رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

چه عواملی می‌توانند میم کوین ها را به اوج برسانند؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

factors-effect-on-memcoins.jpg

بازار ارزهای دیجیتال بار دیگر شاهد اقبال فزاینده سرمایه‌گذاران به میم کوین‌ها است. اگرچه در نگاه اول، هیجانات کنونی شباهت‌هایی به هیاهوی میم کوین‌ها در سال ۲۰۲۱ دارد، اما واقعیت این است که محرک‌های پشت این رونق کنونی، کاملاً متفاوت هستند.

برای درک بهتر فضای کنونی بازار و سرمایه‌گذاری هوشمندانه در این حوزه، لازم است با سه عامل اصلی مؤثر بر رشد میم‌کوین‌ها بیشتر آشنا شویم. وب سایت ماتلی فول (Motely Fool) با انتشار مقاله‌ای این عوامل را مشخص کرده است که در ادامه آن‌ها را می‌خوانیم.

اشتیاق سرمایه‌گذاران به ریسک‌پذیری

سرمایه‌گذاری در میم‌کوین‌هایی نظیر دوج‌کوین (Dogecoin)، فلوکی (Floki)، داگ ویف هت (Dogwifhat) یا شیبا اینو (Shiba Inu)، ریسک و نوسانات به مراتب بیشتری نسبت به ارزهای دیجیتال باثبات‌تر مانند بیت کوین (Bitcoin) یا سولانا (Solana) دارد. با این حال، شواهد متعددی نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران این روزها مشتاق ریسک‌پذیری بیشتر هستند.

میم کوین ها

رشد چشمگیر شرط‌بندی‌های ورزشی آنلاین و تبلیغات گسترده آنها برای جذب کاربران، یکی از نشانه‌های ریسک پذیری سرمایه‌گذاران است. طبق برآورد انجمن گیمینگ آمریکا (The American Gaming Association)، تنها در رویداد مارس مَدنِس (March Madness) امسال، میزان شرط‌بندی آمریکایی‌ها از ۳ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. آمارها حاکی از آن است که درآمد شرط‌بندی‌های ورزشی از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ بیش از ۱۲ برابر شده و در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسیده است. شرط‌بندی‌ها ریسک بالایی دارند، اما می‌توانند سودهای هنگفتی نسبت به سرمایه اولیه ایجاد کنند.

اگرچه شرط‌بندی روی نتایج کوتاه‌مدت رویدادهای ورزشی قمار محسوب می‌شود و با سرمایه‌گذاری تفاوت دارد، شاهد هستیم که سرمایه‌گذاران هم به سراغ سهام پرریسک شرکت‌های فناوری با ارزش‌گذاری‌های حبابی مانند تسلا (Tesla) می‌روند. خرید قراردادهای اختیار معامله کوتاه‌مدت که ریسک بسیار بالایی دارند، اما پتانسیل سودهای چشمگیری را نسبت به سرمایه اولیه نوید می‌دهند نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، مسیر دیگری برای افرادی است که به دنبال ریسک‌های بزرگ در ازای کسب سودهای کلان هستند. بنابراین، تا زمانی که میل و اشتیاق به ریسک در بین سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد، بخشی از نقدینگی و سرمایه‌ها به سمت میم کوین‌های پرریسک حرکت خواهد کرد.

اما چه عواملی باعث شده سرمایه‌گذاران تا این حد ریسک‌پذیر شوند و آیا این روند ادامه خواهد یافت؟ در ادامه به بررسی دو عامل مهم دیگر خواهیم پرداخت که از جمله محرک‌های اصلی چنین رفتارهایی در بازار هستند.

بیشتر بدانید: میم کوین چیست؟ بررسی کامل Meme coin ها، این شوخی های پول ساز!

بدهی‌های سنگین و فشار بازپرداخت

طبق گزارش فدرال رزرو نیویورک، بدهی خانوارهای آمریکایی در ۳ ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ به رقم حیرت‌انگیز ۱۷.۵ تریلیون دلار رسیده است که رشدی بیش از ۵ تریلیون دلاری را در مقایسه با ۱۰ سال گذشته نشان می‌دهد. بخش قابل‌توجهی از این بدهی‌های کلان را وام‌های دانشجویی تشکیل می‌دهند که با پایان یافتن تعلیق بازپرداخت اقساط در دوران همه‌گیری کرونا، اکنون مجدداً از سر گرفته شده‌اند و فشارهای مالی را به شدت افزایش داده‌اند.

چه روندهایی می‌توانند میم کوین‌ها را به اوج برسانند؟

بسیاری از خانواده‌ها برای اولین بار پس از گذشت چند سال، کابوس پرداخت اقساط سنگین وام‌های دانشجویی را در کنار افزایش هم‌زمان هزینه‌های زندگی ناشی از نرخ تورم بالا تجربه می‌کنند. هزینه‌های ضروری و اساسی زندگی مانند خوراک، بهداشت و درمان، حمل‌ونقل و مسکن به‌طور چشمگیری افزایش یافته‌اند. در چنین شرایطی، چشم‌انداز بازپرداخت بدهی‌های هنگفت با نرخ بهره بالا، برای بسیاری ناامیدکننده جلوه می‌کند و آن‌ها را به سمت پذیرش ریسک‌های بزرگ سوق می‌دهد.

البته باید اذعان کرد که سرمایه‌گذاری نسنجیده و هیجانی در میم کوین‌ها نه‌تنها راه‌حل مشکلات مالی نیست، بلکه در بیشتر موارد، اوضاع را حتی وخیم‌تر هم می‌کند. اما متأسفانه واقعیت تلخ این است که تا زمانی که شرایط معیشتی و اقتصادی مردم بهبود محسوسی پیدا نکند، احتمالاً همچنان شاهد ادامه چنین روندهایی در سرمایه‌گذاری خواهیم بود.

خانه‌دار شدن؛ رؤیایی دور از دسترس

هر فردی علاوه بر رهایی از بدهی‌ها، رؤیای مالکیت مسکن شخصی را در سر می‌پروراند. اما افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن، در کنار کمبود شدید عرضه، نرخ بهره بالای وام‌های مسکن و تورم فزاینده، این رؤیا را برای اکثریت قریب به اتفاق متقاضیان با درآمد متوسط، تقریباً به یک آرزوی محال تبدیل کرده است. امروزه دیگر این یک اجماع فراگیر است که خانه‌دار شدن، نسبت به هر زمان دیگری دشوارتر و دورتر از دسترس شده است.

به بیان ساده‌تر، بخش بسیار بزرگی از متقاضیان خرید مسکن، نه پس‌انداز کافی برای خرید نقدی یک واحد مسکونی دارند و نه حتی با استفاده از وام مسکن و تحمل بدهی، توان پرداخت اقساط ماهیانه را خواهند داشت. این بدان معناست که حتی امن‌ترین و کم‌ریسک‌ترین دارایی که در شرایط عادی بخش اعظم دارایی خالص اکثر سرمایه‌گذاران را تشکیل می‌دهد، دیگر دور از دسترس شده است.

متأسفانه در ۵ سال آینده نیز چشم‌انداز تغییر قابل توجه این وضعیت اسفبار، بسیار ضعیف به نظر می‌رسد. رشد اندک دستمزدهای اکثر کارگران و کارمندان، به هیچ عنوان توان رقابت با جهش‌های مداوم قیمت مسکن را نخواهد داشت. همان‌طور که در یک دهه گذشته نیز شاهد بودیم، به احتمال فراوان قیمت املاک همچنان با سرعتی بیشتر از رشد دستمزدها به حرکت صعودی خود ادامه خواهد داد.

میم کوین ها آمار ده ساله رشد دستمزد در مقایسه با رشد هزینه مسکن

سرمایه‌گذاری در جایگزین‌های ظاهراً مناسب‌تر مانند بازار سهام، شاید در نگاه اول وسوسه‌کننده و امیدوارکننده به نظر برسند، اما واقعیت این است که سهام نیز به ندرت می‌توانند به‌طور ناگهانی و یک‌شبه، سودهایی در حد تأمین هزینه خرید مسکن نصیب سرمایه‌گذاران کنند. در نتیجه، افرادی که خواهان کسب سودهای کلان و سریع هستند، به سمت پذیرش ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای پرنوسانی مانند میم کوین‌ها کشیده می‌شوند.

هرچند انتخاب این مسیر، راهکار هوشمندانه و بلندمدتی برای خانه‌دار شدن نیست، اما با برنامه‌ریزی مالی دقیق، مدیریت ریسک و تلاش مستمر در تخصیص صحیح سرمایه، شاید بتوان گام‌هایی هرچند کوچک در راستای تحقق رؤیای مالکیت مسکن برداشت. بنابراین به جای درگیر شدن مستقیم با ریسک‌های هنگفت، بهتر است که سرمایه‌گذاران به دنبال راهکارهایی برای بهره‌برداری غیرمستقیم و هوشمندانه از چنین فرصت‌هایی در بازار باشند.

به عنوان مثال، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتالی که شبکه آنها بستر مناسبی برای معاملات پررونق میم کوین‌ها محسوب می‌شوند، مانند سولانا، می‌تواند شروعی عاقلانه باشد. با اتخاذ چنین رویکردی، می‌توان از رونق احتمالی میم کوین‌ها در چنین شبکه‌هایی منتفع شد، بدون آنکه مستقیماً با ریسک‌های هولناک این حوزه درگیر شد.

نتیجه گیری

در نهایت، با بررسی عوامل فعلی حاکم بر فضای بازار ارزهای دیجیتال و تحلیل شرایط کلی اقتصادی جامعه، به نظر می‌رسد که احتمالاً در آینده نزدیک نیز شاهد تداوم اقبال عمومی به سرمایه‌گذاری در میم‌کوین‌ها خواهیم بود.

اما سرمایه‌گذاران هوشمند و آینده‌نگر، وظیفه دارند که ضمن درک درست مختصات و ویژگی‌های خاص دوران کنونی، از ورود مستقیم و هیجان‌زده به این حوزه پرمخاطره خودداری کنند. در عوض، می‌توان با برنامه‌ریزی منسجم، مدیریت هوشمندانه ریسک و تدوین استراتژی بلندمدت، به شکلی غیرمستقیم از فرصت‌های موجود در بازار بهره برد و در نهایت، گام‌هایی هرچند اندک به سوی تحقق اهداف مالی و معیشتی خود برداشت.

The post چه عواملی می‌توانند میم کوین ها را به اوج برسانند؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.