رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

چگونگی افزودن سایت خود به Sparks گوگل

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

یکی از سرویس هایی که در شبکه مجازی گوگل با نام گوگل پلاس به کاربران ارائه می شود سرویس Sparks است که با استفاده از آن کاربران این شبکه مجازی می توانند به راحتی آخرین نوشته های موجود در اینترنت را در مورد موضوع مورد علاقه خود بیابند و بعد از خواندن خلاصه ای از آن مطلب و دیدن عنوان و تصویر آن نوشته به سایت یا وبلاگ انتشار دهنده برود تا مطلب را به صورت کامل بخواند.

اما بعد از استفاده هر وبمستر و وبلاگ نویس از این بخش از این شبکه مجازی اولین سوالی که به ذهن آن می رسد این است که اگر نوشته ها و صفحات سایت من نیز در این سرویس نمایش داده می شد چقدر خوب بود ! بله این سرویس نیز مانند موتور جستجوگر گوگل می تواند بسیاری از بازدید کنندگان جدید را برای نوشته ها و صفحات سایت یا وبلاگ شما به وجود بیاورد. در این نوشته [/url] به معرفی این بخش از شبکه مجازی گوگل و چگونگی افزودن سایت خود به این بخش می پردازیم.

sparks-google-add-site.jpg

[h=2]چگونه از Sparks گوگل پلاس استفاده کنم ؟[/h] برای استفاده از این سرویس کافی است بعد از وارد شدن به گوگل پلاس ( plus.google.com ) با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود در گوگل از منوی سمت راست صفحه بر روی گزینه Sparks کلیک کنید تا به صفحه اصلی این سرویس جذاب هدایت شوید. در صفحع اصلی Sparks به شما موضوع هایی که از طرف دیگر کاربران مورد استقبال قرار گرفته شده است به صورت پیش فرض نمایش داده می شود که با کلیک بر روی هر یک از این موضوع ها به صفحه نمایش آدرس های اینترنتی ( URL ) که جدیداً در مورد آن موضوع چیزی نوشته اند انتقال داده می شوید.

google-sparks-view.jpg

شما می توانید از کادر “مواردی را پیدا کنید که به آن ها علاقه مندید …” در قسمت Sparks گوگل پلاس به دنبال موضوع های مورد علاقه خود در Sparks جستجو کنید تا با آخرین سایت ها و وبلاگ هایی که در مورد آن موضوع چیزی را انتشار داده اند آشنا شوید. همچنین در صفحه نمایش نتایج جستجو برای Sparks دکمه “افزودن به علاقه” وجود دارد که با استفاده از آن می توانید آن موضوع خاص که حالا در حال نمایش آخرین نوشته های مرتبط با آن هستید را دنبال کرده و از طریق گوگل پلاس خود با آخرین اخبار و نوشته ها در آن مورد آشنا شوید.

بسیاری از کاربران وب بوجود آمدن سرویس Sparks را اصلی ترین دلیل حذف و بسته شده سرویس Google Fast Flip می دانند که در خبر گوگل تعدادی از سرویس های خود را غیر فعال می کند از آن مطلع شدیم ، چون با استفاده از این سرویس دیگر نیازی به مرور صفحات در سرویس Fast Flip وجود ندارد تنها کافی است گوگل کمی ظاهر صفحه های سرویس Sparks را مانند Fast Flip ارتقاء دهد.

[h=2]آیا می توان سایت یا وبلاگ خود را به Sparks اضافه کرد ؟[/h] بله ، به راحتی شما می توانید سایت یا وبلاگ خود را به قسمت Sparks گوگل پلاس اضافه کنید و با این کار در صورتی که نوشته های سایت شما در مورد موضوع هایی باشد که مورد علاقه کاربران واقع شود از این طریق بازدید کنندگان زیادی را به دست آورید که بسیاری از این بازدید کنندگان جدید می توانند به جمع مشتریان و کاربران همیشگی سایت شما اضافه شوند. تنها کافی است نکاتی را که در این آموزش در این رابطه گفته شده است را انجام دهید و از طریق برنامه آمارگیر یا آنالیز بازدید کنندگان سایت خود متوجه افزایش بازدید کنندگان سایت خود که از این طریق با سایت یا وبلاگ شما آشنا شده اند باشید.

گوگل نیز محدودیتی را برای سایت هایی که نوشته ها و صفحات آن ها در Sparks نمایش داده می شود قرار نداده است پس می توانید با خیال آسوده اگر هنوز وبلاگ شما در این سرویس ثبت نشده است شروع به اضافه کردن آن و صفحات آن به این سرویس بکنید.

[h=2]مراحل اضافه کردن سایت خود به Sparks گوگل پلاس[/h] برای انجام این کار تنها کافی است سایت یا وبلاگ شما شرایط زیر را داشته باشد تا گوگل از این به بعد نوشته های شما را نیز در صورت مرتبط بودن به جستجو های انجام شده در Sparks برای کاربران این شبکه مجازی به نمایش بگذارد و همانطور که می دانید این سرویس از طرف کاربران فارسی زبان نیز مورد استقبال خوبی قرار گرفته است و می تواند به نوعی تبلیغات رایگان برای محتوای سایت شما انجام دهد.

  1. سایت یا وبلاگ شما باید از نظر موتور جستجوگر گوگل یک سایت تائید شده باشد ( یعنی در لیست سایت هایی که از این موتور جستجوگر حذف شده اند نباشد که برای دانستن این موضوع کافی است به صورت site:tortak.com در این موتور جستجوگر جستجو کنید و در صورتی که این عمل نتیجه ای در بر داشت و صفحات سایت شما در صفحه نتایج گوگل نمایش داده شد یعنی که سایت شما می تواند به Sparks اضافه شود و یک سایت اسپم و بد از طرف گوگل شناخته نشده است )
  2. همانطور که می دانید Spark ها از میان آدرس های اینترنتی ( URL ) به اشتراک گذاشته شده بین کاربران گوگل پلاس و آن هایی که بیشتر +۱ شده از طرف گوگل انتخاب می شوند پس نوشته ها و صفحات سایت شما نیز باید از طرف کاربران گوگل پلاس با دیگر افراد موجود در حلقه های آن ها به اشتراک گذاری شده باشد و مورد استقبال کاربران دیگر قرار بگیرد.
  3. سایت شما از لحاظ ساختار HTML باید صحیح و نکات پایه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر ( SEO ) بهینه باشد تا گوگل صفحات آن را به عنوان یک صفحه مفید برای کاربران تشخیص دهد.
  4. بر خلاف موتور جستجوگر گوگل Sparks فعلاً با رتبه سایت شما در گوگل ( پیج رنک ) ندارد و بسیاری از نوشته های سایت هایی که پیج رنک ۰ دارند نیز در این سرویس به نمایش گذاشته می شود پس اگر رتبه پایینی سایت یا وبلاگ شما دارد نگران این موضوع نباشید.
  5. در کنار نکته ۴ به یاد داشته باشید درست است که گوگل با پیج رنک سایت شما برای نمایش صفحات سایت شما در Sparks ندارد اما محبوبیت صفحات سایت شما بین کاربران و +۱ شدن هر چه بیشتر آن ها در تعیین جایگاه صفحات سایت شما در نتایج جستجوی یک Spark بسیار مفید است.
  6. هر چقدر صفحه های سایت شما جدیدتر باشند Sparks در رتبه بندی آن ها رتبه بالاتری را به آن ها اختصاص می دهد مثلاً معمولاً یک نوشته که در یک صفحه سایت شما ۱ روز پیش انتشار یافته است از نوشته ای در صفحه سایت دیگر که ۱ هفته است که انتشار پیدا کرده است رتبه بهتری می گیرد و در نمایش نتایج در پله بالاتری نمایش داده می شود.

بعد از این که این نکات را در مورد چگونگی تائید و قرار گیری صفحه های سایت خود در Sparks خواندید پس بهتر است شروع کنید به انجام دادن کارهای زیر تا هر چه زود تر به نتیجه های بهتری در امر بهینه سازی سایت خود برای Sparks گوگل برسید و بتوانید از این طریق کاربران بیشتری برای سایت خود بدست آورید

  1. سایت یا وبلاگ خود را به صورت دوره ای مثلاً حداقل هفته ای ۱ بار با اضافه کردن مطلب و صفحه جدید بروزرسانی کنید.
  2. بیشتر سعی کنید در مورد موضوع هایی که بین کاربران گوگل پلاس داغ است مطلب بنویسید تا از این طریق بازدید کنندگان بیشتری را از Sparks گوگل بدست آورید و راحت تر با +۱ شدن پیاپی نوشته های خود به این سرویس راه یابید. همچنین به یاد داشته باشید این سرویس نیز مانند موتور جستجوگر گوگل معنا گرا است و اگر می خواهید مثلاً برای افرادی که به طراحی سایت علاقه دارند Spark هایی از سایت شما نمایش داده شود باید نوشته ها و محتوای موجود در سایت شما در مورد طراحی سایت باشد.
  3. صفحه ها و نوشته های موجود در سایت یا وبلاگ خود را با استفاده از پروفایل خود در گوگل پلاس با دیگر دوستان خود در حلقه های خود به اشتراک بگذارید تا هم از این طریق امتیازی برای صفحه های سایت خود بدست آورید و هم فرصت +۱ شدن پست های خود که حاوی لینک صفحات سایت شما هستند را داشته باشید.
  4. با +۱ کردن و ارسال نظر در پست های دیگر دوستان و اقوام خود در گوگل پلاس رابطه صمیمی تری بین خود و دیگر کاربران بوجود آورید تا راحتر پله های راه یابی به Sparks را برای صفحات سایت خود طی کنید.

البته به یاد داشته باشید که انتشار سایت و صفحات سایت خود در Sparks گوگل پلاس بسیار آسان است و گوگل براحتی به شما اجازه می دهد که سایت یا وبلاگ شما یکی از منبع های تهیه اطلاعات در گوگل پلاس شود اما موضوع مهم تر بدست آوردن رتبه های بالاتر در نمایش نتایج به کاربرانی است که در قسمت Sparks برای موضوع خاصی جستجویی انجام داده اند که مطمئناً با اجرای ۴ ترفند بالا می توانید نوشته ها و صفحات سایت خود را برای این سرویس جدید بهینه سازی کنید.

* لطفا از ما حمایت کنید تا بهترین خدمات رو براتون ارائه بدیم *

m3vay27br3f44q7zg.jpg?size_id=4

**************************************************************************

قوانین و اساسنامه سایت    -    تبلیغات در سایت    -    فروشگاه سایت

* بخش های متنوع در منوی اصلی سایت موجود می باشد *

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.