رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

گزارش Canalys از بازار جهانی اسمارت‌فون در سه‌ماهه نخست 2024 – رسیدن به رشد دو رقمی بعد از ده فصل

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

5382_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

مؤسسه Canalys روز سه‌شنبه 30 آوریل 2024 (11 اردیبهشت 1403) گزارش خود را از بازار جهانی اسمارت‌فون در سه‌ماهه نخست سال 2024 منتشر کرد. طبق این گزارش، طی بازه زمانی یادشده بالغ بر 296.2 میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار جهانی شده که نسبت به حجم گوشی‌های عرضه‌شده در سه‌ماهه نخست 2023 (یعنی 269.8 میلیون دستگاه) 10 درصد رشد داشته است. داده‌های این گزارش نشان می‌دهد عملکرد بازار جهانی پس از ده فصل دشوار، بهتر از حد انتظار بوده و سرانجام به رشد دو رقمی منجر شده است. گفتنی‌ست، در سه‌ماهه اخیر سامسونگ بزرگ‌ترین عرضه‌کننده اسمارت‌فون بوده و پس از آن اپل، شیائومی، Transsion و اوپو رتبه‌های بعدی را کسب می‌کنند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5382/canalys-smartphone-market-report-q1-2024_01.jpg

پیش از این در اواسط آوریل گزارشی مقدماتی با جزییات کمتر از سوی Canalys با همین موضوع منتشر شده بود، اما گزارش اخیر کامل‌تر بوده و علاوه‌بر سهم برندها از بازار جهانی، تعداد دقیق اسمارت‌فون‌های عرضه‌شده توسط آنها را نیز شامل می‌شود. کارشناسان Canalys رشد 10 درصدی بازار اسمارت‌فون را عمدتا به عرضه سبد محصولات به‌روزرسانی‌شده از سوی فروشندگان و همچنین ثبات اقتصاد کلان در بازارهای نوظهور نسبت می‌دهند. در ادامه نگاهی داریم به عملکرد برندهای برتر طی سه‌ماهه اخیر.

طبق گزارش Canalys، سامسونگ طی فصلی که گذشت 60 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را وارد بازارهای جهانی کرده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل 1 درصد کمتر بوده است. با این وجود، این کمپانی کره‌ای با در دست گرفتن یک پنجم کل بازار جهانی، رتبه نخست عرضه گوشی هوشمند در دنیا را مجددا به نام خود ثبت کرده است. پس از سامسونگ، اپل با کسب 16 درصد از سهم بازار در جایگاه دوم می‌ایستد. البته این شرکت آمریکایی در بازارهای کلیدی خود با برخی ناملایمات مواجه بوده و لذا رقم عرضه آیفون‌های اپل در سه‌ماهه اخیر (یعنی 48.7 میلیون دستگاه) نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افت کرده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5382/canalys-smartphone-market-report-q1-2024_02.jpgپنج شرکت برتر عرضه‌کننده جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه اول سال 2024 از نگاه کانالیز

حجم گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده توسط شیائومی طی سه‌ماهه نخست 2024 با 33 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 40.7 میلیون دستگاه رسیده و جایگاه سومی جهان را برای این کمپانی چینی به ارمغان آورده است. رتبه‌های چهارم و پنجم نیز متعلق به برندهای چینی است. رتبه چهارم جهانی در اختیار Transsion (صاحب برندهایی مثل Infinix ،Tecno و itel) است. Transsion در بازه زمانی یادشده 28.6 میلیون دستگاه اسمارت‌فون را وارد بازارهای جهانی کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد چشمگیر 86 درصدی همراه بوده است. برند اوپو نیز با عرضه 25 میلیون گوشی هوشمند در رتبه پنجم قرار می‌گیرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5382/canalys-smartphone-market-report-q1-2024_03.jpgمیزان عرضه جهانی اسمارت‌فون از سه‌ماهه اول 2020 تا سه‌ماهه اول 2024

به گفته سانیام چاورازیا (Sanyam Chaurasia)، تحلیلگر ارشد Canalys، عرضه پرچمدارهای سری Galaxy S24 از لحاظ هوش مصنوعی و استراتژی پیشرفته آن، لحظه‌ای محوری برای سامسونگ به شمار رفته و پتانسیل متحول کردن این صنعت را داراست. پرچمدارهای سری Galaxy S24 در مقایسه با سری Galaxy S23 یک ماه زودتر به بازار عرضه شدند. حجم عرضه این پرچمدارها در سه‌ماهه نخست سال 2024 بالغ بر 13.5 میلیون دستگاه گزارش شده که در قیاس با حجم عرضه دیوایس‌های سری Galaxy S23 تا 35 درصد افزایش داشته است. از جمله عوامل گرایش کاربران به سری Galaxy S24 شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: قابلیت هوش مصنوعی Galaxy AI، مقیاس بزرگ نقاط خرده‌فروشی (که تجربه مشتری را بالا می‌برند) و استراتژی بهتر برای ورود به بازار.

عملکرد قدرتمند سری Galaxy S24، علاوه بر تحکیم جایگاه سامسونگ در زمینه ساخت دیوایس‌های پیشرفته، نشانگر آن است که صنعت اسمارت‌فون با نوآوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در آستانه یک تغییر گسترده است. به لطف Galaxy AI، سامسونگ به دنبال آن است تا با ارائه یک گزاره ارزشی، از شتاب اولیه خود حداکثر استفاده را ببرد. تحکیم رقابت‌پذیری در رده دیوایس‌های پیشرفته و ایجاد وفاداری به برند از دیگر اهداف سامسونگ در این زمینه محسوب می‌شوند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5382/canalys-smartphone-market-report-q1-2024_04.jpgمیزان سهم بازار و عرضه گوشی‌های هوشمند در سطح جهانی از سه‌ماهه اول 2020 تا سه‌ماهه اول 2024

رونار برهوود (Runar Bjørhovde)، از تحلیلگران Canalys، بر این باور است که برندهای بازار انبوه بر امواج تحول بازارهای نوظهور سوار بوده و در عین حال با احتیاط اقدام به ذخیره کردن قطعات هستند. این برندها از لحاظ موجودی انبارهای خود در ابتدای سال 2024 شرایط خوبی داشته و به لطف سبد محصولات به‌روزرسانی‌شده خود، عملکرد قدرتمندی را به نمایش گذاشته‌اند. به عنوان مثال، برندهای شیائومی و Transsion به‌ترتیب رشد سالانه 33 و 86 درصدی را کسب کردند که این موفقیت تا حد زیادی مدیون عرضه مدل‌های جدید این برندها در خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین است. به گفته برهوود، این برندها در کنار افزایش حجم تولیدات خود، با توجه به احتمال بالا رفتن قیمت مواد اولیه، اقدام به ذخیره‌سازی این مواد کرده‌اند. این برندها وضعیت تقاضا در بازار را با دقت بررسی کرده و سعی دارند بار افزایش هزینه‌ها را روی دوش مصرف‌کننده بگذارند که در نهایت منجر به بالا رفتن متوسط قیمت فروش اسمارت‌فون خواهد شد.

سانیام چاورازیا بازار اسمارت‌فون در سال 2024 را این گونه پیش‌بینی می‌کند: «در سال 2024، فروشندگان با تمرکز روی سهم خرید مشتری، مدیریت موجودی و بهینه‌سازی زنجیره تأمین، رویکرد محتاطانه‌ای را در پیش خواهند گرفت. در عین حال، تلاش برای یافتن راه‌هایی جهت تجاری‌سازی موج هوش مصنوعی مولد درون اکوسیستم دیوایس، از اهمیت بالایی برای بازیگران [این عرصه] برخوردار است.» به گفته چاورازیا، به تکامل رسیدن راه‌کارهای هوش مصنوعی روی دیوایس برای اسمارت‌فون‌ها تا حد زیادی به اتحاد استراتژیک بین برندها، سازندگان چیپ‌ست و شرکت‌های نرم‌افزاری وابسته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/5382/canalys-smartphone-market-report-q1-2024_05.jpgمیزان عرضه گوشی‌های هوشمند از سه‌ماهه اول 2023 تا سه‌ماهه اول 2024 برحسب منطقه توزیع

فروشندگان اسمارت‌فون به دنبال همکاری با پیشتازان صنعت هستند تا به این وسیله بتوانند راه‌کارهای هوش مصنوعی شخصی‌سازی‌شده و منحصربه‌فرد را در اختیار مصرف‌کندگان نهایی قرار دهند. در درازمدت، هدف فروشندگان تجهیز دیوایس‌های میان‌رده به قابلیت‌های هوش مصنوعی است تا از این طریق، کاربران بیشتری به اکوسیستم‌های هوش مصنوعی این فروشندگان اضافه شوند. به‌علاوه، گسترش اکوسیستم از طریق یکپارچه‌سازی بین دیوایس‌ها و همکاری‌های استراتژیک می‌تواند به افزایش درآمدزایی منجر شود. این موضوع، تأثیر عمیق هوش مصنوعی روی دیوایس بر تجربه کاربر و سودآوری برند را به خوبی نشان می‌دهد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.