رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

کراک، ماده ای که مرگ را به ارمغان می آورد

امتیاز دادن به این موضوع:


ircfc

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

crack-15.jpg

اعتیاد به کراک یکی از بزرگترین مشکلات کنونی جامعه است.

معتادان به کراک تقریباً هر کاری را برای به دست آوردن این ماده انجام می دهند و این در بین تمام اقشار جامعه از ثروتمند تا فقیر دیده می شود. اعضای خانواده که با شخص معتاد در ارتباط هستند با نوعی هرج و مرج و سردرگمی مواجه اند. کراک در واقع همان کوکائین بدوی است که با نام کراک شناخته می شود. بعضی مصرف کنندگان به طور شیمیایی سعی در حذف بخش هیدروکلراید از کوکائین به منظور قوی تر کردن این دارو داشتند که سرانجام موفق به ساخت کراک شدند. کراک شکل جامد کوکائینی است که هیدروکلراید آن جدا شده است و به دلیل اینکه در اثر گرم کردن و کشیدن، به سرعت ترک برمی دارد به آن کراک می گویند. کراک در لغت به معنی ترک خوردن است. اما آنچه در کراک ایرانی موجود است و در کراک غربی خبری از آن نیست چیزی نیست جز همان مادر مخدر صنعتی، یعنی هروئین،آن هم به شکل فشرده شده که البته وجود این ماده باعث می شود عوارض جانبی و تخریبی کراک ایرانی بیش از کراک مصرف کنندگان غربی باشد. وقتی که شخصی از کراک استفاده می کند، دیگر قادر به پییش بینی و کنترل مقدار مصرف خود در آینده نخواهد بود. کراک احتمالاً اعتیادآور ترین ماده مخدری است که تاکنون به دست بشر ساخته شده است. معتادان به کراک بایستی هر روز مقدار بیشتری کراک را به منظور تکمیل ظرفیت بالای خود و جلوگیری از افسردگی شدیدی که به دنبال مصرف بیش از حد و زیاده روی آنها ایجاد می شود، مصرف کنند. آنها از نظر فیزیکی و روانی به کراک وابسته می شوند که اغلب در نتیجه مقادیر ناچیز در عرض چند روز ایجاد می شود. این وابستگی نیز منجر به اعتیاد می شود. تقریباً برای همه اشخاص مراحل مشابه موارد زیر است: اینکه آنها به زودی به آن اعتیاد می یابند و در نتیجه شروع به افزایش مصرف آن می کنند. حالات روحی و روانی شخص سبب می شود که به دنبال آن برود اما در مراحل اولیه تنها بدن شخص از اعتیاد به کراک رنج می برد اما بعد از چندین بار مصرف روح و روان شخص به آن اعتیاد می یابد. این حالت روانی به مرور زمان قوی تر و قوی تر می شود تا اینکه شخص زندگی بدون دارو را حتی تصور هم نمی تواند بکند، در این مرحله او در یک اعتیاد کامل به کراک گرفتار شده است. مدت کوتاهی پس از این مرحله، کراک در واقع کنترل تمام احساسات شخص را به دست می گیرد. هنگامی که احساسات شخص توسط کراک از میان برده می شود، بدون این ماده شخص از خود بی خود می شود و احساس طبیعی ندارد و این زمانی است که شخص احساس می کند نیاز به مصرف بیشتری دارد تا حالت طبیعی را به دست آورد و برای رسیدن به حالت طبیعی و نشئگی، بایستی مقدار بسیار زیادی از دارو را دریافت کند. اعتیاد به کراک کم کم به همه زندگی فرد معتاد نفوذ می کند و او بدون کراک هیچ اقدام یا عمل فیزیکی، احساسی یا ذهنی را نمی تواند انجام دهد. این چرخه از اعتیاد تا آنجا که یا شخص بمیرد یا آن را ترک کند ادامه می یابد. مراحل فوق در اعتیاد به کراک قدرت بالقوه این ماده موذی را نشان می دهد. اگر چه مرگ در کمین معتادان به این ماده است اما آنان بدون توجه به زندگی خود یا هر شخص دیگری همچنان به مصرف کردن این ماده می پردازند.

اثر کراک بر مغز

کراک مراحلی را که در مغز با ایجاد تغییر در مسیر سلول های عصبی در ارتباط های عصبی ایجاد می کند، تغییر می دهد. سلول های عصبی نورون نامیده می شوند که به وسیله انتقال دهنده های عصبی که در مغز موجود است با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. انتقال دهنده های عصبی، اطلاعات را به شکل محرک های الکتریکی در سراسر بدن انتقال می دهند. این مرحله توسط اتصال انتقال دهنده های عصبی به مناطق خاصی از مغز صورت می پذیرد. این منطقه، در منطقه سیستم لیمبیک در مغز قرار دارد. یکی از انتقال دهنده های عصبی که تحت تأثیر کراک قرار می گیرد، دوپامین نامیده می شود. به طور معمول وقتی که دوپامین به گیرنده های عصب متصل می شود، سبب ایجاد یک عکس العمل در سلول می شود. این دوپامین روی سلولی که آن را آزاد کرده است اثر و از ترشح دوپامین بیشتر جلوگیری می کند. کراک کوکائین موجب آسیب به این سیستم می شود و روند این انتقال را مختل می کند و باعث می شود که دوپامین در فضای سیناپسی بین نورون ها زیاد شود و در نتیجه در مصرف کنندگان کراک، دوپامین روی سلول های عصبی که باید متوقف می شدند همچنان اثر می گذارد. این در واقع همان دلیلی است که موجب می شود یک مصرف کننده کراک احساس شادمانی و شعف بیش از حد داشته باشد با وجود اینکه کراک می تواند احساس شور و شعف زیادی در شخص ایجاد کند اما در دراز مدت رسیدن به این احساس به سادگی امکان پذیر نیست. تحقیقات نشان می دهد، مصرف طولانی مدت کراک میزان دوپامین یا تعداد گیرنده های دوپامین در مغز را کاهش می دهد. زمانی که این اتفاق می افتد برای اینکه سلول های عصبی ارتباط مناسبی داشته باشند کراک باید در بدن و سلول های عصبی وجود داشته باشد. بدون کراک کوکائین، مغز نمی تواند به اندازه کافی دوپامین را جهت اتصال به گیرنده های آن بفرستد و در نتیجه احساس شادمانی نیز بدون وجود کراک امکان پذیر نیست.مصرف کنندگان با اثرات کوتاه مدت کراک از همان ابتدای مصرف مواجه می شوند و به سرعت آن را حس می کنند.اثرات کوتاه مدت و موقتی همزمان با افزایش مصرف کراک عمر کمتری خواهند داشت که در زیر به آنها اشاره می شود:

1- احساس شعف و خوشی بسیار زیاد

2- تغییر بعضی از موارد از جمله حرارت و سطح هوشیاری

3- افزایش احساس سعادتمندی و گاهی بزرگنمایی در آن

4- کاهش دلواپسی و اضطراب

5- کاهش معذورات اجتماعی

6- افزایش احساس انرژی و احساساتی که در نتیجه تجربیات شخصی حاصل می شود.

7- کاهش اشتها

اثرات بلند مدت کراک، اثرات فیزیکی، روانی و روحی است که روی مصرف کننده می گذارد. اثرات بلند مدت کراک از شخصی به شخص دیگر بسته به مدت و شدت مصرف متفاوت است. به طور کلی اثرات بلند مدت عبارتند از:

1- هیجان روانی

2- نا آرامی

3- اختلال در قضاوت

4- بزرگنمایی

5- ضربان نامنظم قلب

6- بالا رفتن قند خون و افزایش درجه حرارت

7- شب زنده داری بیش از حد

8- اعتیاد به انجام کارها

9- توهم شدید

10- اضطراب، کج خلقی، پرخاشگری

11- وحشت گذرا

12- سوء ظن شدید

13- وحشت از مرگ قریب الوقوع

14- توهم

15- میل سرکوب شده به غذا و ارتباطات اجتماعی

16- گلودرد مزمن

17- انعطاف ناپذیری بدن (خشکی)

18- تنفس کوتاه

19- برونشیت

20- سرطان ریه

21- نفخ

22- مشکلات تنفسی مانند گرفتگی ریه، خس خس سینه، خلط سیاه انداختن به زمین

23- سوزش لب ها، زبان و گلو

24- کندی هضم

25- ناتوانی ناشی از مشکلات بهداشتی در اثر مصرف کراک

26- شیوع بالای وابستگی

27- تنگی عروق خونی

28- افزایش فشار خون

29- افزایش ضربان قلب

30- تشنج که می تواند منجر به خفگی شود

31- تعرق زیاد

32- حمله قلبی

33- سکته

34- مرگ

شاید خطرناک ترین جنبه مصرف کراک، احتمال خطر مصرف بیش از حد تحمل برای بدن باشد. از آنجا که کراک نسبت به کوکائینی که در کوچه و بازار عرضه می شود، قوی تر است با سرعت و غلظت بیشتری وارد خون می شود و خطر ساز تر است زیرا تخمین تعیین مقدار مصرف دارو از طریق کشیدن کراک (مصرف تدخینی) کار مشکلی است. فراوان ترین علائم مصرف بیش از حد که در اثر کشیدن کراک ایجاد می شود و ملایم به نظر می رسد، به صورت ضربان قلب بسیار سریع و تهویه ریوی سریع است. این واکنش ها اغلب با احساس کردن مرگ قریب الوقوع همراه هستند. اگر چه اغلب این افراد نجات می یابند اما هر ساله چندین هزار نفر به واسطه مصرف بیش از حد کراک کشته می شوند. هر گونه استفاده از کوکائین و کراک با نارسایی های قلبی گزارش شده است.

* لطفا از ما حمایت کنید تا بهترین خدمات رو براتون ارائه بدیم *

m3vay27br3f44q7zg.jpg?size_id=4

**************************************************************************

قوانین و اساسنامه سایت    -    تبلیغات در سایت    -    فروشگاه سایت

* بخش های متنوع در منوی اصلی سایت موجود می باشد *

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.