رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

آشنایی بیشتر انواع لس کار قابل فاده مشاغل گوناگون

امتیاز دادن به این موضوع:


sufia32

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

http://xn----ymcbb2cj0ju0b.com/wp-content/uploads/2020/05/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B3%D8%B9%DB%8C%D8%AF.jpg

انواع لباس کار را بشناسید!

کلیه کسانی که در یک کارخانه یا محیط های دیگر کار می‌کنند باید برای حفاظت از خودشان لباس کار بپوشند. لباس کار به پوششی گفته می‌شود که بسته به شرایط محیطی از فرد محافظت می‌کند.

انواع لباس کار در مشاغل مختلف

لباس کار صنعتی و مهندسی:

در طراحی لباس کارهای صنعتی برای صنایعی مثل نفت، گاز و پتروشیمی باید از موادهایی استفاده شود که بسیار مرغوب هستند و هم چنین برای یراق آلاتی که قرار است در لباس استفاده شود مانند دکمه و زیپ فلزی باید دقت کرد که از بهترین نوع آن باشند. پارچه ی این لباس ها باید درصد بالایی پنبه داشته باشد تا بتواند در برابر مواد شیمیایی و آتش مقاومت کند. برای طراحی لباس کار برای محیط های کاری که خطرات کمتری برای انسان دارند می‌توان از پارچه هایی که درصد پنبه ی به کار رفته در آن ها کمتر است استفاده کرد. هم چنین برای این لباس کارها استفاده از یراق آلات پلاستیکی ایرادی ندارد و باعث می‌شود هزینه ی خرید لباس کار نیز کمتر شود. مثلاً برای کسانی که در کارگاه های تولید مبل کار می‌کنند می‌توان از این لباس کارها استفاده کرد چون فقط باید در برابر پریدن خرده های چوب و رنگ از آن ها محافظت شود.

روپوش پزشکی و پرستاری

برای لباس کار پزشکی و پرستاران معمولاً از پارچه ترگال و کجراه استفاده می‌کنند چون هم تن خور خوبی دارند و هم در برابر شست و شوی زیاد مقاومت خوبی دارند.

لباس اتاق عمل

برای طراحی لباس کار اتاق عمل از پارچه هایی با رنگ سبز یا آبی استفاده می‌کنند. دوخت این لباس ها باید به گونه ای باشد که موقع شست و شو کاملا تمیز شود. به دلیل اینکه این لباس ها زیاد شسته می‌شوند پارچه ی استفاده شده در این لباس باید مقاومت بالایی در برابر شست و شو داشته باشد. یکی از پارچه هایی که برای دوخت لباس کار اتاق عمل از آن استفاده می‌شود پارچه ی ژاول است که علاوه بر ضد آب بودن، در برابر مواد سفیدکننده نیز مقاوم است.

لباس کار تبلیغاتی

از لباس کارهای تبلیغاتی معمولاً برای رستوران ها، کافی شاپ ها و فست فودها استفاده می‌شود که روی این لباس ها از چاپ، گلدوزی و … استفاده می‌شود. البته گفتنی است که لباس کارهای اداری نیز در این دسته قرار می‌گیرند.


طراحی لباس کار برای دو هدف انجام می‌گیرد !

ایمنی و حفاظت: مهم ترین دلیل برای طراحی یک لباس کار محافظت از افراد در برابر عواملی است که ممکن است آن ها را به خطر بیندازد. جنس پارچه هایی که برای این گونه لباس ها استفاده می‌شود مختلف است و به شرایط محیط کار بستگی دارد.

تزئینی: در این نوع از لباس کار بیشترین اهمیت لباس زیبایی آن است مخصوصاً برای رستوران ها، کافی شاپ ها، آژانس های هواپیمایی و … . برای طراحی لباس کار برای چنین مکان هایی پارامترهایی مثل هماهنگی لباس با محیط و طراحی های خاص بسیار مهم است.

لباس بیمارستانی و پزشکی

همانطور که می‌دانید پرسنل بیمارستان نیز با توجه به سمت شغلی که دارند لباس کار مخصوص خود را می‌پوشند که هر کدام از آن ها پارچه و نوع دوخت خاص خود را دارند.

لباس کارگری

لباس کار کارگری به نوعی از پوشش گفته می شود که از پارچه ای با کیفیت نسبتا پایین و با طرح و مدلی ساده دوخته شود.رنگبندی این نوع بسیار محدود بوده و معمولا دارای 4 رنگ متفاومت می باشد.

لباس پذیرش بیمارستان

برای لباس کار کسانی که در قسمت پذیرش کار می‌کنند از پارچه های نخی و پشمی که مقداری لاکرا دارند استفاده می‌شود تا هم احساس راحتی داشته باشند هم لباسشان زیاد چروک نشود. یهتر است مطلب لباس کار با کیفیت را بصورت اینترنتی و بدون مراجعه حضوری خرید کنیم! را نیز بخوانید.

لباس بیمار

لباسی که برای بیماران تهیه می‌شود درصد نخ بیشتری نسبت به پلی استر دارد.

لباس خدمات

برای طراحی لباس کار خدماتی معمولاً از پارچه ترگال استفاده می‌کنند تا در برابر لکه و خاک مقاوم باشد و راحت بعد از شستن تمیز شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.