رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

ایردراپ چیست؟ آموزش کسب ارز دیجیتال رایگان – آپدیت ۲۰۲۴

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

ایردراپ

پول مجانی در حوزه ارزهای دیجیتال واقعی است؟ هم بله و هم نه. این مقاله به‌طور کامل اختصاص دارد به ایردراپ‌ها. از اینکه ایردراپ چیست شروع می‌کنیم و بعد به شما یاد می‌دهیم که چطور می‌توانید در ایردراپ‌ها شرکت کنید. همچنین نگاهی خواهیم داشت به بهترین ایردراپ‌های سال ۲۰۲۴ و در نهایت بزرگترین ایردراپ‌های تاریخ را مرور می‌کنیم که باعث تحول در زندگی خیلی‌ها شده‌اند.

ایردراپ چیست؟

ایردراپ (Airdrop) به معنی توزیع ارز دیجیتال رایگان بین کاربران یک پروژه است که با اهداف مختلف ازجمله کمک به توزیع عادلانه‌تر توکن و همچنین افزایش آگاهی درباره پروژه انجام می‌شود.

ایردراپ چیست

به‌زبان ساده‌، پروژه‌های حوزه ارز دیجیتال، با انجام ایردراپ، توکن خود را بین کیف پول‌ها به‌شکل رایگان توزیع می‌کنند تا به اهدافی که برای خود تعریف کرده‌اند برسند:

  • بازاریابی و افزایش آگاهی در مورد پروژه: با ایردراپ، افراد بیشتری با پروژه آشنا می‌شوند و توجه به آن جلب می‌شود.
  • افزایش تعداد دارندگان (هولدرها): وقتی افراد توکن‌های رایگان دریافت می‌کنند، به هولدر پروژه تبدیل می‌شوند که می‌تواند به نفع پروژه باشد.
  • ایجاد انگیزه برای مشارکت: ایردراپ‌ها معمولاً به کاربرانی تعلق می‌گیرد که در پروژه‌ یا پروژه‌های خاصی مشارکت داشته‌اند؛ مثلاً روی یک شبکه خاص تراکنش انجام داده‌اند، توکنی را خریده‌اند یا در شبکه‌های اجتماعی پروژه را تبلیغ کرده‌اند.
  • توزیع عادلانه‌تر توکن‌ها: ایردراپ به پروژه‌ها کمک می‌کند توزیع توکن را غیرمتمرکزتر و عادلانه‌تر انجام دهند.

ایردراپ‌ها به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

هر پروژه ارز دیجیتال، معیارهای منحصر به فردی را برای تعیین افراد واجد شرایط دریافت ایردراپ در نظر می‌گیرد. این معیارها بر اساس اهداف و استراتژی‌های خاص هر پروژه تنظیم می‌شوند. برخی از رایج‌ترین معیارهایی که پروژه‌ها برای تخصیص ایردراپ استفاده می‌کنند عبارت‌اند از:

  1. کیف پول‌هایی که روی شبکه خاصی که برای پروژه مهم است، فعالیت انجام داده‌اند؛
  2. کیف پول‌هایی که وظایف (تسک‌های) خاصی که برای پروژه مهم است را انجام داده‌اند؛
  3. کاربرانی که در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های ارتباطی پروژه عضو می‌شوند و آن را دنبال می‌کنند؛
  4. افرادی که مقدار مشخصی از توکن پروژه را خریداری کرده یا نگهداری می‌کنند؛
  5. کسانی که در فعالیت‌های بازاریابی و ترویج پروژه در شبکه‌های اجتماعی مشارکت دارند؛
  6. تخصیص تصادفی بین کاربران برخی پروژه‌های خاص.
آربیتروم

به‌عنوان نمونه، ایردراپ آربیتروم (Arbitrum) که یک راه حل لایه دوم مقیاس‌پذیر روی شبکه اتریوم است، یکی از بزرگترین ایردراپ‌های تاریخ ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. این شبکه در سال ۲۰۲۳ ایردراپ خود را بین بیش از ۶۲۵‌هزار کیف پول توزیع کرد.

در این ایردراپ، هر کاربر واجد شرایط حداقل حدود ۱۰۰۰ دلار توکن ARB دریافت کرد و برخی کاربران فعال‌تر، حتی موفق به کسب ارقام بالای ۱۰هزار دلار شدند.

معیار اصلی آربیتروم برای انتخاب کیف پول‌های دریافت کننده ایردراپ، میزان فعالیت‌های کاربران روی شبکه آربیتروم بود. این معیارها عمدتاً بر فعالیت کاربران در شبکه آربیتروم وان (Arbitrum One) و تا حدی در شبکه آربیتروم نوا (Arbitrum Nova) متمرکز بود.

معیارهای اصلی ایردراپ آربیتروم موارد زیر بودند و بر اساس همین موارد هم ایردراپ انجام شد:

  • واریز وجه به شبکه آربیتروم وان
  • واریز وجه به شبکه آربیتروم نوا
  • انجام تراکنش در ماه‌های مختلف
  • تعداد تراکنش‌ها یا تعامل با قراردادهای هوشمند
  • ارزش (حجم) تراکنش‌های انجام‌شده

بنابراین فراموش نکنید که معیارهای هر پروژه ممکن است متفاوت باشد و به ماهیت پروژه و کاربرد آن بستگی دارد.

چگونه در ایردراپ‌ها شرکت کنیم؟

چند گام برای شرکت در ایردراپ‌ها:

گام اول: فراهم‌کردن تجهیزات و ابزارهای لازم

تلاش برای شرکت در ایردراپ ارزهای دیجیتال هم مانند هر کار دیگری به ابزارهای خاص خود نیاز دارد. مهم‌ترین تجهیزات لازم برای شرکت در ایرادراپ پروژه‌ها عبارت‌اند از:

  • کیف پول مناسب (مثل متامسک)
  • موبایل هوشمند یا کامپیوتر شخصی (ترجیحاً کامپیوتر یا لپ‌تاپ برای سهولت کار)
  • مقداری سرمایه که به آن نیاز ندارید (معمولاً در غالب اتریوم)
  • ابزارهای تغییر آی‌پی (V…P.N)
  • حساب کاربری توییترو دیسکورد
الزامات فعالیت در ایردراپ ها

کیف پول مناسب

ابزار اصلی شما برای تعامل با تمام پروژه‌های فضای ارزهای دیجیتال کیف پول است . بنابراین، بسته به شبکه‌ای که قصد دارید در آن فعالیت کنید، کیف پول مناسب خود را انتخاب کنید.

با این حال، از آنجایی که اکثر پروژه‌های مطرح اخیر بر بستر اتریوم (یا سازگار با ماشین مجازی اتریوم – Ethereum Virtual Machine) توسعه پیدا می‌کنند، احتمالاً بهترین گزینه برای انتخاب یک کیف پول اتریومی، متامسک (MetaMask) باشد.

کیف پول متامسک

متامسک هم برای تلفن‌های همراه هوشمند و دو سیستم‌عامل اندروید و iOS و هم به‌صورت افزونه مرورگر (Extension) در دسترس است.

اگر در شبکه‌های دیگر فعالیت می‌کنید، به کیف پول‌های دیگری نیاز دارید. مثلاً در شبکه سولانا، بهترین کیف پول فانتوم (Phantom) است.

کامپیوتر شخصی (لپ‌تاپ یا PC)

استفاده از پلتفرم‌های مختلف مرتبط با ارزهای دیجیتال معمولاً در تلفن‌های همراه هوشمند و حتی تبلت‌های دارای صفحه نمایش‌گر بزرگ به آسانی انجام نمی‌شود و کاربر را به زحمت می‌اندازد. به همین خاطر بهتر است برای انجام فعالیت‌های خود از یک کامپیوتر شخصی استفاده کنید.

نرم‌افزارهایی هم که به آنها نیاز پیدا می‌کنید تنها یک مرورگر مطرح مثل گوگل کروم و برخی افزونه‌های آن مثل افزونه کاربردی کیف پول اتریومی متامسک است.

مقداری پول که به آن نیاز ندارید (معمولاً اتریوم)

همان طور که در بخش‌های قبل توضیح داده شد، فعالیت در پروژه‌های دارای پتانسیل ایردراپ هزینه‌بردار است و برای تراکنش‌های شبکه باید کارمزد پرداخت کنید.

بنابراین برای شروع باید مقداری سرمایه به این کار اختصاص دهید که اطمینان دارید در آینده نزدیک به آن نیاز پیدا نخواهید کرد و در صورت از دست رفتن آن سرمایه، خللی در زندگی شما ایجاد نخواهد شد؛ اختصاص پس‌انداز زندگی یا قرض‌گرفتن پول از دیگران برای شرکت در ایردراپ‌ها، یک ریسک بزرگ و کاری کاملاً غیرمنطقی است و می‌تواند تبعات سنگینی برای شخصی داشته باشد که چنین ریسکی را می‌پذیرد.

مقدار پولی که به این کار اختصاص می‌دهید بستگی به استراتژی شخصی خودتان دارد.

ارز دیجیتالی که به آن نیاز دارید، بسته به شبکه میزبان پروژه متفاوت است؛ اما به‌طور خاص برای پروژه‌های اتریومی، اتر (ETH) معمولاً کاربردی‌ترین دارایی است که ارز اصلی بلاکچین اتریوم بوده و به‌آسانی قابل‌تبدیل و جابه‌جایی بین پروتکل‌های مختلف است.

ابزار تغییر آی‌پی (V..P.N)

متأسفانه دسترسی به بسیاری از وب‌سایت‌های کاربردی برای کاربران فضای ارزهای دیجیتال، از جمله برخی صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، بازارهای خریدوفروش NFT و همین طور شبکه‌های اجتماعی با اینترنت ایران به‌طور مستقیم ممکن نیست.

بنابراین، برای اینکه در فعالیت‌های خود با موانعی مرتبط با فیلترینگ یا تحریم‌های اینترنتی مواجه نشوید، لازم است یک نرم‌افزار تغییر آی‌پی مطمئن، امن و باثبات در اختیار داشته باشید.

حساب کاربری در توییتر و دیسکورد

توییتر و دیسکورد دو فضای اجتماعی مهم برای تعامل با پروژه‌های ارز دیجیتال هستند. اغلب اطلاع‌رسانی‌های مهم، برنامه‌های ویژه و… در این دو پلتفرم انجام می‌شود. بنابراین، لازم است علاوه بر داشتن حساب کاربری در این دو پلتفرم، فعالیت صفحه پروژه‌ها را نیز در توییتر و دیسکورد دنبال کنید.

گاهی ممکن است یک پروژه برای اعضای سرور دیسکورد خود مزایای ویژه‌ای را در نظر بگیرد که یک نمونه آن ارائه یک مجموعه NFT خاص ویژه اعضاست. برخی پلتفرم‌های تعاملی ویژه برگزاری کمپین نظیر «Galxe» هم هستند که پروژه‌ها از آنها برای جذب مخاطب و تعیین تسک‌های مشخص استفاده می‌کنند.

این پلتفرم‌ها معمولاً از شما درخواست می‌کنند تا حساب توییتر و دیسکورد خود را متصل کنید یا تسک‌هایی را انجام دهید که وابسته به این دو پلتفرم اجتماعی است؛ مثل قراردادن تسکی برای عضویت در سرور دیسکورد یک پروژه یا ریتوییت‌کردن یک پست خاص در توییتر.

گام دوم: پیداکردن پروژه‌های خوب که احتمال ایردراپ دارند

یافتن پروژه‌های ارزشمندی که احتمال ایردراپ در آن‌ها وجود دارد، اصلی‌ترین وظیفه یک شکارچی ایردراپ است. برای شناسایی این پروژه‌ها، می‌توان از معیارهای مختلفی استفاده کرد:

  1. میزان جذب سرمایه: پروژه‌هایی که توانسته‌اند سرمایه قابل توجهی از سرمایه‌گذاران جذب کنند، معمولاً از پتانسیل بالایی برخوردار هستند و احتمال ایردراپ در آن‌ها بیشتر است.
  2. محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی: پروژه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و دیسکورد طرفداران زیادی دارند و بحث‌های زیادی پیرامون آن‌ها شکل می‌گیرد، می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شکار ایردراپ باشند.
  3. نداشتن توکن: پروژه‌هایی که هنوز توکن خود را منتشر نکرده‌اند؛ اما از ویژگی‌ها و پتانسیل‌های خوبی برخوردار هستند، می‌توانند کاندیدای مناسبی برای ایردراپ باشند.

در ادامه، روش‌های یافتن پروژه‌های ارزشمند با احتمال ایردراپ بالا را بیشتر بررسی خواهیم کرد تا بتوانید با استفاده از این نشانه‌ها، شانس خود را برای دریافت ایردراپ‌های سودآور افزایش دهید.

گام سوم: فعالیت در پروژه مدنظر برای شامل‌شدن در ایردراپ

پس از شناسایی پروژه‌های ارزشمند با پتانسیل ایردراپ، گام بعدی، انجام تسک‌ها یا وظایف لازم برای واجد شرایط شدن در ایردراپ است. این تسک‌ها بسته به پروژه و شبکه مورد نظر، می‌توانند متفاوت باشند. چند نمونه از وظایف و فعالیت‌ها:

  1. تراکنش روی شبکه: در مواردی مانند ایردراپ آربیتروم، کاربران باید روی شبکه‌ یک پروژه واریز انجام دهند و سپس با فعالیت و ایجاد تراکنش در شبکه، حجم معاملات خود را افزایش دهند.
  2. سهام‌گذاری (Staking): برخی پروژه‌ها ممکن است نیازمند سهام‌گذاری یا استیک کردن اتر یا سایر توکن‌ها باشند تا کاربر بتواند در ایردراپ شرکت کند.
  3. انجام تسک در پلتفرم‌های خاص: گاهی پروژه‌ها، تسک‌های خود را در پلتفرم‌هایی مانند Galxe قرار می‌دهند و کاربران باید با انجام این تسک‌ها، واجد شرایط دریافت ایردراپ شوند.

برای اطلاع از نحوه شرکت در ایردراپ هر پروژه، بهترین راه، دنبال کردن سایت‌ها، کانال‌ها و حساب‌های توییتری است که این پلتفرم‌ها را آموزش می‌دهند.

همچنین، جستجو در گوگل با استفاده از نام پروژه مورد نظر می‌تواند کارساز باشد.

چگونه ایردراپ‌های خوب را پیدا کنیم؟

پیداکردن ایردراپ‌های خوب و سودآور، یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها برای یک شکارچی ایردراپ است. برای موفقیت در این زمینه، باید همواره اطلاعات خود را به‌روز نگه دارید و از منابع معتبر و متنوعی استفاده کنید.

در ادامه، برخی از بهترین روش‌ها و منابع برای یافتن ایردراپ‌های باکیفیت را معرفی می‌کنیم:

  • توییتر:دنبال کردن شکارچیان باتجربه ایردراپ در توییتر می‌تواند منبع ارزشمندی برای کسب اطلاعات به‌روز و دقیق باشد. برای شروع می‌توانید لیست ایردراپ‌هانترهای ایرانی در توییتر را دنبال کنید.
  • سایت‌های فهرست‌کننده ایردراپ‌ها: این سایت‌ها به طور تخصصی به فهرست کردن ایردراپ‌های فعال و آینده می‌پردازند. یکی از بهترین وب‌سایت‌ها: airdrops.io
  • دیسکورد: در دیسکورد، گروه‌ها و کانال‌های متعددی وجود دارند که به طور تخصصی به حوزه ایردراپ می‌پردازند.
  • گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی: گروه‌ها و کانال‌های مرتبط تلگرام هم منبع خوبی برای یافتن ایردراپ‌های است.
  • یوتیوب: در یوتیوب نیز کانال‌های متعددی وجود دارند که به معرفی و تحلیل ایردراپ‌های مختلف می‌پردازند.
  • سایر پلتفرم‌های کامیونیتی محور: حضور فعال در پلتفرم‌های کامیونیتی محور مرتبط با ارزهای دیجیتال، می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای شناسایی ایردراپ‌های باکیفیت فراهم کند.

بهترین پروژه‌های ایردراپ در سال ۲۰۲۴

تعداد پروژه‌هایی که احتمال ایردراپ دارند بسیار زیاد است؛ اما در ادامه پروژه‌هایی را معرفی می‌کنیم که بسیار ارزشمندتر از سایر پروژه‌ها هستند و می‌توانند درآمد خوبی به شکارچیان ایردراپ‌ها برسانند.

بلست (Blast)

بلست

بلست یک شبکه لایه دوم روی اتریوم است که به‌تازگی با شکل خاص ایردراپ خود مطرح شده است. مهم‌ترین ویژگی بلست تیم این پروژه است که پروژه‌ها موفق قبلی مانند بلر (Blur) را به‌خوبی به سرانجام رسانده‌‌اند.

کمپین ایردراپ بلست شامل جمع‌آوری امتیاز با واریز اتریوم به شبکه و فعالیت روی پروژه‌های فعال روی این شبکه است. در نهایت امتیازهای بلست در پایان ماه می (اواسط خرداد) تبدیل به توکن خواهد شد.

لینیا (Linea)

لینیا

پروژه لینیا که پشت آن تیم ConsenSys (تیم توسعه‌دهنده متامسک و بسیاری از پروژه‌های مطرح اتریوم) قرار دارد هم یک لایه دوم اتریوم است که هدفش کمک به مقیاس‌پذیری این شبکه است.

برای شرکت در ایردراپ لینیا مانند سایر لایه دوها اولین قدم واریز اتریوم به شبکه لینیا و سپس فعالیت روی این شبکه است. لینیا برخلاف بسیاری از شبکه‌های لایه دوم، کمپین‌های منظم دارد و با شرکت در آن‌ها می‌توانید امتیازهایی با عنوان LXP جمع‌آوری کنید که در نهایت تبدیل به توکن می‌شود.

اسکرول (Scroll)

اسکرول

اسکرول هم یک لایه دوم اتریوم است که هدفش مانند بلست و لینیا کمک به مقیاس‌پذیری شبکه اصلی اتریوم است.

برای واجدشرایط‌شدن در ایردراپ این پروژه هم مانند سایر لایه دوها اولین قدم واریز اتریوم به اسکرول و سپس فعالیت و انجام تراکنش روی شبکه است.

مینت‌بلاکچین (MintBlockchain)

مینت بلاک چین

مینت‌بلاکچین به‌عنوان یک پروژه لایه دوم با تمرکز بر صنعت NFT طراحی شده است.

فعالیت در کمپین Mintforest و نگهداری NFTهایی مانند Mint Genesis یا Mintpass، فعالیت‌های کلیدی برای مشارکت در اکوسیستم مینت‌چین هستند.

براچین (Berachain)

براچین

براچین یک بلاک چین مستقل اما سازگار با EVM (مشابه پالیگان) است که جذب سرمایه بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری آن توجه ایردراپ‌هانترها را به خود جلب کرده است. این پروژه در حال حاضر روی شبکه آزمایشی (تست‌نت) است.

برای شرکت در تست‌نت و احتمالاً واجد شرایط‌شدن برای ایردراپ آینده توکن BERA$، کاربران باید با دریافت توکن‌های تستی، با برنامه‌های فعال روی این شبکه مانند Bera Dex و Honey تعامل داشته باشند و در تأمین نقدینگی مشارکت کنند.

بیس (Base)

بیس

بیس هم لایه دوم اتریوم است. اما چیزی که آن را بسیار ارزشمند می‌کند این است که شرکت کوین بیس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال آمریکا آن را رهبری می‌کند.

اگرچه بیس توکن خود را تایید نکرده است؛ اما بسیاری از کاربران با توجه به فعالیت‌های بیس و کمپین‌هایی مانند Galxe انتظار پاداش دارند و روی این شبکه و کمپین‌های آن فعالیت می‌کنند.

پالیگان زی‌کی‌ای‌وی‌ام (Polygon zkEVM)

پروژه Polygon zkEVM

شبکه Polygon zkEVM یکی دیگر از لایه دوم‌های پرشمار اتریوم است. ازآنجاکه این شبکه ارتباط مستقیم با پالیگان دارد و ایردراپ آن هم تأیید شده است، می‌تواند یکی از ایردراپ‌های خوب سال ۲۰۲۴ باشد.

مانند سایر شبکه‌های لایه دو،‌ برای واجدشرایط‌شدن در این ایردراپ هم بهترین استراتژی تعامل با dAppها و انجام تراکنش‌ روی پروژه‌های این شبکه است.

مجیک ادن (MagicEden)

مجیک ادن

مجیک ادن در حال حاضر از نظر حجم معاملات بزرگترین بازار NFT سولانا و یکی از بزرگترین بازارهای NFT در سایر شبکه‌های مهم است.

این پروژه که توکن خود با نام $NFT را تایید کرده است،‌ به کاربران بر اساس الماس‌هایی ایردراپ خواهد داد که از طریق معامله NFT‌ها در مجیک ادن به دست می‌آید.

جامپر اکسچنج (Jumper Exchange)

جامپر اکسچنج

جامپر اکسچنج می‌تواند یکی از بهترین ایردراپ‌های سال ۲۰۲۴ باشد. این پلتفرم امکان تبادل و تبدیل توکن‌ها از شبکه‌ای به شبکه دیگر را به روشی کم‌هزینه فراهم کرده است.

سه معیار اصلی جامپر اکسچنج برای ایردراپ طبق اعلام خودش، تعداد تبادل‌ها، حجم تبادل‌ها و تعداد زنجیره‌هایی است که کاربر با آن‌ها تراکنش انجام داده است.

با جست‌وجوی هر کدام از اسامی بالا د توییتر یا گوگل می‌توانید آموزش کامل هرکدام را دنبال کنید.

بزرگترین ایردراپ‌های تاریخ

ایردراپ چیست؟ آموزش کسب ارز دیجیتال رایگان - آپدیت ۲۰۲۴

بیایید چند مورد از بزرگترین ایردراپ‌های تاریخ را مرور کنیم؛ ایردراپ‌هایی که خیلی‌ها را یک شبه پولدار کرده است:

یونی سواپ (Uniswap)

می‌توان گفت موج جدید برگزاری ایردراپ توسط پروژه‌های اتریومی که این روزها به اوج خود رسیده، از ایردراپ توکن حاکمیتی یونی سواپ، یعنی UNI آغاز شده است.

یونی سواپ در تابستان سال ۲۰۲۰ که بعدها لقب «تابستان دیفای» (DeFi Summer) را گرفت، توکن حاکمیتی خود را معرفی و اعلام کرد هرکسی که در گذشته از این صرافی غیرمتمرکز تنها یک بار استفاده کرده باشد، واجد شرایط دریافت این ایردراپ است.

در ایردراپ یونی سواپ حداقل دریافتی هر کاربر ۴۰۰ واحد UNI بود که در آن زمان و با توجه به قیمت ۳.۵ دلاری این توکن حدود ۱۴۰۰ دلار ارزش داشت. البته این حداقل دریافتی هر کاربر بود و آدرس‌های خاصی در آن زمان وجود داشتند که تا ۲۵۰ هزار واحد یونی سواپ را در این ایردراپ دریافت کرده بودند. تعداد کل توکن‌های ایردراپ‌شده نیز ۱۵۰میلیون واحد بود.

اتریوم نیم سرویس (Ethereum Name Service)

پروژه اتریوم نیم سرویس که با ایده ارائه دامنه‌های بلاک چینی eth. توجه بخش قابل‌توجهی از کاربران شبکه اتریوم را به خود جلب کرده بود، در پاییز سال ۲۰۲۱ با انجام یکی از بزرگترین ایردراپ‌های تاریخ، بار دیگر خبرساز شد.

طی این ایردراپ توکن‌ ENS بین کسانی توزیع شدند که از قبل دامنه eth. را خریداری کرده بودند. ارزش کلی این ایردراپ نیز بیش از ۵۰۰میلیون دلار تخمین زده می‌شود و بسیاری از کاربران مبالغی بیش از ۲۰ هزار دلار دریافت کرده بودند.

ایپ کوین (ApeCoin)

ایپ کوین نیز یک توکن حاکمیتی دیگری با وابستگی به تیم یوگالبز (Yuga Labs) و مجموعه NFTهای مشهور بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club) است. یوگالبز در زمستان سال ۲۰۲۲ توکن APE را میان کسانی توزیع کرد که هولدر NFTهای مجموعه بورد ایپ یات کلاب یا دیگر مجموعه‌های وابسته به آن بودند. ارزش کلی این ایردراپ بیش از یک میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

آپتیمیزم (Optimism)

پروتکل لایه ۲ آپتیمیزم در بهار سال ۲۰۲۲ حدود ۲۰۰میلیون توکن حاکمیتی OP را میان اولین کاربران فعال خود توزیع کرد. ارزش کلی این ایردراپ چیزی حدود ۶۰۰میلیون دلار تخمین زده می‌شود و البته اوایل سال ۲۰۲۳ نیز ایردراپ دیگری بین کاربران این شبکه با ۱۱میلیون توکن OP برگزار شد.

آربیتروم (Arbitrum)

آربیتروم آخرین ایردراپ پرسروصدای بازار ارزهای دیجیتال است که می‌توان گفت کاربران بیشتر از هر پروژه دیگری انتظار آن را می‌کشیدند. آربیتروم که طی سال‌های گذشته به خاطر رشد بدونِ توکن خود مشهور شده بود، در زمستان ۲۰۲۳ بالأخره توکن حاکمیتی خود، یعنی ARB را معرفی و ایردراپ این پروژه را به‌طور رسمی اعلام کرد.

ارزش کلی این ایرداپ چیزی حدود ۱.۵میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و آدرس‌های واجد شرایط آن به‌طور متوسط ۱٬۸۵۹ ARB دریافتی داشتند؛ یعنی حدود ۲٬۵۰۰ دلار با قیمت‌های زمان عرضه.

ریسک‌های ایردراپ‌ها چیست؟

همان‌طور که ایردراپ‌ها می‌توانند فرصتی برای کسب درآمد و دریافت توکن‌های رایگان باشند، در صورت نبود مدیریت صحیح سرمایه و ریسک، می‌توانند منجر به ضررهای قابل‌توجهی شوند. مهم‌ترین ریسک‌های ایردراپ‌ها:

ممکن است ایردراپی در کار نباشد

گاهی اوقات، شایعاتی در مورد ایردراپ‌های خاص منتشر می‌شود، اما در نهایت ممکن است چنین ایردراپی وجود نداشته باشد. این موضوع می‌تواند منجر به اتلاف وقت و انرژی افراد شود.

هک پلتفرم‌ها

پلتفرم‌هایی که ایردراپ‌ها را میزبانی می‌کنند، در معرض حملات هکرها قرار دارند. در صورت هک شدن این پلتفرم‌ها، اطلاعات شخصی و دارایی‌های دیجیتال کاربران در معرض خطر قرار می‌گیرد.

کارمزدها

برخی از ایردراپ‌ها نیازمند پرداخت کارمزد برای شرکت در آن‌ها هستند. این کارمزدها گاهی اوقات می‌تواند قابل توجه باشد و در نهایت اگر ایردراپ دریافتی قابل‌توجه نباشد ممکن است حتی ارزشش از کارمزدهایی که پرداخت شده است کمتر شود.

کلاهبرداری در ایردراپ‌ها

متأسفانه، برخی از ایردراپ‌ها صرفاً با هدف کلاهبرداری از کاربران طراحی می‌شوند. این ایردراپ‌های جعلی می‌توانند اطلاعات شخصی یا دارایی‌های دیجیتال کاربران را به سرقت ببرند.

تحریم‌ها برای کاربران ایرانی

با توجه به تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، دسترسی کاربران ایرانی به برخی از پلتفرم‌های ایردراپ و صرافی‌ها محدود شده است. این موضوع می‌تواند مشارکت در ایردراپ‌ها و نقد کردن توکن‌های دریافتی را برای ایرانیان دشوار سازد. همچنین، برخی پروژه‌ها ممکن است به دلیل تحریم‌ها، از ارائه خدمات به کاربران ایرانی خودداری کنند.

سوالات متداول

ایردراپ به چه معناست؟

ایردراپ (Airdrop) در حوزه ارزهای دیجیتال به معنای توزیع رایگان توکن‌های یک پروژه بین کاربران است. هدف از ایردراپ، افزایش آگاهی در مورد پروژه، جذب کاربران جدید و ایجاد انگیزه برای مشارکت در اکوسیستم آن پروژه است.

چگونه ایردراپ بگیرم؟

برای دریافت ایردراپ، از ایردراپ‌های جدید مطلع شوید، شرایط شرکت در آن‌ها را بررسی کنید، مراحل لازم مانند پیوستن به کانال‌های ارتباطی پروژه و ارائه آدرس کیف پول را انجام دهید و در نهایت توکن‌های ایردراپ را دریافت کنید.

بهترین ایردراپ حال حاضر چیست؟

با توجه به اینکه دنیای ایردراپ‌ها و پروژه‌های رمزارز بسیار پویا و متغیر است، تعیین بهترین ایردراپ در هر لحظه می‌تواند دشوار باشد. ایردراپ‌های برتر و پرطرفدار به سرعت تغییر می‌کنند و بستگی به زمان، محبوبیت پروژه‌ها، و شرایط بازار دارند.

The post ایردراپ چیست؟ آموزش کسب ارز دیجیتال رایگان – آپدیت ۲۰۲۴ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.