌گران هشدار داده‌اند که کاهش هزینه‌های تبلیغ‌دهندگان چینی ممکن است در آینده موجب نگرانی مدیران متا را فراهم آورد. البته مدیر مالی متا در همین رابطه گفته است که این شرکت اقدام به کمی‌سازی سهم چین در سه‌ماهه اول نمی‌کند. به گفته لی، درآمد متا از تبلیغات در منطقه آسیا و اقیانوسیه نسبت به دوره مشابه سال گذشته 41 درصد رشد را به ثبت رسانده و این منطقه را سریع‌ترین حوزه در حال رشد به ویژه در زمینه تجارت آنلاین و بازی بدل ساخته است.

متا در گزارش خود پیش‌بینی کرده که میزان فروش شرکت در سه‌ماهه دوم رقمی در حدود 36.5 تا 39 میلیارد دلار باشد. بازه‌ای که نقطه میانی آن، یعنی 37.75 میلیارد دلار، از رشد سالانه 18 درصدی حکایت دارد، هرچند از تخمین 38.3 میلیارد دلاری تحلیل‌گران پایین‌تر است.

شرکت مادر فیس‌بوک در حال حاضر آماری از کاربران فعال روزانه و ماهانه این شبکه اجتماعی ارائه نمی‌دهد بلکه آنچه را «افراد فعال در خانواده اپلیکیشن‌های متا» می‌خواند، گزارش می‌کند. این رقم به کاربرانی اشاره می‌کند که در طول روز از یکی از اپ‌های زیرمجموعه متا شامل فیس‌بوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس‌اپ استفاده می‌کنند و تعداد آن‌ها در مارس 2024 به 3.24 میلیارد رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5380/meta-q1-2024-financial-results_04.jpg

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)، مدیر عامل متا در نشست خبری این شرکت به سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی عینک هوشمند و واقعیت ترکیبی نیز اشاره کرد که در حال حاضر سودی از آن‌ها نصیب متا نمی‌شود. به علاوه زاکربرگ از افزایش سرمایه‌گذاری در زمینه هوش مصنوعی نیز خبر داد. به گفته او «زمانی که خدمات هوش مصنوعی متا به مرحله گسترش برسد، می‌توانیم با توجه به سوابق قبلی سود مناسبی را از این بخش به دست آوریم.»

مارک زاکربرگ مدتی پیش از طرحی برای بازسازی تجارت تبلیغاتی متا با تمرکز بر هوش مصنوعی خبر داده بود. از سوی دیگر به گفته سوزان لی (Susan Li)، مدیر مالی متا، این شرکت روی مدل‌های هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده که می‌تواند ضمن پیش‌بینی تبلیغات مرتبط برای کاربران، ابزارهایی را برای خودکارسازی فرآیند ایجاد تبلیغات در اختیار قرار دهد. این شرکت در اوایل ماه آوریل نیز مجموعه جدیدی از سیستم‌های هوش مصنوعی را برای تقویت آن چه زاکربرگ «هوشمندترین دستیار AI با قابلیت استفاده رایگان» می‌خواند، به نمایش گذاشت. متا در کنار گوگل و OpenAI یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه هوش مصنوعی به شمار می‌رود. علاوه بر این مجموعه‌های شناخته‌شده، استارتاپ‌هایی همچون Anthropic ،Cohere و France’s Mistral نیز مدل‌های زبانی هوش مصنوعی جدیدی را برای جذب مخاطبان ارائه کرده‌اند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5380/meta-q1-2024-financial-results_05.jpgMark Zuckerberg مدیرعامل متا

در این میان واحد Reality Labs که سخت‌افزار و نرم‌افزار آن برای توسعه متاورس به کار گرفته می‌شود، همچنان به بلعیدن نقدینگی شرکت ادامه می‌دهد. این بخش با فروش 440 میلیون دلاری و 3.85 میلیارد دلار زیان در سه‌ماهه اول، در مجموع از پایان سال 2020 تاکنون بیش از 45 میلیارد دلار زیان برای متا ایجاد کرده است. البته میزان زیان‌دهی این بخش در بازه زمانی ژانویه تا مارس 2024 از پیش‌بینی 4.31 میلیارد دلاری تحلیل‌گران کمتر بوده است.

متا در گزارش خود هزینه‌های سرمایه‌ای سال 2024 را در محدوده 35 تا 40 میلیارد دلار پیش‌بینی کرده که از برآورد 30 تا 37 میلیاردی پیشین بیشتر است و به سبب شتاب بخشیدن متا به سرمایه‌گذاری زیرساختی برای پشتیبانی از نقشه راه هوش مصنوعی شرکت افزایش یافته است.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.