رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

آموزش بهینه سازی سایت برای موتور جستجوگر بینگ

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

یکی از بهترین موتورهای جستجوگر بعد از گوگل که از آن هر وبمستر و وبلاگ نویسی می تواند برای سایت خود بازدید کننده جدید جذب کند و از این طریق سایت خود را به نوعی رشد دهد و بتواند از آن کسب درآمد کند موتور جستجوگر بینگ ( Bing ) است که یکی از سرویس های آنلان کمپانی بزرگ مایکروسافت است. این موتور جستجوگر به عنوان ابزار جستجوی تمامی سایت ها و وبلاگ های مایکروسافت است و در بسیاری از سایت های دیگر نیز برای اینکه به کاربران خود اجازه جستجو در وب را بدهند از این موتور جستجوگر استفاده می کنند. در این نوشته به چگونگی بهینه سازی سایت خود برای موتور جستجوگر بینگ ( SEO ) می پردازیم و با همدیگر بررسی می کنیم که اصلاً چه نیازی است که ما سایت یا وبلاگ خود را برای این موتور جستجوگر سئو کنیم.

seo-bing.jpg

چرا باید سایت یا وبلاگ خود را برای بینگ سئو ( SEO ) کنم ؟

اما آیا با توجه به محبوبیت گوگل در بین کاربران اینترنتی اصلاً نیازی است که رتبه سایت خود را در بینگ افزایش دهیم ؟ آیا این موتور جستجوگر توسط کاربران فارسی زبان استفاده می شود و می تواند برای سایت فارسی ما بازدید کنندگان جدیدی جذب کند ؟ در جواب به این سوال ها اول پیشنهاد می کنم که در تصویر زیر آمار بازدید کنندگان این موتور جستجوگر و یا سایت های که این ابزار در آن ها قرار گرفته است را مشاهده کنید تا متوجه ارزش این موتور جستجوگر برای بازاریابی و جذب بازدید کنندگان جدید برای سایت یا وبلاگ خود شوید و شروع به بهینه سازی سایت خود برای این موتور جستجوگر کنید.

به غیر از اطلاعاتی که در بالا مشاهده کردید بد نیست بدانید این موتور جستجوگر وب به بسیاری از کاربران وب ( مخصوصاً افرادی که تازه به دنیای اینترنت وارد شده اند ) در ایران و دیگر کشورها تحمیل می شود. بله ، به دلیل محبوبیت سیستم عامل ویندوز بین کاربران در سراسر جهان و اینکه به طور پیش فرض یکی از سایت های بالا به عنوان صفحه اول مرورگر اینترنت اکسپلورر تنظیم شده اند بسیاری از کاربران بدون اینکه گزینه هایی برای انتخاب داشته باشند برای جستجو در اینترنت از بینگ برای اینکار استفاده می کنند.

bing-search-seo.jpg

همچنین به یاد داشته باشید که ترفند ها و آموزش های مرتبط به سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر اکثراً در تمامی موتورهای جستجوگر یک جواب را برای شما دارند و آن افزایش بازدید کننده و مشتریان احتمالی برای سایت یا وبلاگ شما است. پس اگر با استفاده از ترفند های اشاره شده در این مطلب سایت خود را برای بینگ بهینه کنید می توانید انتظار این را داشته باشید که تا چند هفته دیگر ورودی های شما از دیگر موتورهای جستجوگر مثل گوگل و مخصوصاً یاهو که هم اکنون خیلی شبیه بینگ عمل می کند باشید.

چگونگی بهینه سازی و افزایش رتبه برای سایت خود در موتور جستجوگر بینگ

در این قسمت از این آموزش با ترفند ها و نکته هایی آشنا می شویم که اکثر آن ها در آخرین نوشته وبلاگ رسمی موتور جستجوگر بینگ با عنوان ۱۸ things you need to know about SEO نیز معرفی شده اند و در حقیقت متن زیر توصیه نامه ای است از خود مایکروسافت به شما اگر می خواهید بازدید کنندگان بیشتری را از موتور جستجوی این کمپانی به سایت خود هدایت کنید البته به بعضی از قسمت های آن توسط نویسنده این مطلب نکاتی تکمیلی که همگی آن ها توسط بسیاری از بهینه سازان وب بررسی و پیشنهاد شده اند نیز اضافه شده است.

1. سایت خود را برای حرکت ربات های بینگ هموارتر کنید

اگر ربات های جستجوگر بینگ نتوانند محتوای موجود در سایت شما را پیدا کنند این محتوا در این موتور جستجوگر ثبت ( Index ) نمی شود و بینگ توانایی ارسال بازدید کننده جدید برای آن محتوای شما را در این صورت ندارد. برای هموار تر کردن راه در سایت خود برای موتورهای جستجوگر باید یک فایل نقشه سایت ( با فرمت XML ) برای موتورهای جستجوگر ایجاد کنید که در آن تمامی آدرس های صفحات وب سایت شما موجود باشد. توجه داشته باشید فایل نقشه سایت شما مشکلات ساختاری و خطاهای نوشتاری در آن وجود نداشته باشد. همچنین از فایل Robot.txt در سایت خود می توانید استفاده کنید برای اینکه مشخص کنید چه محتوایی از طرف موتورهای جستجوگر خوانده و ثبت شود و چه محتوا و صفحاتی از دسترس موتورهای جستجوگر دور بماند. سعی کنید در آدرس اینترنتی ( URL ) بخش ها و صفحات سایت خود از کلمات کلیدی مرتبط با آن بخش استفاده کنید و به هیچ عنوان از آدرس هایی که در آن متغیرهای مختلفی با علامت سوال ( ? ) وجود دارد استفاده نکنید تا آن صفحات و بخش ها را برای بینگ بهینه تر و قابل تشخیص تر کنید.

2. ساختار سایت خود را حرفه ای تر کنید

ساختار قسمت های مختلف سایت شما هم باید خیلی ساده و روشن باشد تا موتورهای جستجوگر مخصوصاً ربات های بینگ بتوانند براحتی تمام آن را پیدا کنند و هم شما بتوانید از این طریق با استفاده از لینک های هدایت کننده در صفحات مختلف ساختار لینک دهی خوبی را برای افزایش رتبه قسمت های مختلف سایت خود از آن استفاده کنید. در قسمت نقشه سایت خود که برای بازدید کنندگان سایت خود ایجاد می کنید نیز سعی کنید تمام بخش های سایت خود را به همراه لینک به آن ها معرفی کنید تا موتور جستجوکر بینگ بتواند براحتی تمام صفحات سایت شما را ثبت کند. همچنین لینک دادن در هر بخش به چند صفحه وب و سایت دیگر که مرتبط با آن بخش باشند نیز موجب افزایش رتبه سایت شما در موتور جستجوگر بینگ می شود که در آموزش آیا لینک به سایت های دیگر باعث کاهش پیج رنک سایت می شود ؟ به طور کلی دلایل و چگونگی انجام این مهم را با هم در تورتک بررسی کردیم.

3. محتویات سایت خود را برای بینگ شفاف تر کنید

منظور از شفاف کردن محتوا استفاده از آن ها در خارج از فایل های فلش و دیگر تکنولوژی های ساخت فایل های چند رسانه ای و محیط های ساخت و توسعه وب مانند Silverlight خود مایکروسافت است هر چند که تکنیک های مختلفی برای شفاف تر کردن اینگونه قسمت ها برای موتورهای جستجوگر وجود دارد که حتماً در تورتک نیز با آن ها آشنا می شویم اما به یاد داشته باشید که بینگ مانند گوگل توانایی استخراج محتوا و لینک ها را از فایل های فلش و … ندارد.

4. صفحات سایت خود را با توجه به ترفند ها و استاندارد های سئو قالب بندی کنید

بیگ نیز مانند گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر به عنوان ( title ) صفحات وب که با یک تگ در بالای کدهای HTML آن صفحه معرفی می شود اهمیت خاصی می دهد. سعی کنید عنوان صفحات سایت شما کوتاه تر باشد در حدود ۶۵ کاراکتر و قسمت توضیحات صفحه شما یا همان تگ description کد HTML صفحات شما کمی بلند تر و شامل توضیح کاملی از محتوای آن صفحه باشد. همچنین در هر دوی این موارد از کلمات کلیدی صفحه خود به میزان متناسبی استفاده کنید و حداقل از این کلمات در عنوان صفحات سایت خود استفاده کنید.

البته بینگ مانند گوگل اهمیت خاصی به تگ های ساختاری صفحات شما مانند تگ H1 ، H2 و … نمی دهد و توسعه دهندگان این موتور جستجوگر سفارش می کنند که به جای تمرکز کردن بر روی این موارد تمرکز اصلی خود را بر روی ارائه محتوایی مفید تر برای بازدید کنندگان سایت خود قرار دهید.

5. کپی بردار هرگز ، تولید محتوای جدید برای موتور جستجوگر بینگ

حتماً در نوشته های قبلی تورتک با الگوریتم های گوگل برای شناسایی محتوای تکراری در سایت شما که قبلاً در سایت های دیگری موجود بوده است آشنا شده اید. بینگ نیز برای خود الگوریتم ها و روش های خاصی دارد که ارزش و جدید بودن محتوای سایت شما را ارزیابی می کند. اگر محتویات سایت شما از سایت های دیگر کپی برداری شده باشد و یا شامل موضوع هایی باشد که قبلاً توسط دیگر سایت ها و وبلاگ نویسان مطرح شده باشد مطمئاً باشید شانس قرار گیری در رتبه های بالای موتور جستجوگر ( SERP ) بینگ و نمایش سایت شما در صفحات اول از دست داده اید اما اگر محتویات سایت شما جدید باشد و برای کاربران جالب ارزیابی شود با استفاده از الگوریتم های تشخیص بینگ به راحتی و تنها در چند روز برای خیلی از کلمات کلیدی پر بازدید می توانید سایت خود را در صفحه نتایج موتور جستجوگر بینگ برای آن کلمات کلیدی بالا بکشید.

6. به طور طبیعی لینک ورودی بسازید

حتماً با بسیاری از تبلیغ های شرکت هایی که در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر فعالیت می کنند آشنا هستید که در آن ها جمله هایی مانند زیر دیده می شود.

  1. ۳۰۰۰ لینک ورودی برای سایت شما فقط … تومان
  2. لینک از سایت پیج رنک ۷ فقط … تومان
  3. افزایش تعداد لینک های ورودی به سایت شما و رفتن به صفحه اول موتورهای جستجوگر
  4. و …

آیا هنوز موتورهای جستجوگر توانایی شناسایی سایت هایی را ندارند که مثلاً در دو ماه گذشته تنها ۱۰ لینک ورودی برای آدرس اینترنتی آن ها در وب انتشار یافته است و در ماه جاری ۳۰۰۰ لینک جدید انتشار یافته است ؟ آیا به نظر شما این لینک ها در محاسبه رتبه آن سایت اصلاً حساب می شود ؟

خیر ، اگر می خواهید با دریافت لینک های ورودی به سایت خود در موتور جستجوگر بینگ و دیگر موتورهای جستجوگر رتبه سایت خود را بالا ببرید که روش بسیار موثری نیز است بهتر است یا خود یا با اعتماد کردن به شرکت های واقع گرایانه تری در زمینه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر با مد نظر گرفتن نکات زیر این کار را انجام دهید.

  1. رشد تعداد لینک های شما به اصطلاح باید طبیعی باشد. یعنی اگر در ماه اول ۳۰۰ لینک ورودی به سایت خود در سایت های مختلف به دست آورده اید در ماه دوم برای افزایش این مقدار به سمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ لینک حرکت کنید نه چند هزار لینک ورودی جدید …
  2. به صفحات مختلف سایت خود لینک ورودی بسازید چون تنها انتشار لینک ورودی به صفحه اصلی سایت شما از نظر موتورهای جستجوگر کمی مشکوک و اسپم مانند است …
  3. از سایت های تائید شده و معتبر لینک ورودی دریافت کنید تا با کار کم بتوانید قدم های بزرگی در امر سئو سایت خود بردارید.
  4. اگر تمامی لینک های ورودی به سایت شما با یک عنوان باشد نیز شک موتورهای جستجوگر را به این لینک ها بر انگیخته اید. سعی کنید لینک های ورودی به سایت شما با عنوان های مختلف و البته هم موضوع باشند تا برای آن کلمات کلیدی در صفحه نتایج موتورهای جستجوگر رتبه خوبی را برای سایت و صفحات سایت خود به دست آورید.
  5. و …

7. محتوا و صفحات سایت خود را با استفاده از فید به بینگ معرفی کنید

فید یا خوراک یکی از تکنولوژی های کار آمد در دنیای اینترنت در این روز ها است که می تواند تمامی محتویات جدید شما را جدا از بخش های حاشیه ای و قالب سایت شما به بینگ معرفی کند و از این طریق به زودی برای محتوای خود خوانندگانی از موتور جستجوگر بینگ می توانید دریافت کنید. همچنین شناساندن آدرس فید شما به بینگ می تواند از طریق ابزار وبمستر بینگ که در ترفند ۱۲ به آن اشاره شده است صورت پذیرد تا بینگ خیلی راحت تر بتواند از فید وبلاگ یا سایت شما استفاده کند.

8. قسمت های صفحات خود را برای موتور های جستجوگر قابل فهم تر کنید

یکی از روش هایی که از سمت وبمسترها و طراحان وب این روزها برای قابل فهم تر کردن و قسمت بندی در یک صفحه وب استفاده می شود استفاده از علامت گذازی بخش های مختلف وب است که برای اطلاعات بیشتر می توانید از سایت www.schema.org که ایده این کار را داده است استفاده کنید. لازم به ذکر است از طرف موتورهای جستجوگر بزرگی مانند گوگل ، یاهو و بینگ این علامت گذاری ها تائید شده است و با آن ها می توانید قالب کلی محتوای یک صفحه ، ویدئو ، تصاویر ، اطلاعات ناحیه ای و … مشخص کنید که در آموزش های بعدی تورتک حتماً با چگونگی طراحی صفحات علامت گذاری شده آشنا می شویم.

9. صفحات سایت خود را برای رضایت کاربران تولید کنید نه برای موتور های جستجوگر

برای بهینه سازی سایت خود برای بینگ نیاز دارید که مقداری اطلاعات اضافی که موجب بالا رفتن حجم صفحات شما از حالت معمول و افزایش زمان بارگذاری و نمایش صفحات شما می شود استفاده کنید ؟ پس پیشنهاد می کنیم اصلاً آن محتوا و قسمت ها را به صفحه خود اضافه نکنید چون در صورتی که بینگ متوجه ناکارآمد بودن و نارضایتی کاربران عمومی از صفحات سایت شما شود هر چقدر نیز که آن صفحات کامل باشند باز هم به کاربر دیگری آن صفحه هات سایت شما را معرفی نمی کند. سعی کنید از همه لحاظ رضایت بازدید کنندگان و کاربران سایت خود را بدست آورید تا بینگ نیز با الگوریتم های خود این موضوع را تشخیص داده و به سایت شما و صفحات آن رتبه بالاتری بدهد.

10. از شبکه های مجازی استفاده کنید برای سئو و افزایش رتبه سایت خود

بسیاری از بازدید کنندگان تورتک از بخش تماس با ما در مورد تاثیر استفاده از جامعه های مجازی مانند گوگل پلاس ، فیس بوک ، توییتر و … سوالاتی را برای تیم بهینه سازی تورتک فرستاده اند. باید بگوییم بدون شک همانطور که توسعه دهندگان موتور جستجوگر گوگل و بینگ نیز گفته اند این روزها مقدار محبوبیت محتوا و صفحات سایت شما در جامعه های مجازی تاثیر مستقیمی بر روی رتبه سایت شما دارد که البته در استفاده از این ابزار ها نیز باید توجه کنیم که به مشکلاتی مانند ترفند یا نکته ۱۱ این آموزش بر نخوریم. چون همانقدر که بینگ به جامعه های مجازی و لینک های موجود سایت شما در آن ها توجه می کند توجه خاصی نیز به طبیعی بودن آن ها و اینکه از طرف کاربران واقعی مورد استقبال قرار گرفته باشند نیز دارد.

11. از روش های کلاه سیاه و غیر قانونی برای افزایش رتبه سایت خود استفاده نکنید

روش های بسیاری وجود دارد که به صورت غیر واقعی می تواند رتبه سایت شما را در موتورهای جستجوگر بالا ببرد که این روش ها و ترفنده ها به روش های کلاه سیاه ( Black Hat SEO ) معروف شده اند. اما هر چه این روش ها زیرکانه تر می شود موتورهای جستجوگر نیز برای بهینه سازی نتایج نمایش داده شده به استفاده کنندگان خود و جذب کاربران بیشتر ، قوانین و آنالیز های دقیقتر و بیشتری در امر تائید و شناسایی رتبه واقعی یک صفحه انجام می دهند. تمامی روش های منسوخ شده مانند خرید لینک از سایت های دیگر ( Link Buying ) ، افزایش تعداد دنبال کنندگان در جامعه مجازی به صورت اتوماتیک و غیر واقعی ( auto-follows in social media ) ، استفاده از مطالب تکراری و کپی شده ( duplicating content ) و تبادل لینک های دو طرفه ، سه طرفه و … که تنها به منظور افزایش رتبه سایت انجام گرفته شده باشد و ارتباط موضوعی بین سایت های لینک دهنده وجود نداشته باشد و … به راحتی توسط موتور جستجوگر بینگ شناسایی شده و نه تنها باعث افزایش رتبه سایت شما نمی شود بلکه در بعضی از مواقع باعث کاهش رتبه سایت شما نیز می شود. البته برای آموزش و بررسی نکات این مبحث نیاز به یک آموزش و یا حتی یک سری آموزش جدید دیگر است.

12. از ابزار وبمستر بینگ استفاده کنید

بینگ به تمامی وبمسترها و وبلاگ نویسان اماکن استفاده رایگان از ابزار وبمستر بینگ Bing Webmaster Tools را می دهد که با استفاده از آن می توانید اطلاعات بسیار خوبی از لحاظ سئو ( SEO ) سایت خود به دست آورید و می توانید به راحتی سایت خود را برای کلمات کلیدی به کار رفته در آن و نتایج به دست آمده آنالیز کنید. همچنی با استفاده از این ابزار می توانید آدرس فید سایت یا وبلاگ خود را که در ترفند ۷ این آموزش دلایل آن را بررسی کردیم به موتور جستجوگر بینگ معرفی کنید. البته این ابزار به صورت دوره ای با تغییراتی روبرو می شود که در تورتک می توانید از آخرین تغییرات به وجود آمده در ابزار وبمستر بینگ مطلع شوید مثلاً آخرین تغییر این ابزار اماکن نمایش تعداد و کلمات کلیدی که از طریق موتور جستجوگر یاهو برای سایت شما بازدید کننده به وجود آورده است آگاه شوید.

* لطفا از ما حمایت کنید تا بهترین خدمات رو براتون ارائه بدیم *

m3vay27br3f44q7zg.jpg?size_id=4

**************************************************************************

قوانین و اساسنامه سایت    -    تبلیغات در سایت    -    فروشگاه سایت

* بخش های متنوع در منوی اصلی سایت موجود می باشد *

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.