رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

گوگل از تلاش خود برای نجات کره زمین دست کشيد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

n00020293-b.jpg

گوگل اعلام کرده است از طرح خود برای نجات کره زمین از طریق تولید انرژی‌های تجدیدپذیر ارزان دست می‌‏‌کشد.

به گزارش ايتنا ااز همكاران سيستم Google. org که بازوی خیریه شرکت گوگل به شمار می‌رود، پیش از این در سال ۲۰۰۷ اعلام کرده بود قصد دارد فناوری تولید انرژی‌های تجدید پذیر را با صرف ده‌ها میلیارد دلار توسعه دهد.

هدف گوگل این بود کاری کند که تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر ارزان‌تر از تولید سوخت‌های فسیلی تمام شود تا بدین وسیله هم کره زمین را از خطر آلودگی‌های ناشی از مصرف این سوخت‌ها نجات دهد و هم توسعه اقتصادی مناطقی را که به چنین سوخت‌هایی دسترسی ندارند، ممکن سازد.

گوگل در آن زمان گفته بود: ما با ساخت پایگاه‌های بزرگ داده تجارب زیادی در زمینه طراحی و ساخت تاسیسات تولید انرژی در مقیاس وسیع کسب کرده‌ایم. حالا می‌خواهیم با قدرت خلاقیت و نوآوری خود شیوه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در سطح جهان را به چالش بطلبیم و کاری کنیم که تولید این نوع انرژی از سوخت‌های فسیلی ارزان‌تر تمام شود. فکر می‌کنیم برای انجام این کار فقط به چند سال زمان احتیاج داریم نه به چند دهه.

این شرکت در آن زمان فکر می‌کرد با سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی خورشیدی و انرژی گرمایی هسته زمین می‌تواند تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر را تسهیل بخشد، اما مدیران گوگل حالا متوجه شده‌اند که این کار به آن آسانی که فکر می‌کردند نبوده است؛ چرا که پس از صرف چند میلیارد دلار هنوز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده‌اند. آنها اعلام کرده‌اند در این مرحله موسسه‌های دیگر موقعیت بهتری برای پیش بردن این پژوهش‌ها دارند.

غول جست‌و‌جوگر جهان نتایج تلاش‌هایش را بر روی وب سایت www.Google.org/rec.html منتشر کرده است تا کمکی باشد به کسانی که می‌خواهند این تلاش‌ها را ادامه دهند.

این طرح جزو طرح‌های هفت گانه‌ای است که گوگل آنها را بی‌نتیجه‌‌ رها می‌کند.

یکی دیگر از طرح‌های مشهوری که از سوی گوگل متوقف شده است، ایجاد دایره المعارف آنلاینی شبیه ویکی‌پدیا بود که Knol نام داشت.

رویترز اعلام کرده است علت توقف این طرح‏‌ها رقابت‏‌های نفس‏‌گیر گوگل با اپل و فیس بوک در زمینه فناوری‌های موبایل و شبکه‌های اجتماعی است.

سایت خبری ایتنا

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.