رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

انتخاب کلمات کلیدی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

پایه و اساس یک استراتژی موفق بازاریابی با موتورهای جستجوگر، انتخاب بهترین عبارتهایی است که کاربران وب با جستجوی آنها سایت شما را می یابند. برای انتخاب عبارات مناسب نیز باید تحقیقات و بررسی های لازم انجام شود. شما باید عباراتی را بیابید که مخاطبان بالقوه شما جستجو می کنند نه عباراتی که شما هنگام جستجو از آنها استفاده می کنید (یا دوست دارید از آنها استفاده کنید).

رتبه بالا با عبارت مناسب است که شما باید به آن دست یابید. امکان دارد شما با کلماتی همواره در صدر نتایج جستجو باشید، اما موتورهای جستجو حتی یک بیننده هم روانه سایت شما نکنند! علت چیست ؟ بسیار ساده است: شما واژه هایی را برگزیده اید که جستجو نمی شوند!

کاربران برای یافتن سایت های مورد علاقه خود، عبارت هایی را جستجو می کنند. بعضی از عبارات بسیار جستجو می شوند که به این عبارت ها، عبارت های محبوب گفته می شود. عده ای از عبارت ها هم یا کم جستجو می شوند و یا جستجو نمی شوند که عبارت های دارای محبوبیت کم یا فاقد محبوبیت، خوانده می شوند.

میزان دفعاتی که بعضی از واژه ها در سپتامبر ۲۰۰۴، جستجو شده اند در زیر نشان داده شده است

(میزان محبوبیت):

iran travel 1113

iran ۲۷۹۰۲۹

travel ۵۴۵۵۸۸۴

thailand travel ۲۷۷۶۲

search engine ranking 30981

ترفند: اگر رتبه های متوسطی با عبارت های محبوب کسب کنید بهتر از این است که رتبه های بالایی با سایر عبارات داشته باشید.

بنابراین انتخاب درست عبارت های کلیدی، یکی از مهم ترین گام ها به هنگام سرمایه گذاری بر ارتقا رتبه های سایت در نتایج جستجو است. چه عباراتی را انتخاب کنید؟

برای انتخاب کلمات مناسب سه فاکتور عمده زیر را باید در نظر بگیرید:

• میزان مرتبط بودن آنها با محتوای سایت

• میزان محبوبیت آنها در بین کاربران وب

• میزان رقابتی بودن آنها میان وب سایت های دیگر

برای انتخاب واژه های کلیدی باید مانند بینندگان سایت تان فکر کنید: آنها با چه کلماتی سایت شما را می یابند؟

الف ) تمام عباراتی را بنویسید که دوست دارید، بینندگان با جستجوی آنها، سایت شما را بیایند.

ب ) سعی کنید تمام رقبای خود را شناسایی کنید. برای پیدا کردن این رقبا از چه کلماتی استفاده می کنید؟ آن عبارات را هم بنویسید.

ج ) لیست مرحله الف و ب را در هم ادغام کنید و لیست جدیدی را تشکیل دهید.

به هنگام تحلیل عبارتهای کلیدی شما به دنبال تمایلات کاربران هستید. بعد از تهیه لیست اولیه عبارتها باید مشخص نمایید که کاربران چه ترکیباتی از کلمات را به کار می برند.

• کلمات را به صورت جمع جستجو می کنند یا فرد؟

• عبارتهای مورد استفاده چند کلمه ای اند؟ (دو کلمه ای، سه کلمه ای و …)

• ترتیب جستجوی کلمات چگونه است؟ ( به عنوان مثال “ایران سفر” یا “سفر ایران” )

• مترادف های رایج کلمات کدامند؟

• حالت اختصاری کلمات کدام است؟ (بدون نقطه و با نقطه مانند IRIB و I.R.I.B.)

اگر در حال حاضر سایتی دارید، اطلاعات آماری دید و بازدید از آن می تواند بهترین کمک شما در انتخاب کلمات کلیدی باشند. کاربران تاکنون با چه عبارتهایی سایت شما را یافته اند؟ آن عبارتها را هم به لیست کلمات اضافه نمایید. اگر در حال حاضر سایتی ندارید، می توانید از فهرستها و موتورهای جستجوگر عمده کمک بگیرید.

به هنگام جستجو در برخی از موتورهای جستجوگر، ممکن است آنها عبارتهای دیگری را تحت عناوینی مانند “Related Searchs”، “Other Searchs for” و … به شما معرفی می کنند که توسط کاربران دیگر مورد استفاده قرار گرفته اند و شما آنها را تا کنون در لیست خود قرار نداده اید. این عبارتها را هم به لیست کلمات خود اضافه نمایید.

یکی از این موتورهای جستجوگر، Askjeeves.com است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عبارتهای کلیدی ابزار دیگری نیز وجود دارد. به کمک این ابزار شما می توانید سه فاکتور مهم اشاره شده در انتخاب کلمات کلیدی را مورد ارزیابی قرار دهید.

Overture Search Term Suggestion Tool

اورچر، یک موتور جستجوگر رتبه بازای پول است که متعلق به یاهو می باشد. این موتور جستجوگر برای کمک به مشتریان خود ابزاری برای پیشنهاد کلمات کلیدی دارد که در آدرس زیر قابل دسترسی است:

http://inventory.overture.com/d/searchinventory/suggestion

با جستجوی کلماتی که تاکنون تهیه کرده اید در این ابزار می توانید میزان محبوبیت آنها را بیابید. همینطور سایر کلمات مرتبط با عبارت جستجو شده نیز نمایش داده می شود. نمونه ای از آن در شکل زیر نمایش داده شده است: هر چه بیشتر در این ابزار جستجو کنید به تصویر بهتری از رفتار مخاطبان واقعی سایتتان دست خواهید یافت.

Google Adwords

گوگل نیز ابزار مفیدی برای پیشنهاد کلمات کلیدی در آدرس زیر دارد:

https://adwords.google.com/select/main?cmd=KeywordSandbox

گوگل تعداد دفعات جستجوی عبارتها را نشان نمی دهد، اما عبارتهایی که نمایش داده می شوند، حتما به میزان مناسبی توسط کاربران جستجو شده اند. هر دو ابزار فوق برای کمک به مشتریان تجاری گوگل و اورچر طراحی شده اند که البته به طور رایگان ارایه می شوند. برای اینکه این سرویسها همچنان به صورت رایگان ارایه شوند، جستجوهای روزانه خود را در آنها محدود نمایید. عموما شما می توانید با حدود ۱۰ جستجو کلمات کلیدی مناسب سایت خود را بیابید.

WordTracker

این ابزار با جمع آوری اطلاعات از چند موتور جستجوگر، به شما کمک می نماید تا کلمات مناسب را تشخیص دهید. هر چند که این سرویس به طور کامل رایگان نمی باشد اما شما هنوز هم می توانید به کمک آن پروسه تحقیق عبارات کلیدی خود را تکمیل نمایید.

برخی از موتورهای جستجوگر به بزرگی و کوچکی حروف حساس هستند. به عبارت دیگر جستجوی iran pistachio و Iran Pistachio در آن، نتایج جستجوی متفاوتی به دنبال خواهد داشت. هنگامی که به مرحله نهایی انتخاب کلمات کلیدی رسیدید باید این نکته را برای عبارتهایی که بیشتر به صورت حروف بزرگ جستجو می شوند نیز در نظر بگیرید. هر چه عبارتهای کلیدی طولانی تری را برگزینید شانس کسب رتبه بالاتر و همینطور مراجعه کاربران مخاطب به سایت شما بیشتر می شود. عبارتهای سه، چهار و پنج کلمه ای عموما منجر به نتایج جستجوی دقیقتری در نتایج جستجو می شوند.

حال که لیست اولیه آماده شده است از ابزار وب، فهرستها و موتورهای جستجوگر نیز کمک می گیریم تا انتخاب عبارتهای کلیدی سایت نهایی شود. بعد از انتخاب نهایی کلمات کلیدی حتما متوجه خواهید شده که لیست نهایی با لیست اولین عبارات مد نظر شما تفاوتهایی دارد که قبلا به آنها فکر نکرده بودید و این موضوع به خوبی گویای این نکته ظریف است که همیشه بخشی از حقیقت نزد دیگران است! میزان رقابتی بودن کلمات تا این مرحله کلمات محبوب و مرتبط تهیه شده است.

حال باید میزان رقابتی بودن آنها بررسی شود. برای این کار هریک از عبارات لیست تهیه شده را به ترتیب در گوگل، جستجو کنید. تقریبا همه موتورهای جستجوگر تعداد صفحاتی را که در پاسخ به جستجوی کاربران یافته اند، نشان می دهند. عدد نمایش داده شده در واقع تعداد رقبا برای آن عبارت جستجو شده را نشان می دهد. همانطور که ملاحظه می کنید با جستجوی عبارت تک کلمه ای iran، گوگل به ما می گوید که ۶۶۳ هزار صفحه درباره آن در پایگاه داده اش دارد. ۶۶۳ هزار صفحه که با هم برای رسیدن به رتبه های بالاتر رقابت می کنند. (آمار مربوط به اوایل ۲۰۰۵ می باشد.)

شما نیز تمام عبارت های لیست کلمات را جستجو کنید و تعداد رقبای خود را برای هر یک از آنها یادداشت کنید.

ترفند: اصولا هر چه کلمه ای محبوت تر باشد و رقبای کمتری نیز داشته باشد، بهتر است.

برای انتخاب کلمات کلیدی نکات زیر را هم مد نظر داشته باشید:

۱- عبارت های کلیدی شما یک کلمه ای نباشند. امروز کمتر عبارات یک کلمه ای جستجو می گردند و کاربران دریافته اند که به کمک عبارات دو، سه، چهار و حتی پنج کلمه ای بهتر می توانند منظور خود را بیان کنند و شرایط جستجو را به موضوع خاصی محدود نمایند. با انتخاب عبارت های دو و سه کلمه ای شما بخش خاصی از بازار را مورد هدف قرار می دهید : بازار کوچکتر، رقبای کمتر و از همه مهمتر، خریداران مشخص تر و علاقه مندتر.

۲- از کلمات بسیار رایج استفاده نکنید. به این گونه کلمات بسیار رایج و پرکاربرد، Stop Word یا بنجل می گویند. کلماتی که تقریبا در هر صفحه ای از وب از آنها استفاده شده است. مواردی نظیر is, the , and , www, home page ,be ,with و… موتورهای جستجوگر از این کلمات صرف نظر می کنند. کاربرد این کلمات چگالی کلمات کلیدی موجود در متن را پایین می آورد و ضمن آن که قابل جستجو هم نیستند.

نتیجه گیری: انتخاب کلمات کلیدی بخش مهم هر فعالیت بازاریابی با موتورهای جستجوگر است. انتخاب کلمات درست نقش مهمی در موفقیت اجرای استراتژطهای شما دارد و انتخاب آنها نیز به انجام بررسی های کافی نیاز دارد.

31layo5vdbxfx40mvma7.gif

6a3iepep5u7xs7ms9ms.jpg

e1hzbt44kf61jphd26vu.gif

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.