رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

ساختار جدید Sitelinks گوگل و ابزار وبمستر گوگل

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

گوگل دوباره تغییر جدیدی در قسمت Sitelinks موتور جستجوگر خود داد و در این بروزرسانی هر یک از شاخه ها و زیر بخش هایی که برای یک دامنه یا آدرس اینترنتی تشخیص داده شده است آدری URL آن صفحه وب و همچنین توضیحات کوتاهی از آن شاخه یا صفحه وب نیز نمایش داده می شود و به نوعی این بخش بزرگتر نمایش داده می شود و اگر سایت شما جزو سایت هایی باشد که گوگل آن را بخش بندی کرده باشد می توانید تعداد بازدید کنندگان بیشتری را از جستجوهای انجام شده در گوگل بدست آورید به این دلیل که سایت شما در نتایج جستجو خیلی حرفه ای تر و بخش بندی شده برای افرادی که در موتورجستجوگر گوگل جستجو می کنند در نتایج جستجو نمایش داده می شود.

در این مطلب بررسی می کنیم که چرا داشتن یک Site links برای سایت خود می تواند به بهینه سازی سایت شما در موتورهای جستجوگر ( گوگل ) کمک بزرگی بکند و تعداد بازدید کننده بیشتری را از موتورجستجوگر گوگل به سایت شما ارسال کند.

sitelinks1.jpg

[h=2]منظور از Sitelinks در گوگل چیست ؟[/h] اصطلاح Site links در حقیقت به این معنا است گوگل بخش ها و صفحات اصلی و کلیدی یک سایت را شناسایی کرده است و در صفحه نمایش جستجوهای کاربران در زیر سایت شما قسمت های مختلف سایت شما نیز نمایش داده می شود تا بازدید کننده بتواند در یک نگاه از محتوای سایت شما و بخش های اصلی آن آگاه شود و در صورت نیاز به طور مستقیم با کلیک بر روی یکی از بخش های تشخیص داده شده توسط گوگل به آن بخش یا صفحه از سایت شما برود.

sitelinks-google.jpg

[h=3]گوگل برای چه سایت هایی Sitelinks را نمایش می دهد ؟[/h] این ویژگی برای تمام سایت هایی که گوگل آدرس آن ها را در پایگاه داده های خود ذخیره کرده است فعال نیست و تنها برای تعدادی از سایت ها این ویژگی فعال است و در صفحه نمایش نتایج جستجو در زیر آن سایت ها نمایش داده می شود. اما اگر می خواهید بدانید که چه معیار هایی را گوگل استفاده می کند برای نمایش Sitelinks برای سایت ها میتوانیم به ویژگی هایی که گوگل به صورت عمومی آن ها را اعلام کرده است اشاره کنیم که عبارتند از :

  1. سن سایت : یکی از مهمترین عواملی که باعث می شود گوگل برای یک سایت یا آدرس اینترنتی بخش Sitelinks نمایش دهد سن سایت یا زمانی است که آن سایت ایجاد شده است و برای کاربران اینترنتی در دسترس است که هر چقدر سن سایت شما بیشتر باشد احتمال بیشتری وجود دارد که گوگل سایت یا وبلاگ شما را نیز به جمع سایت های تائید شده برای نمایش سایت لینک زیر آن ها در صفحه نمایش جستجو اضافه کند.
  2. لینک های ورودی : یکی دیگر از عواملی که باعث می شود گوگل قسمت Sitelinks را برای سایت یا وبلاگ شما نمایش دهد تعداد لینک های ورودی به سایت شما و صفحات آن است که هر چقدر این لینک ها بیشتر باشد یعنی سایت یا وبلاگ شما از تعداد بیشتری سایت یا وبلاگ دیگر لینک شده باشد احتمال نمایش Sitelinks برای سایت شما بالا می رود.
  3. ساختار ساده و مشخص : سایت یا وبلاگ شما برای دریافت گواهی نمایش Sitelinks باید ساختار مشخصی را داشته باشد. یعنی تا حد ممکن مطالب و صفحات سایت شما در شاخه بندی های جداگانه و با نظمی باشند و همچنین برای شناسایی ساختار کلی شاخه ها و قسمت های مختلف سایت خود به گوگل می توانید از نسخه xml نقشه سایت خود ( مثل Sitemap.xml ) استفاده کنید و در این فایل با مشخص کردن رتبه برای هر یک از صفحات وب سایت خود و تعیین دوره ی بروزرسانی هر یک از بخش های سایت خود به گوگل در شناسایی ساختار سایت خود کمک کنید. همچنین ثبت این نقشه سایت در ابزار وبمستر گوگل ( Google Webmaster Tools ) برای این کار و زودتر ایندکس شدن و ثبت شدن صفحات و نوشته های جدید سایت شما در موتور جستجوگر گوگل پیشنهاد می شود.
  4. محبوبیت سایت شما و CTR : اگر قبلاً سایت شما در جستجوهایی که توسط کاربران انجام شده است در صفحه اول نمایش داده شده باشد و کاربران از میان نتایج نمایش داده شده بیشتر بر روی سایت شما کلیک کرده باشند در حقیقت CTR سایت شما بالا رفته است که این درصد نسبت تعداد نمایش سایت شما در نتایج جستجو به کلیک بر روی آن است.

[h=3]بروزرسانی نحوه نمایش Sitelinks در گوگل[/h] اما اگر قبلاً در موتور جستجوگر گوگل به سایت هایی که برای آن ها Sitelinks در نظر گرفته شده بود بر خورده باشید حتماً یادتان هست که بخش های زیری تنها به صورت یک لینک نمایش داده می شدند بدون هیچ توضیحی و تنها عنوان آن صفحات که لینکی بود به همان صفحه یا بخش نمایش داده می شد که به تازگی گوگل نحوه نمایش Site links تغییر داده است و هر یک از صفحات یا بخش هایی که برای هر سایت به عنوان Site links نمایش داده می شود در پایین عنوان آن آدرس URL آن صفحه به رنگ سبز و همچنین در پایین آدرس آن توضیحات کوتاهی درباره آن صفحه وب که معمولاً از روی محتویات آن صفحه به صورت خودکار ساخته می شود و یا از متا تگ توضیحات آن صفحه وب که می توانید در تصویر بالا نمونه ای از آن را ببینید.

[h=3]امکان جدید برای پیشنهاد ساختار Site links برای سایت خود در ابزار وبمستر گوگل[/h] اما امکان جدیدی که در ابزار وبمستر گوگل ( Webmaster Tools ) برای وبمستر ها و وبلاگ نویسان توسط گوگل ایجاد شده است امکان پیشنهاد ساختار سایت لینک برای سایت یا وبلاگ خود است که این امکان می تواند یک ابزار خوب برای تعیین ساختار سایت خود در گوگل برای وبمستر ها باشد تا بتوانند از طریق آن هم زودتر Sitelinks سایت خود را فعال کنند و هم به گوگل ساختار سایت خود را بشناسانند تا در جستجوهای بعدی ربات های گوگل صفحات سایت خود را کامل تر و بصورت منظم تری در پایگاه داده های گوگل ثبت کنند و از این طریق بتوانند بازدید کننده خود را که از طریق موتور جستجوگر گوگل به سایت آن ها هدایت شده است را افزایش دهند.

برای افزودن و پیشنهاد Site link برای سایت یا وبلاگ خود می توانید بعد از ورود به حساب کاربری خود در گوگل به بخش Google Webmaster Tools بروید و از منوی Site configuration گزینه Sitelinks انتخاب کنید. درصفحه ظاهر شده اگر سایت شما دارای Sitelinks باشد نمایش داده می شود و می توانید صفحاتی که گوگل اشتباهی به عنوان یک صفحه اصلی که در Site links سایت شما قرار می گیرد انتخاب کرده است اقدام به حذف آن بکنید. در بخش پایین این صفحه با نام Demotions می توانید تک تک شاخه ها و بخش های سایت خود را به گوگل معرفی کنید با تایپ آدرس URL آن شاخه در فیلد Demote this sitelink URL و کلیک بر روی دکمه Demote این کار را براحتی انجام دهید. توجه داشته باشید اگر شاخه های سایت شما زیر شاخه نیز دارند می توانید بعد از معرفی شاخه های اصلی شروع به معرفی زیر شاخه ها بکنید با این تفاوت که فیلد بالایی یا For this search result را شاخه اصلی و فیلد پایینی یا Demote this sitelink URL را آدرس زیر شاخه شما که قصد معرفی آن را دارید باید تایپ کنید و با این امکان می توانید برای بخش های مختلف سایت خود نیز Sitelinks جداگانه ای را نسبت به دامین اصلی خود بوجود آورید.

google-demote-site-links.jpg

شما می توانید حداکثر ۱۰۰ پیشنهاد را برای ساخت Site links سایت یا وبلاگ خود از طریق ابزار وبمستر گوگل به گوگل ارسال کنید که این تعداد پیشنهاد برای ۹۹ درصد سایت ها و وبلاگ ها نه تنها کافی است بلکه زیاد نیز هست و سپس باید منتظر بمانید تا از طرف گوگل ساختارهای پیشنهادی شما تایید شود و در نهایت به سایت خود در نتایج جستجو ظاهر حرفه ای تری را بدهید و برای بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجوگر یک قدم مثبت دیگر برداشته باشید.

توجه داشته باشید که این پیشنهاد های شما تنها تا ۹۰ روز بعد از آخرین مراجعه شما در یان بخش از ابزار وبمستر گوگل باقی می ماند و گوگل از آن استفاده می کند پس هر چند وقت یکبار برای بهینه سازی این بخش برای ساختار جدید سایت خود مراجعه کنید و تغییرات دلخواه خود را اعمال کنید.

* لطفا از ما حمایت کنید تا بهترین خدمات رو براتون ارائه بدیم *

m3vay27br3f44q7zg.jpg?size_id=4

**************************************************************************

قوانین و اساسنامه سایت    -    تبلیغات در سایت    -    فروشگاه سایت

* بخش های متنوع در منوی اصلی سایت موجود می باشد *

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.