رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

عجیب‌ ترین جاندارانی که در سال ۲۰۱۱ کشف شده‌اند + تصاویر واقعا دیدنی!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

122325.jpg

نیوساینتیست در پایان سال ۲۰۱۱ به معرفی عجیب‌ترین جانداران کشف‌شده در این سال پرداخته است.

دیده بان حقوق حیوانات:در میان آنها، یک تک‌سلولی با هفت جنسیت گوناگون، جوجه قاتل و ماهی که شکارش را خفه می‌کند، به چشم می‌خورند.

26444_315.jpg

فسیل زنده‌ای که در حال انقراض است!

نوتیلوس‌ها به پشتوانه تکامل ۵۰۰میلیون ساله موفق شده‌اند از انقراض بزرگ جان سالم به در ببرند، اما تحقیقات تازه نشان می‌دهد سرعت تولید این جانداران بسیارکند است و به همین دلیل در برابر صید بی‌رویه سال های اخیر بسیارآسیب‌پذیر خواهند بود.

26445_980.jpg

ماهی دهان‌گردی که شکارش را خفه می‌کند

این ماهی با بدن نرم که در اعماق دریا زندگی می‌کند، شیوه منحصربه‌فردی برای شکار دارد. او با دهان‌گرد و بادکش‌مانندش به بدن ماهی‌های دیگر متصل می‌شود و آنها را خفه می‌کند. این ماهی از جسد ماهی‌هایی که شکار کرده تغذیه خواهد کرد.

26446_977.jpg

عنکبوتی که عنکبوت‌های دیگر را شکار می‌کند

شاید شکارچی که جثه‌ای دو برابر شکارچی دیگر دارد، انتخاب مناسبی برای شکار نباشد اما عنکبوت Palpimanus gibbulus که به اتکای پاهای جلوی قدرتمند و بدن سختش از رویارویی با شکارچی‌های دیگر که اغلب شکارچی عنکبوت هستند، هراسی ندارد و اغلب بدون اینکه فرصتی برای فرار یا عکس‌العمل به رقبا بدهد، آنها را شکار می‌کند.

26447_241.jpg

مورچه‌هایی که دامپروری می‌کنند

تحقیقات نشان می‌دهند گونه‌ای از مورچه‌ که Melissotarsus نام دارد و ساکن ماداگاسکار و آفریقا است، حشرات دیگر را برای مصرف گوشت آنها پرورش می‌دهد. این گونه به استثنای انسان‌ها تنها جانداری است که برای تأمین غذا به دامپروری رو آورده است.

26448_530.jpg

کوچک ترین قاتل دنیا

مرغ عسل یا honeyguide که در بزرگسالی می‌تواند راهنمای انسان‌ها و حیوانات برای پیدا کردن کندوهای عسل باشد، در زمان تولد یک قاتل ترسناک است. جوجه‌های این پرنده که توسط مادر در لانه پرندگان دیگر رها می‌شوند به تنها یک ساعت زمان نیاز دارند تا تمامی جوجه‌های دیگر لانه را از پا درآورند.

26449_641.jpg

قورباغه‌ای که یخ نمی‌زند

شاید جانداران دیگری مانند بعضی از دوزیستان یا حشرات را بشناسید که از سرمای کشنده جان سالم به در می‌برند اما این قورباغه قهوه‌ای‌رنگ درختی تنها جاندار شناخته‌شده است که می‌تواند با ترشح یک ماده شیمیایی روی پوستش، نقش یک ضدیخ قوی را بازی کند.

26450_326.jpg

ماهی که مانند بچه‌ها گریه می‌کند

این ماهی با سر بزرگ و بدن سخت تنها ماهی‌یی نیست که می‌تواند صدا تولید کند اما تنها ماهی شناخته‌شده است که تحت شرایط دشوار صدایی شبیه به گریه کودکان تولید می‌کند که غیرخطی است.

26451_118.jpg

تیزهوش‌ترین حیوان اهلی

اگر فکر می‌کنید گوسفندها باهوش نیستند، سخت در اشتباهید. مطالعات دهه‌های اخیر نشان می‌دهند آنها می‌توانند آزمون‌هایی را با موفقیت پشت سر بگذارند که برای نخستیانی مانند میمون‌ها چالش‌برانگیز است.

26452_710.jpg

بزرگترین تار عنکبوت دنیا

عنکبوت درختی داروین که کمتر از ۲ سانتیمتر طول دارد، می‌تواند تارهایی بتند که درخت‌ها را در دو سر رودخانه به هم متصل می‌کنند و گاهی طول آنها به ۲۵ متر می‌رسد. این عنکبوت برای طی مسیر از بانجی جامپینگ و جریان باد موافق استفاده می‌کند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.