رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

لانچ پد بایننس چیست و چه تفاوتی با لانچ پول بایننس دارد؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

Binance-LaunchPad.jpg

تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که پروژه‌های جدید و استارتاپ‌ های ارز دیجیتال که قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال و جذب سرمایه‌گذاران این بازار به خود را دارند، از چه طریقی این کار را انجام می‌دهند؟ یکی از بهترین راه‌ها لانچ پدها است و لانچ‌ پد بایننس و لانچ‌پول بایننس از بهترین پلتفرم‌هایی هستند که به تیم‌ پروژه‌ها در راه‌اندازی و عرضه ارزهای دیجیتال کمک و مشاوره می‌دهند.

اما آیا همه این توکن‌های نوظهور به رسمیت شناخته شده و به موفقیت می‌رسند؟

قطعاً اینطور نیست! در میان ده‌ها هزار ارز دیجیتال موجود در بازار، اکثر مردم معمولاً با نام و سازوکار ۱۰ تا ۲۰ توکن برتر آشنا هستند. شاید نام بسیاری از توکن‌های دیگر نیز به گوش مردم برسد، اما اکثراً به ارتباط و فعالیت مستقیمی با آن توکن‌ها نمی‌انجامد. پس با وجود این شرایط، چگونه پروژه‌های جدید کریپتو در این میان راه موفقیت خود را پیدا کرده و سرمایه‌گذاران و تریدرها را به سوی خود جذب می‌کنند؟ جواب این پرسش را در لانچ پدها پیدا می‌کنید.

لانچ پد چیست؟

لانچ‌ پدها (Launchpad) پلتفرم‌هایی هستند که استارتاپ‌ها یا پروژه‌های کریپتویی که در مراحل اولیه قرار دارند را قادر می‌سازند تا سرمایه موردنیاز خود را جمع‌آوری کنند و در معرض دید کاربران و سرمایه‌گذاران بازار قرار گیرند.

لانچ پدها بخش مهمی از اکوسیستم ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند، زیرا نوآوری، تنوع و تعامل جامعه را تقویت می‌کنند و به جرأت می‌توان گفت که بدون آن‌ها بسیاری از پروژه‌های ارز دیجیتال در دسترس عموم قرار نمی‌گرفتند. لانچ‌پدها همچنین مزایایی مانند دسترسی به توکن‌های جدید با احتمال سود خوب، پاداش‌ها و فرصت‌هایی برای مشارکت در مدیریت و توسعه پروژه‌ها را برای کاربران فراهم می‌کنند.

لانچ پد بایننس چیست؟

یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین لانچ‌ پدها در دنیای ارز دیجیتال، لانچ پد بایننس (Binance Launchpad) است که توسط بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات و کاربران، پشتیبانی می‌شود. این پلتفرم به ده‌ها پروژه مانند سندباکس، کاوا و اکسی اینفینیتی، کمک کرده است تا توکن‌های خود را در این پلتفرم ارائه دهند و در جهت رسیدن به اهداف خود گام‌های مستحکم‌تری بردارند.

لانچ پد بایننس چیست؟لانچ پد بایننس یک پلتفرم تامین مالی جمعی (Crowdfunding) و متعلق به بایننس است.

علاوه بر تسهیل عرضه اولیه توکن، لانچ پد بایننس حامی پروژه‌های نوپا نیز می‌باشد. به این منظور و با ارائه خدمات راهنمایی و پشتیبانی کاربران، کمک‌ به توسعه فنی و همچنین حمایت برای گسترش و بهتر دیده‌شدن پروژه در بازار، به رشد و پیشرفت پروژه‌های جدید در دنیای کریپتوکارنسی کمک می‌کند.

لانچ پد بایننس نه تنها پلتفرمی برای راه‌اندازی توکن است، بلکه دروازه‌ای برای دسترسی به اکوسیستم بایننس نیز هست. این اکوسیستم شامل زنجیره بی‌ان‌بی، بایننس اسمارت چین، بایننس DEX، آکادمی بایننس، خیریه بایننس و چندین پلتفرم دیگر است.

می‌دانیم که صرافی بایننس یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان است که یکی از کمترین کارمزد تراکنش‌ها و بالاترین نقدینگی‌ها را در میان صرافی‌های پیشرو در این حوزه ارائه می‌دهد. همچنین کاربرانی که از توکن بومی آن، بی‌ان‌بی (BNB) استفاده می‌کنند، پیشنهادهای قابل‌توجهی در معاملات نیز دریافت می‌کنند.

به همین دلیل بایننس یکی از بزرگ‌ترین جوامع ارزهای دیجیتال را از آن خود کرده و اکوسیستم بسیار مناسبی برای یک لانچ پد است. این صرافی دارای بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، کاردانو (ADA)، دوج کوین (DOGE) و بایننس کوین (BNB) را نام برد.

لانچ پد بایننس همچنین یکی از اولین پلتفرم‌هایی بود که سازوکار عرضه اولیه صرافی یا IEO (Initial Exchange Offering) را به کار گرفت که روشی بسیار محبوب در بین استارتاپ‌های ارز دیجیتال برای جمع‌آوری سرمایه است.

تفاوت IEO با ICO چیست؟

IEO چیست؟

عرضه اولیه صرافی (IEO) رویدادی برای جمع‌آوری سرمایه است که در آن استارتاپ‌های ارز دیجیتال از طریق یک پلتفرم معاملاتی یا صرافی، سرمایه مورد نیاز خود را جمع‌آوری می‌کنند. فرایند IEO، برخلاف عرضه اولیه کوین (ICO) که در آن خود کسب‌و‌کارها تلاش می‌کند تا در پلتفرم‌های خود پروژه‌شان را بازاریابی، معرفی و جذب سرمایه کنند؛ این فرایند توسط صرافی‌ها انجام می‌شود.

کشور چین ICO ها را در پایان سال ۲۰۱۷ ممنوع کرد و از آن به‌بعد دنیای ارزهای دیجیتال و استارتاپ‌های آن در تلاش برای یافتن راه‌حل‌های دیگر برای تأمین مالی کسب‌وکارها بودند. یک راه‌حل کارآمد همین IEOها بود که در آن یک صرافی ارز دیجیتال به نمایندگی از شرکتی که توکن جدید ساخته، سرمایه جمع می‌کند. لانچ پد بایننس یکی از اولین پلتفرم‌هایی بود که روش عرضه اولیه صرافی را بکار گرفت و بسیاری از استارتاپ‌ها نیز از آن استقبال کردند.

در این روش استارتاپ‌ها برای جمع‌آوری سرمایه در صرافی، هزینه‌ای پرداخت کرده و همچنین نسبت معینی از توکن‌های خود را به صرافی می‌دهند. پس از اتمام IEO، توکن‌های جدید در صرافی لیست می‌شوند که به ارتقای وجهه شرکت استارتاپ در نگاه سرمایه‌گذاران کمک می‌کند. برخلاف ICOها که در آن پول سرمایه‌گذاران به قراردادهای هوشمند ارسال می‌شوند، در IEOها شرکت‌کنندگان مبلغ اهدایی خود از طریق صرافی که میزبان IEO است ارسال می‌کنند.

مزایای لانچ پد بایننس

  • دسترسی: استارت‌آپ‌هایی که واجد شرایط شرکت در لانچ پد بایننس می‌شوند، ارز دیجیتال نوپای خود را در معرض دید میلیون‌ها کاربر یکی از برترین صرافی‌های ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات قرار می‌دهند.
  • نقدینگی: پروژه‌هایی که در لانچ پد بایننس لیست شده‌اند، در نهایت نقدینگی بالایی در چندین جفت‌ارز معاملاتی به دست می‌آورند.
  • بازار: ارز دیجیتال تازه فهرست شده بلافاصله برای یک پایگاه کاربری بزرگ در بایننس صادر می‌شود؛ چراکه خود صرافی بایننس تبدیل به یکی از دارندگان آن توکن می‌شود.
  • پشتیبانی: بایننس به استارتاپ‌ها در زمینه بلاک چین مشاوره و راهنمایی کامل ارائه می‌دهد و به رشد آنها در اکوسیستم بایننس کمک می‌کند.
  • سرمایه: لانچ پد بایننس از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۱۹ تا زمان نگارش این مقاله بیش از ۱۲۲ میلیون دلار سرمایه برای ۸۱ پروژه جمع‌آوری کرده است.
  • عملکرد: عملکرد لانچ پد بایننس در صنعت کریپتو از نظر جذب سرمایه و پیوند سرمایه‌گذاران با شرکت‌های استارتاپ، بهترین لانچ پد محسوب می‌شود.
  • جایزه: برای تجلیل از موفق‌ترین پروژه‌ها، بایننس هر سال جایزه‌ای به پروژه‌ای که بالاترین عملکرد را داشته اهدا می‌کند. نامزدهای این جایزه شامل پروژه‌هایی هستند که در سال گذشته معرفی شده‌اند و در طول عرضه اولیه خود بازگشت سرمایه (ROI) مثبتی داشتند اما توسط بایننس خریداری نشده‌اند. عواملی مانند ROI، نفوذ و کشش در بازار و همچنین میزان تعامل با اکوسیستم بایننس، هنگام انتخاب پروژه برنده در نظر گرفته می‌شوند.
  • خدمات: لانچ پد بایننس پلتفرمی است که به استارت‌آپ‌های کریپتویی کمک می‌کند تا به غیر از جمع‌آوری بودجه برای پروژه خود، به راه‌اندازی و تبلیغ توکن به کارآمدترین شکل ممکن برسند و طیف گسترده‌ای از خدمات، از مشاوره قبل از انتشار توکن تا پس از لیست‌شدن توکن و کمک‌های بازاریابی برای افزایش محبوبیت توکن در اکوسیستم بایننس ارائه می‌دهد. یک استارتاپ مبتنی بر بلاک چین با دید و ایده‌ای منحصربفرد و تازه، در صنعت کریپتو می‌تواند بهترین کاندیدای لانچ پد بایننس باشد.

لانچ پد بایننس چگونه کار می‌کند؟ راهنمای استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران

لانچ پد بایننس استارتاپ‌ها را به سرمایه‌گذاران متصل می‌کند. در ادامه بررسی می‌کنیم که یک استارتاپ چگونه می‌تواند واجد شرایط لیست‌کردن توکن جدید خود در لانچ پد بایننس شود و سرمایه‌گذاران و کاربران بایننس چگونه می‌توانند در فروش این توکن‌های جدید شرکت کرده و آنها را دریافت کنند.

هر پروژه استارتاپی که در بایننس لیست شده است، قبل از تأیید برای ورود به لانچ پد تحت بازرسی کامل قرار می‌گیرد. هنگام تایید یا رد یک پروژه، بایننس به معیارهای زیر توجه می کند:

  • مدل اقتصادی استارتاپ یا پروژه و توکنومیکس توکن آن
  • تاریخچه مختصر روند توسعه تیم استارتاپ
  • میزان نسبی رشد و بلوغ پروژه تا به اینجا
  • پروژه تا چه میزان برای پذیرش در مقیاس بزرگ و برای عموم مناسب است
  • پتانسیل سودآوری پروژه برای جامعه احتمالی آن چقدر است

راهنمای لانچ پد بایننس برای سرمایه‌گذاران

سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در فروش توکن‌های جدید لانچ پد بایننس شرکت کنند، ابتدا باید توکن‌های بی‌ان‌بی (BNB) خود را استیکینگ کنند. مقدار توکن BNB که یک سرمایه‌گذار می‌تواند استیک کند، بر اساس سطح آنها تعیین می‌شود. متعاقباً، سطح کاربران بر اساس مقدار بی‌ان‌بی که حداقل به مدت ۷ روز در حساب بایننس خود نگه داشته‌اند تعیین می‌شود.

فرآیند فروش یک توکن جدید در دو مرحله انجام می شود: مرحله عضویت (Subscription) و مرحله قرعه کشی (Lottery). در مرحله عضویت، سرمایه‌گذاران می‌توانند بی‌ان‌بی خود را به‌عنوان سپرده‌ نزد بایننس بگذارند تا توکن‌ها را با قیمت از پیش تعیین شده خریداری کنند. کل مبلغ سپرده‌گذاری شده بی‌ان‌بی، تعیین کننده سقف فروش توکن جدید است.

پس از مرحله عضویت، مرحله قرعه کشی برگزار می‌شود تا مشخص شود به کدام سرمایه‌گذاران توکن اختصاص داده می‌شود. شانس برنده شدن در قرعه کشی با مقدار بی‌ان‌بی که سرمایه‌گذار سپرده کرده تعیین می‌شود.

لانچ پد بایننس سرمایه‌گذاران را به استارتاپ‌ها متصل می‌کند.لانچ پد بایننس سرمایه‌گذاران را به استارتاپ‌ها متصل می‌کند.

توکن‌ها ظرف ۲۴ ساعت پس از فروش بین سرمایه‌گذاران برنده توزیع می‌شوند. سپس سرمایه‌گذاران می‌توانند توکن‌های خود را بلافاصله در صرافی بایننس خرید و فروش کنند.

لانچ پد بایننس از زمان راه‌اندازی خود به جمع‌آوری سرمایه برای استارتاپ‌های بلاک چین زیادی کمک کرده است. شما می‌توانید لیست موفق‌ترین توکن‌ها در لانچ پد بایننس را از لینک مربوطه ببینید.

پروژه‌های موفق که واجد شرایط لیست شدن در لانچ پد بایننس می‌شوند، به سرعت در سراسر اکوسیستم بایننس روی زبان‌ها می‌افتند. اگر لانچ پد بایننس یک پروژه یا توکن جدید را در معرض دید میلیون‌ها کاربر خود در سراسر جهان قرار داده، به این معنی است که آن پروژه موارد استفاده واقعی دارد و می‌تواند سودمند باشد. بنابراین کاربران به نوعی مطمئن می‌شوند که در صورت سرمایه‌گذاری در این توکن جدید، به احتمال زیاد فرصت‌های سود کوتاه‌مدت را در کنار بازده میان‌مدت بدست می‌آورند.

به عنوان مثال، یکی از پروژه‌های موفق لانچ پد بایننس، بیت تورنت (BitTorrent) بود. بلافاصله پس از فهرست شدن، سرمایه‌گذاران اولیه از توکن BTT سود بردند، زمانی که قیمت آن به بیش از ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. هولدرهای طولانی‌مدت که از زمان راه‌اندازی پروژه توکن آن را نگه داشتند، بیش از ۱۰۰۰ درصد سود کسب کرده‌اند.

تفاوت لانچ پد بایننس با لانچ پول بایننس چیست؟

لانچ پد بایننس و لانچ پول بایننس هر دو پلتفرم‌هایی هستند که به پروژه‌های جدید ارز دیجیتال کمک می‌کنند تا توکن‌های خود را راه‌اندازی کرده و در معرض دید کاربران و سرمایه‌گذاران احتمالی بگذارند. اما این دو پلتفرم در نحوه کارکرد و مزایایی که ارائه می‌دهند، تفاوت‌های کلیدی دارند.

تا اینجا به خوبی با لانچ پد بایننس و نحوه کارکرد آن آشنا شدید، اما لانچ پول بایننس چیست؟

تفاوت لانچ پد بایننس با لانچ پول بایننس

لانچ پول که در سپتامبر ۲۰۲۰ معرفی شد، پلتفرمی است که به کاربران امکان می‌دهد توکن‌های خود را استیک کرده و در ازای آن توکن‌های جدید را به صورت رایگان به دست آورند؛ یعنی شما در ازای توکن‌هایی که در شبکه قفل می‌کنید، توکن جدید دریافت می‌کنید. این رویکرد برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند درآمد غیرفعال داشته باشند، روش ایده‌آلی است.

مقایسه لانچ پد بایننس با لانچ پول بایننس

لانچ پد یک پلتفرم با مکانیزم عرضه اولیه صرافی (IEO) است. از طریق لانچ پد، شما می‌توانید به توکن‌های جدید و سودآور پروژه‌های استارتاپ که توسط بایننس انتخاب و بررسی شده‌اند، دسترسی زودهنگام پیدا کنید.

تعداد توکن‌هایی که می‌توانید خریداری کنید، بستگی به میانگین موجودی BNB شما در طول یک دوره زمانی مشخص (۷ روز) و تقاضای کلی برای آن پروژه دارد. شما باید BNB خود را در طول یک دوره استیک کنید و منتظر تخصیص نهایی توکن‌های جدید بمانید.

مقایسه لانچ پد بایننس با لانچ پول بایننسهدف لانچ پد سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها قبل از راه‌اندازی آن‌ها است، درحالی‌که عملکرد لانچ پول شامل استیک‌کردن توکن‌ها برای کسب توکن‌های جدید است.

لانچ پول بایننس یک پلتفرم با مکانیزم کشت سود یا ییلد فارمینگ (Yield Farming) است. از طریق لانچ پول، شما می‌توانید توکن‌های موجود خود مانند BNB را در ازای دریافت توکن‌های جدید از پروژه‌های جدید استیک کنید. این روش ایده‌الی برای کسب درآمد غیرفعال است. همچنین شما می‌توانید توکن‌های استیک شده و توکن‌های پاداشی خود را در هر زمانی برداشت کنید. برای مشاهده بهترین توکن‌های لیست شده در لانچ پول به لینک مشخص‌شده مراجعه کنید.

برخی از شباهت‌ها و تفاوت‌های بین لانچ پد و لانچ پول بایننس در جدول زیر آمده است:

شباهت‌هاتفاوت‌ها
هر دو پلتفرم توسط صرافی بایننس ارائه شده‌اند و از پروژه‌های استارتاپ حمایت می‌کنند.لانچ پد شامل سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها قبل از راه‌اندازی آن‌ها است، در حالی که لانچ پول شامل استیک کردن توکن‌ها برای کسب توکن‌های جدید بازار است.
هر دو دسترسی زودهنگام به توکن‌های جدید و احتمالا ارزشمند را ارائه می‌دهند.در لانچ پد حداکثر تعداد توکن‌هایی که هر کاربر می‌تواند بگیرد، محدودیت دارد، در حالی که لانچ پول هیچ محدودیتی در توکن‌های پاداشی ندارد.
برای شرکت در هر دو به نوعی نیاز به داشتن توکن BNB دارید.در لانچ پد باید توکن BNB خود را طی یک دوره مشخص سپرده‌گذاری کنید، اما در لانچ پول توکن بی‌ان‌بی یا دیگر توکن‌های خود را استیک کرده و می‌توانید در هر زمان برداشت کنید.
هر دو پروژه‌های جدید را از طریق بازاریابی، پشتیبانی فنی و مطابقت با قوانین حمایت می‌کنند.لانچ پد یک فرآیند انتخاب و بررسی سخت‌گیرانه‌تر برای پروژه‌ها دارد، در حالی که لانچ پول طیف پروژه‌های بیشتری را با انعطاف‌پذیری بیشتر می‌پذیرد.

سوالات متداول

لانچ‌ پد بایننس چیست؟

لانچ پد بایننس، سکویی برای عرضه‌ی اولیه‌ی توکن (IEO) است که به کاربران امکان خرید توکن‌های جدید را می‌دهد. این پلتفرم با ارائه‌ی روشی امن و کارآمد به پروژه‌های بلاکچینی نوآور، برای جذب سرمایه کمک می‌کند.

آیا لانچ‌ پد بایننس امن است؟

لانچ پد بایننس با تدابیر امنیتی قوی در رویدادهای فروش توکن، از کاربران و پروژه‌ها محافظت می‌کند.

آیا می‌توان با لانچ‌ پد بایننس درآمد کسب کرد؟

فعالیت در لانچ‌پد بایننس می‌تواند سودآور باشد، اما ریسک بالایی هم دارد. بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری در هر پروژه‌ی جدید، تحقیق شخصی ضروری است.

حداقل مقدار بایننس کوین (BNB) برای لانچ‌ پول بایننس چقدر است؟

برای استیک‌کردن توکن در لانچ‌ پد، کاربران باید بیش از ۰.۱ توکن BNB یا هر توکن پذیرفته‌شده‌ی دیگر در کیف پول خود داشته باشند.

آیا لانچ‌ پول بایننس ریسک دارد؟

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال جدید در لانچ‌پول بایننس، ریسک‌هایی مانند نوسانات بازار را به همراه دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله با لانچ پد بایننس و نحوه کارکرد آن آشنا شدیم. لانچ پد بایننس فضای مناسبی برای بازاریابی استارتاپ‌هایی است که در زمینه بلاک چین و ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند. اگر پروژه‌ای واجد شرایط لیست شدن در لانچ پد بایننس شود، توکن آن از طریق فرآیند عرضه اولیه صرافی (IEO) در معرض دید میلیون‌ها کاربر بایننس قرار می‌گیرد و  از حمایت و راهنمایی‌ تیم لانچ پد بایننس نیز بهره می‌برد.

از طرف دیگر، سرمایه‌گذارانی که در لانچ پد بایننس شرکت کرده و توکن‌های جدید را دریافت می‌کنند هم می‌توانند مطمئن باشند که بایننس آینده این پروژه‌ها را بررسی کرده و احتمال سودآوری آنها بیشتر است. همچنین با تفاوت‌های لانچ پد و لانچ پول بایننس آشنا شدیم که هر دو پلتفرم‌هایی برای حمایت از پروژه‌های جدید کریپتویی هستند.

اگر استارتاپی هستید که ایده خاص و منحصربفردی را پیش می‌برید برای دیده شدن توکن خود نیاز به حمایت دارید مقاله لانچ پد بایننس چیست، می‌تواند شروع خوبی برای ورود به این پلتفرم باشد. همچنین سرمایه‌گذاران فعال در بازار کریپتو که قصد کسب سود بیشتر دارند نیز می‌توانند لانچ پد و لانچ پول بایننس را به عنوان فضایی گسترده برای پیدا کردن توکن‌های جدید در نظر بگیرند.

The post لانچ پد بایننس چیست و چه تفاوتی با لانچ پول بایننس دارد؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.